1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

3MMC.

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door MDMAZING, 7 mei 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Wat voor effecten heeft 3mmc? En wat is een goede beginners dosering zonder tolerantie? En de beste manier om het te nemen?

Is het ergens mee te vergelijken qua effect?

Thx!

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

3. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Dus 70 - 130mg via je mond nemen is een gemiddelde dosis, en hoger als 130mg is dus hoge dosis? Ben best nieuwschierig naar dit goedje ook omdat je er zo makkelijk aan kan komen! :tongueout: de effecten lijken me ook wel leuk :) beetje mdma achtig ofzo

4. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Ik vind 3mmc, na mdma, de leukste drugs! Het heeft veel weg van mdma, maar helderder. Het duurt alleen maar 2 uur. Ik pak niet vaker dan 2 x bij, omdat het erg bloedvatvernauwend is. Dat merk ik na een uurtje of 4, dan krijg ik het heel koud. Heb ik met pep ook altijd. Ik neem altijd 125 mg in een capsule. Neem dezelfde hoeveelheid ook bij.
    Het werkt duidelijk merkbaar zeker op je serotonine, dus een lange pauze tussen 3mmc is aan te raden, net zoals bij mdma.

MDMAZING vindt dit leuk.
  5. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Nice. Dat klinkt goed :) Wat is het beste 3mmc in kristal of poeder?

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Wat moet je met een aftreksel van XTC die maar 2 uur werkt en waarop de 3 maanden regel ook nog eens van toepassing is?

Haal dan wat 6APB in huis of zo.

ketakoekjes, Hoxyz, Mezelf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ja ik ga morgen 6apb bestellen voor defqon dat over anderhalf maandje ofzo al is. Ga daar weer 200/250mg 6-apb nemen. :hearteyes:

acht.zes vindt dit leuk.
  8. 2cbarbeque

2cbarbeque Newbie

Vind persoonlijk ook niet veel aan 3mmc. De effecten zijn vergelijkbaar maar een stuk zwakker dan XTC of nog meer zelf mephedrone (4MMC). Snuiven is in mijn ogen het leukste maar dat is een zeer persoonlijke keuze. Ik snuif nou eenmaal graag. Als je niet goed dingen in je neus kan verdragen zou ik het afraden want het prikt en irriteert verrot.

Ik vind dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen (de gematigde euforie) bij 3mmc. Als je dan toch wil snuiven, snuif mephedrone. Het prikt evenveel maar daar krijg je wel een heerlijk gevoel voor terug..

acht.zes vindt dit leuk.
  9. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

3-MMC zit ergens tussen MDMA en coke. Het is een entactogene stimulant. Je wordt er energiek van, praterig, sociaal en blijft redelijk helder in je hoofd. Je kan wel last krijgen van hartkloppingen en vaatvernauwing, wat samen allerlei klachten zoals slapende ledematen, blauw-verkleurde huid en in ernstige gevallen zelfs een hersenbloeding of hartinfarct kan veroorzaken.

Ik vind 3-MMC een beetje overrated eigenlijk. Okee, het is op dit moment wel een van de betere RC-stimulanten die er is. Maar dat is vooral omdat de echt goeie verboden zijn en omdat de overgebleven RC-stims nogal kut zijn.

Sommige mensen snuiven het, maar dan werkt het al snel weer uit en krijg je intense zin om meer bij te pakken. Oraal innemen is wat dat betreft een betere optie.

10. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Kan je 3mmc herdoseren?

11. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Dat wordt afgeraden door wat @Neo-Shulginist al vermeld heeft.

12. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ik ga het denk ik niet bestellen.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  13. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Een vriend van mij werkt bij de testservice en hij zegt dat de 3-MMC van nu bovendien best wel onzuiver is en vaak vervuild met grondstoffen en soms met andere drugs. Dus misschien maar beter. Het is allemaal niet echt wat er wordt voorgesteld dat het is.

MDMAZING vindt dit leuk.
  14. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Het wordt wel vaak gedaan. Zal ook aan de totale hoeveelheid liggen die je die avond/feest neemt.
    Bijnemen met een serotonine “slurper” is sowieso niet aan te raden. Bij mdma bv is het ook verstandiger om het bij 1 dosering te houden.
    Men zegt vaak wel dat 1x bijpakken met mdma wel kan, ik doe dat meestal ook hoor maar toch is meerdere doseringen achter elkaar nemen idd schadelijker voor je dan wanneer je het bij 1 inname houd.

Nou schijnt (veel onderzoek is er niet naar gedaan) 3-mmc sowieso veel belastender te zijn voor je hart en bloedvaten als mdma.
    Samen met de korte werkingsduur, mindere effect, flinke cravings in de comedown en het onbekende qua schadelijkheid op lange termijn is het voor mij persoonlijk ook niet interessant.

MDMAZING vindt dit leuk.
  15. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik kon een tijd terug Methylone kopen. Eerst had ik daar flinke interesse in. Dit omdat het net een tikke minder op serotonine werkt als mdma en volgens zeggen een minder erge kater geeft. Ook zou je sneller kunnen slapen na Methylone als na mdma.
    Reden dat ik het niet heb gekocht toen is dat er zo goed als niks bekent is over lange termijn effecten/schade en het echt al na 2 uurtjes is uitgewerkt. Dan red je zelfs een normale avond niet op 1 dosering. Craving om dus bij te nemen is ook sterk.

Mocht het eens op mijn pad komen spontaan of eens voor weinig worden aangeboden zal ik t misschien eens proberen.
    Eerder als 3-mmc. 3-mmc is toch net even belastender dan Methylone al is van beide het lange termijn effect niet echt bekend.

Sowieso RC’s vind ik wat spannend door het onbekende.
    De enige RC die eigenlijk zeker op mijn to do list staat is 4FA. Gewoon omdat de kruising tussen speed en mdma me wel leuk lijkt voor ene keer.

MDMAZING vindt dit leuk.
  16. Psilocyloner

Psilocyloner Belezen gebruiker

:screamcat: Wat een negativiteit over 3-MMC! Ik ben opeens een stuk minder blij met mijn vanmorgen in een soort van yolo-moment bestelde grammetje. Heb deze thread eerder al wel gezien, maar was de globale strekking ervan even vergeten...

Ik had een lichte (75 mg) dosis in gedachte voor op een verjaardagsfeestje zaterdag. Nu twijfel ik. Sowieso, moet je na gebruik van 3-MMC nou ook echt een pauze nemen? Over 2 weken heb ik al 6-APB gepland. Daarom de 3-MMC nu achterwege laten? Ik had, na me de afgelopen weken toch behoorlijk grondig te hebben ingelezen over diverse RC's, de indruk dat het hier toch vooral een stimulant betreft met hooguit slechts een zeer geringe entactogene bijslag in plaats van dat het toch als een zuiver entactogeen wordt gezien zoals MDMA, 6-APB (en 4-MMC).

Hier lees ik eigenlijk ook weinig echt positieve ervaringen over. Voor velen toch vooral een ''net-niet'' middel zo schijnt, wat toch vooral lijkt op speed en minder op een zuiver entactogeen. Beetje in de orde van 3-MMC misschien? Is het daarmee nou echt een entactogeen of niet, vraag ik me af.

Laatst bewerkt: 6 jun 2019
  17. Perenijsje

Perenijsje Bewuste gebruiker

Ik heb het van het weekend voor het eerst gebruikt, en ik ben er niet zo negatief over hoor ( zie mijn topics voorbereiding eerste keer 3mmc en tripreport eerste keer 3mmc). Al zal je denk ik van 75mg niet heel veel merken. Ik als kleine vrouw had als eerste dosis 80mg genomen en dat deed echt niks. Pas na 50mg bijpakken begon ik het effect te merken. En het heeft wel echt effect op je serotonine, dus ik zou zeker niet te snel weer andere stimulanten gebruiken.

18. Psilocyloner

Had ze gezien inderdaad! Ik ben erg gevoelig voor stimulanten. Methylfenidaat en (dex)amfetamine vind ik echt verschrikkelijk. Zelfs cafeine is zéér onaangenaam vanaf meer dan hooguit twee normale kopjes koffie. De bedoeling was daarom echt een lage dosering om te ontdekken of het qua bijwerkingen voor mij überhaupt ooit de moeite waard is om er meer van te nemen voor een volwaardig effect.

Perenijsje vindt dit leuk.
  19. Perenijsje

Oke, dan is het idd wel slim om met een lage dosis te beginnen om dat te ontdekken. Succes vanavond dan, hopelijk valt het mee en is het verjaardagsfeestje leuk.

20. Psilocyloner

Van 75-100 mg... moet ik daar echt grote doppen ofzo bij verwachten? Zou het echt opvallen, zeg maar?

Laatst bewerkt: 8 jun 2019
  21. Perenijsje

Ik had bij 80+50mg wel grote schotels. Maar het is ook per persoon verschillend of je daar veel last van hebt.

22. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Twijfel om vanavond een bommetje 3mmc te nemen.

23. Perenijsje

Waarom twijfel je?

24. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Geen zin om me verrot te voelen morgen, en wil nog pitten eigenlijk

25. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Nu nemen dan kun je vanaaf slapen.

Perenijsje en Zonnetje vinden dit leuk.
  26. Eve's drop

Eve's drop Bewuste gebruiker

Groepsdruk haha

De Dunne vindt dit leuk.
  27. Perenijsje

28. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ja man. Ga nog lekker :P

Perenijsje vindt dit leuk.
  29. Psilocyloner

Vanavond om half 9 een ''ruim afgewogen'' 75 mg (lees: 80 mg) 3-MMC genomen, oraal, in een capsule, een kleine 3 uur na het avondeten.

De reden om 3-MMC te proberen is dat ik op zoek ben naar iets wat me wat meer energie kan geven bij LSD op raves of festivals, aangezien LSD op zichzelf voor mij niet echt energiek is. Ik zoek er iets bij voor een boost om wat meer los te kunnen gaan en wellicht ook wat socialer of naar buiten gericht te zijn.

Ik heb geruime ervaring met methylfenidaat en dexamfetamine, beide in het verleden op doktersrecept gehad. Beide vind ik ronduit verschrikkelijk. Van beide word ik zweterig maar tegelijkertijd koud, rillerig en verkleumd. Na één enkele dosering in de ochtend de eerstvolgende nacht plafonddienst. Van methylfenidaat krijg ik op slechts 10-15 mg al een hartslag van dik 140. Erg gejaagd. Droge bek, geen eetlust. Dexamfetamine iets minder cardiovasculaire bijwerkingen, maar tot ruim 8 uur na inname van slechts 5-10 mg krijg ik geen hap door m'n keel, met als gevolg dat ik slap en suf word. Op beide bovendien erg overgefocust, sterk naar binnen gekeerd, afgevlakt... beetje als een zombie. Heel geforceerd. Cafeine is helemáál een hel. Eén kop koffie na een flinke maaltijd kan ik nog wel aan, maar geef me meer dan twee koppen en ik word helemaal onrustig met bonkend hart, natte oksels en klamme handjes, rillerig, verkleumd, droge bek, geen eetlust, hoofdpijn. Weliswaar mentaal wat minder nare effecten vergeleken met methylfenidaat of dexamfetamine, maar fysiek is het des te erger. Twee koppen koffie na het avondeten en ik slaap de hele nacht belabberd en wordt de volgende ochtend echt gesloopt wakker.

Omdat 3-MMC deel uit maakt van een unieke klasse, die van de cathinonen en daarmee verschilt van de fenidaten, de amfetamines en de xanthines, leek het me toch wel het proberen waard.

Ik vond 80 mg 3-MMC verrassend mild in vergelijking met methylfenidaat en dexamfetamine. Het effect voelde meer natuurlijk, niet geforceerd. Kalm en ontspannen, niet per se mentaal stimulerend, maar dat zijn methylfenidaat en dexamfetamine voor mij eigenlijk ook nooit zo geweest. Ik word er rustig van. Lekker op de bank gelegen en wat gepraat. Iets scherper/beter geconcentreerd en minder dromerig, wat meer betrokken. Niet zo naar binnen gericht als bij methylfenidaat of dexamfetamine. Qua intensiteit kwam 80 mg 3-MMC ongeveer overeen met 10 mg methylfenidaat of 5 mg dexamfetamine, maar met beduidend minder bijwerkingen. Enkel een wat verhoogde hartslag (110), maar niet erg storend. In de comedown toch wel even een gevoel dat ik herken van methylfenidaat of dexamfetamine, maar bij lange na niet zo vervelend. Prima te verdragen, maar vraag me wel af hoe dit op een hogere dosering gaat zijn. Groot pluspunt: geen eetlustremming en smaakverlies! Gedurende de avond wat nootjes op, paar kleine handjes chips en net na thuiskomst genoten van een flink bord gestoomde prei met oude kaas. Met dat laatste zijn ook de laatste subtiele na-effecten zo goed als verdwenen.

Bewust laag gedoseerd om voorzichtig kennis te maken gezien mijn eerste slechte ervaringen met stimulanten, maar verwachtte ondanks dat toch wel meer van 80 mg. De effecten die ik nu had zouden zich beter hebben geleend voor een hoorcollege dan voor een rave of festival. Volgende keer durf ik wel een volwaardige dosering aan, denkend aan zo'n 150-175 mg. Benieuwd wat dat gaat doen.

Perenijsje en MDMAZING vinden dit leuk.
  30. Perenijsje

Klinkt goed allebei! Had idd al wel verwacht dat het zo ongeveer het effect zou zijn @Psilocyloner . Maar nu weet je het zelf. Fijn ook dat je op die verhoogde hartslag na niet echt bijwerkingen had. Ik merkte juist niks aan mijn hart, maar ik had dus wel eetlustvermindering en smaakverlies.
    Ik ben ook benieuwd hoe je op een hogere dosis gaat.

Psilocyloner vindt dit leuk.
  31. Psilocyloner

Hier in de buurt is vanavond een gratis festival, eigenlijk een uitgelezen kans om het nog eens te proberen. Ik zie daarbij geen probleem in dat hele kleine beetje van gisteren.

Ik zit te denken allereerst over de dosering en ten tweede of ik een enkele dosis zal nemen of één keer herdoseer. Ik zou bijvoorbeeld kunnen gaan voor (1) 175-200 mg, (2) 150 mg + 50-75 mg of (3) 100 mg + 100 mg. Zou 200 mg in één keer te veel zijn? Ik zou het ook gewoon bij één keer 150 mg kunnen laten. Als 3-MMC in hogere doseringen echt op serotonine gaat werken, dan beter misschien ook niet te gek doen aangezien ik over twee weken al dat festival heb waar ik 6-APB ga nemen. Op Changing Perspective lees ik overigens niets over een pauze na 3-MMC, daar ze bij MDMA, 6-APB en 4-FA wel aanraden ''minimaal 6 weken niet gebruiken'' na afloop.

32. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Komt dat door die tip van mij? :wink:

3-MMC is inderdaad een goede energiebooster tijdens een LSD-trip, dus perfect op psytrancefeestjes. Het heeft mij vorige keer goed geholpen om de DOC wat energieker te maken.

Ik ben er blijkbaar erg gevoelig voor, want de hoeveelheden die jij noemt zijn mij veels te veel. Ik had vorige keer twee keer 40 mg in een capsule gebruikt gedurende een uurtje of 4. Op 100 mg in één keer zou ik echt niet rustig op de bank kunnen zitten, en bij 200 mg in één keer spring ik tegen het plafond.

Ik gooi sowieso alle uppers gemakshalve op de grote hoop en hanteer daar de driemaandenregel bij. Dus ook na 3-MMC drie maanden geen uppers. Al lukt dat niet altijd natuurlijk... :rolleyes:

33. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

3mmc kater valt gelukkig mee. Eigenlijk helemaal geen kater zowat, alleen beetje moe omdat ik niet geslapen heb vannacht. Vanavond er vroeg in, morgen nog lekker een dagje vrij

34. Psilocyloner

Haha, zeker! Het zat al in mijn achterhoofd, maar na je tip ben ik het nog wat meer gaan researchen en leek het mij wel het proberen waard.

Vreemd genoeg heeft het op mij een andere uitwerking dan op jou. Ik werd er echt heerlijk rustig en ontspannen van. Kan echter ook de setting geweest zijn. Toch zie ik me er niet echt een energieboost van krijgen, althans niet op deze dosering. Ik lijk echt nergens echt energie van te krijgen, lol.

Oh, twee keer 40 mg maar zelfs? Twee keer 75 mg stond mij bij...

Ah ja. Op zich wel zo verantwoord. Ik zie nog altijd geregeld verhalen voorbij komen van mensen die een tijd lang elke maand of om de week MDMA gebruikt hebben en die daardoor de magie volledig kwijt zijn en nu steeds ondraaglijke katers hebben wanneer ze gebruiken. Op die manier zou ik het echt niet voor mezelf willen verpesten. Ik zit al heel de middag te twijfelen of ik na het eten nog naar dat festival ga vanavond, om dan 200 mg te proberen. Voor mij is nog steeds niet echt duidelijk of die pauze nou ook voor 3-MMC geldt. Het wordt vaak toch onder de stimulanten geschaard, maar heeft in hogere doseringen toch wel onmiskenbaar wat serotonerge activiteit. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel het me oplevert om nu even snel op de bonnefooi 3-MMC te gaan doen. Dus ja, doe ik het of doe ik het niet, dat blijft de grote vraag van vandaag.

Laatst bewerkt: 9 jun 2019
  35. Perenijsje

Gisteren weer 3mmc gehad. Nu 1 capsule van 100 mg en 1 van 80mg bijgepakt. Maar nu ook gecombineerd met alcohol (Malibu-cola zero). Ging prima samen, niet overdreven veel gedronken hoor. Ondanks de hogere dosis had ik nu wel minder last van dat ik wilde kauwen, niet kon plassen of geen honger had. Maar dat zal ook wel door de alcohol komen. Gewoon super gezellig gehad, veel interactie met anderen en lekker veel gedanst.

Had het nu al eerder ingenomen zodat het al echt werkte in de stad en ik niet eerst nog dat "lonely" gevoel had. En ik sliep ook al gewoon om half 6 ipv half 1 's middags zoals de vorige keer.
    Voorlopig ff rust want nu zat er maar 5 weken tussen. Over 7 weken ga ik naar Ground Zero en dan aan de XTC, dus moet ook niet te gek doen voor het straks niet meer werkt en ik last krijg.

36. ketakoekjes

ketakoekjes Bewuste gebruiker

Same, maar had het uiteindelijk niet gedaan want wil volgende maand MDMA doen. Maar ik ga niet nu al mijn serotonine verzeiken want anders is de eerste keer niet leuk.

37. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Dat is niet vandaag man. Ik ga het even rustig aan doen met de drugs, buiten de nicotine om. En 3mmc is veeeeels te lekker.. goed uitkijken met dat spul

ketakoekjes vindt dit leuk.
  38. Zinnentuimel

Zinnentuimel Experimenterende gebruiker

Haha dit dus. Afgelopen weekend ook 3-MMC op (320mg verspreid over 8 uur). Super lekker gegaan en dag erna geen kater. Merk wel dat ik het een iets te leuk stofje vind. Zou nu wel weer willen gebruiken, maar goed, doen we niet natuurlijk. Bij andere drugs heb ik dat niet zo sterk, dat ik meteen de week erop weer wil. Misschien alleen na mijn eerste paar keer XTC. Vond trouwens 320mg over 8 uur nog steeds erg mild, terwijl aanbevolen dosis een stuk lager ligt. Kun je 3-MMC ook op puurheid laten testen? Ben wel benieuwd... Wil het de volgende keer eigenlijk wel iets hoger doseren, aangezien ik nog geen last had van lichamelijke bijwerkingen ofzo.

39. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Nu vind ik het best jammer dat hier geen verkooppunten genoemd mogen worden. Maar p-verdikke, ik doseer 3-MMC op 50 mg, en neem dan 2 of hooguit 3 keer op een avond een capsule. En daarvan ga ik compleet uit mijn plaat. Ik kan me niet voorstellen dat je 320 mg mild vindt. Ik zou inderdaad bijna gaan vermoeden dat je onzuiver spul hebt.

Zinnentuimel vindt dit leuk.
  40. Psilocyloner

Ik heb me laten vertellen dat veel 3-MMC ruk is sinds het verbod op 3-MMC in China in 2015. Voorheen schijnt het vaak beter te zijn geweest. Wordt ook gezegd van 4-MMC (mephedrone) trouwens, dat mocht je het überhaupt nog kunnen vinden het niet meer het spul is van toen. Je zou je af kunnen vragen of het misschien ook niet deels tussen de oren zijn, dat idee van ''vroeger was het beter''. Wordt dat immers ook niet gezegd van XTC? Volgens mij was de XTC-markt nog nooit zo florissant als nu.

Mezelf vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...