• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand 3meo-pcp door de ruimte en deuren

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Tripraport van 16-11-2019 3-meo-pcp

het is zaterdagavond als ik rond 9 uur als ik het gripzakje met 50mg 3meo-pcp te voorschijn haal. Van tevoren een aantal tripraports doorgelezen o.a van @Stonologie en besef me terdege dat ik dit goedje niet zomaar op gevoel kan gaan doseren.

Voorzichtig deel ik het hoopje stof door de helf en dan nog een keer, en nog een keer door de helft. Dit zou dus ongeveer 6 mg moeten zijn? Ziet er maar zielig uit? Dit kan nooit genoeg wezen en ik besluit om 12 mg te doseren. (weegschaaltje is besteld ondertussen)

Om 21:15 snuif ik het kleine lijntje weg en zet een relax achtergrond muziekje aan en zet mn stopwatch op mn telefoon aan.

Ondertussen ga ik wat aan het tekenen voor mijn huis maar na een half uurtje snap ik helemaal niks van de getallen en lijnen die ik op papier probeer te zetten. Wat is er nu leuk om te doen op dit goedje? Dit had ik wel iets eerder kunnen verzinnen, wat nu?

Ik besluit op drugforum te gaan kijken en zie dat @Snelleke Snel online is en berichten post over pep en hallicunaties, paranoia, psycho aanvallen en vage, creapy shit en kijk, daar kan ik me helemaal in vinden en langzaam maar zeker probeer ik me te verplaatsen in de belevingswereld van @Snelleke Snel

Ik begin met een chat berich te sturen en zodra ik een reactie krijg verdwijn ik in een andere wereld maar besef nog niet goed hoe of wat er gebeurd of waar ik dan precies ben, ik zweef een beetje rond door de ruimte en tijd, doelloos, op zoek naar een aanknopingspunt of iets dat bekent voorkomt.

Ik ren wat rond ik een verlaten flatgebouw met overal deuren en lifdeuren die open en dicht gaan, ik zie @Snelleke Snel ronddwalen in een schuur en later zie ik die een lift uitstappen en het voelt gewoon levensecht aan, alsof ik daar echt bij sta maar en is niemand die mij kan zien. Ik zweef daar gewoon wat rond.

Het is inmiddels een uur later en voor mijn gevoel is de peik bereikt en zit ik al een poosje op hetzelde punt, het wordt niet heftiger, visueel is er wel wat veranderd maar meer als dit wordt het niet.

Er ligt nog 1 lijntje van 12 mg klaar maar weet nog niet zeker of dat wel zo een goed idee is. Ben wel onder invloed en kan ik nu nog wel heldere beslissingen maken? Ik besluit een sigaretje draaien en dan gaat nog heel goed.

(dit is een beetje mijn richtlijn om te kijken hoever ik van de kaart ben)

En rond 22:30 snuif ik de 2e dosis op en klik nog x op de stopwatch en een moment later vind ik mezelf weer terug ik hetzelfde verlaten flatgebouw.

Ho even, hier ben ik al geweest, wat doe ik hier? Beetje doelloos rondzwefen???

Wacht eens even, als tijd en ruimte niet meer van belang zijn, wat doe ik hier in een verlaten flat??

Ik spoel een aantal jaar terug en plof bij mn broer op de bank neer en beleef opnieuw een leuk moment met mn broer en schoonzus,

maar dan trilt mn telefoon weer en moet ik me weer verplaatsen in een chat gesprek, maar onderussen zweef ik ook door de Alpen in Frankrijk en beleef ik opnieuw een vakantierit van een paar jaar geleden, en tegelijkertijd zweef ik ook nog een boven een eindeloze oceaan??? Wat is dit nu weer?? In welke wereld blijf ik nu hangen??

Plots trilt mijn telefoon weer en zie dat ik een sms bericht krijg, wat is dit nu weer?? het is inmiddels 23:38

Beste vrienden, vanaf vandaag is het mogelijk om halfjes te bestellen voor **€ groetjes N*

Hu? wie is dit? Hoe weet hij mij te vinden? Wat bedoelt hij? Halfjes? Wat heb ik aan halve dingen? Dingen moet heel zijn, niet half, halve dingen betekent werk, werk om het weer heel te maken en werk heb ik voorlopig nog genoeg. Halve dingen is wel het laatste waarik op dit moment op zit te wachten maar langzaam dringt het tot me door dat dit over drugs moet gaan en niet over gipsplaten of bouwmaterialen en begin te lachen en besef dat ik toch wel erg ver van de normale wereld ben.

Maar hoe kom ik erachter dat dit inderdaad over drugs gaat? Wie of wat zit daar aan die andere kant van de telefoon? Kan moeilijk vragen of dit over drugs gaat toch? Voor hetzelfde geld is dit een bekende van me die niets met drugs te maken heeft.

Voorzichtig vraag ik: Jo, halfjes van wat? Sos? Met de gedachte, iemand die niet thuis is in de drugswereld weet niet waar dit over gaat.

Ja....

ah nice man

Hoe kan ik die bestellen? Met de gedachte, hoe in vredesnaam is het mogenlijk dat er iemand aan de andere kant van deze telefoon zit, met sos, hoe gaat dat bij mij komen? Ik zweef hier door een tijdloze wereld, boven oceanen, in berg gebieden, hoe gaat hij mij vinden???

ja sla me nummer op dan kan je bellen als je wat nodig heb

ja, kom je dan brengen of via de post?Ondertussen vraag ik me nog steeds af wie dit is? N* is een naam die ik al heel lang niet meer tegengekomen ben, maar dan duiken er beelden omhoog uit een ver verleden, de eerste keer dat ik begon met speed gebruiken, een deal uit 2015, in een vage buurt in R'dam,

Brengen waar zit je

Nu schiet ik in de lach, waar zit ik? Goede vraag, ik heb geen idee....

haha ik zit thuis man. Waar kom jij vandaan dan? Terwijl ik de zoektocht in mijn hoofd verder zet naar wie dit toch kan wezen? Heb helemaal geen contacten met dealers meer, alles is gewist ergens dit jaar. Dit contact moet gewoon van veel verder terug komen.

R'dam en nu weet ik het zeker, dit is de eerste dealer waar ik contact mee gehad heb. Maar ik hoef helemaal geen sos. Zit helemaal niet te wachten om opnieuw die richting op te gaan. Wat wil die vent?

Oke, en hoe gaan we nu verder?

Kan ik je bellen?

Ja denk et wel. Weet alleen niet zeker of ik kan praten in deze toestand.

Dan gaat plotseling mijn telefoon. Hoe is dit mogenlijk? Wat gebeurd hier allemaal?

Ik neem op en hoor een stem heel ergens in de verte dingen aan me vragen maar antwoorden geven gaat moeilijk, ik moet oppassen dat ik niet neerstort in de oceaan en wat wil hij nou eigenlijk? Ik wil helemaal geen sos, en ik wil al helemaal geen vage deals meer. Als ik iets wil, bestel ik dat wel via internet en ik hoor hoe de verbining verbroken wordt.

Dan krijg ik alweer een sms: je bent een beetje ver maat, als je sos zoekt kan je me bellen.

Ja hallo, wie is er nu ver weg? Ik zie je wel rijden hoor, ik zie alles, jij bent ver weg man XD

Inmiddels is het 00:15 en ik check drugforum nog eens, hmm weining te beleven daar.

Mijn lichaam voel ik al niet meer, het enigste wat ik ervaar is het eindeloze zweven en ronddwalen in mijn eigen hoofd en besluit om dan dat lichaam maar op bed te leggen en te zien waar ik uitkom.

Stel dat ik voor altijd in deze tijdloze wereld blijf rondzweven, wat dan? Mwah, niet zo slecht, ik kan overal naar toe waar ik maar wil, dat is zo gek nog niet.

Zodra mijn lichaam in bed is beland besef ik dat de trip nog niet voorbij is, waar ben ik nu? Ik kijk om me heen, alles is zwart, het lijkt wel of ik in een buis of tunnel zit? Geen wijde oceanen meer, geen bergen te zien, niets, alleen maar zwart en lijkt het of ik weer ga zweven, nee, ik val, ik val naar beneden in deze buis, oke, dit is nieuw

ik blijf maar vallen, ik doorbreek meerdere lagen, er komt geen einde aan en als ik eenmaal een vaste bodem bereikt hebt zie ik heel in de verte de uitgang. Hoe kom ik daar ooit terug? Dit kan niet goed wezen, ben ik nu dood? Dat is jammer, ik heb nog zoveel te doen. Mijn huis!!

Ik kijk om me heen en zie dan allemaal kleine deurtjes, wat is dat? Uitgangen? Ingangen? Waar naar toe? Ik open 1 deurtje en plotseling zit ik weer bij mn broer op de bank, mmm oke, wat is hier aan de hand? En dan lig ik weer in de zwarte buis en ongecontroleerd schiet in van de ene deur naar de andere deur en langzaam besef ik dat de deurtjes een doorgang zijn naar momenten uit het verleden. Oke, dit is best wel cool, maar heb nog steeds geen controle welke deuren ik inga of oversla en dat vind ik iets minder cool, wie is hier nou de baas? 24 mg 3-meo-pcp of ik?

Zo begin ik me te focussen en vind ik mezelf opnieuw terug op de bodem van die put, ik lijk weer een stukje te vallen en kom opnieuw tot stilstand. Rustig kijk ik om mee heen en zie opnieuw allerlei deuren op verschillende hoogtes en nu ook verschillende afmetingen, sommige zijn klein, andere weer groot, hoe ga ik kiezen waar ik heen ga? En open dan maar gewoon de dichtst bijzijnde deur.....

Nu ben ik plotseling weer 16 en beleef de ontmoeting van mijn eerste vriendinnetje L* weer.

Kijk dit is cool, maar hoe kom ik weer terug in die buis? Ik probeer de buis voor me te zien en ja hoor dat werkt, ik lig opnieuw op de bodem, kijk, nu krijg ik controle over wat er gebeurt.

Ik streep de eerste deur af en open een andere en stap zo heel gemakkelijk van de ene herindering in de andere.

Maar dan kom ik een stevige deur tegen. Groot en zwaar en er loopt een grote kras over deze deur en moet met alle macht duwen om deze open te krijgen. Wat zit hier achter?? Waarom gaat dit zo moeilijk? Is het mischien beter om deze dicht te laten? Maar dan schiet de deur al open en ik zie mezelf weer lopen naar de plek waar L* op me wacht en ik weet nu dat dit het moment is dat ik voor de eerste keer 'gedumpt” wordt. NEEEEE!!!, dit wil ik absoluut niet nog een keer mee maken, ik wil terug, terug naar die buis en ik voel mn hartslag omhoog gaan mijn adem gaat sneller en het lijkt even of ik in paniek raak....
Hier ben ik absoluut niet naar op zoek, dit moment probeer ik al zolang te vernietingen, en ik beland weer in de buis en het lijkt of de buis nu een stuk minder diep geworden is. Vreemd??

Ik bevestig een ruwe blokkering voor deze deur, als ik daarmee klaar ben plof ik weer neer op de bodem van de buis maar wat is dit? Alle deuren zijn verdwenen en zie alleen nog maar de deur die ik zojuist afgesloten heb.

Shit, wat nu? Moet ik die deur echt weer open maken? Is er echt geen andere uitgang?

Dan wordt ik weer omhooggetild en zie nu nog veel meer afgesloten deuren maar heb geen kans meer om dit verder te onderzoeken. Met een plof beland ik in mijn bed.

Note: de volgende dag heb ik de hele dag nog een klein beetje, in de verte, dubbel gezien. Dit was wel een raar maar savonds is dat weer weg gegaan.

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Hmm die laatste deur lijkt wel iets met verlatingsangst. Heb je daar nog last van gehad? Wel een leuk reportje. Dat zweven waar je wil lijkt wel dikke fun.

Stonologie

Wijs gebruiker
Voorzichtig deel ik het hoopje stof door de helf en dan nog een keer, en nog een keer door de helft. Dit zou dus ongeveer 6 mg moeten zijn? Ziet er maar zielig uit? Dit kan nooit genoeg wezen en ik besluit om 12 mg te doseren. (weegschaaltje is besteld ondertussen)
Je was gewaarschuwd!!!!

Nee hoor leuk rapport! Fijn dat ik je heb weten duidelijk te maken voorzichtig te doseren...! Straks dacht je nog: oh joh, is maar een klein beetje..

Nog voor herhaling vatbaar? Op lage doseringen is het weer anders. Ook oraal is weer net anders:)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
12mg is een gemiddelde dosering, hoger kan ook.

Edit, ik dacht dat er meer tijd tussen de 2 lijntjes zat, 1 uur 15 zie ik nu. Dan zit je toch wel aan een hoge dosering.

Laatst bewerkt:

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Triest hoor, zo'n dealer die zo met zijn waar moet lopen leuren omdat ie t aan de straatstenen niet kwijt raakt lol :tilttearlaugh:
Haha ja eigenlijk wel ja. Vind het nog steeds vreemd. De laatste keer dat ik contact had met de beste man is ruim 4 jaar geleden. Het is toch niet te verzinnen dat uitgerekend op die avond gaat sms’en.

Wauw, gaaf reportje! Bijzondere trip ook. Ik ben bang dat je vroeg of laat toch nog eens door die laatste deur zal moeten gaan man. Daar lijkt nog veel onverwerkte emotie te zitten. Daar moet je niet mee blijven lopen.
thnx man. Was zeker een bijzondere trip. Die laatste “deur” is wel een dingetje ja. Ik PM je daar later nog wel meer over.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hmm die laatste deur lijkt wel iets met verlatingsangst. Heb je daar nog last van gehad? Wel een leuk reportje. Dat zweven waar je wil lijkt wel dikke fun.
denk dat die laatste deur wel staat voor een verlatingsangst/ bindingsangst of relatieangst of iets in die richting. Oppervlakkig/in het dagelijks leven geen last van, maar tijdens trippen ben ik het toch wel een paar keer tegengekomen maar nog nooit zo duidelijk als nu.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je was gewaarschuwd!!!!

Nee hoor leuk rapport! Fijn dat ik je heb weten duidelijk te maken voorzichtig te doseren...! Straks dacht je nog: oh joh, is maar een klein beetje..

Nog voor herhaling vatbaar? Op lage doseringen is het weer anders. Ook oraal is weer net anders:)
thnx ja ik was onder de indruk van ja rapport over dit stofje en besefte daardoor ook wel goed dat zomaar lukraak een lijn neerleggen geen optie was.
Toen ik zo bezig was met het afmeten en dat hoopje stof door de helft, en nog eens, en nog eens delen, voelde ik me wel een beetje dom bezig. Ga dat niet voor een 2e x zo doen.

ja absoluut voor herhaling vatbaar, de trip was heel intens maar voor me gevoel had ik alles redelijk onder controle.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
thnx ja ik was onder de indruk van ja rapport over dit stofje en besefte daardoor ook wel goed dat zomaar lukraak een lijn neerleggen geen optie was.
Mja, zag al 2x op dit forum voorbij komen dat iemand 100mg+ had neergelegd en een weekje aan het trippen was op 3-MeO-PCP. Je hebt op Youtube ook een kleine docu genaamd PCP saved my life van Steve-O en die Jackass figuren dat een van die figuren verteld dat ze 3 dagen eerder PCP hadden gerookt en dat hij helemaal gek wordt omdat hij hem nog steeds loopt te trippen. En dan heb je natuurlijk zelfs de uitvinder van 3-MeO-PCP meneer M. die 100mg 3-MeO-PCP injecteert en letterlijk in het gekkenhuis beland. :tongueout:

Geen kinderspeelgoed waarbij je even lijntjes op het blote oog kunt leggen. De amateurs die zich door MXE al hebben laten traumatiseren kunnen aan 3-MeO-PCP al helemaal beter niet aan beginnen. :sweatsmile:

Aniet_Speed

Badass junkie
Haha geweldig, lachen om te lezen wat je nou precies ervaarde op dat moment.. we waren allebei behoorlijk ver hahaha :joycat:. Grappig dat je ons gesprek zo in je trip opnam, hopelijk was ik niet al te angstaanjagend :tearsofjoy:.

Zat er zelf ook aan te denken om een report te maken, k heb daarna nog dingen gezien, ongelooflijk:fearful:maar ik kan het denk ik niet normaal verwoorden, zo onrealistisch en tegelijk realistisch.... zo prachtig:grin:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ook met een 0.001-weegschaal is het heel lastig om 12 milligram te doseren. Je moet er van uit gaan dat er een onzekerheid van ongeveer ± 5 milligram zit bij zo'n meting. Dus als je display 12 milligram aangeeft dan kan dat ergens tussen de 7 en 17 milligram in zitten.
Dat is bij 3-MeO-PCP dus wel net het verschil tussen een lichte dosering en een sterke dosering.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ik heb nu deze in huis. Nog niet gebruikt trouwens https://azarius.nl/headshop/scales/precision-digital-scales/scale-ob-carat-jewel/?a=168

lijkt me toch wel nauwkeurig genoeg ofniet?
Dat is best een aardige weegschaal, maar daarvoor gelden dus wel de voorwaarden die ik hierboven benoem.

Houd er ook rekening mee dat dit soort apparaten heel gevoelig zijn voor trillingen. Zit dus niet met je been op en neer te wippen terwijl je aan het afwegen bent! Doe het klepje dicht tijdens een meting en zet (harde) muziek uit.

Ik ben ook wel eens een handige gids tegengekomen over hoe je een milligramweegschaal gebruikt om je drugs af te wegen.
https://www.changingperspective.info/drugsinfo/zo-gebruik-je-een-weegschaal-om-drugs-af-te-wegen/

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb nu deze in huis. Nog niet gebruikt trouwens https://azarius.nl/headshop/scales/precision-digital-scales/scale-ob-carat-jewel/?a=168

lijkt me toch wel nauwkeurig genoeg ofniet?
Ik heb dezelfde maar dan van Ali. Kost zo'n 3 a 4x goedkoper. Maar inderdaad zoals @Neo-Shulginist zegt moet je wel rekening houden met een afwijking van max 5mg. Mijn ervaring is als je rekening houdt met 3mg afwijking dat je dan redelijk save zit. Ik heb ondertussen zo vaak doseringen van onder de 30mg moeten afwegen dat ik dat wel met redelijke zekerheid kan zeggen.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter

Purplext

Bewuste gebruiker
Ik heb dezelfde maar dan van Ali. Kost zo'n 3 a 4x goedkoper. Maar inderdaad zoals @Neo-Shulginist zegt moet je wel rekening houden met een afwijking van max 5mg. Mijn ervaring is als je rekening houdt met 3mg afwijking dat je dan redelijk save zit. Ik heb ondertussen zo vaak doseringen van onder de 30mg moeten afwegen dat ik dat wel met redelijke zekerheid kan zeggen.
Ik snap niet zo goed waarom je dat klepje sluit. Je legt wat neer tot 'ie bijv. 12 mg aangeeft en je sluit dan het klepje? Dan geef je toch ook trilling? En je hebt toch al het getal van de weging, verandert dat dan nog nadat je het klepje sluit?

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Veranderingen in de luchtdruk kunnen de meting beïnvloeden, zo gevoelig is de weegschaal :wink:

Als er tocht staat dan kan de meting dus lichter uitvallen. Vandaar dat je het klepje dicht moet doen en even moet wachten tot het getal op het display niet meer wijzigt. Dan heb je uitgesloten dat stromende lucht invloed heeft gehad op de meting.

Een weegschaal gebruiken is al wel VEEL betrouwbaarder dan eyeballen inderdaad! Maar het is belangrijk dat je je beseft wat je niet weet, zodat je rekening kunt houden met die onzekerheid.

BadassPsycho

Experimenterende gebruiker
Leuk report! Ik vindt het maar een gevaarlijk stofje, toen ik een gram had doseerde ik elke dag (stom), en werd ik na een paar weken met 30mg per dag manisch en psychotisch, dit duurde maanden voordat ik weer 'normaal' was.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Leuk report!
Ik vindt het maar een gevaarlijk stofje, toen ik een gram had doseerde ik elke dag (stom), en werd ik na een paar weken met 30mg per dag manisch en psychotisch, dit duurde maanden voordat ik weer 'normaal' was.
Dankje, haha oké, het is goed dat je je ervaring ermee hier neergezet hebt, als waarschuwing voor anderen neem ik aan?

Gevaarlijk? Nee daar ben ik het niet helemaal mee eens. Elke drugs wordt gevaarlijk als je het elke dag neemt ofniet dan? Afijn, je geeft zelf ook al aan dan dat niet slim was.

Maar ff iets anders, serieus? 30mg per dag? Hoe dan? Gebeurt er na een paar dagen dan nog wel iets?

Ik heb ruim een week nodig gehad om te begrijpen wat er gebeurde met me in die trip. Ik snap sommige dingen nog steeds niet helemaal. Zal het misschien nooit begrijpen ook.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Dankje, haha oké, het is goed dat je je ervaring ermee hier neergezet hebt, als waarschuwing voor anderen neem ik aan?

Gevaarlijk? Nee daar ben ik het niet helemaal mee eens. Elke drugs wordt gevaarlijk als je het elke dag neemt ofniet dan? Afijn, je geeft zelf ook al aan dan dat niet slim was.
3-MeO-PCP is wel gevaarlijker dan sommige andere middelen, omdat:

-de recreatieve dosis laag is en daarom lastig af te wegen
-een hoge dosis manie en psychose kan veroorzaken (waarbij je dus niet doorhebt dat je in een psychose zit)
-een recreatieve dosering en een overdosis niet zo ver van elkaar liggen (2 tot 5 keer een lage dosis is al een overdosis, bij sommige stoffen is dit pas bij 10-100 keer)
-het een research chemical is waarover nog heel weinig bekend is

Het meest eerlijk is om de stof te vergelijken binnen dezelfde klasse. Ketamine is een dichtbij komend voorbeeld. Die stof is veiliger omdat de dosis makkelijker af te meten is, omdat er over de risico's redelijk veel bekend is en omdat de grens tussen een recreatieve dosis en een overdosis een stuk verder uit elkaar ligt.

Laatst bewerkt:

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Ach ja. Deze potente rc. Ja.
Voor mij een beetje té.
Ik houd het nu voorlopig op 2FD
Gaat ook goed.....en, de trip blijft bestuurbaar. Dit kon ik van de 3 Meo niet zeggen...zoals ik al verteld heb.

Erg mooie tripreport! Bijzonder hoe je alles nog zo duidelijk kan navertellen, alsof je op dat moment vrij nuchter was en tijdens je trip zat mee te typen.
Bedankt voor het delen van je ervaring!

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
3-MeO-PCP is wel gevaarlijker dan sommige andere middelen, omdat:
Ja oké dat klopt wel. Het is geen speelgoed.

-de recreatieve dosis laag is en daarom lastig af te wegen
Ook al mee eens, op het zicht verdelen was ook zeker niet slim van me maarja, heb nu een weegschaaltje en dan zou dat probleem verholpen zijn.

-een hoge dosis manie en psychose kan veroorzaken (waarbij je dus niet doorhebt dat je in een psychose zit)
Ja klopt, ik moest wel even opzoeken wat een psychose ongeveer inhoud, zoals ik het nu zieheb ik dat wel een aantal x mee gemaakt. Maar alleen zolang de trip duurt. Wekenlang erna nog steeds in een psychose zitten lijkt me geen leuke ervaring

-een recreatieve dosering en een overdosis niet zo ver van elkaar liggen (2 tot 5 keer een lage dosis is al een overdosis, bij sommige stoffen is dit pas bij 10-100 keer)
Oftewel, voorzichtig doseren dus?

-het een research chemical is waarover nog heel weinig bekend is
Klopt, al heb ik me daar nog nooit zorgen om gemaakt. Gebruik alleen nog maar RC’s.

Denk dat ik 3meo-pcp nog wel door een roze bril zie. Heb er nu 1 ervaring mee en die is buitengewoon goed bevallen. Ga er nog wel verder mee experimenter, dus mijn mening erover kan nog wel veranderen.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Erg mooie tripreport! Bijzonder hoe je alles nog zo duidelijk kan navertellen, alsof je op dat moment vrij nuchter was en tijdens je trip zat mee te typen.
Bedankt voor het delen van je ervaring!
ja thnx, vind dat zelf ook erg bijzonder. Dagen later na de trip kon ik nog steeds bijna precies herinneren wat ik gezien/meegemaakt hebt. Dit was voor mij echt wel een positief naeffect

psychedelicoo

Belezen gebruiker
Interessant rapport, het lijkt wel een beetje op een k hole van een paar uur 🙈

Ik heb dit goedje een aantal keer voorbij zien komen.

Alleen ik ben vrij uitgekeken op dat dissociëren. En omdat dit spul zo potent is en er veel verschillende verhalen over hoor nog niet aan gewaagd.
maar na dit report is me interesse toch gewekt .
Kan je het vergelijken met Ketamine en 2Fketamine?

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
En omdat dit spul zo potent is en er veel verschillende verhalen over hoor nog niet aan gewaagd.
maar na dit report is me interesse toch gewekt .
Kan je het vergelijken met Ketamine en 2Fketamine?
Geen idee, heb geen ervaring met ketamine. Dit was voor mij de eerste keer dat ik een disso-drugs geprobeerd heb.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ook al mee eens, op het zicht verdelen was ook zeker niet slim van me maarja, heb nu een weegschaaltje en dan zou dat probleem verholpen zijn.
Zelf los ik altijd gewoon 50mg 3-MeO-PCP op in 10ml water, vervolgens doseer ik het met een 1ml spuitje / pipetje. Op die manier kun je het makkelijk en snel op de 0,5-1mg nauwkeurig doseren.
Ja klopt, ik moest wel even opzoeken wat een psychose ongeveer inhoud, zoals ik het nu zie heb ik dat wel een aantal x mee gemaakt.
Psychose en manie geïnduceerd door dissociatieven zijn in de praktijk toch wel twee aanzienlijk verschillende dingen moet ik zeggen. Afhankelijk van hoe nauw je de term psychose hanteert in ieder geval. Als je een paniekaanval hebt onder invloed van een dissociatief zou je dit zogezegd grofweg een psychose kunnen noemen, wat nog wel eens wil gebeuren in geval van overdosering. Al zijn dissociatieven op dit vlak vergevingsgezinder (maar ook meer verslavend) dan psychedelica. Bij een psychose denk ik persoonlijk toch wel eerder aan meer acuut risico.
Denk dat ik 3meo-pcp nog wel door een roze bril zie. Heb er nu 1 ervaring mee en die is buitengewoon goed bevallen. Ga er nog wel verder mee experimenter, dus mijn mening erover kan nog wel veranderen.
Persoonlijk ben ik vaak nog relatief positief over 3-MeO-PCP. Zolang je andere mensen niet teveel lastig valt terwijl je onder invloed bent zijn de gevolgen vaak nog wel te overzien. Ik raad mensen de combinatie 3-MeO-PCP / Dissociatieven met sociale media nog wel eens af.. :')

Dat gezegd hebbende vertoont 3-MeO-PCP veel clichés die vergelijkbaar zijn aan alcohol clichés. Bijvoorbeeld dat 3-MeO-PCP en Alcohol een vrij aanzienlijk effect kunnen hebben op iemand zijn of haar beoordelings- en nuanceringsvermogen. Ook is misbruik vaak een dingetje met 3-MeO-PCP vergelijkbaar aan hoe veel mensen alcohol vaak hanteren. Hierboven wordt 30mg 3-MeO-PCP consumptie op een dag genoemd, dat heb ik wel vaker voorbij zien komen en hier heb ik mijzelf toch ook wel een paar keer aan schuldig gemaakt.

30mg 3-MeO-PCP valt denk ik makkelijk te onderschatten en is natuurlijk ook geen dosering die je vanaf dag 1 toepast, zoals al genoemd is misbruik potentieel nog wel eens een dingetje met 3-MeO-PCP. Wat ook al een paar keer genoemd is is dat 3-MeO-PCP dus lastig doseren is wat dus ook snel mis wil gaan. Als een beetje crazy niet afschrikt kan 3-MeO-PCP wel makkelijk vermaak bieden maar mensen die minder stabiel in het leven staan zou ik 3-MeO-PCP eerder afraden dan het gebruik van andere dissociatieven.

De meeste mensen ontbreekt simpelweg het vermogen om hun drugs fatsoenlijk af te wegen.

Salvia

Bewuste gebruiker
Hahahaha Jezus, dat wordt wat zodra m'n 3-MeO-PCP binnen is. Misschien dat ik toch een tripsitter moet gaan inschakelen. :tilttearlaugh:

psychedelicoo

Belezen gebruiker
Hahahaha Jezus, dat wordt wat zodra m'n 3-MeO-PCP binnen is. Misschien dat ik toch een tripsitter moet gaan inschakelen. :tilttearlaugh:
Ik denk dat dat bij mij averechts gaat werken, ik vind het heerlijk om op 3meo in mezelf te keren.
Een tripsitter erbij zou bij mij dit totaal niet werken.
Of je moet iemand kennen die je compleet vertrouwd, en je als het moet ook compleet met rust kan laten.

En anders tast het rustig aan, begin laag en werk je dosis omhoog.
Pak een eenmalig dosis, want redosen gaat met dit goedje niet van zijn leien dakje.

psychedelicoo

Belezen gebruiker
Zelf los ik altijd gewoon 50mg 3-MeO-PCP op in 10ml water, vervolgens doseer ik het met een 1ml spuitje / pipetje. Op die manier kun je het makkelijk en snel op de 0,5-1mg nauwkeurig doseren.
Hoelang blijft het goed in deze verhouding, verliest het niet snel in potentie?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan