3mmc ongeluk

Status
Niet open voor verdere reacties.

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Onder invloed of niet, TS kan beter de schade op de automobilist verhalen. Sowiezo je eigen bijdrage ziektekosten. Het kost TS hoe dan ook geld. Automoblist moet een WA-verzekering hebben dus kan die kosten weer op zijn verzekering gaan verhalen. Wat zou het een vreemd land worden als mensen onder invloed ineens geen rechten meer zouden hebben in geval van ongelukken... "automobilist denkt, kijk daar loopt een junk: laat ik 'm kapotrijden." want ja het is toch niet strafbaar...

De Apotheker

Badass junkie
Onder invloed of niet, TS kan beter de schade op de automobilist verhalen. Sowiezo je eigen bijdrage ziektekosten. Het kost TS hoe dan ook geld. Automoblist moet een WA-verzekering hebben dus kan die kosten weer op zijn verzekering gaan verhalen. Wat zou het een vreemd land worden als mensen onder invloed ineens geen rechten meer zouden hebben in geval van ongelukken... "automobilist denkt, kijk daar loopt een junk: laat ik 'm kapotrijden." want ja het is toch niet strafbaar...
Nice, dan ga ik junkies op de fiets aanrijden

MetalGuy

Badass junkie
Een tijdje geleden heb ik een ongeluk gekregen. Ik liep op een zebrapad, keek naar links en liep richting de middengeleider. Daar keek ik naar rechts: niets, en ik liep de zebra op. Pats, toch wel een auto, en ik werd aangereden. Dat beeld van die lege weg staat op mijn netvlies gebrand. Ik weet zo zeker dat ik gekeken heb en dat ik niets zag. Ik was onder invloed van 3mmc, kan dit ermee te maken hebben of was het gewoon toevallig? Blijf het mij toch afvragen, alvast bedankt 😊
Tuurlijk kan dat! Je beoordelingsvermogen wordt er in elk geval niet beter op als je van welk goedje ook onder invloed bent.

L

Lid 152537

Gast
Een tijdje geleden heb ik een ongeluk gekregen. Ik liep op een zebrapad, keek naar links en liep richting de middengeleider. Daar keek ik naar rechts: niets, en ik liep de zebra op. Pats, toch wel een auto, en ik werd aangereden. Dat beeld van die lege weg staat op mijn netvlies gebrand. Ik weet zo zeker dat ik gekeken heb en dat ik niets zag. Ik was onder invloed van 3mmc, kan dit ermee te maken hebben of was het gewoon toevallig? Blijf het mij toch afvragen, alvast bedankt 😊
Niet jouw schuld ook. Maar misschien had je wat nachten geskipt en was je moe? XD

De Zandman

DF-koning
Het woord ‘fout’ is niet helemaal juist.
Bij aanrijding tussen motorrijtuig en niet motorrijtuig is vrijwel altijd bestuurder van het motorrijtuig aansprakelijk, ook al valt bestuurder van het motorrijtuig niets te verwijten.
tenzij een beroep op overmacht slaagt, dit is heel lastig.
Staat in artikel 185 WvW
Dit is juist.
Fietsers en wandelaars zijn " zwakke " deelnemers aan het verkeer, en genieten daarom ligt er de bepaling dat zij vrijwel altijd vrijuit gaan bij een ongeval.
Omgekeerde bewijslast heet dit.
TS heeft dus op een zebra overstekende, ALTIJD voorrang!
De automobilist kan zijn borst alvast natmaken...3 mmc, of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan