• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

3-MeO-PCP: verrassend lekker spul, maar dan komt de valkuil

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n fan ben van dissociatieven. Ik vind altijd dat je er zo gehandicapt van wordt. Je kunt niet meer bewegen zoals je zelf zou willen. Toch heb ik heb flink wat aantal keren ketamine geprobeerd (lees: enkele tientallen grammen weggesnoven) en ik heb ook aardig wat keren MXE geprobeerd. Maar daarmee houdt mijn ervaring met dissociatieven toch echt op.

Ongeveer 1,5 jaar geleden had ik van een vriendin een mini-zakje 3-MeO-PCP gekregen bij een ruilbeurs. We komen af en toe bij elkaar en ruilen dan allerlei RC's die we nog niet hebben. Zo kunnen we elkaars voorraad aanvullen. Ik had het zelf nooit gekocht - niet geïnteresseerd. Maar met zo’n ruilbeurs wil je dan toch maar eens exotische middelen op de kop tikken. Zodoende had ik dus al 1,5 jaar een beetje 3-MeO-PCP liggen. Maar ik had nooit het juiste moment gevonden om het te nemen. Tot vandaag.

Ik heb vakantie en eerlijk gezegd was ik me een beetje aan het vervelen. Ik had op zich wel zin om wat ketamine te nemen en een serie te kijken; wat ik een goede combinatie vind. Maar ik heb helaas al een tijdje geen ketamine meer en ook geen zin om nog meer bij te bestellen. Ik was nog wel even aan het kijken of ik misschien 2-FDCK zou willen bestellen, gewoon, om een keertje te proberen. Maar toen bedacht ik me dus dat ik ook gewoon nog 3-MeO-PCP had liggen. Dus waarom niet?

Heel voorzichtig heb ik 11 milligram op mijn weegschaal afgewogen. Daarbij ga ik er van uit dat er wat afwijking kan zitten in wat de weegschaal aangeeft. Dus misschien is het wel 15 milligram, wie weet. Van de zogenaamde 11 milligram neem ik eerst de helft, om even te kijken wat het doet. Als het na een half uur nog niet te overweldigend is, dan kan ik die andere helft ook nog nemen. 

Het eerste wat opvalt is dat het toch behoorlijk prikt in de neus, die 3-MeO-PCP. Even twijfel ik of het snuifbuisje niet per ongeluk in mijn neusslijmvlies heeft geprikt. Maar nee, het is echt de 3-MeO die een beetje een branderig gevoel blijft geven in mijn neus. Het branderige gevoel houdt lang aan ook.

Al na enkele minuten begin ik wat te voelen. Het lijkt best wel op het eerst begin van ketamine. ‘Wonky’ is een goed Engels woord ervoor. Ik zit een beetje onstabiel op mijn stoel, en ik merk dat ik een beetje gedissocieerd raak. Er lijkt wat meer afstand te zitten tussen wat ik beleef en de realiteit. Maar het is nu nog allemaal heel mild.

Een half uurtje later is het toch best wel stevig. Maar de rest van het hoopje lonkt. Ik wil het eigenlijk nog wel proberen. Even zien wat de potentie is van deze stof. Dus stofzuiger ik het overgebleven hoopje ook even mijn neus in.

Ondertussen ben ik Euphoria aan het kijken, een serie over drugs en seks op een Amerikaanse high school. Het is een beetje een standaardverhaal, maar de stijl is heel verfrissend. En er wordt dus lekker veel drugs in gebruikt. Altijd leuk.

De bodyhigh van dit spul is wel lekker eigenlijk. Tegelijkertijd ben ik best nog wel helder. Ik heb niet zoveel problemen met mijn motoriek als dat ik met ketamine wel eens heb. Ik kan gewoon lopen zonder te zwalken. Mijn armen voelen wel wat lichter dan normaal, maar zeker niet rubberachtig zoals ze van ketamine worden. Mijn gezichtsveld lijkt wel enigszins onscherp. Ik kan nog wel gewoon lezen. Dat kost iets meer moeite dan normaal, maar ook niet heel veel moeite.

Ik vind het wel lekker spul eigenlijk. Op een gegeven moment was ik de serie aan het kijken zonder dat ik mijn lichaam voelde. Dat was wel fijn. Ik was er wel, maar ik was me niet bewust van mijn eigen aanwezigheid. Ik ben lekker gedissocieerd, dus. Toch vind ik de euforie nog niet fantastisch. “Neem nog maar een beetje”, zegt een stemmetje in mijn hoofd. Ik luister er maar naar. Er zit maar heel weinig in het zakje: op het oog zo’n 5 milligram. Ik gooi het minihoopje op mijn weegschaal, maar die blijft gewoon ‘0.000’ zeggen. Ja, dat klopt niet natuurlijk. Toch snuif ik het naar binnen.

Ik ben nu de valkuil van 3-MeO-PCP aan het ontdekken. Het geeft een chille rush met een lekkere dissociatie, als een soort warme en zachte cocon waar je lekker in kan liggen. Maar na een uurtje ofzo dan wordt die lekkere warme cocon toch steeds wat kouder en afstandelijker. De euforie neemt af en je voelt je nog wel best lekker. Dus…. Denk je dan, kan je nog wel wat meer nemen? 

Maar daar gaat het dus mis. Want je voelt je heel helder met dit spul, maar tegelijkertijd ben je het niet. Je lichaam doet gewoon zoals opgedragen. Alhoewel, een beetje dan. Je hebt in ieder geval het idee dat je best wel 'in control' bent, terwijl dat misschien niet zo is. 

Op die manier zit ik nu dus ook weer met cravings. Ik wil weer terug naar die lekkere warme cocon. Maar ik weet dat als ik bijneem dat ik dan in de maniakale doseringen terechtkom. De kans bestaat dat je dan onverhoopt allerlei dingen gaat doen, en er pas achteraf achterkomt hoeveel controle je daadwerkelijk kwijt bent geraakt. Verraderlijk spul dus, die 3-MeO-PCP.

Je voelt je best helder en je hebt een lekker warm en beschermd gevoel. Maar die euforie duurt maar kort. En dan ben je toevallig net zo ongeremd dat je makkelijk denkt ‘ah fuck it’. En dan neem je nog een beetje. Maar voordat je het weet heb je jezelf in een manie gesnoven. 

Pas dus op, lieve drugssnuivers.

Laatst bewerkt:

Gympie

Badass junkie
hmm, bij mij duurt het warme cocon effect uren en uren.. en niet persé cravings om meer te nemen als dat weg ebt?
er is inderdaad een piek van een paar uur... en daarna de illusie van nuchterheid.. dat merk je dan ook als je meer neemt en het effect lijkt te stapelen.. dat dan ook maar in hele kleine hoeveelheden nodig als je dat zou willen doen.
als ik 's ochtend 5mg oraal neem kan ik daar tot 's avonds op teren.. wat mij betreft duur de euforie lang.
de piek ik leuk maar 't is ook 't waarderen van de sedering erna..

beetje verraderlijk kan het wel zijn ja.

ruilbeurs.. interessant.

Stonologie

Wijs gebruiker
Leuk om te lezen, een van de vetste stoffen op de RC markt imo.

Bij mij duurt het juist zo enorm lang, dat ik niet wil bijnemen. Grappig, want met de rest ben ik het zeker eens. Heerlijk stimulerend gevoel en toch ontspannend.
Oraal is wel bij disso's mijn fav. dit raad ik dan ook aan voor de volgende keer (ook minder craving als je daar dan al last van hebt). Ik vind het juist zo verslavend omdat het juist zo onschuldig lijkt. Geen comedown, geen nadelen, geen craving. Net als psychedelica best spiritueel ook, en dan met minder ongemakken.

Dirkjan

Bewuste gebruiker
Heel voorzichtig heb ik 11 milligram op mijn weegschaal afgewogen. Daarbij ga ik er van uit dat er wat afwijking kan zitten in wat de weegschaal aangeeft. Dus misschien is het wel 15 milligram, wie weet.

op het oog zo’n 5 milligram. Ik gooi het minihoopje op mijn weegschaal, maar die blijft gewoon ‘0.000’ zeggen. Ja, dat klopt niet natuurlijk.

De meeste niet professionele weegschalen zijn niet nauwkeurig genoeg om onder de 50 mg te wegen. ik weet niet wat voor weegschaal je hebt gebruikt maar je zou volgende keer wat opvul middel zoals meel ofzoiets kunnen gebruiken (hoewel dat voor snuiven misschien niet zo fijn is.)

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Typisch dat jij zo'n korte werkingsduur ervaart, ik heb ook meer de ervaring die @Gympie heeft. Waarom trouwens voor nasaal gekozen en niet voor oraal?
Juist vanwege de korte werkingsduur koos ik voor snuiven. Ik houd niet heel erg van dissos, dus als ik de 3-MeO-PCP kut zou vinden dan zou het sneller voorbij zijn :wink:

Buu

Bewuste gebruiker
Ja een tintelend gevoel in het puntje van mijn tong had ik inderdaad! Dat heb ik ook wel eerder ervaren bij ketamine en MXE.
Nu ik er aan terug denk heb ik dit inderdaad bij zowel ketamine als MXE gehad. Wellicht doordat het een pijnstillend effect heeft dat er wat zenuwen uitgeschakeld worden?

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
De meeste niet professionele weegschalen zijn niet nauwkeurig genoeg om onder de 50 mg te wegen. ik weet niet wat voor weegschaal je hebt gebruikt maar je zou volgende keer wat opvul middel zoals meel ofzoiets kunnen gebruiken (hoewel dat voor snuiven misschien niet zo fijn is.)
Dat vulmiddel maakt het natuurlijk alleen maar onbetrouwbaarder.

Ik heb een degelijke weegschaal, maar je moet er gewoon bewust van zijn dat er toch wel 5 milligram afwijking kan zitten in de meting. Ik gebruik al een bakje op de weegplaat, dus er staat wat gewicht op. Dat is het probleem niet. Maar het is gewoon heel lastig om onder de 50 milligram nauwkeurig af te wegen. Als je onder de 20 milligram gaat dan kan er makkelijk een kwart verschil zitten tussen wat je meet en wat je daadwerkelijk hebt. Simpelweg omdat een onzekerheid in de meting zit.

Van die onzekerheid ben ik me bewust en juist daarom heb ik dat ook vermeld in het tripreport :wink:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Nu ik er aan terug denk heb ik dit inderdaad bij zowel ketamine als MXE gehad. Wellicht doordat het een pijnstillend effect heeft dat er wat zenuwen uitgeschakeld worden?
Ja ik heb het ook wel eens gehad bij een verdoving bij de tandarts.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Typisch dat jij zo'n korte werkingsduur ervaart, ik heb ook meer de ervaring die @Gympie heeft. Waarom trouwens voor nasaal gekozen en niet voor oraal?
Naar aanleiding van je vraag heb ik gisteren nog eens een orale dosis van 25 milligram 3-MeO-PCP genomen.

Holy shit, dat was wel even andere koek. Ik snapte bijna niks meer. Het was echt op het randje van een hole. Dat was wel bijzonder omdat het tegelijkertijd nog redelijk helder was. Ik kon nog wel gewoon praten en lopen en koken en typen. Maar ik snapte er bijna niks van en ik had ook heel erg het idee dat ik geen controle had over wat ik deed. In de praktijk bleek dat wel weer mee te vallen, aangezien ik nog wel gewoon volle zinnen kon typen. Maar het was wel (bijna) volledige manische dissociatie.

Grappig om een keer mee te maken.

Maar ook met de orale dosis was het fijne warme cocon-gevoel veel sneller weg dan de dissociatie, de verwarring en verlies van coördinatie. Na een uurtje of 4 was het prettige er wel van af, en de 4 uur daarna bleven de bijwerkingen nog actief. Die werkingsduur is dus niet ideaal wat mij betreft. Verder wel leuk spul.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Naar aanleiding van je vraag heb ik gisteren nog eens een orale dosis van 25 milligram 3-MeO-PCP genomen.

Holy shit, dat was wel even andere koek. Ik snapte bijna niks meer. Het was echt op het randje van een hole. Dat was wel bijzonder omdat het tegelijkertijd nog redelijk helder was. Ik kon nog wel gewoon praten en lopen en koken en typen. Maar ik snapte er bijna niks van en ik had ook heel erg het idee dat ik geen controle had over wat ik deed. In de praktijk bleek dat wel weer mee te vallen, aangezien ik nog wel gewoon volle zinnen kon typen. Maar het was wel (bijna) volledige manische dissociatie.

Grappig om een keer mee te maken.

Maar ook met de orale dosis was het fijne warme cocon-gevoel veel sneller weg dan de dissociatie, de verwarring en verlies van coördinatie. Na een uurtje of 4 was het prettige er wel van af, en de 4 uur daarna bleven de bijwerkingen nog actief. Die werkingsduur is dus niet ideaal wat mij betreft. Verder wel leuk spul.
25mg is een zeer hoge dosering zonder tolerantie. Ja, je blijft er vrij helder bij, ook op hogere doseringen, en lopen gaat ook altijd nig wel.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ja ik dacht aan de hand van de tabel van Psychonautwiki dat 15 milligram snuiven ongeveer gelijk zou staan aan 25 milligram inslikken. Maar die 25 milligram oraal bleek een stuk sterker te zijn nog.

Laatst bewerkt:

Gympie

Badass junkie
afgelopen weekend ook per ongeluk wat hoog gedoseerd.. niet té.. maar wel meer dan de bedoeling.
de weegschaal gaf minder aan..maar op het oog, uit ervaring zag ik dat het eigenlijk wel veel was.
echt een volle 8 uur goed onder de invloed geweest..
een gevoel van 'compressie' van de realiteit vind ik een goeie generale omschrijving.
motoriek functioneert prima maar voelt vreemd.. proporties en geluiden ook.
en idd dingen niet snappen.
wat ik begin te ontdekken is dat ik in de 2e helft schoonmaak neiging krijg.
best well chill.. helemaal opgaan in het afwassen en schoonmaken.
de interactie met warm water is ook geweldig.

inner_search

Badass junkie
wat ik begin te ontdekken is dat ik in de 2e helft schoonmaak neiging krijg.
best well chill.. helemaal opgaan in het afwassen en schoonmaken.
Dit ondervind ik ook enorm , tijdens de manie/euforie na een joint krijg ik enorme onstopbare drang alles op te ruimen , de kasten af te stoffen, koken (krijg enorme honger van dat spul).
Vind het een voordeel , en men vrouw ook :wink:

witte270

Belezen gebruiker
Grappig om te lezen dat je best wel cravings had maar meer. I'm ervaarde dit totaal niet bij deze stof. Overigens wel dat het prikte haha.

Ik had juist met 10mg dat ik na een uur bijna niks voelde toen heb ik er nog 5-7mg in gesnoven en voelde me best lekker. Maar niet heel bijzonder.

Toen ik dus een grote rip uit een Bing nam kwam het effect echt goed naar voren. De combinatie hiermee was echt heel leuk. Een heel klein beetje wiet was dus een goede keuze geweest. Op zichzelf vind ik het best tegenvallen. Was wel heel voorzichtig omdat je vaak leest over manie maar heb hier niks van ervaren.

Jari

Belezen gebruiker
Leg je de 3-meo onder je tong of slik je het weg?

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Ik lijd geen keta , maar wel alle analogen zoals de 3-meO-*** en opce nzo.
Dus ja.
Maar oppassen want je raakt er rapper in verzeild dan je denkt.
Zolang ik geen keta bloat krijg van dat spul vind ik het wel prima. Maar ik denk niet dat ik het ga redden met 10mg denk dat de dose voor mij wel omhoog gebumpt moet worden... na mijn ketje periode is mijn tolarantie nog steeds fuckt word wel steeds minder maar gaat echt tyfus langzaam.

Gympie

Badass junkie
Zolang ik geen keta bloat krijg van dat spul vind ik het wel prima. Maar ik denk niet dat ik het ga redden met 10mg denk dat de dose voor mij wel omhoog gebumpt moet worden... na mijn ketje periode is mijn tolarantie nog steeds fuckt word wel steeds minder maar gaat echt tyfus langzaam.
keta tolerantie staat er los van zover ik vernomen heb. bij mij iig wel.
als je de eerste keer 10 mg 3-meo-pcp doet staat je wss een stevige ervaring te wachten
maar ik lees ook wel eens ervaringen van mensen hier die er iets minder gevoelig voor zijn.

inner_search

Badass junkie
Zolang ik geen keta bloat krijg van dat spul vind ik het wel prima. Maar ik denk niet dat ik het ga redden met 10mg denk dat de dose voor mij wel omhoog gebumpt moet worden...
Als je met die ingesteldheid aan de potente analogen gaat beginnen , raad ik je aan ze gewoon links te laten liggen.

Ik heb 3 maanden van de analogen geproeft met volle teugen , en in tegenstelling tot bvb @transformated ben ik altijd op de common doses blijven doseren.
Met hier en daar een een paar dagen tussen voor de tolerantie.
En ik heb nooit hoger moeten doseren dan bvb 15/20 mg 3-meO-pc* per avond of 10mg ho-pcp.

Enkel toen ik begon te mixen met analogen disso's is het 2 x fout gelopen door icm thc in een loophole van gedachten verzeild te raken.
Ik heb hier gelukkig nix aan over gehouden , en de paniek aanvallen zijn al een stuk minder ook.

Just ! Ik moet nog een update doen in men eigen topic.

inner_search

Badass junkie
keta tolerantie staat er los van zover ik vernomen heb. bij mij iig wel.
als je de eerste keer 10 mg 3-meo-pcp doet staat je wss een stevige ervaring te wachten
maar ik lees ook wel eens ervaringen van mensen hier die er iets minder gevoelig voor zijn.
Ik vernam van @Spyro en @MDMAZING Dat ze wel degelijk cross tolerantie hadden.
Dacht dat mdmazing met een behoorlijk hoge dosis o-pce alleen wat zweethandjes kreeg , en spyro ook niet het effect optimaal voelde door hun keta tolerantie.

Maar nogmaals , imo is er geen 1 analoog die in de buurt komt van echte keta (een analoog die ik gebruikt hebt toch niet..)

Spyro

Badass junkie
Dacht dat mdmazing met een behoorlijk hoge dosis o-pce alleen wat zweethandjes kreeg , en spyro ook niet het effect optimaal voelde door hun keta tolerantie.

Maar nogmaals , imo is er geen 1 analoog die in de buurt komt van echte keta (een analoog die ik gebruikt hebt toch niet..)
Klopt. Was niet heel fijn.

Over een lange tijd als mijn Keta tolerantie omlaag is wil ik O-PCE nog een kansje geven.

Thomas Shelby

Badass junkie

Ik had over 100mg van o pce toen van die vendor en voelde niet veel. Was wss gewoon wel de kwaliteit, maar er is zeker wel cross tolerantie tussen alle dissos.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan