• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

3-MMC: anders dan wat ik ervan verwachtte

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Erick36

Experimenterende gebruiker
00:00
150 mg 3-mmc opgedronken (de poeder in Icetea).
00:30
Als een idioot ben ik de glasplaat van het fornuis aan het poetsen. Ik sta vooral strak, stijve kaken enzo. Kan helder denken. Weinig euforie, helaas.
00:45
Ik zweet behoorlijk. Douchen. Weer schrob ik of mijn leven er van afhangt.
01:15
Grondig afgedroogd. Daarna op internet op zoek naar meer informatie over 3-mmc.
01:45
Tijdens het lezen over 3-mmc probeer ik naar muziek te luisteren. Gek genoeg irriteren alle nummers mij, maakt niet uit wat voor genre. Uitgezet. Druk bezig met to-do lijstjes maken..... Niet iets wat ik normaal gesproken 's nachts doe, maar ik heb nu een brainstorm aan ideeën. Ben benieuwd of ik die ideeën morgen nog steeds zo briljant vind.....
02:10
60 mg 3-mmc met Icetea weggespoeld (2de dosis). Meer neem ik niet, heb nu totaal 210 mg genomen. Maar ik wil proberen of bijpakken wat euforie geeft. Tot nu toe voel ik alleen een soort kille speed-rush, maar dan meer opdringerig dan bij speed. Niet vervelend, maar niet wat ik nu wil.
02:40
Begonnen aan dit tripreportje. Ik had de tijden al opgeschreven. Want je weet maar nooit met een nieuw goedje. Voor hetzelfde geld was ik erdoor in de war geraakt en zou ik te snel of teveel bijpakken.
Het schrijven gaat prima. Wanneer ik MDMA gebruikt heb kan ik meestal mijn scherm niet goed lezen. Laat staan berichten intikken. Daar heb ik nu geen last van.
02:50
Eindelijk een beetje high. Ik probeer mijn strakstaand lijf te ontspannen. Dat valt niet mee.
Weer muziek proberen.
Nu ga ik wél lekker op techno.
03:30
Midden in een track voel ik alsof er een schakel wordt omgezet: ik word een stuk nuchterder. Even denk ik om toch bij te nemen, maar het lukt om mij aan mijn voorgenomen 2 doseringen te houden. Nu komt en gaat de euforie met golven. Het strakke gevoel neemt weer de overhand.
Wat zal ik gaan doen? Slapen gaat 'em niet worden.....
04:00
Muziek is weer irritant. Probeer rustiger te worden door tv te kijken. Ben mij er opeens erg bewust van dat ik alleen ben, midden in de nacht. Ik maak me zelfs zorgen of de buren mij horen. Terwijl ik een koptelefoon gebruik en geen lawaai maak. Beetje para?

Mijn kaken blijven strak staan. Ik heb totaal geen eetlust. De dorst valt mee, ik heb een paar glazen Icetea gedronken.
04:24
Ik besluit tot 5 uur te wachten of ik wat rustiger word. Dan ga ik naar bed. Benieuwd of ik mij lekker op de golven van mijn gevoel mee kan laten voeren.

Voor mij is het een leuk alternatief voor XTC / MDMA. Maar dan voor thuisgebruik. Te weinig recreatief. Veel dwangmatig gedrag, wat soms best lekker is.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bedankt voor het delen. :) Ik kan me grotendeels vinden in jouw report. Heb 3-MMC nu een paar keer geprobeerd in verschillende dosissen (150-200 mg in één keer, in fases tot 300 mg in totaal, etc.) en het maakt niet superveel indruk op mij. Ik vind het wel leuk spul voor af en toe thuis, maar net als jij krijg ik veel meer een speed-rushje (dopamine) en is het echte serotonine-gevoel bijna vrijwel afwezig, een milde wazigheid/head space en hier en daar een klein euforisch vlaagje daargelaten. Ik kan mijn scherm ook prima lezen met 3-MMC op, met XTC hoef ik dat eens te proberen lol. De kater valt ook erg mee, te vergelijken met amfetamine i.m.o.

Mijn conclusie over 3-MMC is dat het - voor mij, want er zijn kennelijk nogal grote individuele verschillen - nice maar gewoon niet zo heftig is, er niet uit springt. Wat misschien ergens net wel de charme is. Het heeft daarin ook wat weg van cocaïne, hoewel toch weer echt anders. Moeilijk te definiëren.

De vorige keer dat ik het deed kreeg ik tot mijn verbazing wel, op een normale dosis, kort een nystagmus (snel heen en weer bewegende ogen), dit deed mij dan wel weer aan XTC denken zonder dat ik daarbij veel andere duidelijke serotonine-gerelateerde effecten kreeg.

Slapen na stimgebruik sucks, 3-MMC is daar niet echt een uitzondering op helaas. Vraagje: heb je dat geagiteerde/onrustige, dwangmatige en het lichte para-gevoel ook vaker na gebruik van normale speed?

Gympie

Wijs gebruiker
ik kon er zowaar op slapen bij een lichte dosis.. terwijl ik normaal al wakker blijf van het kleinste beetje pep.. of zelfs koffie!
en de genotscentra wrden flink gestimuleerd ook!..
bijna geen dip.
🤔👻🤗

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Leuk reportje!!
Bij mij werkt 3mmc wel lekkerder als jij omschrijft @Erick36 terwijl ik vaak minder in 1x neem. Maar duurt wel erg kort inderdaad en vergeleken met M wel een erg zwak aftreksel. En natuurlijk cravings bij dit middel zijn niet mis.

Harmless

Belezen gebruiker
Je geeft aan dat het vooral voor thuisgebruik is maar als ik het op een feestje neem kom ik echt wel lekker in de muziek hoor. Thuis vind ik het lekker voor de praatkick en de sociale interactie maar met harde muziek gaat het heel anders werken.

Heb ik overigens met meer drugs dat het erg afhankelijk is van de setting..

Ganggang💯

Badass junkie
Je geeft aan dat het vooral voor thuisgebruik is maar als ik het op een feestje neem kom ik echt wel lekker in de muziek hoor. Thuis vind ik het lekker voor de praatkick en de sociale interactie maar met harde muziek gaat het heel anders werken.

Heb ik overigens met meer drugs dat het erg afhankelijk is van de setting..
Setting is voor één van de grootste invloeden, samen met dosering. Voor elke soort drugs.

Erick36

Experimenterende gebruiker
@ Roze Olifantje
Dat onrustige en paranoide gevoel ken ik wel van speed, maar pas na frequent gebruik met tolerantie. Nu had ik al maanden geen amfetaminen of andere drugs gebruikt, dus viel dat deel van de ervaring een beetje tegen.
En nee, van slapen kwam weinig. Maar dat hoort erbij.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan