3mmc verslaafd

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

milanos

Newbie
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu ongeveer 6 weken dagelijks 3mmc. Dit om mij beter te voelen dan normaal.
Nu heb ik afgelopen weekend niet gebruikt en kon ik zondagnacht helemaal niet in slaap komen. Telkens angstaanvallen en kwam er maar niet uit.
Wel heb ik al eerdere ervaring met angstaanvallen en kan dit normaal goed onder controle houden. Toch ging dit moeilijk die nacht en leek het ook een soort lucide droom (een soort nachtmerrie, maar ik kon hier niet bewegen behalve als ik echt hard ging schreeuwen of heel hard bewegen.
Iemand die hier ervaring mee heeft en eventuele tips heeft voor mij?

Ik hoor het graag.

Natozlato

Badass junkie
Ja het beste advies is stoppen ermee! Het is toch logisch dat je problemen krijgt als je iedere dag een drug gebruikt die op je dopamine en serotonine werkt, denk je dat je daar ongestraft mee weg komt?

Bel de dokter en vraag om hulp als het je zelf niet lukt. Op het forum zijn veel topics over hoe je zelf afkicken het beste kan aanpakken.

Stop ermee, je bent je hersens aan het beschadigen.

FredKroket

Badass junkie
Wees niet bang om externe hulp te zoeken. De eerste stap heb je al gezet, namelijk hier een topic aanmaken. Ik heb ook problemen gehad met 3-mmc maar ik ben er gelukkig van af en raak het nooit weer aan hopelijk. Het is namelijk echt killing als je dagelijks of wekelijks gebruikt.

Het is volgens mij nog niet precies bekend wat het met je serotonine en dopamine huishouding doet maar het verbruikt zeker wat van beide. En doordat je receptoren geen kans krijgen om te herstellen ga je je steeds slechter voelen, wat leidt tot meer gebruik van 3-mmc en zo is de cirkel weer rond.

Je kan me ook altijd een pm sturen.

FredKroket

Badass junkie
Wil ook ook proberen om gelijk te stoppen alleen ontvang graag tips voor het slapen.
Als ik er nu per direct mee stop blijven mijn slaapproblemen en ben ik benieuwd of daar eventueel iets tegen is.
Zelf heb ik al wel contact gehad met de huisarts.
Ik heb je een uitgebreide pm gestuurd. 8.6 bedoelt het goed maar hij kan soms wat bot uit de hoek komen (ik ook).

Rivalrie

Badass junkie
Wil ook ook proberen om gelijk te stoppen alleen ontvang graag tips voor het slapen.
Als ik er nu per direct mee stop blijven mijn slaapproblemen en ben ik benieuwd of daar eventueel iets tegen is.
Die slaapproblemen zul je maar een paar dagen hebben denk ik. Al snel zul je nadat je gestopt bent weer normaal kunnen slapen.

En anders wiet roken voor het slapen :) Maarja dat is weer zelf medicatie... en wellicht niet heel slim

FredKroket

Badass junkie
Die slaapproblemen zul je maar een paar dagen hebben denk ik. Al snel zul je nadat je gestopt bent weer normaal kunnen slapen.

En anders wiet roken voor het slapen :) Maarja dat is weer zelf medicatie... en wellicht niet heel slim
En dan kan je straks zonder wiet niet meer slapen. Van de regen in de drup.

Wiet verneukt ook nog eens je rem-slaap waardoor je slaapkwaliteit hard achteruit gaat als je dit structureel doet.

Dit zou ik dus absoluut niet doen.

Extase

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu ongeveer 6 weken dagelijks 3mmc. Dit om mij beter te voelen dan normaal.
Nu heb ik afgelopen weekend niet gebruikt en kon ik zondagnacht helemaal niet in slaap komen. Telkens angstaanvallen en kwam er maar niet uit.
Wel heb ik al eerdere ervaring met angstaanvallen en kan dit normaal goed onder controle houden. Toch ging dit moeilijk die nacht en leek het ook een soort lucide droom (een soort nachtmerrie, maar ik kon hier niet bewegen behalve als ik echt hard ging schreeuwen of heel hard bewegen.

Ik hoor het graag.
Goed dat je het zelf onder ogen ziet..

My two cents:
Ga even naar de Kruidvat en koop je een potje melatonine, doseer op 1mg ongeveer 30 min voor het slapen.
Licht uit, ook geen telefoon. Dit gaat je helpen met inslapen.
Sleepy tea werkt overigens ook. (Albert Heijn),

Kom je er niet zelf uit, hebben bovenstaande heren je al een goed advies gegeven.
Ga extern hulp zoeken, ook al is het lastig..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Goed dat je het zelf onder ogen ziet..

My two cents:
Ga even naar de Kruidvat en koop je een potje melatonine, doseer op 1mg ongeveer 30 min voor het slapen.
Licht uit, ook geen telefoon. Dit gaat je helpen met inslapen.
Sleepy tea werkt overigens ook. (Albert Heijn),

Kom je er niet zelf uit, hebben bovenstaande heren je al een goed advies gegeven.
Ga extern hulp zoeken, ook al is het lastig..
Pas op met Melatonine adviseren. Dat is helaas niet zo onschuldig als gedacht wordt. Ook is 1 mg vrij hoog gedoseerd. Ik weet dat er nog wel hoger wordt genomen maar pas er echt mee op. Melatonine kanjuist je natuurlijke slaap echt verkloten. Er is ook al lang een discussie gaande of Melatonine wel in de vrije verkoop moet blijven.

Extase

Bewuste gebruiker
Pas op met Melatonine adviseren. Dat is helaas niet zo onschuldig als gedacht wordt. Ook is 1 mg vrij hoog gedoseerd. Ik weet dat er nog wel hoger wordt genomen maar pas er echt mee op. Melatonine kanjuist je natuurlijke slaap echt verkloten. Er is ook al lang een discussie gaande of Melatonine wel in de vrije verkoop moet blijven.

Eens, maar volgens mij is het grote probleem het ritme dat verstoord wordt omdat men er later mee opstaat.

Ik gebruik het al een jaar of 10, een 3 pw.
Ik heb het niet nodig, maar slaap wel veel vaster erdoor. Merk het bijv. Niet als mijn partner naar bed komt, die heel veel wisselende diensten heeft.
Als ik zonder melatonine ga slapen en daardoor wakker wordt kom ik simpelweg niet meer in slaap.

FredKroket

Badass junkie
Ik heb m'n slaapritme wel eens goed verneukt met melatonine. Nam het iedere nacht omdat ik door drugsmisbruik ook slaapproblemen had. Op een gegeven moment sliep ik helemaal niet meer. Toen meteen mee gestopt en sindsdien slaap ik veel beter.

Extase

Bewuste gebruiker
Hmmm vreemd. Bij mij duurt het in slaap komen dan altijd een uur. En daardoor slaap ik te kort.
In het weekend gebruik ik het bijv. weer nooit. Kan dus prima zonder alleen duurt lang.

FredKroket

Badass junkie
Niet echt vreemd vind ik. Zelfmedicatie met lichaamseigen stoffen is meestal geen goed plan. Het is nog niet duidelijk of het daadwerkelijk beter of slechter voor je is.

Er is ook niet echt een shortcut naar beter slapen door even wat pilletjes te nemen. Je moet zorgen dat de randvoorwaarden goed zijn. Dus je slaaphygiëne, voeding en beweging. Cafeïne houdende drankjes zijn voor sommigen (waaronder ikzelf) ook een no go. Dat verneukt echt mijn slaap.

Neo-Shulginist

Badass junkie
3MMC veroorzaakt nogal heftige cravings. Je bent echt niet de enige die er moeite mee heeft om het te laten liggen. Er zijn best wel veel mensen die het vaker gebruiken dan ze zelf van plan zijn. Ik heb zelf in ieder geval tientallen mensen gesproken die er best wel 'hooked' aan zijn.

Dus schaam je niet. Erken wat 3MMC met je doet: het is een tijdelijke roes waarvan je nooit genoeg krijgt maar wel altijd spijt. Je wil meer maar tegelijkertijd wil je ook niet meer.

Gelukkig veroorzaakt 3-MMC geen lichamelijke afhankelijkheid. Je kunt dus per direct stoppen.

Het ding met stimulanten is wel dat het eerst vervelender wordt en pas daarna beter, als je stopt. Je kunt in het begin last krijgen van angst of paniekaanvallen, depressieve gevoelens, een lusteloos gevoel, verveling, slaapproblemen, verminderde zin in seks of zelf impotentie.

Al die ervaringen worden wel minder als je het stoppen even volhoudt. Je kunt jezelf dan ook complimenteren met dat je jezelf blij kunt maken zonder kunstmatige ingrepen met drugs. Op die manier bouw je een goed gevoel over jezelf op. En voordat je het weet kun je je niet meer voorstellen dat je nog eens zo'n middel neemt als 3-MMC.

Het enige wat je hoeft te doen is gewoon leven. Als je zin hebt, adem dan een paar keer diep in en uit, en bedenk andere gezondere dingen die je kunt gaan doen.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Aan de adviezen hierboven heb ik niks aan toe te voegen. Ben wel benieuwd hoeveel 3mmc je gebruikt/gebruikte per dag en per keer?
Ik ga er even vanuit dat je niks afweegt, dus misschien kan ik beter vragen: Hoelang doe je met een gram?
En doe je snuiven of slikken?

milanos

Newbie

3MMC veroorzaakt nogal heftige cravings. Je bent echt niet de enige die er moeite mee heeft om het te laten liggen. Er zijn best wel veel mensen die het vaker gebruiken dan ze zelf van plan zijn. Ik heb zelf in ieder geval tientallen mensen gesproken die er best wel 'hooked' aan zijn.

Dus schaam je niet. Erken wat 3MMC met je doet: het is een tijdelijke roes waarvan je nooit genoeg krijgt maar wel altijd spijt. Je wil meer maar tegelijkertijd wil je ook niet meer.

Gelukkig veroorzaakt 3-MMC geen lichamelijke afhankelijkheid. Je kunt dus per direct stoppen.

Het ding met stimulanten is wel dat het eerst vervelender wordt en pas daarna beter, als je stopt. Je kunt in het begin last krijgen van angst of paniekaanvallen, depressieve gevoelens, een lusteloos gevoel, verveling, slaapproblemen, verminderde zin in seks of zelf impotentie.

Al die ervaringen worden wel minder als je het stoppen even volhoudt. Je kunt jezelf dan ook complimenteren met dat je jezelf blij kunt maken zonder kunstmatige ingrepen met drugs. Op die manier bouw je een goed gevoel over jezelf op. En voordat je het weet kun je je niet meer voorstellen dat je nog eens zo'n middel neemt als 3-MMC.

Het enige wat je hoeft te doen is gewoon leven. Als je zin hebt, adem dan een paar keer diep in en uit, en bedenk andere gezondere dingen die je kunt gaan doen.

Dankjewel voor het geruststellen. Ik wil er per direct mee stoppen, maar nog 1 vraag.
Kan het bijvoorbeeld ook helpen om 5htp te slikken (natuurlijk product)? Heb hier veel over ingelezen en dat helpt wat bij een serotonine boost. Ook lees ik veel dat mensen met paniekaanvallen hier ook heel erg positief over te spreken zijn.

milanos

Newbie
Aan de adviezen hierboven heb ik niks aan toe te voegen. Ben wel benieuwd hoeveel 3mmc je gebruikt/gebruikte per dag en per keer?
Ik ga er even vanuit dat je niks afweegt, dus misschien kan ik beter vragen: Hoelang doe je met een gram?
En doe je snuiven of slikken?

Er gaat ongeveer 2 gram per week doorheen. Af en toe snuiven en af en toe slikken met water.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dankjewel voor het geruststellen. Ik wil er per direct mee stoppen, maar nog 1 vraag.
Kan het bijvoorbeeld ook helpen om 5htp te slikken (natuurlijk product)? Heb hier veel over ingelezen en dat helpt wat bij een serotonine boost. Ook lees ik veel dat mensen met paniekaanvallen hier ook heel erg positief over te spreken zijn.
Ik persoonlijk, dus niet feitelijk, vind dat ook geen goed plan. Ik ben sowieso niet snel van supplementen, middeltjes etc. Geen drugs meer, gezond eten, rusten maar ook regelmatig bewegen is het advies dat ik je zou geven.
Sterkte iig!

Neo-Shulginist

Badass junkie
5-HTP is oraal niet actief (want wordt niet over de bloed-hersenbarrière getransporteerd en al in de maag afgebroken, hoewel daarover wat controverse bestaat). Dan zou je beter L-tryptofaan kunnen nemen. Maar dat zit ook in je eten dus ik denk dat je beter gewoon gezond kan eten. Veel verse groenten en fruit.

Stonologie

Wijs gebruiker
Ik persoonlijk, dus niet feitelijk, vind dat ook geen goed plan. Ik ben sowieso niet snel van supplementen, middeltjes etc. Geen drugs meer, gezond eten, rusten maar ook regelmatig bewegen is het advies dat ik je zou geven.
Sterkte iig!
Ik ben het hier helemaal mee oneens. 5-HTP (ik heb thuis L-Tryptofaan) is niet leuk, heeft geen echt effect behalve dat helpt om de serotonine vooraad terug aan te vullen. Het is dus juist aan te raden om dit te gebruiken om schade mee te beperken.

FredKroket

Badass junkie
Die 2 supplementen en andere vergelijkbare hebben altijd één eigenschap gemeen: ze zijn knetterduur. Gezien je bijna alles uit voeding kan halen lijkt het voor mij veel te veel op een verdienmodel.

Stonologie

Wijs gebruiker
Die 2 supplementen en andere vergelijkbare hebben altijd één eigenschap gemeen: ze zijn knetterduur. Gezien je bijna alles uit voeding kan halen lijkt het voor mij veel te veel op een verdienmodel.
Juist echt ontzettend goedkoop, anders had ik het niet gekocht.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben het hier helemaal mee oneens. 5-HTP (ik heb thuis L-Tryptofaan) is niet leuk, heeft geen echt effect behalve dat helpt om de serotonine vooraad terug aan te vullen. Het is dus juist aan te raden om dit te gebruiken om schade mee te beperken.
Dan verschillen we hier in van mening. Dat geeft niks en kan gewoon.

StraatPiraat

Wijs gebruiker
Ik ben op het moment ook al een periode verslaafd aan 3mmc, het enigste wat ik kan zeggen is zoek hulp! Ik heb 'tijdig' aan de bel getrokken bij de huisarts die mij heeft doorverwezen naar tactus.
Ik heb nu 2 maal in de week gesprekken, 1 met een ervaringsdeskundige en 1 psycholoog.

Pas er echt mee op! Ik ben fysiek in een periode van 2 maand helemaal naar de klote gegaan. Van een gezond gewicht naar flink ondergewicht, chronisch bewust van mijn hartslag, kortademigheid, gevoel alsof ik out ga, lichte depersonalisatie en hier en daar blauwe plekken van een slechte doorbloeding.
3mmc verslaving is iets serieus, blijf hier niet te lang in hangen.

Bij Tactus zijn ze erg behulpzaam en het klikt goed. Ik heb mijn gebruik nu enigzins weten terug te dringen en ik zie weer licht aan het eind van de tunnel zullen we maar zeggen.

Wat misschien kan werken als je in bed ligt en je wilt gaan slapen om adem oefeningen te doen. Dit zorgt ervoor dat je lichaam rustig wordt en dit kan helpen bij het inslaap vallen. Op internet kun je hier van alles over vinden hoe dit precies werkt.

papahet

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Ik hoor het graag.
Ha Milanos, kheb een korte periode last van craving gehad bij een andere stimulant. Ik las verderop dat je 2 gr per week gebruikte,dat is echt teveel joh. Het middel is de baas over jou...Maar waar ik op aansloeg is je opmerking om je beter te voelen. Dat gaat je helaas niet lukken hiermee. Dat zul je moeten zoeken in goede gesprekken, regelmatig sporten. Vooral dat laatste werkt echt,ga bijvoorbeeld eens 5 km hardlopen (als je dat al niet deed) krijg je ook dopamine van. Maar stop voorlopig met 3mmc joh, veel sterkte gewenst. 3mmc laat ik voorlopig ff links liggen,iets teveel over gelezen. Maar het lijkt me heerlijk bij een bewuste muziek ervaring ofzo,een fijne avond. Maar ECHT niet om mijn levenskwaliteit in algemene zin omhoog te krikken. En dat zeg ik omdat ik met je begaan ben,hartelijke groet!

StraatPiraat

Wijs gebruiker
Ha Milanos, kheb een korte periode last van craving gehad bij een andere stimulant. Ik las verderop dat je 2 gr per week gebruikte,dat is echt teveel joh. Het middel is de baas over jou...Maar waar ik op aansloeg is je opmerking om je beter te voelen. Dat gaat je helaas niet lukken hiermee. Dat zul je moeten zoeken in goede gesprekken, regelmatig sporten. Vooral dat laatste werkt echt,ga bijvoorbeeld eens 5 km hardlopen (als je dat al niet deed) krijg je ook dopamine van. Maar stop voorlopig met 3mmc joh, veel sterkte gewenst. 3mmc laat ik voorlopig ff links liggen,iets teveel over gelezen. Maar het lijkt me heerlijk bij een bewuste muziek ervaring ofzo,een fijne avond. Maar ECHT niet om mijn levenskwaliteit in algemene zin omhoog te krikken. En dat zeg ik omdat ik met je begaan ben,hartelijke groet!
Ik ben inmiddels al 2 keer teruggevallen na ongeveer 2 weken clean te zijn. Iedere keer rechtstreeks weer ~1 gram per dag. Als je toch ooit besluit dit spul te proberen, neem het dan oraal. Bij snuiven ken je geen stoppen.

Blauweaap

Wijs gebruiker
Ik zou het slaap probleem uitzitten en ja het is kut maar ik ben niet voor om dit te bestrijden met andere middelen zoals benzos want hier word je uiteindelijk ook afhankelijk van. En uiteindelijk zou je toch wel slapen je zou eventueel je dagelijkse activiteiten omhoog kunnen schroeven zodat je savonds wel moe moet zijn. Als je hier dan ook nog niet goed tegenop eet lig je zo te tukken denk aan gym bv of een zieke hiit sessie.

Mrpasabaco

Hoi hoe gaat het nu er mee? Ik weet niet of jullie gisteren mijn bericht hebben gelezen, maar ik heb bijna 2 maanden lang zeker 3 dagen in de week 3mmc gebruikt. Ongeveer 1 gram per week. Nu is het mijn 2e dag dat ik helemaal clean ben. Zaterdagavond voor het laatst gebruikt en het gaat op en af. Ben sinds vandaag weer begonnen met werken, ik heb vandaag echt gedachten gehad dat ik me goed voelde dat ik was gestopt, maar ook heel wazig en vaag dat mn hoofd gewoon draaide zeg maar, en dat ik elk moment kon omvallen.. nou was gelukkig dit niet het geval. Verder gaat het goed ik drink en eet goed, alleen met slapen is het wat minder ik kan zo in slaap vallen maar ook heel snel wakker schrikken zeg maar, is dit normaal? En tot wanneer houden de ergste klachten aan? Ik ben zeker vastberaden om het niet meer te gebruiken, geestelijk en lichamelijk denk ik dat ik het niet nodig ben. Graag ontvang ik jullie reacties!🙏

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Verder gaat het goed ik drink en eet goed, alleen met slapen is het wat minder ik kan zo in slaap vallen maar ook heel snel wakker schrikken zeg maar, is dit normaal?
Ja, klink allemaal redelijk 'normaal' of in ieder geval de nasleep van 2 maanden gebruik. Geen oordeel hierzo hoor :relaxed: :tearsofjoy:

De ergste klachten, beetje onduidelijk vind ik, wat zijn tot nu toe, je ergste klachten? Lichamelijk, mentaal? Lichamelijk kun je jezelf na 2 a 3 weken regelmatig eten/drinken/slapen/ gezonde shit doen enz.. weer prima voelen.
Mentaal kan dat wel eens langer duren.

Mrpasabaco

Ja, klink allemaal redelijk 'normaal' of in ieder geval de nasleep van 2 maanden gebruik. Geen oordeel hierzo hoor :relaxed: :tearsofjoy:

De ergste klachten, beetje onduidelijk vind ik, wat zijn tot nu toe, je ergste klachten? Lichamelijk, mentaal? Lichamelijk kun je jezelf na 2 a 3 weken regelmatig eten/drinken/slapen/ gezonde shit doen enz.. weer prima voelen.
Mentaal kan dat wel eens langer duren.
Lichamelijk geen klachten opzich, mentaal dus beetje dat wazige in mijn hoofd, denken dat ik zou gaan omvallen enz. Ik hoop gewoon dat ik snachts goed kan slapen zo dat ik wel mn rust pak. Zou een ibu of paracetamol mij hierbij kunnen helpen als ik er 1 slik voor dat ik ga slapen?

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Lichamelijk geen klachten opzich, mentaal dus beetje dat wazige in mijn hoofd, denken dat ik zou gaan omvallen enz. Ik hoop gewoon dat ik snachts goed kan slapen zo dat ik wel mn rust pak. Zou een ibu of paracetamol mij hierbij kunnen helpen als ik er 1 slik voor dat ik ga slapen?
Ah, die wazige mist in je hoofd ja, een dag of 4 denk ik, mits je genoeg slaapt. Ibu of paracetamol helpen hier nagenoeg niks bij, tenzij je er zelf zo sterk in geloofd dat het wel helpt, dan helpt het wel.
Beste ( in mij ogen) is een regelmatig slaapritme creëren. oh, zodra dat wazige weg gaat trekken, kunnen er hele sneaky gedachtes tevoorschijn komen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan