1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

3-MeO-PCP Testrun [5mg]

Discussie in 'Trip reports' gestart door Jmths, 13 apr 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Wat
    T0:00, 13:00 - 3-MeO-PCP 5mg oraal

Algemene Informatie
    Wie
    Man
    83
    1.81m

Wat is 3-MeO-PCP
    3-Methoxyphencyclidine is een dissociatief van de arylcyclohexylamine klasse. Een analoog van het beroemde dissociatief PCP die vooral in de VS lange tijd populariteit genoot.
    De 3-MeO verbinding aan de structuur wordt vermoed net als bij MXE verantwoordelijk te wezen voor een toegevoegde serotonine heropname remmende functie.
    3-MeO-PCP is een dissociatief die aanzienlijk meer stimulerende en minder sederende effecten geeft dan ketamine of MXE. Ook wordt dit dissociatief als relatief 'helder' omschreven en is er relatief gezien minder chaos/verwarring aanwezig dan bij de meeste dissociatieven.

Voorwoord
    Met veel smart mocht ik vandaag een pakketje ontvangen met o.a. daarin een paar gram 3-MeO-PCP. Volgens veel online bronnen de meest vermakelijke/verslavende dissociatief momenteel beschikbaar in de RC scene. Van de 'standaard' PCP is bekend dat deze compulsief herdoseren aardig in de hand werkt, de vrijwel identieke variant met serotonine heropname remming zal waarschijnlijk minstens even leuk/verslavend zijn lijkt me.
    Het heeft wellicht niet de diepgang van Ketamine en MXE (de mogelijkheid om te 'holen') maar voor recreatief gebruik een meer dan prima stofje.
    Ik had deze dag nog een hoorcollege maar ik kon niet wachten om de 3-MeO-PCP alvast uit te proberen dus besloot tijdens de les een milde dosering van 5mg te ondervinden.

Waarschuwing
    Een veel voorkomende waarschuwing over 3-MeO-PCP is dat deze sneller dan de gemiddelde dissociatief manische episodes kan opwekken. De ontwikkelaar van 3-MeO-PCP (en tevens MXE) geeft in een interview met VICE aan dat de 3-MeO verbinding deze bijwerking nog aardig 'neutraliseert' maar voor sommige mensen blijkbaar niet genoeg.
    Mocht de 3-MeO-PCP echter met respect behandeld worden en 'schappelijk' gedoseerd lijkt dit me echter niet snel het geval, een woord van voorzorg is echter op zijn plek.
    Het Rapportje
    T0:00, 13:00 - +3-MeO-PCP 5mg oraal
    Opgelost in een vloeistof van voornamelijk gekookt water en een beetje vodka tegen schimmelvorming, vervolgens volumetrisch gedoseerd. De smaak was neutraal en ging er zonder problemen in, alleen een milde vodka smaak die goed te verdragen was.

Kort hierop vertrek ik richting mijn hoorcollege die om 13:30 begint.

T0:40, 13:40 - Op dit moment is het college al 10minuten begonnen, ik had na 20minuten al het gevoel iets te bemerken maar op dit moment ben ik zeker dat ik de eerste effecten begin te bemerken.
    Mijn zicht begint wazig te worden, vooral dat op afstand, ik voel eveneens lichte vibraties in mijn lichaam (armen). Een zeer geleidelijke en vriendelijke opkomst zoals ik die gewent ben van MXE.

T1:00, 14:00 - Op dit moment lijken de effecten zich aardig ontwikkelt te hebben en hun piek te naderen. Het eerste wat opvalt is wat ook al een beetje te verwachten viel, het is een pak minder verwarrend, actiever en helderder dan wat ik normaal gesproken van dissociatieven gewent ben.
    Misschien iets te vroeg voor conclusies maar ik heb zeker het gevoel dat dit een heel vrolijk stofje is, mijn humeur is zeer vrolijk en kinderlijk in ieder geval. Veel grapjes en ouwehoeren met de buurvrouw volgt tijdens dit hoorcollege.

T1:20, 14:15 - Op dit moment heb ik het gevoel dat de effecten aan het pieken zijn, dat heeft nog even geduurd in ieder geval.
    Wat me opvalt is ondanks dat ik in een zeer luidruchtig druk bezet en chaotische hoorcollege zaal zit dat de 3-MeO-PCP nog vrij makkelijk te verteren is en vrij mild aanvoelt. Onder invloed van bijvoorbeeld MXE zou dit me waarschijnlijk wel wat hoofdpijn bezorgd hebben.
    Op het moment van pieken hoor ik een paar honderd mensen tegelijkertijd typen, verbazingwekkend hoe goed de hersens al deze geluidsruis in nuchtere staat weten te 'filteren'.
    Ik zal niet beweren dat de 3-MeO-PCP bevorderlijk werkt voor het leervermogen maar ik had de indruk dat ik de stof van het hoorcollege nog aardig kon bij benen en opnemen.
    Tijdens de pauze buiten in het zonnetje voelt de wereld aan als een prettige plek, meer dan normaal in ieder geval. De frisse lucht, de zon en strak blauwe hemel komen goed binnen.

T2:00, 15:00 - Het plateau blijft stabiel en lijkt voorlopig nog niet af te nemen in effect.

T3:30, 16:30 - Op dit moment kom ik weer thuis aan, mijn vriendin komt tegelijkertijd thuis aan. Het eerste wat ze zegt is: 'Je oogt iets chaotischer dan normaal'.
    Ik moet hier even om grinniken en vervolgens doe ik alsof er niets aan de hand is.
    De effecten lijken iets te zijn afgenomen ten opzichte van plateau maar nog altijd aardig aanwezig.
    Ik herinner me hoe leuk gamen is onder invloed van MXE en besluit om mijn pc aan te draaien. Net als MXE lijkt 3-MeO-PCP je goed in het spel te zuigen, erg leuk, ga ik geheid nog wel wat vaker doen.
    Gamen met dissociatief op 10/10

T4:00, 17:00 - Effecten zijn nog verder afgenomen en slechts nog zeer beperkt merkbaar.

T4:30, 17:30 - De effecten lijken vrijwel volledig te zijn verdwenen.
    Ik leek achteraf net als bij MXE een meer welbehagen gevoel te hebben.
    Om 18:00 begonnen met intensief sporten wat met goed af ging.
    Conclusie
    De 3-MeO-PCP was me zeer goed bevallen, de dosering was echter vrij laag, online wordt aangegeven dat 3mg treshold dosering is dus wellicht iets te vroeg om conclusies te trekken.
    Mocht deze zomer het zonnetje lekker schijnen denk ik al wel te weten wat ik in mijn mik ga gooien. Een prettig dissociatief effect die energie en een flinke mood boost lijkt te geven met relatief weinig verwarring of chaos, dit dissociatief lijkt me relatief geschikt voor sociale aangelegenheden zoals een feestje.
    In de toekomst ben ik van plan de 3-MeO-PCP vaker toe te passen en zal nog een rapportje uitwerken zodra ik meer ervaring hiermee heb opgedaan.

Snoep verstandig, have fun. :wave:

Noddynothing vindt dit leuk.
  2. Pante

Pante Belezen gebruiker

Klinkt erg leuk deze. Heeft de mood boost en energie niet meer te maken met de lage dosis? Heb met ketamine in wat lagere dosissen juist ook een mood boost, ga goed op in de muziek en ben (door de lage dosering dus) ook minder vaag.
    Heb nog genoeg op m'n uitprobeerlijstje staan maar zal 'm in m'n achterhoofd houden als ik weer een bestelling plaats. Bedankt voor het schrijven van het reportje, ben benieuwd naar de volgende(n) :)

3. Jmths

Zodra je hogere doseringen bereikt wordt ook dit dissociatief zeer verlammend/sederend, merkte dat ik op een geven moment moeite kreeg met praten omdat mijn mond zo verlamd was.
    3-MeO-PCP, net als PCP staat sowieso wel bekend als een relatief gezien zeer activerend en helder dissociatief vergeleken met andere dissociatieven. Voor hogere doseringen leent 3-MeO-PCP zich sowieso erg slecht, meerdere online bronnen geven aan dat 'holen' op 3-MeO-PCP goed mogelijk is maar dat terwijl ze mentaal in een compleet andere wereld zijn ze fysiek de boel kort en klein slaan, een soort van 'slaapwandel staat' dus.

PCP staat bekend als een verslavend middel dat compulsief misbruik flink in de hand werkt, dit is ook bevestigd door meerdere wetenschappelijke onderzoeken (voornamelijk onderzoek met dieren) en wordt hierin verklaard aan de hand van activering van bepaalde receptoren (waarvan bij ketamine geen sprake is).
    Eveneens heeft 3-MeO-PCP in tegenstelling tot ketamine een serotonine heropname remmende werking die hoogstwaarschijnlijk eveneens een 'moodboost' in de hand werkt.

De antidepressive werking van Ketamine wordt wetenschappelijk (voornamelijk) verklaard doordat deze de aanmaak van synapsen bevordert.

3-MeO-PCP is dus volgens wetenschappelijk onderzoek (deductief geredeneerd) aanzienlijk meer verslavend dan ketamine wat in de praktijk eveneens bevestigd lijkt te worden. 3-MeO-PCP geeft zo te zeggen een meer recreatieve/verslavende 'roes'.
    Het gigantische prijs verschil tussen de 2 en het feit dat 3-MeO-PCP 'besteld' kan worden zal ook wel een rol spelen echter. :P

4. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Klinkt interessant om ook eens een testrun mee te doen, heb je report met plezier gelezen. Bij het lezen van het woord hoorcollege samen met het woord 3-MeO-PCP denk ik wel Wauw

5. Jmths

Bedankt!
    Haha, inderdaad, dat was niet bepaald een ideale omgeving. De dosering was echter heel mild en ik was zo enthousiast dat ik mezelf niet kon inhouden. :tongueout:
    Ik kijk ook vaak hoorcolleges online terug dus het kon 'gemist' worden zeg maar. Ik probeer ook zo min mogelijk 'psychedelica' te gebruiken in het bijzijn van mijn vriendin, die heeft aangegeven dit vervelend te vinden en die is vaak thuis (ik hou het doordeweeks 'braaf' bij stimulanten en opiaten dus :P).

6. SkittlesAndMe

hehe ja snap ik. Huh maar heeft ze specifiek aangegeven psychedelica storend te vinden maar stimulanten en opiaten wel prima te vinden doordeweeks?

7. Jmths

Opiaten zal ze ook wel bedenkingen bij hebben maar ze tolereert het zolang het gebruik beperkt blijft. Stimulanten heb ik altijd al gebruikt studiegerelateerd wat begon met een methylfenidaat voorschrift. Hier lijkt ze volledig vrede mee te hebben aangezien het er in resulteert dat ik het huis schoon maak, met school aan de slag ga / productief bezig ben.
    Het feit dat ze het (vrijwel) niet merkt dat ik onder invloed ben van deze middelen lijkt ook een factor te wezen.

Ze heeft wel wat van mijn stofjes (op zeer lage dosering) zelf eens ervaren en psychedelica zoals 2c-b (14mg) en 3MeO-PCP (6mg) vond zij erg heftig, omdat het zo heftig op haar over kwam vind ze het dan ook maar niets dat ik deze gebruik. Ze vond de ervaringen los van de intensiteit echter 'wel prima'.

Ik heb haar vaak verteld dat psychedelica gezien hun nihile verslavingspotentieel waarschijnlijk nog wel de meest onschuldige middelen zijn maar omdat ze nabije familie heeft met psychose problematiek (ongerelateerd aan drugs) heb ik het idee dat ze de risico's van psychedelica ten opzichte van andere drugs moeilijk kan relativeren.

Ze begint er toch wel soms over dat ze wilt dat ik mijn psychedelica gebruik reduceer waarop ik vrijwel standaard reageer dat ik het probleem niet zo in zie. Het gebruik gebeurt gecontroleerd, ik plan het goed in zodat het mijn productieve leven niet in de weg zit, andere mensen hebben er geen last van en het is uiteindelijk mijn leven waarover ik zelf de keuzes mag maken.
    Dan begint ze wel eens over dat het risico op hersenschade met zich mee brengt bijvoorbeeld en dat ik al genoeg andere drugs (stimulanten voor studie doelt ze voornamelijk op) gebruik. Haar probleem is voor mijn gevoel voornamelijk dat ze het met psychoses associeert.

Ze heeft natuurlijk het beste met mij voort maar soms vind ik het wel erg vermoeiend dat ze me zo sterk probeert te 'controleren' op gebied waar toch wel een grote passie voor me ligt (niet alleen recreatief dan natuurlijk :wink:).

Stimulanten (en farmaceutische middelen) zijn aan het einde van de dag sociaal maatschappelijk denk ik toch wel breder geaccepteerd dan psychedelica heb ik het gevoel ondanks dat de risico's zich daarna niet in verhouding staan.

Maar ik trip dus meestal ook bij een vriend thuis (of buiten indien mogelijk) en niet in eigen huis.

8. SkittlesAndMe

Begrijpelijk. Wel goed hoe jullie er mee om kunnen gaan dan aangezien jullie blijkbaar zo van mening verschillen. Denk dat het wel belangrijk is om er veel over te blijven praten en open te blijven om in de toekomst geen onuitgesproken irritaties te krijgen.

Maar je noemde 3-MeO-PCP onder andere ook een psychedelica net, en in een post later heb je het over het nihile verslavingspotentieel van psychedelica.. Als je dissociatieve middelen daar ook bij gaat betrekken moet je je bewoording wel even iets anders kiezen denk ik :P

Was de dosering laag voor een gemiddeld persoon, of heb jij een hoge tolerantie? M.a.w. zou zo'n dosering voor mij ook geschikt zijn? Mijn tolerantie op dissociatieven is nihil momenteel, gebruik niet zo veel meer.

9. Jmths

We hebben altijd wel 'gezonde' discussies, we begrijpen elkaar wel in ieder geval, is wel fijn ja.
    Dissociatieven zijn een beetje vreemde vogels onder de psychedelica, argument gaat hier inderdaad niet op nee. :tongueout:
    De dosering was laag voor een gemiddeld persoon. Ik had 3 vrienden (waarvan 2 zonder ervaring met dissociatieven) een dosering van 6mg gegeven en die gaven alle 3 aan dat ze de dosering erg mild vonden, alleen mijn vriendin vond het wat minder mild maar die is een beetje licht gevoelig.
    Ik had ook nog de buurvrouw 8mg gegeven welke zeer beperkt ervaring heeft met MXE en die vond deze dosering ook erg mild.
    Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik gok dat 6mg 3meo-pcp ongeveer gelijk staat aan 25mg MXE waar 8mg 3meo-pcp ongeveer gelijk zal staan aan zo'n 30mg MXE.
    Treshold is volgens online bronnen 3mg in ieder geval.

10. SkittlesAndMe

ah top thanks voor de heldere info! Ik ga het eens bestellen denk ik :)

11. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dissociatieven zijn geen psychedelica, als je die twee onder dezelfde noemer gaat noemen wordt het een beetje een verwarrend verhaal. Het zijn natuurlijk wel allebei hallucinoge middelen, maar daar houd het vergelijk wel op eigenlijk.

Ik vind 3-MeO-PCP trouwens uberhaupt een behoorlijk mild middel. Ik ben mijn eerste keer met 10mg oraal begonnen en heb uiteindelijk nog 2 keer 5mg bijgenomen, zelfs na 20mg vond ik het effect nog behoorlijk mild. Overigens staat 10mg wel te boek als de overgang tussen een normale en sterke dosering, dus zou zeker niet veel hoger beginnen Smartie.

12. Jmths

Psychedelica is de brede term 'geest openbarend' maar wellicht verwarrend als ik dissociatieven onder dezelfde noemer plaats, zal ze voortaan gescheiden houden. :)

Ik heb 3meo-pcp wel eens de 2c-b onder de dissociatieven genoemd, dat vind ik wel een mooi en toepasselijk metafoor. :)
    Het is allebei licht verteerbaar, vrolijk, actief in hun aard en allebei niet heel geschikt voor 'extreme' doseringen. Er zullen over 3-MeO-PCP ook ongetwijfeld 2 groepen ontstaan waar de ene groep enthousiast is gezien de recreatieve kwaliteiten en de andere groep het een 'nep' dissociatief zal noemen omdat het niet genoeg diepgang en intensiteit heeft.

13. Psychedelibee

Als je puur naar de betekenis van de term psychedelica kijkt vallen ze er allebei onder inderdaad. Echter wordt met psychedelica over het algemeen toch wel de serotonergene 'psychedelica' bedoeld. Persoonlijk houd ik ze liever gescheiden, aangezien het toch wel echt twee verschillende soorten drugs zijn met een verschillende werking en ook een verschillend risico profiel. Als je zegt dat psychedelica weinig risico's en kans op verslaving met zich meebrengen dat gaat dit namelijk alleen maar voor de serotonergene psychedelica op. Daarbij vind ik de term psychedelica ook beter bij de serotonergene psychedelica passen aangezien het hoofdeffect daarvan ook echt is dat ze je geest openzetten. Met dissociatieven vind ik persoonlijk het dissociatieve het hoofdeffect en het geest openbarende meer bijzaak.

Persoonlijk zou ik 3-MeO-PCP dan nog eerder vergelijken met 2C-C of 2C-D, hoewel 2C-B licht verteerbaar is vind ik het persoonlijk wel echt meer te bieden hebben dan 3-MeO-PCP. 2C-B vind ik trouwens zelf ook best geschikt voor extreme doseringen, sterker nog dan wordt het voor mij pas een beetje leuk als ik het thuis doe.

Maargoed meningen verschillen natuurlijk, ik ben echter nog totaal niet overtuigd van 3-MeO-PCP. Ik heb het echter pas 1 keer geprobeerd dus ga het zeker nog wel een keer een kans geven hoor, maar ik vond het eigenlijk een behoorlijk saaie ervaring.

14. Jmths

Yes, ik probeerde aan te geven dat ik het met je eens ben wat betreft de categorieën.

Uiteraard zijn er verschillen tussen 3MeO-PCP en 2C-B, voor de meeste mensen is 2C-B is denk ik wel de meest beschikbare middel als referentiekader onder de 2C's.

De meeste mensen zullen het waarschijnlijk met je oneens zijn dat 2C-B zich goed leent voor 'hoge/extremere doseringen' maar persoonlijke voorkeur valt niet te betwisten.

MXE ten opzichte van bijvoorbeeld ketamine kent veel meer verslaafden waarvan sterk vermoed wordt dat dit verschil grotendeels veroorzaakt wordt door de serotogene bijslag van de 3MeO verbinding.
    Van PCP is ook bekend dat deze op zichzelf vrij verslavend is relatief gezien vergeleken met andere dissociatieven. Dit lijkt bevestigd te worden door wetenschappelijk onderzoek met dierproeven.
    De prettige roeseffecten van PCP op zichzelf plus de serotonine bijslag van de 3MeO verbinding geeft toch waarschijnlijk wel zeer recreatieve/verslavende effecten wat veel mensen gaat aanspreken.

Op sites als Reddit en BL wordt 3MeO-PCP door veel mensen ondanks zijn korte bestaan aangegeven als een favoriet middel en lijkt door veel mensen het verslavingspotentieel aardig bevestigd te worden.
    Persoonlijke voorkeuren ter zijde denk ik wel dat 3MeO-PCP dankzij zijn plezierige 'roes' en lichte verteerbaarheid toch wel potentieel heeft voor een specifieke grote doelgroep.
    Ik kan het echter mis hebben, wellicht horen we er over 2 jaar helemaal niets meer over 3MeO-PCP. :smoke:

15. Psychedelibee

Dat had ik ook zo gelezen hoor, wilde alleen mijn eigen genoemde standpunt nog even verder toelichten. Had ik misschien even iets duidelijker moeten zeggen, nu ik het stukje terug lees komt het inderdaad nogal over of ik je probeer te overtuigen.

Die kans acht ik ook wel aanwezig, denk echter wel dat het een wat andere doelgroep dan de standaard dissociatieven gebruikers is. Om de reden dat het middel zich niet echt leent om op te trippen, maar te chillen inderdaad. Ikzelf hoor meer bij de doelgroep die dissociatieven gebruiken om te trippen, vandaar ook dat ik het persoonlijk een saai middel vind. Overigens gebruik ik ook zo'n beetje alle andere soorten drugs wel om te chillen, feesten, etc, maar dan vind ik persoonlijk andere middelen daar fijner voor dan 3-MeO-PCP.

Ik wil 3-MeO-PCP nog wel een keer een kans geven, maar ben een beetje bang om echt te gaan stunten met doseringen aangezien het wel een beetje een reputatie heeft van mensen die manisch worden op te hoge doseringen.

16. transformated

transformated Bewuste gebruiker

Interessant report leuk om te lezen. Dit staat nu op mijn to do list hopelijk heb ik het binnenkort.

17. Jmths

Erg leuk stofje, ik heb hem nog vaak uit geprobeerd, wellicht dat ik er in de toekomst nog eens een rapportje over uit tik nu ik er meer inzicht op heb. Het is dissociatief die de emoties wel kan los weken wat deze euforisch en betekenisvol kan maken maar tegelijkertijd is het oppassen dat je niet te hoog doseert anders zou je wel eens een emotioneel losgeslagen projectiel kunnen worden. Naar mijn ervaring wordt dit echter pas een punt van zorgen zodra je de 18mg+ passeert wat een vrij aanzienlijke dosering is.

Er zijn veel mensen die zichzelf niet zo goed in de hand hebben met (3MeO) dissociatieven, voor hen zou dit om diezelfde reden wel eens een te onvoorspelbaar stofje kunnen wezen. Voor degenen met meer impulscontrole en een doordacht doseerbeleid is 3MeO-PCP echter zeker een aanrader mocht men fan zijn van dissociatieven en eens iets nieuws willen uitproberen.
    Destijds zocht ik voornamelijk een vervanger voor MXE maar 3MeO-PCP is toch echt wel een dissociatief die op zichzelf staat qua unieke effecten.
    Zelf heb ik de 3MeO-PCP in een spray verwerkt nu (water met een klein beetje vodka) die 2,66mg per spray af geeft, meestal spray ik dan 3x voor een 8mg tripje, werkt als een tiet.

acht.zes vindt dit leuk.
  18. Jmths

Deze zin valt mij net op, ik raad het toch af om 3-MeO-PCP (of andere dissociatieven) in een neusspray met water (of alcohol) te verwerken omdat dit de potentie erg snel doet af nemen. Erg lastig aangezien 5mg ongeveer een gemiddeld tripje is en een weegschaal onder de 100,- euro onder de 10-15mg niet accuraat kan meten.

Ketamine gebruikers wederom opgelet, opkomst van effecten duurt ongeveer een uur voordat de effecten beginnen te pieken.

acht.zes vindt dit leuk.
  19. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Leuk stofje.

Werking leek best veel op ketamine, de piek was wel te vergelijken met een ketamine niveau 3 ervaring en daarnaast heel erg auditief. Ik ben een beetje lawaaidoof maar tijdens deze trip kwam elk geluidje dan ook zeer helder en afzonderlijk binnen, ook geluiden van heel ver weg. Bewegen ging wat moeizaam, en praten lukte voor geen meter tijdens de piek, hoewel ik in mijn hoofd helder genoeg was om te praten, maar ik kreeg het gewoon mijn mond niet uit. Na de piek wat ballonetjes met lachgas genomen die voor vervorming van geluid, tijd en ruimte zorgde.

Heb dit spul gebruikt na een lage dosis LSD en ik dacht een gemiddelde dosis 25i-nbome, maar ben de dosering van dit stofje vergeten, was het 5mg?

Verder kan ik me nog herinneren dat ze de tijd hadden voorspeld wanneer dit stofje begon te werken en ik 10 minuten te vroeg was lol. :tongueout:

20. Jmths

Ik had 2*10mg voor je afgewogen, verbaasde me al beetje dat je voor een redose ging. :tongueout:
    Ja, ik had de tijd van inname bijgehouden en had gezegd dat je na 45minuten poosje niet meer in staat zou wezen om te praten. Maar dat bleek na 30 minuten ergens het geval al.
    Klinkt wel bekend ja, heb ik ook wel vaker gehad met dissociatieven / 3-MeO-PCP. Eerste ervaring 3-MeO-PCP (5mg), kon niet wachten met uitproberen. Was tijdens een hoorcollege, hoorde voor mijn gevoel letterlijk alle toetsenbordgeluiden, tak tak tak tak tak tak. :')

Laatst bewerkt: 18 jul 2018
    acht.zes vindt dit leuk.
  21. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Oei, das nog best een serieuze dosering dan.

Maar goed, het was een 100% positieve ervaring, heb me goed vermaakt en daar gaat het toch om. :tongueout:

22. Jmths

Ja, ik heb nog gedubbel checked hoor, je gaf toch echt aan dat je een stevige dosering wou. :tongueout:

acht.zes vindt dit leuk.
  23. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ja, dat weet ik nog.

Ik dacht dat m'n LSD zegels 180ug waren, ik was vol verwachting voor een serieuze trip. Viel toch even vies tegen, veel te subtiel allemaal. Maar gelukkig heb ik er met jouw wijsheid uiteindelijk toch nog een fantastische ervaring van weten te maken. De lachgas in de comedown maakte het plaatje al helemaal compleet. :hearteyes:

Later die nacht kreeg ik nog de mogelijkheid om nog een trip te maken op alweer een nieuwe stof, maar voor mijn gevoel was dat veel te snel, met deze ervaring kan ik wel even vooruit. :)

Laatst bewerkt: 18 jul 2018
  24. anhaedra

anhaedra Belezen gebruiker

Ik overweeg dit stofje te bestellen, maar bronnen op internet beweren dat je extreem voorzichtig moet doseren met dit spul, dus een dure weegschaal moet hebben of anders volumetrisch moet doseren.

Nou heb ik alleen zo'n goedkoop weegschaaltje dat ik eigenlijk nooit gebruik, ik ken m'n sleutel als m'n eigen broekzak, zullen we maar zeggen. Met normale keta en ander spul gaat dat altijd prima.

Meer "informele" websites (zoals dit forum) doen echter vermoeden dat je 3-MeO-PCP, mits enigszins ervaren & tolerant aangaande dissociatieven & snuiven in het algemeen, wel gewoon "op het oog" kunt doseren. Bijv. door zakje met bekende hoeveelheid in visueel gelijke porties te verdelen. Of toch maar gewoon dat Chinese weegschaaltje 's te gebruiken.

Zie ook hier: http://drugsforum.info/research-chemicals/3-meo-pcp-t383.html

Wat denken jullie?

25. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Tussen de 5 en 10mg, dan heb je dus een goeie weegschaal nodig die nauwkeurig is tot op de mg.
    Dit op t oog doen is vragen om problemen.

26. anhaedra

En dat volumetrisch doseren, is dat een beetje te doen voor een kluns als ik? Kan allerlei guides vinden op internet, maar ergens houd ik het gevoel dat ik qua risicobeperking nog beter gewoon kan "sleutelen"... :grin:

Zou dit spul echt graag proberen, maar ik durf het gewoon niet, gezien het complexe doseren. Met keta op een feestje voel ik me al (zelf-bewust) manisch, laat staan wat dit met me zou kunnen doen...

Het toffe van keta vind ik het ontremmende, ik word er zo intens blij en onbevangen van. En ja, synchroniciteit, alles lijkt meer betekenis te krijgen, soort van magisch deken dat over de wereld valt. Doet 3-MeO-PCP ook zoiets met je?

27. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Weet ik niet precies, ik deed 3-meo PCP in een dubbele flip na LSD en 25i-bnome dus voor de precieze werking zou ik een keer alleen maar 3-meoPCP moeten doen. Maar het behoort wel overduidelijk tot de ketamine-achtigen.

28. anhaedra

Haha... ik kan niet op het oog doseren, maar jij doet meteen een dubbele flip en wat niet meer?

OK. :upsidedown:

29. Psychedelibee

Dat zijn natuurlijk twee dingen die niets met elkaar te maken hebben en ook erg laf om het daarop te gooien.

Doseringen onder de 10 a 15mg kun je echt niet op het oog doseren hoor, als je dat denkt ben je al manisch genoeg en heb je dat spul ook niet meer nodig...

30. anhaedra

Je hoeft niet zo serieus te reageren, ik maak maar een grapje. Maar in all seriousness though... als het zo'n lijp spul is, zou ik het niet de 1e keer meteen combineren met 2 andere middelen. Of wel soms.

Op sommige fora wordt gesuggereerd dat op het oog doseren wel gaat, zie link. Gelukkig ben ik dus nog wel zo stabiel dat ik dat vervolgens eerst check op een ander forum. :)

31. Psychedelibee

Die combinaties waar hij het over heeft vind ik ook onverantwoord en nergens op slaan, maar dat is totaal niet relevant voor je vraag. Je zegt maar een grapje te maken, maar je gaat er toch op door... Wie is hier nou serieus dan?

En zo leip is dat spul niet, het is super potent, dat zijn twee totaal verschillende dingen. Ik vind dit goedje persoonlijk ook echt totaal niet boeiend, heeft niet de wazige en trippy effecten van ketamine bijvoorbeeld. Echter is het dus wel super potent en net een paar milligram teveel kan het verschil zijn tussen een recreatieve ervaring en totaal manisch worden en rare dingen gaan doen. Daarom wil je dit dus niet op het oog doseren.... Maar als jij ervan overtuigd bent dat je kan wens ik je veel succes.

32. anhaedra

Aangezien hij mij afraadt om op het oog te doseren omdat dit onverantwoord is, lijkt het mij wel relevant dat ik hem erop wijs dat zijn combinaties met hetzelfde middel ook onverantwoord zijn. Maar nogmaals, mijn opmerking was plagerig bedoeld, zie ook emoticon.

Ik ben er juist niet van overtuigd dat ik het op het oog kan doseren, anders had ik het spul al wel besteld en er nu met m'n neus in gehangen. In plaats daarvan kom ik hier extra informatie inwinnen en bestel ik het spul voorlopig nog maar 's niet.

(Heb ik trouwens ooit iets verkeerds tegen je gezegd? Is, als ik me niet vergis, niet de eerste keer dat ik tijdens mijn spaarzame bezoeken hier een dergelijke chagrijnige behandeling van je krijg.)

33. Psychedelibee

Ik snap je punt wel, zoals ik eerder ook aangaf dat ik zijn combinaties onverantwoord vind. Echter is het niet relevant in de zin dat zijn eerdere advies daarmee dan geen waarde meer zou hebben en zo bracht je het wel.

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik kan soms wat direct zijn en daardoor bot overkomen, misschien dat het daar aan ligt.

Ik was hier ook niet chagrijnig, nam het enerzijds voor achtzes op en anderzijds viel me in je eerdere reacties op dat je nogal eigenwijs lijkt te zijn en telkens toch weer denkt beter te kunnen gaan sleutelen. Daar reageerde ik een beetje kort door de bocht op, met een grapje over het manisch zijn. Maargoed, ik denk dat we elkaars grappen niet helemaal begrijpen en daardoor een beetje langs elkaar heen zitten te praten.

Ik wil je nogmaals op het hart drukken dat je een stof zoals deze, die actief is onder de 10mg echt niet op het oog moet gaan doseren. Dat is gewoon vragen om problemen, er zijn online best wel wat reports te vinden van mensen die teveel nemen en zwaar manisch worden en vervolgens de politie of ambulance erbij moet komen.

Voor een stof als deze heb je een weegschaal nodig die op de 1mg nauwkeurig is en die heb je al voor een paar tientjes, de TS van dit topic heeft daar recent ook een topic over geschreven. Zelfs met zo'n nauwkeurige weegschaal moet je nog oppassen trouwens, omdat ze onder de 20mg niet heel betrouwbaar zijn. Ik los dit bij dit soort stofjes altijd op door al iets van gewicht op de weegschaal te leggen, het startgewicht op te schrijven, mijn targetgewicht (dosering + overige gewicht) uit te rekenen en dan zorgen dat ik daarop uitkom. Dat herhaal ik voor de zekerheid dan vaak nog 1 a 2 keer. Op die manier kun je toch bijvoorbeeld 10mg vrij nauwkeurig afwegen.

Je kunt ook volumetrisch doseren overwegen, maar ik heb dit stofje een keer oraal geprobeerd en toen vond ik het niet bijzonder effectief. Overigens vind ik er met snuiven ook niks aan, zoals ik in mijn eerdere post al uitlegde. Het is een dissociatief, die niet extreem dissociatief is en wel snel een zeer manische kant krijgt. Ik vind het niks, maargoed iedereen is anders.

34. anhaedra

Thanks voor de tips. Ik heb dus zo'n weegschaaltje van een paar tientjes dat tot op de mg nauwkeurig zou moeten zijn. Maar als ik er vanuit 0 mg iets op leg, gaat-ie pas bij 10 mg of daar ergens lopen, snap je? Moet ook gecalibreerd worden maar de instructies zijn half in het Chinees enzo. Vandaar dat ik het ding niet vertrouw met iets als 3-MeO-PCP.

Ik heb het stofje al langer op het oog, maar durf er niet zo goed aan omdat ik dus diezelfde reports heb gelezen van mensen die door het lint gaan. Ben er verder ook niet helemaal uit of ik nou het dissociatieve of het manische leuk vind aan keta... Wat ik zeg, het ontremd me en maakt m'n hoofd leeg en ik ben gewoon tering high, dat is 't vooral. Maar dan heb ik het over sleutelpunten op feestjes, met hole-achtige doseringen heb ik geen ervaring. En eigenlijk wil ik thuis geen drugs gebruiken, dus waarom overweeg ik dit spul uberhaupt... Nieuwsgierigheid, want ketamine intrigeert me enorm.

Trouwens, directheid word mij ook wel eens verweten... np.

35. Psychedelibee

Je weegschaal goed calibreren is sowieso wel essentieel bij dit soort lage doseringen. Ik calibreer mijn weegschaal eigenlijk standaard als ik iets afweeg, als je weet hoe het moet is het een kleine moeite namelijk. Maar is dat calibreren bij jou zo ingewikkeld dan? Bij die van mij is het super simpel, ik heb een gewichtje van 20g en 50g en hij geeft aan wanneer ik er welke op moet zetten en wanneer het klaar is. Dan controleer ik naderhand met het 20g gewichtje altijd nog even of het ook echt goed gegaan is.

Die van mij gaat lopen vanaf de 5mg ongeveer, maar van alles onder de 20mg weet je eigenlijk gewoon zeker dat zo'n ding niet betrouwbaar is. Door er bijvoorbeeld een bakje of iets anders van flink gewicht op te leggen en hem dan niet weer naar 0 te taren voorkom je dit probleem, alleen moet je wel goed rekenen als je je drugs erop legt.

Het effect van 3-MeO-PCP is in mijn optiek wel echt anders dan bijvoorbeeld keta. Ja ze hebben overlap want zijn allebei dissociatieven natuurlijk, maar keta is heel lichamelijk dissociatief en versuffend en maakt je ook flink vaag in je hoofd en dat doet 3-MeO allemaal niet. Dat is, naast de enorme potentie, ook meteen het gevaar met dit spul. Je blijft vrij helder in je hoofd, althans dat denk je en je kunt nog prima gaan rondlopen zonder enige problemen. Daardoor neem je al snel teveel en kun je rare dingen gaan doen.

Aangezien je op een feestje natuurlijk niet met een weegschaal gaat staan klooien lijkt me dit middel dan ook vrij ongeschikt voor zo'n setting. Geloof me, 10mg is echt bizar weinig poeder. En als je bijneemt dan heb je misschien 5mg nodig en dat is al helemaal een te verwaarlozen hoeveelheid poeder. Het enige wat dan praktisch gezien overblijft is oraal doseren, maar persoonlijk vond ik het effect daarvan nog meer tegenvallen dan van snuiven.

36. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik snap je reactie maar ik was met een expert en wel degene die dit topic is gestart.

Daarnaast was er een uiterst precieze weegschaal aanwezig.

@Psychedelibee
    Dus we wisten precies wat we deden.

Overigens deed ik die dubbele flip op de meeting van het drugsforum laatst in juli en ik heb me enorm vermaakt daar. De reden van de flip was dat ik maar weinig voelde van de LSD en LSD bij pakken heeft geen zin zoals je wellicht weet dus hebben we er met wat ander spul uiteindelijk toch een leuke trip van gemaakt.

Laatst bewerkt: 14 sep 2018
  37. Psychedelibee

Wordt een beetje offtopic inmiddels, sorry daarvoor. Op het gebied van doseren geloof ik dat jullie precies wisten wat jullie deden. Maar 25I-NBOMe combineren met verschillende middelen is wel zeer onverantwoord en potentieel extreem gevaarlijk. Gelukkig is het goed gegaan bij jullie, maar 25I-NBOMe kan op zichzelf al flink gevaarlijk zijn (zeker als je het nasaal neemt, wat jullie ook gedaan hebben als ik me niet vergis). En als je het gaat combineren dan zijn de risico's eigenlijk niet meer te overzien en begint het meer op russisch roulette te lijken. Dan kun je in mijn optiek dan ook niet helemaal zeggen dat je precies wist wat je aan het doen was. Al die NBOMe stoffen hebben helaas niet hetzelfde veiligheidsprofiel als andere psychedelica en vragen daarom om extreme voorzichtigheid bij gebruik en daar valt combineren niet onder in mijn optiek.

38. anhaedra

Tja, wat opmerkelijk is, is dat ik met keta op een feestje nog prima kan lopen, dansen en lullen, maar tegelijkertijd wel allerlei milde dissociatieve symptomen ervaar. Andere mensen beschrijven het effect vaak als "een soort dronken" maar bij mij gaat het wel een paar niveautjes dieper. Tijd die stil staat, jezelf zien in andere mensen, alles voelt voorbestemd aan, andere lichamen voelen als je eigen lichaam, geen ondergrond meer voelen, quasi-diepzinnige inzichten... maar nog wel controleerbaar dan. En heb dan eerder op de dag al een stimulant op, dat helpt ook.

Het dissociatieve aspect intrigeert me enorm (het is bullshit maar wel heel mooie bullshit) en van het manische word ik simpelweg heel vrolijk (ben van nature ook juist totaal niet manisch), dus disso's zijn misschien de enige middelen waar ik ooit thuis mee zou willen experimenteren. Niet dat ik van plan was om 3-MeO-PCP op een feestje te doen, dus.

39. Psychedelibee

Ik doe ook wel eens keta op feestjes met of zonder stimulaten erbij en kan dan ook gewoon prima rondlopen, maar de dosering moet gewoon niet te hoog zijn. Wat ik eerder eigenlijk bedoelde te zeggen is dat je met hoge doseringen keta niet meer echt kunt rondlopen en dat het manische daardoor niet zo heel snel gevaarlijk wordt. Maar met 3-MeO-PCP kun je in hoge doseringen dus ook nog prima rondlopen en dat is al snel gevaarlijk als je in een flinke manische staat komt.

Overigens is manie wel wat anders dan je gewoon wat vrolijker voelen.

40. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Lol, 2 meter verplaatsen in t park om de schaduw op te zoeken was al een opgave van jewelste op de meeting. Laat staan prima rondlopen :lolol:

Ik kon ook niet meer uit mijn woorden komen. Echt brabbelen op de top van de trip lol. Maar schaken kon ik nog als de beste, dat dan weer wel lol!

Albedo vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - 3-MeO-PCP Testrun [5mg]
  1. Jmths
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    309
  2. Jmths
    Reacties:
    2
    Weergaven: