3-FEA - korte 1e indruk

Nickje

Belezen gebruiker
Ik heb ervaring met MDMA en experimenteer wat met RC's, heb o.a. 5-MAPB, 6-APB en nu 3-FEA geprobeerd. Over die laatste gaan wisselende verhalen de ronde, van "slapjes"tot "komt heel dicht bij MDMA". Ik ben zelf meer geïnteresseerd in de "love"-feeling (serotonine) dan het stimulerende dat veel RC's (ook) hebben dus vergeleken bij 3-MMC of 4-FMA was de gedachte dat het wat minder stimulerend was juist een reden om het te proberen. In tegenstelling tot bij een aantal anderen, was mijn ervaring positief verrassend. Ik denk dat het heel veel met de dosering te maken heeft. Ik was gestart met 75mg (is al meer dan wat ik bij de meeste "reviews" zie), ik hou meestal de richtlijnen van Psychonaut Wiki aan en ga dan voor een normale tot hoge dosering. Ik had al gezien dat de verhalen positiever werden bij mensen die daar overheen zijn gegaan (100-150mg, eigenlijk veel te hoog dus) en begrijp nu zelf waarom. Na een makkelijke come-up van ca. een uur kreeg ik de typische "roll", wat licht-euforische golven (precies wat ik zoek), ik kreeg ook meteen de neiging om bij te nemen, de eerste keer dat ik dat ervoer. Ik heb na ca. 2 uur 25 mg bijgenomen, nog een uur later hetzelfde. Oppassen dus, ik heb mezelf meestal goed in de hand maar bij deze ligt compulsive redosing kennelijk op de loer...

Inderdaad niet heel stimulerend, super relaxed zonder dat je helemaal "uitschakelt", maar die euforische golven en het entactogene waren echt de moeite waard. Had ik sterker dan bij 5-MAPB of 6-APB. Verder redelijk helder en ook geen visuals o.i.d.. Verderop wordt de ervaring "gekleurd" door een jointje erbij, was waanzinnig. Ook hier de neiging om maar door te halen. Geen vervelende come-down. De gebruikelijke afterglow, duurde wel iets langer dan ik had verwacht maar zeker niet vervelend. Tot nu toe nog geen echte dip. Het lijkt een "zachte" , makkelijk te doseren stof, dus m.i. gaat het effect geleidelijk omhoog met meer doseren en de bodyload is minimaal. Blijft natuurlijk een persoonlijke ervaring. De meeste negatieve reviews zijn van mensen die veel lager hebben gedoseerd, dan kan ik me voorstellen dat het niet indrukwekkend is. Als je hiermee wil experimenteren zou ik voor de zekerheid wel lager beginnen maar bijv. 2x, om het uur bijnemen en zien wat het voor je doet. Verder is het een typische serotonineslurper dus lange pauze en niet overdrijven.

Bovenaan