3mmc verslaving substitueren

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

adieu

Bewuste gebruiker
Dag allen,

Ik zit nu al een behoorlijke periode vast in een flinke 3mmc verslaving.
Nu werd mij aangeraden eens te kijken of dit niet te vervangen valt voor een minder serotonine uitputtende en bloedvatvernauwende drug.
Ritalin heb ik, krijg ik van de huisarts, maar dat werkt voor mij niet voldoende als substitutie naast dat het me erg depri laat voelen.
Iemand hier op het forum suggereerde al dexamfetamine, zelf heb ik hier geen ervaring mee, misschien dat iemand een idee heeft of dit zou kunnen werken.
Heeft iemand ideeën?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat depri voelen komt juist door teveel en te vaak drugs en meer drugs nemen verergerd het. Zeker bij 3mmc. Zelfde geld voor Ritalin, Dex, speed etc. Zeker bij misbruik (hogere doseringen nemen als je arts voorschrijft) .
Stop lange tijd met alle drugs, bel je huisarts voor hulp, vertel ALLES helemaal eerlijk en je wordt geholpen om clean te worden.
Succes!

Rivalrie

Badass junkie
3mmc is een erg schadelijke drug dat.je serotonine receptoren kapot maakt. Hier komt onder andere het depressieve gevoel vandaan. Serotonine is je gelukshormoon.

Een verslaving is heel lastig om alleen vanaf te komen. Hier hoef jij je echt niet voor te schamen. Ik kan hulp erg aanraden.

Ritalin en dexamfetamine zijn erg schadelijk in hoge dosering. Aangezien je deze medicatie op recept krijgt, kun je dit het beste bespreken met je psychiater of huisarts.

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Ik zie hier niet direct een optie voor. Uppers gaan sws met je huishouding verder klooien en dat gaat je enkel nog meer depressieve gemoedstoestand bezorgen. Beter wacht je even op je gesprek vrijdag wat daar de opties zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als je stopt met stimulanten dan worden de klachten altijd eerst even erger, voordat het weer beter wordt. Maar je moet jezelf even goed in de oren knopen dat die vervelende gevoelens ook onderdeel zijn van de 3-MMC :wink:

Na 2-3 weken ben je meestal weer (grotendeels) hersteld. Pas dan kun je een beetje gaan aanvoelen of er nou echt ook nog andere mentale klachten liggen onder het 3-MMC-gebruik.

Je kunt verder probleemloos stoppen met stimulanten zonder gevaarlijke bijwerkingen. Dus je hoeft alleen maar even die 2-3 weken vol te houden en dan ben je weer good to go.

adieu

Bewuste gebruiker
Als je stopt met stimulanten dan worden de klachten altijd eerst even erger, voordat het weer beter wordt. Maar je moet jezelf even goed in de oren knopen dat die vervelende gevoelens ook onderdeel zijn van de 3-MMC :wink:

Na 2-3 weken ben je meestal weer (grotendeels) hersteld. Pas dan kun je een beetje gaan aanvoelen of er nou echt ook nog andere mentale klachten liggen onder het 3-MMC-gebruik.

Je kunt verder probleemloos stoppen met stimulanten zonder gevaarlijke bijwerkingen. Dus je hoeft alleen maar even die 2-3 weken vol te houden en dan ben je weer good to go.
Ja dit is me bekend, ik ben 2.5 maand clean geweest voordat ik me zo depressief voelde dat ik liever aan de drugs zat.
Na de eerste 2 weken nam het iets af, maar daarna ging ik mij mentaal met de dag slechter voelen.
Uiteindelijk zag ik het leven niet meer zitten en kreeg ik zelfmoordgedachtes, toen koos ik om toch maar weer te gebruiken. Hierom denk ik dat ik echt medicatie nodig heb. Uiteindelijk zal het zonder medicatie ook wel herstellen, maar ik kom die periode simpelweg niet door..

Iedereen bedankt voor de verstandige antwoorden! Morgen een plan opstellen met mijn psycholoog van Tactus en daarbij een arts/psychiater en dan ga ik er weer tegen aan!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als de suïcidale neigingen zo sterk zijn dan is het wel verstandig om even een goed plan van aanpak te maken met (een psychiater of verslavingsarts van) een verslavingszorginstelling ja.

In de tussentijd een tip wat kan helpen bij zelfmoordgedachten: probeer de tijd die je moet overbruggen mentaal wat kleiner te maken. Soms lijkt het leven uitzichtloos, of lijkt het beter als je er niet meer bent, heb je het idee dat je het niet waard bent om op deze planeet rond te lopen, of verlang je naar het moment dat anderen terugkijken op jouw leven en uitspreken hoezeer ze je missen.
Maar die gevoelens zijn altijd een momentopname. Je voelt je even zo. Het kan inderdaad zijn dat je dreigt overweldigd te raken door de gevoelens. Maar probeer het maken van daadwerkelijke plannen om er iets mee te doen steeds uit te stellen. Ik kan me voorstellen dat het niet te doen is om je 2 weken lang suïcidaal te voelen. Maar misschien lukt twee dagen wel? En als twee dagen niet lukt, misschien een dag, of een paar uur? In de tussentijd kan je dan met jezelf afspreken om je aandacht en focus ergens anders op proberen te richten. Ga even wandelen, bel een vriend of vriendin, ga een spelletje doen, of iets anders waar je jezelf mee bezig kunt houden.

Dit soort mindfulnesstrucjes kunnen goed helpen om de klachten te verminderen. Ik zal je geen valse beloftes doen: mindfulness is geen wondertruc die de suïcidaliteit ineens als sneeuw voor de zon kan laten verdwijnen. Maar het kan wel helpen om de klachten met iets van een derde te doen verminderen. Dat kan dus precies het verschil maken tussen daadwerkelijk een einde aan je leven maken en je gewoon even een paar dagen ontzettend klote voelen.

Dus realiseer je dat de gevoelens die je hebt tijdelijk zijn. Je voelt je nu zo. Maar volharding wordt uiteindelijk echt beloond. Je bent het sowieso waard om dat nog te blijven proberen.

Als de gevoelens écht te overweldigend worden: probeer dan gewoon even het gratis telefoonnummer van zelfmoordpreventie 0800 - 0113 te bellen. Via dat telefoonnummer staan er aardige, intelligente en meelevende mensen voor je klaar om je door die zware momenten heen te praten.
Op hun website kun je ook zelfstandig oefeningen doen of meer informatie lezen; voor als je geen zin hebt om te bellen.

Laatst bewerkt:
Hey lieve mensen,

Ik deal nu al een paar maanden met een 3mmc verslaving en mijn vrienden snappen niet echt waar ik mee deal als ik het er met ze over heb (wat voor mij al een hele zware stap was) ik zou daarom graag met mensen praten die met het zelfde probleem zitten en me kunnen begrijpen. Ik weet niet of dit het juiste forum is om deze mensen te ontmoeten but its worth a try i guess :) Ik hoop dat het goed gaat met jullie en ben benieuwd of ik op deze manier van iemand iets hoor xx

Veel liefs van N

Rivalrie

Badass junkie
Hey lieve mensen,

Ik deal nu al een paar maanden met een 3mmc verslaving en mijn vrienden snappen niet echt waar ik mee deal als ik het er met ze over heb (wat voor mij al een hele zware stap was) ik zou daarom graag met mensen praten die met het zelfde probleem zitten en me kunnen begrijpen. Ik weet niet of dit het juiste forum is om deze mensen te ontmoeten but its worth a try i guess :) Ik hoop dat het goed gaat met jullie en ben benieuwd of ik op deze manier van iemand iets hoor xx

Veel liefs van N
Er zijn denk ik voldoende mensen op het forum met dezelfde ervaring. Hoop dat je er snel vanaf kan komen.

Sterkte.

Flower123

Badass junkie
Hey lieve mensen,

Veel liefs van N
@drugsvlinder Ik kan je zeker begrijpen. En ik denk veel anderen op dit forum ook, dat weet ik wel zeker. Mijn vraag aan jou alleen is, wat zou je willen bereiken hier op het Forum? Qua; wil je hulp met het zoeken naar de juiste hulp, of wil je er alleen over kletsen? Of wat voor steun wil je? Nogmaals, ik denk dat velen hier je verhaal zullen begrijpen! Maar weet niet zo goed hoe ik op je berichtje moet reageren😅

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan