3MMC Nauwelijks Tot Geen Effect

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ufo piloot

Experimenterende gebruiker
Goedenavond,

Ik zit even met een probleempje. Ik heb 4 uur geleden mijn eerste dosis 3MMC genomen. Dit was 50mg. Ik wilde laag beginnen omdat ik van mezelf weet dat ik aardig gevoelig ben voor oppepende middelen. Zo ga ik op een kwartje XTC net zo hard als wanneer iemand anders een hele neemt.

Maargoed, anderhalf uur na mijn eerste dosis voel ik 0,0 effect. Ik besluit om nog een capsule met 50mg te vullen en deze in te nemen. Een half uur na inname voel ik dat mijn hartslag wat snel gaat, en mijn bloeddruk is wat hoog. Voorderest nog geen andere effecten. Ik heb 1 uur gewacht en na die 1 uur heb ik besloten om nog een capsule in te nemen. Deze keer een hogere dosering, 75mg. Nu ben ik ongeveer een uurtje verder en ik merk eigenlijk vrij weinig. Mijn hartslag is nog wat verder gestegen maar voorderest geen wakker of opgepept gevoel of ook maar iets in de buurt van euforie.

Is dit gewoon hoe 3MMC voelt of heb ik troep ontvangen? Ik zit erover na te denken om nog een capsule van 50 mg in te nemen. Ik vraag me alleen af of dit wel verstandig is. Ik heb nu 175mg in totaal ingenomen. Dat is toch een aardig hoge dosering volgens internet. En zeker gezien het feit dat ik altijd erg gevoelig ben voor stimulanten, vraag ik mij af of ik niet gewoon slechte 3MMC heb.

Wat lijkt jullie verstandig? Bijnemen of het hier bij laten. Ik heb ook nog wat Kanna liggen. Ik word hier altijd super euforisch van, maar ik weet niet of de combi veilig is. Heeft iemand hier ervaring? Er staat niks over op internet.

Ik hoor het graag.

Groeten,

Ufo Piloot.

Laatst bewerkt:

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Alvast even snel, haal die link weg, anders riskeer je een ban.

edit:
Mijn verstandige advies zou zijn: laat het er bij. 175mg vind ik al best veel, en oraal duurt het eenmaal langer voordat het opkomt, de piek is minder hoog, maar werkt wel langer door.
Ben benieuwd of je kan slapen vannacht 😛

Laatst bewerkt:

Ufo piloot

Haal heel de naam weg, het is niet de bedoeling dat het te achterhalen is waar je je spul besteld hebt.

Ook gedaan. Vervelende regel trouwens zeg, lijkt me toch wel handig als mensen weten welke sites troep verkopen en welke niet. Maarja, wie ben ik. Nogmaals bedankt voor het melden.
:thumbsup2::thumbsup2:

Ufo piloot

Alvast even snel, haal die link weg, anders riskeer je een ban.

edit:
Mijn verstandige advies zou zijn: laat het er bij. 175mg vind ik al best veel, en oraal duurt het eenmaal langer voordat het opkomt, de piek is minder hoog, maar werkt wel langer door.
Ben benieuwd of je kan slapen vannacht 😛

Ja ik merk inderdaad wel dat het zich langzaam maar zeker opbouwt. Echter nog steeds niks van euforie te bekennen. Heb wel ietsjes meer energie maar niet heel veel. Heb wel het gevoel dat mijn hart overtoeren draait. Denk inderdaad dat slapen moeilijk gaat worden. Nachtje plafond dienst dan maar. 😳

Vraagje, ik slik dexamfetamine voor mijn ADHD. Is het mogelijk dat deze 2 elkaar misschien tegenwerken?

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ja ik merk inderdaad wel dat het zich langzaam maar zeker opbouwt. Echter nog steeds niks van euforie te bekennen. Heb wel ietsjes meer energie maar niet heel veel. Heb wel het gevoel dat mijn hart overtoeren draait. Denk inderdaad dat slapen moeilijk gaat worden. Nachtje plafond dienst dan maar. 😳

Vraagje, ik slik dexamfetamine voor mijn ADHD. Is het mogelijk dat deze 2 elkaar misschien tegenwerken?
tegenwerken?

Zeg maar samenwerken, want ook jouw dex is een upper.

Er zijn meer mensen die 3MMC maar slappe hap vinden

Natozlato

Wijs gebruiker
Tegen de tijd dat je je 2e dosis nam, was de eerste al bijna uitgewerkt.
Probeer het de volgende keer met 120 mg ofzo? Dat vind ik een fijne portie.

Doffert

nee niet laten testen, ik kreeg van een vriend de aanbeveling om bij zijn vendor te halen. hij had het wel laten testen. kan het zijn dat niet elke batch, even potent is?

Daar kan inderdaad verschil inzitten, maar om zoiets uit te sluiten zal er toch echt getest moeten worden.Dat is en veiliger en er hoeft niet gespeculeerd te worden ( wat tevens ook niet mag ).

KetaKech

Belezen gebruiker
Ik zou volgende keer 100mg in 1x proberen als ik jou was. 50-150 mg is volgens psychonautwiki nog steeds een lichte dosis. Mijn ervaar is dat je al erg hard gaat op 150mg.

Dat je niks voelt van deze dosering is echt wel raar, ondanks de spreiding van innames had je wel iets moeten voelen. Set&setting i.c.m. een volle maag kunnen hier invloed op hebben gespeeld. Zeker als je oraal neemt kan je in een hele irritante cyclus van licht bijnemen komen omdat je steeds een beetje bijneemt en terwijl je nieuwe 50mg wordt verwerkt door je maag kan het grootste gedeelte van de oude 50mg alweer verwerkt worden door je lever. Het feit dat je bijna niks voelde van 75mg in één keer geeft aan dat je denk ik 100mg nodig hebt om wat te voelen.

Let op: deze informatie is vrij verwaarloosbaar als je niet zeker weet of je 3mmc hebt. Laten testen dus! Ze testen alleen niet op % bij research chemicals en dus alleen of het 3mmc bevat en iets anders. Je kan dus net zo goed zelf een reagent test kopen als je niet zo lang wilt wachten.

Ufo piloot

Ik zou volgende keer 100mg in 1x proberen als ik jou was. 50-150 mg is volgens psychonautwiki nog steeds een lichte dosis. Mijn ervaar is dat je al erg hard gaat op 150mg.

Dat je niks voelt van deze dosering is echt wel raar, ondanks de spreiding van innames had je wel iets moeten voelen. Set&setting i.c.m. een volle maag kunnen hier invloed op hebben gespeeld. Zeker als je oraal neemt kan je in een hele irritante cyclus van licht bijnemen komen omdat je steeds een beetje bijneemt en terwijl je nieuwe 50mg wordt verwerkt door je maag kan het grootste gedeelte van de oude 50mg alweer verwerkt worden door je lever. Het feit dat je bijna niks voelde van 75mg in één keer geeft aan dat je denk ik 100mg nodig hebt om wat te voelen.

Let op: deze informatie is vrij verwaarloosbaar als je niet zeker weet of je 3mmc hebt. Laten testen dus! Ze testen alleen niet op % bij research chemicals en dus alleen of het 3mmc bevat en iets anders. Je kan dus net zo goed zelf een reagent test kopen als je niet zo lang wilt wachten.

Ik denk inderdaad dat ik de volgende keer in een keer 100-125 mg doe.

Hoe zit het trouwens met tijd tussen nog een keer nemen? Zelfde als met XTC of heeft dit minder effect op je serotonine?

KetaKech

Belezen gebruiker
Hoe zit het trouwens met tijd tussen nog een keer nemen? Zelfde als met XTC of heeft dit minder effect op je serotonine?

Ikzelf begon met 150mg en nam steeds 75-100mg bij als de piek voorbij was. Dit is ongeveer 1/2 uur nadat ik effect begon te voelen. De euforie neemt wat af maar ik blijf me erg lekker voelen. Ik zou zeggen dat je er zo'n 6-8 uur lekker op kunt gaan op deze manier, langer heb ik het niet gebruikt. Lijkt me ook niet fijn voor je kater om er langer dan dat op door te gaan, ik kan je vertellen dat je na 6/8 uur 3mmc al aardig brak wordt 😂.

Of 3mmc effect heeft op je serotonine is onbekend volgens mij. Dit omdat er weinig onderzoek naar is gedaan. Vanuit anekdotische verhalen en mijn eigen ervaring lijkt het wel deels op serotonine werken (zeker als je hoge doseringen van 200/250mg slikt). Het lijkt dan echt beduidend meer op xtc, maar eigenlijk vind ik de 125/150mg range veel fijner qua effect!

Ufo piloot

Ikzelf begon met 150mg en nam steeds 75-100mg bij als de piek voorbij was. Dit is ongeveer 1/2 uur nadat ik effect begon te voelen. De euforie neemt wat af maar ik blijf me erg lekker voelen. Ik zou zeggen dat je er zo'n 6-8 uur lekker op kunt gaan op deze manier, langer heb ik het niet gebruikt. Lijkt me ook niet fijn voor je kater om er langer dan dat op door te gaan, ik kan je vertellen dat je na 6/8 uur 3mmc al aardig brak wordt 😂.

Of 3mmc effect heeft op je serotonine is onbekend volgens mij. Dit omdat er weinig onderzoek naar is gedaan. Vanuit anekdotische verhalen en mijn eigen ervaring lijkt het wel deels op serotonine werken (zeker als je hoge doseringen van 200/250mg slikt). Het lijkt dan echt beduidend meer op xtc, maar eigenlijk vind ik de 125/150mg range veel fijner qua effect!

Oke bedankt, maar ik bedoel eigenlijk meer hoeveel dagen/ weken/ maanden ik moet wachten😛.

KetaKech

Belezen gebruiker
Oke bedankt, maar ik bedoel eigenlijk meer hoeveel dagen/ weken/ maanden ik moet wachten😛.

Oh ahahaha nou hopelijk heb je nog wat aan die informatie. 😜

Het veiligst is om de stof net als xtc te beschouwen aangezien de serotonine deplatue hoogst waarschijnlijk wel van toepassing is. 3 maanden zou dus ideaal zijn.

Je hebt echter geen effect ervaren. Ikzelf zou hierdoor een stuk eerder (een maand) durven te gebruiken maar ik weet niet of het zo 'werkt'. Als in dat weinig effect van een drug ook betekent dat hij weinig dopamine/serotonine vrij geeft. Misschien kan iemand anders hier wat meer over zeggen?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Het veiligst is om de stof net als xtc te beschouwen aangezien de serotonine deplatue hoogst waarschijnlijk wel van toepassing is. 3 maanden zou dus ideaal zijn.

Je hebt echter geen effect ervaren. Ikzelf zou hierdoor een stuk eerder (een maand) durven te gebruiken maar ik weet niet of het zo 'werkt'. Als in dat weinig effect van een drug ook betekent dat hij weinig dopamine/serotonine vrij geeft. Misschien kan iemand anders hier wat meer over zeggen?
@Ufo piloot ,
Ik meen te weten dat dat zo niet werkt. Althans met mdma. Een beetje trekt ook je hele serotonine potje leeg. Net als wanneer je veel of normaal zou doseren. Dus na elke keer toch die 3 maanden.
Bij 3mmc is dat minder goed bekend hoeveel en hoe het precies serotonine of je receptoren belast. Het is bekend dat het zeker invloed heeft op serotonine en je receptoren maar in welke mate vergeleken mdma weten ze nog niet.
Juist daarom adviseren ze ook idd die 3 maanden aan te houden.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
50 milligram is ook een beetje weinig. Goed dat je voorzichtig begint wel! Een gangbare orale dosis ligt imo tussen de 100 - 150 milligram. Het vervelende is alleen dat het daar waarschijnlijk niet bij blijft, want een paar uur later wil je meer.

Ufo piloot

50 milligram is ook een beetje weinig. Goed dat je voorzichtig begint wel! Een gangbare orale dosis ligt imo tussen de 100 - 150 milligram. Het vervelende is alleen dat het daar waarschijnlijk niet bij blijft, want een paar uur later wil je meer.

De cravings waren inderdaad best heftig. Hoewel ik weinig effect heb gevoeld, had ik echt sterk de drang om meer te pakken.

Ufo piloot

@Ufo piloot ,
Ik meen te weten dat dat zo niet werkt. Althans met mdma. Een beetje trekt ook je hele serotonine potje leeg. Net als wanneer je veel of normaal zou doseren. Dus na elke keer toch die 3 maanden.
Bij 3mmc is dat minder goed bekend hoeveel en hoe het precies serotonine of je receptoren belast. Het is bekend dat het zeker invloed heeft op serotonine en je receptoren maar in welke mate vergeleken mdma weten ze nog niet.

Bedankt voor de info. Ik zal er in ieder geval even 3 tot 4 weken mee wachten. 3 maanden lijkt mij wat overdreven aangezien ik als enig effect een hoge hartslag en verhoogde bloeddruk heb ervaren. Zelfs mijn dagelijkse medicatie (dexamfetamine) geeft meer effect dan wat ik gisteren heb gevoeld. Denk dat ik slechte 3mmc heb. Anders ben ik gewoon niet gevoelig voor deze stof, wat me trouwens erg onwaarschijnlijk lijkt gezien dat ik altijd erg gevoelig ben voor xtc.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Bedankt voor de info. Ik zal er in ieder geval even 3 tot 4 weken mee wachten. 3 maanden lijkt mij wat overdreven aangezien ik als enig effect een hoge hartslag en verhoogde bloeddruk heb ervaren. Zelfs mijn dagelijkse medicatie (dexamfetamine) geeft meer effect dan wat ik gisteren heb gevoeld. Denk dat ik slechte 3mmc heb. Anders ben ik gewoon niet gevoelig voor deze stof, wat me trouwens erg onwaarschijnlijk lijkt gezien dat ik altijd erg gevoelig ben voor xtc.

@Neo-Shulginist , weet jij hier meer van? Jij bent toch wel “de” deskundige hier in vaak.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Wel goed om in de smiezen te houden dat je die 175 milligram verspreid over een aantal uur hebt genomen. Als je die in één keer had genomen dan was je best wel hard gegaan. Maar het is lastig te zeggen of in één keer een hoge dosis nemen schadelijker is, of dat het schadelijker is om diezelfde dosis te nemen verspreid over de tijd. Zeker van een nieuw middel zoals 3-MMC kan je dat eigenlijk niet weten.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
@Neo-Shulginist , weet jij hier meer van? Jij bent toch wel “de” deskundige hier in vaak.
Haha, nouja, ik zeg dus steeds dat het potje serotonine wat opraakt een overversimpeling is van wat er echt aan de hand is en dat de '3-maandenregel' voornamelijk een richtlijn is die ervoor moet zorgen dat je niet te vaak dat soort middelen neemt. Want het is aannemelijk dat regelmatig gebruik van serotonerge drugs leidt tot neurotoxiciteit.
In hoeverre 3-MMC neurotoxisch is, dat weten we niet. Ik denk dan dat je voor de veiligheid er dus van uit moet gaan dat 3-MMC minstens zo neurotoxisch is als vergelijkbare middelen zoals MDMA, cocaïne of methamfetamine, en mogelijk nog meer. Het risico overschat je dan voor het gemak maar. Wat betreft schade aan je brein zit je graag aan de veilige kant, lijkt me.
Een probleem met 3-MMC kan wel zijn dat gebruikers geneigd zijn om herhaaldelijk te doseren. Een lange blootstellingsduur is een belangrijke risicofactor.

Buu

Bewuste gebruiker
tegenwerken?

Zeg maar samenwerken, want ook jouw dex is een upper.

Er zijn meer mensen die 3MMC maar slappe hap vinden
Kan wel hoor. Sommige amfetamines doen serotonine aspecten van middelen totaal niet meer laten werken. Je hoeft maar een punt amfetamine te nemen gevolgd door een capsule van 200mg 4-FA en je voelt geen drol meer van de euforie/tintelingen van de 4-FA door de amfetamine bijvoorbeeld.

Ufo piloot

Kan wel hoor. Sommige amfetamines doen serotonine aspecten van middelen totaal niet meer laten werken. Je hoeft maar een punt amfetamine te nemen gevolgd door een capsule van 200mg 4-FA en je voelt geen drol meer van de euforie/tintelingen van de 4-FA door de amfetamine bijvoorbeeld.

Kijk dit lijkt mij dus een logische verklaring. Misschien dat het er gewoon voor zorgde dat er alleen maar dopamine en noradrenaline werd afgegeven, vandaar dat ik alleen een hoge bloeddruk had. Maar dat mijn medicatie de serotonine dan blokt.

Het is maar een theorie maar het lijkt mij een logische verklaring dan.

Buu

Bewuste gebruiker
Kijk dit lijkt mij dus een logische verklaring. Misschien dat het er gewoon voor zorgde dat er alleen maar dopamine en noradrenaline werd afgegeven, vandaar dat ik alleen een hoge bloeddruk had. Maar dat mijn medicatie de serotonine dan blokt.

Het is maar een theorie maar het lijkt mij een logische verklaring dan.
Het zou kunnen ja. Volgende keer zou ik nasaal proberen zodat je wat sneller effect hebt. En 3-MMC staat er bekend om dat er een hele hoop verschillende batches zijn. Er zitten ook een paar trope vendors tussen dus wellicht is je batch gewoon slecht.

Buiten die variabelen om is 3-MMC ook niet zo speciaal. De eerste keer dat ik het deed bomde ik 200mg om de twee uur en werd het wellicht pas interessant na zon' 4/600mg. Ik doe de moeite niet meer.

Ufo piloot

Buiten die variabelen om is 3-MMC ook niet zo speciaal. De eerste keer dat ik het deed bomde ik 200mg om de twee uur en werd het wellicht pas interessant na zon' 4/600mg. Ik doe de moeite niet meer.

Ik verwachtte er ook geen xtc achtig effect van maar van bijvoorbeeld speed en xtc ga ik keihard op lage doseringen. Dus ik had na 175mg toch wel iets meer verwacht dan alleen een verhoogde bloeddruk. ☹️

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Een lange blootstellingsduur is een belangrijke risicofactor.
Ah dat wist ik niet! Thanks!
Geldt dat ook bij speed? Stel je gebruikt totaal 200mg. Is het schadelijker als je die 200mg in bv 4 doseringen van 50mg neemt verdeeld over bv 6 uren, dan wanneer je die 200mg in ene keer zou nemen?
Ik zelf stapel namelijk altijd bij speed.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Slaaptekort is ook zo'n risicofactor, misschien nog wel de ergste want als je slaap overslaat dan wordt de schade ook niet hersteld.

Het is eigenlijk niet te zeggen wat schadelijker is; veel lage doses of dezelfde hoeveelheid in één keer. Het antwoord hangt ook af van hoe je de vraag stelt. Als je kijkt naar hartklachten dan is het een stuk gevaarlijker om in één keer een hoge dosis te nemen. Maar stel dat 3-MMC kankerverwekkend is (dat zou kunnen), dan is het vooral gevaarlijk om het herhaaldelijk in te nemen. Dat soort risico's kunnen dus ook verschillen per orgaan.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Slaaptekort is ook zo'n risicofactor, misschien nog wel de ergste want als je slaap overslaat dan wordt de schade ook niet hersteld.

Het is eigenlijk niet te zeggen wat schadelijker is; veel lage doses of dezelfde hoeveelheid in één keer. Het antwoord hangt ook af van hoe je de vraag stelt. Als je kijkt naar hartklachten dan is het een stuk gevaarlijker om in één keer een hoge dosis te nemen. Maar stel dat 3-MMC kankerverwekkend is (dat zou kunnen), dan is het vooral gevaarlijk om het herhaaldelijk in te nemen. Dat soort risico's kunnen dus ook verschillen per orgaan.
Het is dus niet echt te zeggen.
Er zou meer onderzoek gedaan moeten worden naar effecten en schade van drugs, rc’s en etc. Maar ja, ze (de (r)overheid) geven liever geld uit aan onuitvoerbare verboden van drugs ilv voorlichting en onderzoek.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
To be fair is er aan gebruikskant grote vraag naar nieuwe middelen waarover niks bekend is. Over de neurotoxiciteit van MDMA weten we een stuk meer dan over 3-MMC. Ik ben natuurlijk niet tegen meer onderzoek, maar als er elk jaar 100+ nieuwe stoffen op de markt komen dan is het nogal lastig om die allemaal meer wetenschappelijk te onderzoeken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
To be fair is er aan gebruikskant grote vraag naar nieuwe middelen waarover niks bekend is. Over de neurotoxiciteit van MDMA weten we een stuk meer dan over 3-MMC. Ik ben natuurlijk niet tegen meer onderzoek, maar als er elk jaar 100+ nieuwe stoffen op de markt komen dan is het nogal lastig om die allemaal meer wetenschappelijk te onderzoeken.
Daar heb je een punt ja. Tegenwoordig komen er zo mega veel nieuwe stoffen beschikbaar. Vroeger was dat niet. Misschien onderzoek naar veel gebruikte middelen maar dat wisselt natuurlijk ook per periodes, per regio misschien, per seizoen misschien.
Ook zullen onderzoeken lang duren en kostbaar zijn. Dat doen ze niet gauw coor illegale substanties waar ze niks aan verdienen.

Ufo piloot

Nou, ik heb met mijn eigenwijze kop toch maar besloten om het vandaag nog een keer te proberen. Deze keer in 1 keer een cap van 150mg. Heb ook mijn dexamfetamine vandaag niet ingenomen om te kijken of dit inderdaad het effect tegen hield.

Nou ik zal jullie vertellen, ik zit nu ongeveer op de piek. Het voelt fantastisch, het is niet zo heftig als xtc maar het voelt heerlijk om te dansen of muziek te luisteren.

Nu weten we ook gelijk dat Dexamfetamine de werking van 3mmc beperkt.

Nogmaals bedankt iedereen voor de info. Ik heb trouwens de rest van mijn 3mmc door de wc gespoeld om verslaving te voorkomen.

Ganggang💯

Badass junkie
Nu weten we ook gelijk dat Dexamfetamine de werking van 3mmc beperkt.
Dat is nogal een statement op basis van één ervaring.
- Je 3-mmc is niet getest dus voor hetzelfde geld is het een andere stof
- De mindere ervaring kan ook liggen aan het feit dat je 3 x 50mg nam
- Kan ook aan je gemoedstoestand, energielevel, setting gelegen hebben
- Ik heb weleens dexamfetamine gedaan en later 3-mmc en had toen een net zo chill of chiller effect.

Ufo piloot

Dat is nogal een statement op basis van één ervaring.
- Je 3-mmc is niet getest dus voor hetzelfde geld is het een andere stof
- De mindere ervaring kan ook liggen aan het feit dat je 3 x 50mg nam
- Kan ook aan je gemoedstoestand, energielevel, setting gelegen hebben
- Ik heb weleens dexamfetamine gedaan en later 3-mmc en had toen een net zo chill of chiller effect.

Het is inderdaad geen wetenschappelijk bewijs. Maar het is wel een wereld van verschil als het aankomt op effect.

Heb trouwens wel echt een enorm hoge bloeddruk en hartslag. Mijn hele middenrif stuitert op en neer bij elke slag die mijn hart maakt.
Is dit gevaarlijk?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan