1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

3-MMC

Discussie in 'Trip reports' gestart door mod4fun, 14 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. mod4fun

mod4fun Belezen gebruiker

Hierbij mijn eerste verslag op DF.

Achtergrond:

In de jaren eind 90 had ik de alcohol ingeruild voor 4-MMC Mephedrone. toen was het nog legaal en ik had een kilo ingekocht.
    Hieraan ben ik bijna dood gegaan doordat ik het middel bijna 1 jaar continue heb genomen (hier en daar een pauze opgevuld met andere middelen). Ik was toen nog jong en kon alles wel aan dacht ik. Enorm psychotisch geworden en ongeveer 30 Kg afgevallen. 1 grote fout gemaakt door alle paranoia en de hoeveelheid stemmen die ik hoorde in mijn hoofd en hierdoor bijna leeg gebloed.

De politie heeft toen mijn ouders gebeld (ik was 21), en mijn pa kwam mij ophalen van het ziekenhuis. Mijn pa heeft geen verstand van drugs o.i.d. maar gezien mijn war praat en enorme pupillen vond hij het toch even verstandig om langs het GGZ te rijden. Hierdoor werd ik per ongeluk verplicht opgesloten (IBG) in het crisis centrum van de GGZ. Na 6 dagen geen slaap te hebben gehad bleek dit achteraf wel de beste plek even te zijn voor mij.
    Na een aantal maanden geleuter met het GGZ met alles en iedereen gekapt, ook de psychiater met zijn ongeïnteresseerde praat en zijn k*t medicatie. Ik heb toen mijn baan opgezegd, mijn huur woning gestopt het meeste van mijn spullen verkocht en alle medicatie die ik toen kreeg doorgespoeld.

Gaan reizen en o.a. 2 jaar in Australië gewoond,de beste beslissing ooit.
    In Austalie kwam ik een erg leuke Belgische dame tegen, we hebben samen een half jaar verder gereisd. En uiteindelijk ben ik dus in Belgie beland. Dochtertje gekregen, en nu helaas uit elkaar. We kunnen nog goed met elkaar opschieten.

Het stofje:

3-MMC Ik heb 2g in huis. De bedoeling is om een kleine hoeveelheid te testen (..). Ik ben geen fan van nasaal innemen, maar om even te kijken of de vendor wel betrouwbaar is lijkt dit mij toch de beste manier om het goedje even te checken.

Inleiding:

Vanochtend zondag 11 augustus vroeg op om 7u. Ik ga strak naar Plopsaland de Panne in België met mijn dochter van bijna 4, mijn ex, mijn zuster en haar man en zoon van 5. Ik heb mij er al een aantal weken op verheugd, zoveel uitjes of leuke dingen doe ik helaas niet. Ik had in Nederland een bestelling gedaan bij een RC vendor, deze verstuurde geen RC's naar België. Dus ik heb dit naar min zus laten versturen. Gedurende de hele dag had ik de kriebels... 'als je straks thuiskomt dan kun je weer eens proeven'.

Erg leuke dag gehad met de kids en ook wel behoorlijk vermoeiend. Na een lange en leuke dag 's avond mijn dochter in bed gelegd bij mijn ex. Iedereen was blij en tevreden en moe en verzadigd.

Nou ik ook, maar ook niet! Hoppa, die envelop opengemaakt en alles was keurig verpakt en gelabeld.

Ik kan je vertellen dat de craving de hele dag aanwezig is geweest, zelfs na 8 jaar geen enkele upper meer gebruikt te hebben.

Report:

Nieuwe batterijen gedaan in mijn weegschaal en ik probeer een start dosis (nasaal) af te meten. Ik kom erachter dat mijn weegschaal niet nauwkeurig is. Dan maar een beetje op het zicht en achteraf nawegen. Eerste 2 lijntjes blijken achteraf 100mg per stuk te zijn. Volgens de aanbevolen dosis schijnt dit al een 'zware' dosis' te zijn.

21.50 2*100mg

Zoals ik al verwachtte is het niet zo prettig voor je neus(holtes), maar het is wel minder agressief dan 4-mmc. 1 Traanoog, lichte verhoging van de hartslag.

22.07
    Ik voel me helder en wakker de vermoeidheid van vandaag is weg. Weinig of geen euforie, actief verder surfen op DF en andere sites. Veel lezen op internet, alle informatie komt goed binnen.

22.20
    Ik voel me nu tevreden en ontspannen. Nu geen craving (omdat ik weet dat ik strak toch wel meer ga nemen). Inmiddels heb ik een betere weegschaal besteld.
    https://drugsforum.nl/threads/jmths-weegschaal-guide-2018.63479/#post-1318388

23.00
    Nieuwe dosis, ongeveer weer een 100mg per neusgat.

23.15
    Aha, eindelijk begin ik iets meer voelen. Een beetje trillende handen, de muziek klinkt wat beter en mijn hartslag is een iets hoger dan anders. Pupillen gecheckt in de spiegel, niet veel groter dan normaal maar wel meer aanwezig dan anders (?)

23.20
    De tijd gaat snel voorbij, net als mijn high. De comedown van dit middel is nasaal veel te snel. Ik wil graag op een bepaald niveau blijven hangen. Craving is nu behoorlijk aanwezig + het gevoel van f*ck it.
    Dus weegschaal aan de kant, en nu een capsule vol proppen. Ik gok dat er ongeveer 350mg in de capsule zit.
    Al een aantal uur een lege maag (geen honger gevoel), hatsikidee capsule erin en wachten.

23.40
    Ik voel dat de capsule 'los' is in mijn maag.

00.15
    Nu krijg ik eindelijk een beetje echte euforie rillingen (yes!).

00.30
    Naar dit gevoel was ik op zoek. Het is niet te vergelijken met 4-MMC, dat is veel sneller en komt wat harder aan (which I like).
    Ondertussen met wat goede muziek verder surfen op internet.

1.30
    Hierna wordt het verslag wat minder goed gedocumenteerd.

Ik ben nu beland in het stadium van 'I don't care anymore and I want more'.
    Nog een capsule van ongeveer 450mg waarschijnlijk meer.

Iets raars wat mij opvalt, normaal onder invloed van uppers heb ik een hoge en krachtige hartslag. Nu kan ik met moeite een hartslag vinden op mijn pols, de slagader in mijn keel kan ik wel vinden maar ik vind dat deze erg zwak is. Hartslag ratio is op zich wel ok (+/-90bpm) maar ik vind het wel erg laag en ik verbaas mij erover dat de hart-slag-kracht zo laag is. Bij geen gebruik kan ik makkelijk mijn hartslag zien op mijn handen (aderen).

2.10
    Goede bodyload, muziek wordt vervelend. Bruxisme (tandenknarsen/kaakklem) treed op, kauwgum en lolly's. Tijd om op pad te gaan. Ik ben er erg fan van om 's nachts allen door het bos te lopen. Dus alles ingepakt: snoepjes, zaklamp, jas, telefoon, benzo's (voor in nood).
    En gezien dat ik met moeite mijn hartslag kan meten lijkt het mij een goed idee om mijn bloedsomloop een beetje te stimuleren.

4.00
    Midden in het bos, inmiddels meer dan 10 km afgelegd in the middle of nowhere. Moeilijk wandelen, want hier zijn nu geen platte paden en aleen maanlicht. Heerlijk.
    High neemt snel af, nu tijd om bij te vullen. Omdat oraal toch een tijdje neemt voordat je het merkt, besluit ik om nu verder te pluggen. Geen idee hoeveel ik nu heb bijgenomen. Maar het effect van pluggen is niet zo snel als nasaal maar wel intensiever en ongeveer binnen 10 a 30 min. op zn max.

5.45
    Het wordt bijna licht, goed doorlopen voordat straks mensen mij zien lopen.. De paranoia begint al redelijk om de hoek te kijken... Staat daar iemand in de vijver naar mij te kijken? Hmm.. nee het blijkt toch een bord te zijn "verboden te vissen".. Volgens mij zie ik daar iemand aan komen met een zaklamp.. nee toch niemand. Volgens mij hoor ik iemand praten..?
    Tijd om naar huis te gaan dus.

6.30
    2e plug

Serie kijken (Mr. Robot). Moeilijk om mijn aandacht erbij te houden, volgens mij hoor ik mijn buren praten over mij. Inmiddels heb ik het volume wat omhoog gedraaid. Ik weet uit mijn eerdere ervaringen dat de paranoia e.d. niet waar is, dat ik het moet negeren, maar ondertussen ervaar ik het wel.

8.15
    20 mg valium gepakt

9.00
    Nu kan ik echt met veel moeite mijn hartslag voelen. Uitgeput gevoel in mijn benen en nek. Oplossing gemaakt met: Water, citroen, zout, suiker en hiermee een magnesium en een vit. C pil gepakt. Waarschijnlijk voor het placebo effect.
    Ik heb inmiddels sinds de vorige middag (17.00) niets meer gegeten, en ik heb ook geen trek aan eten. Toch maar een zak met nootjes opengetrokken.

Hier ben ik een aantal uur kwijtgeraakt.

12.00 nogwat
    Nog eens een 300mg geplugd. Nu wandelen in een ander bos.
    Inmiddels onweert het, super! Nu weet ik zeker dat ik de enige ben hier in het bos. Hier en daar even een zware bui, maar ik blijf goed droog tussen de bomen. Ik geniet met volle teugen van dit moment. Hier ben ik in mijn element, lekker wandelen, dieren kijken en opgaan in de natuur. Had ik maar wat wiet bij me.

15.00
    Benen zijn verzuurd, mijn nek voelt niet goed, rugpijn van het ongelijke wandelen. Pauze nemen op een terras. Zonnebril op in de regen bestel ik een speciaal biertje. Inmiddels sta ik 9 maanden droog, maar ik moet wat hebben om mijn lichaam en spieren te ontspannen + ik weet dat alcohol de trip wat zal verstevigen.
    Voorheen had ik geen moeite om een speciaal biertje te drinken maar over deze heb ik toch een uur gedaan. Dus weer terug op pad naar mijn auto.

16.30
    Eindelijk aangekomen bij mijn auto, ongelofelijk hoeveel een beetje alcohol met je kan doen onder invloed van 3-MMC. 30 min. rijden en dan ben ik thuis, dan ga ik stoppen met alles en lekker naar bed..

17.15 +/-
    Zo, thuis.. Hmm wat nu.
    Nog een plug gedaan.

18.45
    Nog een capsule naar binnen gewerkt.

19.10
    Mijn Pa belt me.. Waarom nu? Gesprekje gevoerd en snel beindigd, want ik voel een enorme high opkomen.

19.25
    WTF, mijn ex belt me met een video chat.. (help) Video chat gehad, terwijl ik kijk naar mijn dochtertje in bad, vertelt mijn ex dat zij beiden een hele leuke dag hebben gehad in Plopsaland. Gelukkig zijn mijn pupillen nog aanvaardbaar, en ik worstel mijzelf door het gesprek heen.

20.15
    Ik had al lang in mijn bed moeten liggen.. Waarom doe ik dit nu niet.
    2 glazen wodka.
    2 lijntjes 5-APb

22.00
    Nog een capsule met 3-MMC, 450mg.
    ..

00.30
    Zakjes met de restjes 3-mmc uitgespoeld en geplug-ed.

1.45
    Alles van de 3-mmc is op, ik ben op, mijn lichaam doet overal pijn.

3.20
    1 zegel Etizolam gepakt. 2.5mg

Geweldig spul die Etizolam!
    Eindelijk snurk.

Wakker geworden de dinsdag rond 15.00. Ik voel me goed en herinner me eigenlijk wel alles. Toch wel lang onderweg geweest. Ik ben 44u wakker geweest en eigenlijk niets gegeten. Wel genoeg water gedronken en een aantal alcoholische drankjes.

Di. avond. Ik kan bijna niet in een broodje happen want mijn kaakspieren zijn compleet verzuurd, daarnaast ben ik compleet buiten adem als ik naar boven loop naar mijn appartement. Dit is 3 hoog, mijn benen zijn ook enigszins verzuurd. Tot nu toe nog geen last van negatieve gevolgen, paranoia e.d. is weer compleet weg en geen depressieve gevoelens.

Nawoord:

Het is niet het beste verslag wat hier geschreven is, maar ik mag het graag zo verwoorden.

Als er mensen zijn die dit verslag lezen en graag dit middel willen gebruiken dan zou ik als eerste zeggen:

- Het is de 'high' niet waard. Ga voor iets beters.
    - Als je toch doet, bepaal hoeveel je totaal wilt gebruiken en zorg ervoor dat je niet meer in huis hebt, of bij kunt kopen. Want je gaat toch alles op gebruiken.
    - Het is erg belastend voor je lichaam, met name voor je hart.
    - Beter om dit niet te combineren met andere stoffen. 1 jointje of 1 glas alcohol is geen problem, maar wanneer kun je stoppen?
    - Het eindeloos doorgaan op deze stof is algemeen bekend, en toch gaat men hier eindeloos op door..

Gebruik dit middel nooit voor een langere periode!!! Dan weet je zeker dat jij in de shit komt!

* Done.

Ik heb sinds 8 jaar weer even mogen proeven. En op dit moment ben ik weer genezen. Ik ga dit niet weer proberen, het is het gewoon niet waard. Voor de toekomst ga ik mij meer richten op de Psychidelica.

Laatst bewerkt: 14 aug 2019
    Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  2. Digitalism

Digitalism Experimenterende gebruiker

Wow, gast, wat doe je jezelf aan? Met mate gebruiken zit er voor jou niet in. Ik zou je adviseren om sowieso geen uppers meer te gebruiken. Psychedelica zijn in die zin een veiligere optie, maar ook daar is het fijn als je je gebruik bij in de hand kunt houden.

acht.zes vindt dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Waarom ga je in godsnaam met zon voorgeschiedenis 2 kilo in huis halen, nota bene ook nog een serotonineslurper die je eigenlijk maar 1 keer in de 2 a 3 maanden zou moeten gebruiken?

En dan uiteraard een binge, de geschiedenis herhaald zich. Benieuwd of je je aan je afspraken kan houden die je met jezelf gemaakt hebt of niet.

Echt, alles weer op het spel zetten...

4. Zinnentuimel

Zinnentuimel Belezen gebruiker

Hier ben ik het niet mee eens. Je moet bij 3-MMC alleen niet op zoek zijn naar een MDMA of 4-MMC achtige rush, want dan moet je veel te veel nemen en nog voelt het als een slap aftreksel. 3-MMC geeft een subtiel effect, veel meer richting coke en pep dan richting MDMA oid, en als je daar van houdt (ik vind dat zelf veel fijner dan zo'n heftige rush) dan is het een prima middel om af en toe te gebruiken. Maar 2 gram gebruiken in één nacht is gewoon veel te veel. Als je dit middel niet nasaal neemt vallen de cravings bovendien ook wel mee. Ik heb hier 7 gram in huis liggen en kan daar prima van afblijven. Gebruik hooguit 500mg (oraal) per feestje elke 2-3 maanden.

gomega vindt dit leuk.
  5. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Je hebt nogal een hoge dosis genomen, en dat is ook wel terug te zien in de mate van bijwerkingen die je rapporteert:
    Wanen, paranoia, spierkrampen, kortademigheid, bruxisme, slapeloosheid, hartkloppingen.

En dan ook nog onder invloed hiervan, plus alcohol, in de auto gaan rijden.

Goed in ieder geval dat je nu weer genezen bent van de terugval. Hopelijk heb je geleerd dat dit soort stimulanten leiden tot steeds meer zin in een rush, en vervolgens spijt dat je het hebt gedaan.

Zinnentuimel en De Dunne vinden dit leuk.
  6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

@mod4fun

Dit is echt een no go he! Man.... Schaam je!

KetaKech en gomega vinden dit leuk.
  7. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Gelukkig was het maar 2 gram anders was hij nu nog in lalaland.

De Dunne vindt dit leuk.
  8. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik heb t verkeerd gelezen lol

9. mod4fun

mod4fun Belezen gebruiker

Ja ik had gedacht dat ik me wel kon inhouden.. Maar toch niet. Ik heb verder geen last van na-gevolgen. Eigenlijk voel ik mij wel prima op een beetje spierpijn na. Toch was het wel goed om dit upper gevoel weer even te ervaren en hiermee tot de conclusie te komen dat het de high eigenlijk niet waard is.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  10. Purplext

Purplext Bewuste gebruiker

Nou, gelukkig maar dat je weinig gevolgen hebt ondervonden en er ook bent achtergekomen dat het het niet waard was.

Weet je ook weer dat je nog steeds niet om kan gaan met uppers. En ja, dat rijden... Doe het NOOIT meer ajb.

De Dunne vindt dit leuk.
  11. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Als ik het lees denk ik 'O dear'.

Maar ergens ook wel mooi dat je er zo open en eerlijk over kunt schrijven.

De Dunne vindt dit leuk.
Laden...