1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

3-MeO-PCP - Perongeluk VEEL te veel (30mg nasaal) (hole?)

Discussie in 'Trip reports' gestart door Stonologie, 5 mrt 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Stonologie

Stonologie Experimenterende gebruiker

Voor ik dit verhaal begin, ik ben hier absoluut niet trots op, ik wil deze substantie niet meer gebruiken omdat het iets raars met mij doet wat het tegenovergestelde van positief is. Daarnaast was het niet eens echt leuk, en ben ik erachter gekomen niet echt van dissociatives hou. Ik ben vooral van de echte psychedelica.

Een paar dagen voor de ervaring heb ik via een RC vendor een portie 50mg 3-MeO-PCP besteld. Ik had hiervoor alleen ervaring met Ketamine (1x) en nog nooit in een K-Hole gekomen of iets dergelijks, mijn vriendin en een goede vriend waarmee ik dit deed ook. Heb ook een keertje met mijn vriendin Salvia gedaan, maar hier ging ik niet van trippen.

Ik heb van te voren (net als altijd) erg veel research gedaan en had erg veel zin in de ervaring. Het feit dat ik wist dat je er niet veel van moet nemen vind ik nog het engst, aangezien ik niet meer in staat was helder na te denken.

De dag begon thuis. Lekker aan het ontbijten om 3 uur s'middags :grin:. De vriend, laat ik hem voor het gemak even vriend noemen (haha) kwam zoals afgesproken langs.

Eenmaal aangekomen nam ik een "lijntje" (meer een korreltje) van 3-5 mg. Een half uur tot drie kwartier later voelde ik nog weinig (niet waar achteraf) en zijn we naar het bos gegaan om daar meer te nemen en echt te genieten. Mijn vriend "vriend" had op dit moment nog niet genomen.

Eenmaal aangekomen in het bos hebben we een mooie plek uitgezocht om te zitten en nog een klein beetje genomen. Deze keer nam vriend ook.

Nu even wat informatie: De keer dat ik Salvia deed werd ik best sjaggie dat het niet werkte en dat ik niks voelde. Terwijl ik een half uur daarna mij opeens besefte dat ik toch ondanks de (bijna) geen visuals toch erg onder invloed was. Hier schok ik van, want dit is het eerste moment dat ik ooit niet heb doorgehad dat ik wel onder invloed was.

Dit heeft ook deze dag verpest en gevaarlijk gemaakt, wederom kwam ik hier na de ervaring pas achter.

Na het tweede lijntje kwam ook mijn vriendin erbij. Ze was wat later door de trein. Op dit moment zou de tweede dosis ingekicked moeten zijn, maar ik voel wederom bijna niks.. misschien een heeeeeeeele lichte wazigheid... Achteraf was ik zwaar onder invloed.
    Op dit moment verloor ik de capaciteit om te beseffen wat iets met je deed.. ik wist dus wel dat ik een drug nam als ik snoof, maar ik kon niet beseffen wat dat met mij ging doen, hoeveel dat was en alles boeide niet zo.

Van te voren wist ik dat meer nemen dan 15mg erg onverstandig is omdat mania en agressie best normaal is op die dosis.

Hier had ik op dat moment totaal geen besef meer van, onlangs ik twijfelde überhaupt IETS te voelen..
    Heeft iemand een verklaring?

Toen het zakje van 50mg bijna op was, waarvan ik by far het meest omdat ik de hele tijd mijn scherm aflikte (heel dom, 2 manieren van innemen ik weet het) en egoïstisch was omdat ik iets wou voelen, kickte het opeens echt echt echt echt in zegmaar. Maar dan echt.

Het was zeer intens, en een groot deel moest nog inkicken... waaronder de orale dosis. Ik had spaghettibenen tot de max en was best blij enzo. Dit was ook nog erg leuk. We hebben rondjesgerent en heel hard gelachen om de effecten.

Maar toen kickte het echt in...

Ik raakte compleet de weg kwijt, wist alleen mijn naam nog en wist niet eens meer dat ik met mensen was. Hier raakte ik ze ook even kwijt. In deze tijd weet ik niet hoe ik niet bad ben gegaan en hoe ik nog kon lopen.. Ik kan me nog herinneren dat ik naam mijn benen keek en het gevoel had niet eens te bewegen, maar toch vooruit te komen. Ik was echt van hoe kan ik nu lopen ik doe niks. Ik hallucineerde echt zwaar, maar op dat moment zelf dacht ik dat het normaal was. Pas achteraf besefte ik hoe ver ik was en wat ik allemaal voor rare dingen heb gedaan. Op de piek wist ik niet eens wat en hoeveel ik op had. Zo heftig was het. Ik liep in een andere realiteit en eentje die niet te begrijpen is. Ik was niet euforisch en erg in de war.

Toen ik weer nuchter was (duurde echt 12 uur) had ik het gevoel in een "p-hole" te hebben gezeten, maar ik dacht dat dat niet zo was omdat ik had gelezen dat je je dan niet meer kan bewegen. Maar toen heb ik nog wat research gedaan en ben ik erachter gekomen dat dat op Ketamine zo is, maar niet op 3-MeO-PCP.. op 3-MeO-PCP kan je in een hole komen en dan toch nog bewegen, maar de meeste mensen slaan dan de boel kort en klein, erg blij dat ik geen erg nare bijwerkingen heb gehad, onlangs dat de wiet de dagen daarna ook dissociatief werd, dit vond ik erg kut...

Wat denken jullie? Heb ik in een hole gezeten of is dat overdreven? Ook hoor ik graag jullie ervaring met deze rc. Doe dit absoluut niet na, want het is niet eens leuk. Toch wel blij een keer zo iets mee te hebben gemaakt maar we waren erg onverstandig door geen trip sitter te hebben.
    Mijn vriendin en "vriend" hebben ook een intense trip gehad, maar niet in de buurt van waar ik zat. Mijn vriendin vond het erg leuk, de vriend vond het niet heel speciaal ofzo.

Ik hoor graag van jullie,

Groeten, een onverstandige jongen met een toch redelijke ervaring.

StimsalaBanne, Jmths en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  2. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Klassieke fout, alvast bijpakken terwijl je zit te wachten tot de eerste hit volledig effect heeft :wink:

3-MeO-PCP lijkt inderdaad meer manisch/verward te worden dan volledige dissociatie. Dus tja, P-Hole, kan je het zo noemen. Ik vind het wel een grappige term :wink:

3. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik zou het niet zozeer een hole noemen, want daarmee ben je echt het contact met deze wereld totaal kwijt. Een hole is wel echt anders dan jij beschrijft. Holen lijkt vooral weg gelegd te zijn voor de veel meer lichamelijke dissociatieven zoals oa ketamine.

Dat is in mijn optiek ook meteen wat dit een vervelend goedje maakt. Je hebt het idee niet echt onder invloed te zijn, maar bent dat wel degelijk en als je teveel neemt kun je er manisch van worden. Ik vind het persoonlijk maar een raar en teleurstellend goedje. Neem je niet teveel dan is er eigenlijk niks aan en ben je dus geneigd er snel meer van te nemen en kan het snel mis gaan.

Ik gok dat mijn hoogste dosering ergens tussen de 20 en 25mg zat, werd er gelukkig nog net niet manisch van, maar vond er nog steeds niks aan. Het geeft een beetje een raar en paradoxaal effect, maar echt dissociatief heb ik het nooit ervaren. Ik ben sowieso niet echt een groot fan van dissociatieven, maar als ik die toch gebruik heb ik het liefst ketamine eigenlijk.

StimsalaBanne vindt dit leuk.
  4. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

3-MeO-PCP duurt meer dan een uur om volledig in te slaan, nasale of orale inname maakt daarbij niet zoveel uit. De meeste mensen gaan flink op hun bek voordat ze leren, je bent er denk ik nog relatief goed vanaf gekomen al zal het even schrikken geweest zijn.

Toen dissociatieven net een ding waren zijn er gevallen gedocumenteerd waarbij PCP voor operatie doeleinden werd gebruikt, vrij kort daarop is het vervangen door ketamine omdat PCP op de operatie tafel blijkbaar 'bijwerkingen' gaf. Dit stond eerder vermeld op de PCP wikipedia maar is om een of andere reden verwijdert en nu staat er enkel vermeld dat PCP farmaceutisch toegepast is als 'anesthetic' (verdovingsmiddel) wat na bepaalde tijd is afgekapt om vaag benoemde bijwerkingen. :P
    Na enkele jaren is er overgestapt op ketamine voor operaties welke tot op de dag van vandaag nog ruim wordt toegepast in farmaceutische setting.

Een ander leuk feitje is dat de uitvinder van 3-MeO-PCP gedwongen werd opgenomen in een gesloten instelling nadat deze 100mg 3-MeO-PCP IV had geinjecteert al staat in het beste VICE artikel ooit 50mg vermeld: https://www.vice.com/en_us/article/ppzgk9/interview-with-ketamine-chemist-704-v18n2
    Deze is beheerder op een vrij bekend forum en hetgeen wat hij schrijft is zeer vermakelijk, vooral zijn 'fictieve' verhalen hebben een zeer hoog vermakelijkheidsgehalte. :')

Holen is wat ik zou beschrijven als het verliezen van bewustzijn van een fysiek lichaam, vrij letterlijk het cliché gevoel dat vaak wordt omschreven als door de grond heen zakken en vervolgens in vrije val. Persoonlijk ervaar ik het als een zeer rustgevend aanvoelende ervaring wat wellicht het best omschreven kan worden als een lucide droom. Hoge doseringen dissociatieven ervaar ik daarin tegen als onplezierig. Vooral als je te hoog doseert met een substantie waarmee je niet bekend bent kan de paniek snel inslaan, je weet dan niet wat het met je gezondheid doet. Ik weet niet of holen op 3-MeO-PCP mogelijk is al heb ik het wel eens als 'onderlaag' gebruikt voor een dergelijke ervaring.

Persoonlijk vind ik 3-MeO-PCP een zeer vermakelijk dissociatief, het heeft meer 'karakter' dan de meeste dissociatieven maar het doseren komt erg nauwkeurig gezien de potentie en trage opkomst. Na een paar maanden vrij frequent gebruik begon ik absoluut manisch te worden. Iets dat ik na gebruik van andere dissociatieven nog nooit in dezelfde mate had mee gemaakt. De manische aspecten van 3-MeO-PCP gingen vaak gepaard met euforie die op een gegeven moment tegen het niveau van een lichte MDMA dosering aan lag. Een prettig aspect aan 3-MeO-PCP waardoor het grotendeels ook uit de hand liep was dat ik er nog relatief aardig onder kon functioneren en socializen, dat dacht ik tenminste.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2019
    StimsalaBanne en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  5. Stonologie

Nou dan nooit meer dus.. en dat terwijl ik echt mijn shit weet.. nouja ik zal het mezelf maar vergeven he..

Had wel erg veel dissociatie maar niet als de Ketamine K-hole nee... laten we het op een P-hole houden xd..

6. Stonologie

Bedankt voor de reactie!
    Ik was te ver om er van te kunnen schikken denk ik, pas later vond ik mezelf vooral heel dom.
    Misschien dat ik het toch ooit nog een keer doe, maar dan goed, met een trip sitter om toch een keer het echt ervaren te hebben zonder helemaal van het padje af te zijn.

Dat is inderdaad een erg grappig (en niet) feitje xD
    Ga het zo ook even lezen. Erg lange inwerktijd inderdaad. Wel gek, ik research die inwerktijd natuurlijk altijd, maar ik heb 20-25 minuten gevonden. Geloof ik zelfs van Psychonaut, maar goed, te laat.

Erg interessant over die euforie, het was voor mij totaal niet euforisch. Zelfs de tijd dat ik er van genoot was ik niet zo euforisch als bijvoorbeeld wiet. Het was vooral leuk door de locatie en de mensen waarmee ik was.

7. Stonologie

Bedankt voor de reactie :)

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, en dissociatieven zijn ook niet mijn ding, op de extreem lage dosissen na. Vind ook niet dat ik met deze ervaring echt begrijp wat deze substantie doet.
    Zou het ooit nog wel eens willen doen maar dan op de goede manier, veilig en met een juiste dosis. Ketamine vond ik ook leuker, al was deze ervaring wel bijzonderder. Hoewel dat niet persee positief is.

8. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

Met deze rc ben ik dus óók behoorlijk op mijn facie gegaan, en dit óók bijna letterlijk.
    Klassieke fout, idd "omdat je niets merkt" een beetje bijnemen.
    Oliedom. Temeer, omdat er gewaarschuwd wordt voor de enorme potentie die deze rc met zich mede brengt.
    Omdat ook ik bij het nemen van drugs nogal over een hoge drempel beschik, alvorens van wat dan ook, daar ook maar iets gewaar te nemen, nam ik dit stofje niet al te nauw....
    Na de derde of vierde inname, raakte ik dus volledig van het padje.
    De hele ervaring kan ik het beste omschrijven als een daverende psychose, ik voelde mijn lichaam niet meer, zag mijn ouders terug met wie ik direct in gesprek ging...
    Allemaal tot daar aan toe.maar toen ik aanstalten ging maken om mijn voeten eraf te gaan snijden, dat was het punt waarop de tripseater ingreep met een stevige dosis benzo.
    Daarvan raakte ik buiten kennis, en liep alles dan toch nog goed af.
    Het typische van deze hole is dat ik me vrij goed de hèle trip kan herinneren.
    Gelukkig maar, want zo ben je alert op de kracht van deze rc.
    Die is dus idd enorm te noemen.
    Ik ken geen enkel middel wat zó ontzettend sterk is. 10 mg op 75 kilo lichaamsgewicht is al behoorlijk...
    Men zij dus gewaarschuwd.
    Op zich was en ben ik er niet negatief over, maar een tripseater is absoluut geen overbodige luxe!

9. Stonologie

Oei dat klinkt erg bizar ja... ik heb erg veel geluk gehad. Heb niks geks gedaan behalve helemaal van de wereld zijn. Ik weeg maar 56 kilo, en ben 17 jaar dus erg blij dat het zo is uitgepakt. Heel blij dat ik maar 50mg had besteld voor ons 3en, anders had ik waarschijnlijk nog meer bij genomen.. (echt 10x gedaan zonder dat ik het besefte) Ik heb op een of andere manier altijd in de raarste situaties toch het toch voor elkaar gekregen goed te gaan. Sterker nog, ik ben nog nooit in mijn leven bad gegaan behalve op drank en wiet.

Ik vond dit bijna net zo heftig als 13 gram Hollandia, wat het heftigste was wat ik ooit heb gedaan. Niet voor herhaling vatbaar, misschien over lange tijd een echt veilige, lichte dosis. Daarnaast voel ik me echt een sukkel dat dit me onlangs mijn uuuuuuuuuren research toch is overkomen, terwijl ik over het algemeen erg veilig met drugs omga en echt een grote nerd ben (dit neemt niemand serieus omdat ik 17 ben, maar echt.. ik weet extreem veel over drugs).

10. Stonologie

Had je trouwens ook dat je het onlangs de heftige ervaring niet echt als "bad gaan" hebt ervaren?

11. Yceman224

Inderdaad.
    Ik heb het beslist niet als "bad gaan" ervaren.
    Nee. Het gevoel, geen lichaam meer te hebben, met al zijn ongemakken, was op zich eerder een soort van ervaring wat er gebeurt, als je overleden bent.
    Je ziet al je dierbaren weer terug.
    Niks mis mee.

12. Yceman224

Van alle stoffen, die ik ooit gebruikt heb, is na een bad trip ervaring op een LSD zegel, dit toch wel de sterkste stof die ik ooit geresearched heb.
    Op een gegeven moment ga je echt allerlei onzin uitkramen, en is het van groot belang om eea goed voor te bereiden.
    Een nuchter blijvende tripseater, en een veilige omgeving is beslist noodzakelijk.

13. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik vind 3meo-pcp een harstikke leuk goedje, en ik kwam er zowel op de meeting als tijdens mijn 34 uur trip ook in een halve hole mee, beide keren gecombineerd met psychedelica.

Eerste keer was in combinatie met een 50ug zegel en wat 25i-bnome (2 keer 10mg kort na elkaar), en ik heb een paar keer 10mg genomen tijdens mijn 34 uur trip van paar dagen geleden (in combinatie met verschillende psychedelica, met op het eind van de DOC staart een 20mg die mij dus liet holen lol)

Voordeel van 3meo in vergelijking met keta is dat je er wat helderder onder blijft, en ik heb dat anderhalf uur durende superirritante mistige gevoel niet in mijn kop als het uitwerkt, wat ik met keta dus wel heel sterk heb.

14. Yceman224

Een 34 uurstrip? Waarmee krijg je dit voor elkaar?

15. Stonologie

Die vond ik ook al interessant ja..

Maar ik vind die soort halve hole van 3-meo wel vaag.. ik had het gevoel wel echt bijna compleet alle realiteit kwijt te zijn, maar kon nog lopen maar had het gevoel niet echt te bewegen. Ik was vergeten waar ik liep en dat ik over een paar minuten opgehaald zou worden. Ik voelde me een soort zombie die niet blij is maar ook niet sad. Eigenlijk best neutraal. Het enige wat ik me besefte is dat ik heel erg onder onvloed was maar niet doordat ik veel te veel 3-meo had gesnoven:wink: die assosiatie was er even niet . Had hiervoor ook naar 1 keer keta gedaan, en daar niet in een hole beland.

16. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Tripreporter

Best wel herkenbaar. Afgelopen zondagochtend had ik na een technofeestje 3-MeO-PCP gesnoven. Op het feestje zelf rond 0:30 15 mg. Thuisgekomen rond 6:30 aanvankelijk 22 mg. Daarna nog 25 mg. Ik ervaarde het als een passief waarnemen van de wereld om me heen, waarbij ik steeds minder herkende van wat ik in nuchtere staat ervaar. Opstaan lukte niet, ik lag op de bank en versmolt daar ook in. Ik verbaasde me over alles dat ik zag in mijn huiskamer. De planten, de vloer, de bank die veel groter leek dan normaal. Daarna snoof ik nog een lijntje van 45 mg, wat me in een rare droomwereld schoot waarin mijn huiskamer steeds onwerkelijker aanvoelde. Grotendeels ervaarde ik deze vreemde wereld ook emotieloos. Anderzijds had ik ook mijn momenten van euforie en van angst. Ik merkte dat dit ook enigszins stuurbaar was. Wanneer ik aan leuke dingen dacht voelde ik me vrolijk, dacht ik aan minder leuke dingen dan werd ik daar angstig door. Uiteindelijk gingen de angstige gevoelens overheersen doordat ik me zorgen ging maken dat dit onvermogen om mij te bewegen en de realiteit waar te nemen permanent zou kunnen zijn, en ik bovendien door mijn gebrek aan tijdsbesef me zorgen maakte dat ik belangrijke afspraken zou missen. Pas een aantal uren later kwam langzaam het besef dat dit weer over zou gaan, en ik nog de hele dag de tijd voor mezelf had.

De hele zondag heb ik nog een tintelend gevoel in mijn spieren gevoeld en een licht dronken gevoel in mijn hoofd. Maandagochtend was het vrijwel verdwenen. Dinsdagochtend kwam het gek genoeg nog even terug, zo erg dat ik al lopende af en toe het idee had dat ik straalbezopen was. Dit duurde ongeveer een uur, dit was de laatste stuiptrekking van dit tripje.

Mijn dosering was hoog en ingegeven door de wens even de realiteit te ontvluchten, en om mezelf te confronteren met mijn onderbewuste. Ik zit momenteel erg slecht in mijn vel, dus een echte trip op bijvoorbeeld LSD lijkt me nu even niet verstandig. De 3-MeO-PCP bood me toch wel even een klein kijkje in de spiegel en heeft bepaalde emoties en ervaringen uitvergroot teruggekaatst. Het was bij vlagen prettig en bij vlagen bijzonder onprettig, maar zeker leerzaam.

17. Stonologie

Jeetje dat zou ik echt nooit durven, maar het klinkt wel precies als 3-meo ja.. ik vind het vooral zo vreemd dat toen ik naar alle bomen keek ik 0x dacht dat ze er raar uitzagen, terwijl ik best hard aan het “trippen” was. Achteraf waren het best harde hallucinaties en trip effecten maar ik kon me gewoon niet beseffen dat dat niet hoorde..

Daarnaast toen ik nuchter begon te worden, had ik echt 10x het gevoel weer nuchter te zijn, en een half uur later dacht ik dan ohnee ik was nog erg onder invloed, en een half uur later weer..

Heel vreemd goedje

18. Stonologie

Verder sterkte man:(, kijk uit niet teveel te gaan vluchten in de drugs, alhoewel je dit natuurlijk weet.. komt goed!

19. Yceman224

Oeiiii. Als ik de in mijn ogen toch wel zeer hoge dosissen lees, dan denk ik dat er toch wel een aanzienlijke tolerantie met 3 Meo moet zijn geweest. Al helemaal omdat de 3 Meo nasaal is ingenomen, toch?
    Ikzelf merk een orale inname v an 10 mg al vrij stevig.
    En dan 30 mg in één keer....Ik denk, dat ik dan een tripje naar de SEH kan gaan regelen.
    Voor mij is dit véél te veel.

Laden...
Vergelijkbare Topics - 3-MeO-PCP Perongeluk VEEL
  1. Lytje pole
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    783
  2. Jmths
    Reacties:
    43
    Weergaven: