3-MMC: Orale dosis

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Tellurium

Newbie
En dan nog een topic over een dosering 3-MMC.. ik heb al aardig wat topics gelezen hierover maar ik twijfel toch over een 'goede' begindosis voor een bommetje 3-MMC. Eentje waarbij je 'm wel goed voelt, maar niet te hard gaat.

-1,5 maand geleden voor het eerst gebruikt, 3 'medium' lijntjes, heel lekker spul, lekker mild/helder, licht euforisch, energie, toch wel een beetje een roes, rustig come-up en come-down.
-1 maand geleden dan toch een nacht snuivend doorgehaald, ook inderdaad verrast over hoe lang je hiermee op een level kan blijven. Nog steeds heel lekker, maar in de ochtend niet meer de moeite waard qua effect om door te gaan, naar mijn mening. Wel echt fucked up door de nacht overslaan, wil ik deze keer echt niet doen, was wel een leer momentje.

Het bij willen pakken met het snuiven viel me wel op, zoals eerder ook genoemd. Nu vind ik het fijne er juist aan dat het wat milder is, en naar mijn mening erg passend voor een thuis setting. Ik wil het graag deze week als orale dosis proberen met een vriend, 1 of 2 bommetjes, en het echt daarbij te laten, met het idee, 'mild spul, niet te gek, vroeg beginnen, wel gewoon naar bed in de nacht, maar een leuk randje aan de avond'. Klinkt naïef misschien, maar hoop dat als ik een plan maak qua doseringen dit wel lukt.

Zelf weeg ik 60kg, en die vriend 75kg. Ik zat zelf aan de volgende optie te denken, natuurlijk is het mijn eigen keuze, maar was wel benieuwd naar wat jullie hier van denken, of eigen ervaringen?
-Ik zou beginnen met 110mg, ik zou hem dit ook willen geven omdat hij nog niet eerder geprobeerd heeft (wel ervaring met coke, xtc, mdma). -> Hem toch meer geven dan ik als begin dosis?
-Mocht dit nou niet veel gevoel geven, 1.5h na inname nog 30-40mg erbij?
Enige ervaring met bijpakken? Ik las hier en daar dat het kort werkt, misschien is dit te weinig om bij te pakken en te laat?

Advies om toch 120-130 te doen om het goed te voelen? ik ben zelf wat op mn hoede om te hard te gaan, maar hoe verschillend zal het tussen 110 en 130 mg zijn?
Liefst gewoon 1 goede dosis en daar lekker van genieten, maar ja te hard is ook niet fijn natuurlijk

En mochten we toch een tweede bommetje naar achter willen mikken -> 100 mg bijpakken na een 1-1.5 uur na inkicken van de 1e dosis, of is dat toch echt te veel om bij te pakken?

Ander idee wat ik had:
-Begin met een 'gemiddeld' lijntje snuiven, 30-40mg.. om er meteen even iets van te voelen, er even leuk in te komen
-Na 45 min. beide een bommetje van 110-130mg en die uit laten werken

Hehe, erg veel vragen zie ik nu, en toch heb ik er nog een:
-Enige ervaring met meteen na het avondeten een orale dosis innemen? Zou dit het effect waarschijnlijk heel erg afzwakken?

Ander idee wat ik had:
-Begin met een 'gemiddeld' lijntje snuiven, 30-40mg.. om er meteen even iets van te voelen, er even leuk in te komen
-Na 45 min. beide een bommetje van 110-130mg en die uit laten werken

hoi

ik zou indd een bommetje maken van tussen de 90 en 110. Hou er rekening mee dat het langzaam opbouw het gevoel heel anders de bij x ofzo. Bij pakken van je bommetjes zou ik niet doen want je gaat dan stapelen. Wat bedoel ik daar mee dat je dan te snel te veel gebruikt. En verder qua timing kan ik er heel goed in komen.

geflipt

Wijs gebruiker
Hallo. Advies geven over dosissen is niet ongevaarlijk. Ik ken jou niet, weet dus ook niet hoe jij op een bommetje gaat reageren, dus dit is een beetje linke boel, snap je? Wat ik je wel kan aanraden is om een paar uur te wachten, na het eten, dan neemt je maag de stoffen beter en sneller op. Maarrrr, jij wil vooral weten hoeveel je kan/mag nemen waarschijnlijk, en dat begrijp ik wel. Hieronder een link waar je informatie vindt ivm de gangbare dosissen. Maar nogmaals, iedereen is anders, dus je bent en blijft een beetje je eigen proefkonijn... Succes!

Tellurium

Newbie
hoi

ik zou indd een bommetje maken van tussen de 90 en 110. Hou er rekening mee dat het langzaam opbouw het gevoel heel anders de bij x ofzo. Bij pakken van je bommetjes zou ik niet doen want je gaat dan stapelen. Wat bedoel ik daar mee dat je dan te snel te veel gebruikt. En verder qua timing kan ik er heel goed in komen.
Bedankt voor de snelle reactie! Het is uitproberen met de dosis natuurlijk, klein beginnen, en als het te mild was een volgende keer iets meer..
Ik heb wel het idee als het bommetje net niet helemaal valt, dat dan een snuifje wel de extra kick zou kunnen geven, hoe sta jij hier tegenover? Dan wel weer het risico dat je telkens bij blijft snuiven natuurlijk

Tellurium

Newbie
Hallo. Advies geven over dosissen is niet ongevaarlijk. Ik ken jou niet, weet dus ook niet hoe jij op een bommetje gaat reageren, dus dit is een beetje linke boel, snap je? Wat ik je wel kan aanraden is om een paar uur te wachten, na het eten, dan neemt je maag de stoffen beter en sneller op. Maarrrr, jij wil vooral weten hoeveel je kan/mag nemen waarschijnlijk, en dat begrijp ik wel. Hieronder een link waar je informatie vindt ivm de gangbare dosissen. Maar nogmaals, iedereen is anders, dus je bent en blijft een beetje je eigen proefkonijn... Succes!

Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk! Ik ben zelf dan toch weer wat huiverig om 150mg te pakken als begin dosis, laat staan meer, terwijl dit daar als minimum common dosis word genoemd, maar goed gewoon met weinig beginnen is het beste natuurlijk.
Ik weet niet of je het zelf gebruikt hebt, maar zo ja; wat waren voor jou fijne ervaringen hiermee, qua dosis en bijpakken, ?
Enneh.. voor het eten innemen, half uurtje later eten, zou dat waarschijnlijk de werking flink beinvloeden, of is het dan al waarschijnlijk wel grootendeels bij je lever belandt?

geflipt

Wijs gebruiker
Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk! Ik ben zelf dan toch weer wat huiverig om 150mg te pakken als begin dosis, laat staan meer, terwijl dit daar als minimum common dosis word genoemd, maar goed gewoon met weinig beginnen is het beste natuurlijk.
Met weinig beginnen is inderdaad een wijze keuze. Bijnemen kan altijd, maar wat je ingeslikt hebt, daar moet je door...
Ik weet niet of je het zelf gebruikt hebt, maar zo ja; wat waren voor jou fijne ervaringen hiermee, qua dosis en bijpakken, ?
Ik gebruik het zelf, maar eerder af en toe, het is en blijft een stof die aan je serotoninen zit... Ik heb van nature een vrij hoge tolerantie voor entactogene middelen zoals MDMA of 5-MAPB, dus mijn dosissen zijn hier minder van toepassing. Als je snuift, hoeveel snuif je dan in een sessie? En hoe vaak zit er tussen elke snuif? Dan heb ik ten minste een idee van wat je tolerantie is.

Ik vond er de eerste keren niks aan en voelde amper iets, zelfs op hogere doseringen. Ik snoof het eerst ook vooral. Dan ben ik het bijna uitsluitend oraal gaan gebruiken, en ik snapte het plots. Het brengt wat euforie, veel energie, een warme gloed en veel praterigheid naar boven, en dat is een leuke combinatie. Subtiel, maar niet onaangenaam. Ik neem, verspreid over een hele avond, 2-3 bommetjes, en snuif tussendoor hier en daar een lijn. Zeer fijn, maar na een avond of nacht stopt het voor mij wel. Dan voel ik enkel nog de stimulatie, en krijg ik die 'zweverigheid' niet meer... En dan stop ik er weer een tijdje mee!
Enneh.. voor het eten innemen, half uurtje later eten, zou dat waarschijnlijk de werking flink beinvloeden, of is het dan al waarschijnlijk wel grootendeels bij je lever belandt?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik, wanneer ik 3-MMC gebruik, ik meestal het avondeten oversla, en ik denk wel dat dat het effect nog wat versterkt. Maar dat is mijn idee, geen idee of het ook zo is. Sowieso ga je waarschijnlijk niet veel honger hebben tijdens je sessie, dus eet best vooraf. Ik zou minstens een uur wachten daarna.

Veel succes en laat ons gerust weten hoe het geweest is!

Tellurium

Newbie
Ik gebruik het zelf, maar eerder af en toe, het is en blijft een stof die aan je serotoninen zit... Ik heb van nature een vrij hoge tolerantie voor entactogene middelen zoals MDMA of 5-MAPB, dus mijn dosissen zijn hier minder van toepassing. Als je snuift, hoeveel snuif je dan in een sessie? En hoe vaak zit er tussen elke snuif? Dan heb ik ten minste een idee van wat je tolerantie is.
Een vriend had lijntjes voor me gelegd, stuk minder dan voor hemzelf, dit waren vrij platte puntjes van 1cm, ik heb echt geen idee van de hoeveelheid, geen ervaring met snuif doseringen, maar later op de avond heb ik wel wat dikkere lijnen genomen ook, viel allemaal wel goed, nooit echt het gevoel van te hard gaan, en ook geen opvallend merkbare hartkloppingen. Hij schatte in dat ik zo'n 300mg over een tijdsbestek van 8 uur heb gebruikt, allemaal nasaal. Dus ja; +-30mg, elke 45 minuten, 10 keer snuiven.. zo iets?
Toen ik xtc gebruikte, 4 jaar geleden voor het laatst, was 100mg in ieder geval een perfecte dosis voor me, echt een enkele keer een kwartje bijgepakt.

Hoe verhoudt voor jou de 1e MDMA hoeveelheid met jouw ideale 1e 3-MMC dosis? (is afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt natuurlijk, maar voor het idee vraag ik het even). Volgens psychonautwiki is de common dosis 3-MMC 1,5-2x zoveel als MDMA.
Subtiel, maar niet onaangenaam. Ik neem, verspreid over een hele avond, 2-3 bommetjes, en snuif tussendoor hier en daar een lijn. Zeer fijn, maar na een avond of nacht stopt het voor mij wel. Dan voel ik enkel nog de stimulatie, en krijg ik die 'zweverigheid' niet meer... En dan stop ik er weer een tijdje mee!
Klinkt goed, ik ben dus heel erg benieuwd naar het slikken. Ik had namelijk bij het snuiven wel echt wat euforie, dat warme gevoel heel erg, knuffeldrang en praterigheid. Misschien omdat ik al een aantal jaar helemaal geen uppers had gebruikt, dat het erg goed viel. Het heldere, maar ook wel echt los kunnen gaan, open kunnen zijn, dat vond ik vooral het toffe eraan. Ben benieuwd of dit dan nog intenser is als orale dosis. Maar je gebruikt het erg verstandig; even het euforische eruit halen, leuke avond/nacht en dan een tijdje niet doen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik, wanneer ik 3-MMC gebruik, ik meestal het avondeten oversla, en ik denk wel dat dat het effect nog wat versterkt. Maar dat is mijn idee, geen idee of het ook zo is. Sowieso ga je waarschijnlijk niet veel honger hebben tijdens je sessie, dus eet best vooraf. Ik zou minstens een uur wachten daarna.
Kan ook inderdaad, en dan gewoon als het uitwerkt even wat goed vullende soep of iets eten, dat je toch de gebruikte energie weer aanvult (en antoxidanten natuurlijk!).
Veel succes en laat ons gerust weten hoe het geweest is!
Bedankt! Ik kom er nog op terug in het weekend! Ben best enthousiast over dit spul tot nu toe, maar wel echt niet te vaak doen, zou nu dan de derde keer in 1.5 maand worden, maar goed ik kan de bommetjes sessie altijd nog uitstellen natuurlijk!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie! Het is uitproberen met de dosis natuurlijk, klein beginnen, en als het te mild was een volgende keer iets meer..
Ik heb wel het idee als het bommetje net niet helemaal valt, dat dan een snuifje wel de extra kick zou kunnen geven, hoe sta jij hier tegenover? Dan wel weer het risico dat je telkens bij blijft snuiven natuurlijk
Ja ik zelf zou het ook zo doen en inderdaad uit kijken dat je dus niet door blijft gaan

papahet

Experimenterende gebruiker
Ik ervaar een langere rush op 1 x 200 mg dan op 1 x 150 en dan 2 uur later nog 100. Inkakken is bijpakken geld absoluut niet voor mij. Ook bij coke liever 2 x een dikke lijn dan 5 dunnetjes. Ben 80 kg en fit. 200 mg is mijn ideale dosis. Ik ga er echt 5 uur goed op. Ik weet het: anders weer dan andere mensen schrijven...je ziet het dat het voor iedereen anders werkt. Altijd oraal trouwens. Snuiven word ik alleen maar helder van. Met 5 uur bedoel ik dan wel inclusief afterglow. Die vind ik soms net zo lekker als de opkomst. Bijpakken ben ik helemaal tegen. Ik doe het nooit meer. Je euforie komt niet meer terug en je verpest toekomstige ervaringen/nachtrust.

Heb eerder geschreven dat ik goed ging op 250 mg ineens maar gelukkig kan ik nu ook af met 200 mg...

Green Dude

Experimenterende gebruiker
Ik ervaar een langere rush op 1 x 200 mg dan op 1 x 150 en dan 2 uur later nog 100. Inkakken is bijpakken geld absoluut niet voor mij. Ook bij coke liever 2 x een dikke lijn dan 5 dunnetjes. Ben 80 kg en fit. 200 mg is mijn ideale dosis. Ik ga er echt 5 uur goed op. Ik weet het: anders weer dan andere mensen schrijven...je ziet het dat het voor iedereen anders werkt. Altijd oraal trouwens. Snuiven word ik alleen maar helder van. Met 5 uur bedoel ik dan wel inclusief afterglow. Die vind ik soms net zo lekker als de opkomst. Bijpakken ben ik helemaal tegen. Ik doe het nooit meer. Je euforie komt niet meer terug en je verpest toekomstige ervaringen/nachtrust.

Heb eerder geschreven dat ik goed ging op 250 mg ineens maar gelukkig kan ik nu ook af met 200 mg...
Helemaal mee akkoord. Ik heb nooit het concept van bijnemen begrepen met serotonineslurpers. Heb het eenmaal gedaan maar je geraakt nooit meer waar je wil geraken. Heeft enkel maar nadelen in mijn ogen. Gewoon een vrij stevige dosis nemen in het begin van de avond en blij zijn met de ervaring die je hebt gehad als het uit begint te werken. Eventueel nog een jointje in de comedown.

Tellurium

Newbie

Helemaal mee akkoord. Ik heb nooit het concept van bijnemen begrepen met serotonineslurpers. Heb het eenmaal gedaan maar je geraakt nooit meer waar je wil geraken. Heeft enkel maar nadelen in mijn ogen. Gewoon een vrij stevige dosis nemen in het begin van de avond en blij zijn met de ervaring die je hebt gehad als het uit begint te werken. Eventueel nog een jointje in de comedown.
Klinkt goed! Het bijpakken van xtc/MDMA vond ik ook altijd totaal niet de moeite waard. Nu dus nog even opzoek naar mijn ideale begindosis.

Misschien even ter vergelijking, maar wat is jullie ideale begindosis voor MDMA? En bij speed, een orale dosis?

geflipt

Wijs gebruiker
Nu dus nog even opzoek naar mijn ideale begindosis.
Die had je toch al? Ging je niet beginnen bij 90-110mg voor je bommetje 3mmc??
Misschien even ter vergelijking, maar wat is jullie ideale begindosis voor MDMA?
Bij mdma is het makkelijk: je gewicht x 1,5 is een prima dosis.
Dus als je 80kg weegt is 120mg een ideale dosis. Mocht dat na een uur of twee nét niet voldoende zijn kan je nog 40mg bijnemen.
Nogmaals, ik ken je niet, maar dat is wel de gouden regel. Als je die aanhoudt ga je gegarandeerd lekker gaan...

mitchieee

Bewuste gebruiker

ik vind het ook zonde om de heletijd bij te tikken en tog doe ik het omdat ik een langere avond wil hebben ‘ wat totaal niet goed is voor me gezond heid’ is er iets wat ik na de x kan nemen op daarop nog paar uurtjes mee te pakken?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
ik vind het ook zonde om de heletijd bij te tikken en tog doe ik het omdat ik een langere avond wil hebben ‘ wat totaal niet goed is voor me gezond heid’ is er iets wat ik na de x kan nemen op daarop nog paar uurtjes mee te pakken?
Nog een drug bij nemen samen is ook erg ongezond. Mdma werkt gewoon te kort voor een lange avond of feest. Later beginnen met nemen kan helpen.

Laatst bewerkt:

mitchieee

Bewuste gebruiker
Nog een deug bij nemen samen is ook erg ongezond. Mdma werkt gewoon te kort voor een lange avond of feest. Later beginnen met nemen kan helpen.
is het dan ongezonder om een upper erbij te nemen als de x uit begint te werken of om dan bij te tikken voor dat extra paar uurtjes :/
het beste niet natuurlijk but yeah

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan