1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

4-AcO-DMT - Van spijt tot geluk met een les.

Discussie in 'Trip reports' gestart door Mezelf, 17 mrt 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Nou hierbij toch mijn eerst (online) trip report,
    Deed ik eigenlijk nooit want schrijven hou/hield ik nooit zo van en is ook nooit mijn sterkste vak geweest. Maar omdat deze trip wel belangrijk voor mij is/was wil ik hem toch met jullie delen.

Na een paar dagen twijfel had ik besloten om een trip avondje voor mezelf in te plannen. Twijfel was er vooral omdat ik eigenlijk al een paar weken niet zo lekker in mijn vel zit, op zijn zachts gezegd.
    Ik weet dat het beter is om juist wel goed in je vel te zitten voor je aan dit soort dingen begint, maar omdat ik mijn angst en onzekerheid zat ben wilde ik mezelf graag even op de proef stellen. Niet altijd goed en zeker geen aanrader, maar ik ben nou eenmaal wel eens eigenwijs en eigenlijk wilde ik misschien wel even een schop onder mijn kont ofzo...?

Afgelopen vrijdag rond 19:00uur begon ik 4-AcO-DMT +-30 mg af te wegen en heb ik het in een glas water gedaan. Rond 19:30uur had ik wel 2/3 glas opgedronken wat dus neerkwam op +-20mg.
    Ik heb ruime ervaring met dit middel en dosissen meegemaakt tot +-45mg. Dus deze dosis moet goed te doen zijn.
    http://www.dhpforum.nl/wiki/index.php/4-AcO-DMT

19:30 - 19:45
    Mijn vriendin ging om 19:45uur naar boven om online een spelletje te spelen met nog een paar online gamers.
    Ik had die dag het huis al wat extra opgeruimd, kaarsjes en kleuren ledjes aan, heerlijk peertje alvast in stukjes gesneden voor later in de trip en muziek klaargezet via you-tube op de tv en versterker.

19:45 - 20:15
    Nou laat de trip maar beginnen!
    Maar zodra de 4aco ook maar begon te werken merkte ik meteen dat ik gespannen werd en er spijt begon te ontstaan. "Waar ben ik aan begonnen? Dit had ik nooit moeten nemen nu ik nog lichtelijk overspannen ben. Ik wil er van af! ... Maar dat kan niet! ... Bij twijfel niet nemen zei @Mindless nog :confused:.
    Ojee en nu? Oké @Mezelf, ga liggen en geef je over. Zoveel heb je nou ook weer niet gehad en je wist dat de kans groot was dat je dit ging voelen. Hier deed je het toch ook stiekem om? Maar wat voel ik? Spijt? Angst? Verdriet? hm, ik voel eigenlijk alles! Maar wel alleen de nare gevoelens....Ik wil vluchten.... Het gevoel wat ik al weken heb maar dan vele malen erger"

20:15 - 20:30, tot +1h na inname.
    Ondertussen begon alles om mij heen te golven, kleuren werden feller en fractals begonnen te dansen zodra ik mijn ogen sloot. Hoe mooi dit ook was, ik had er totaal geen aandacht voor.
    Ik stond op het randje van paniek.. Angst om in paniek te raken... "Waarom ben ik hier nou aan begonnen?" Ik keek nog naar mijn glas om te kijken of ik wel echt maar 2/3 had gedronken want ging veel te hard voor mij gevoel.
    Na een zeer zeer lange tijd mijzelf proberen over te geven en mijn angst los te laten zag ik dat het pas 20:30uur was. "WAT??? het werkt pas net eigenlijk.... Pffff !"

20:30 - 22:00, tot +2,5h
    Mijn gedachtes gingen alleen maar sneller en sneller. Ik dacht over alles waar ik mij zo druk over maakte de laatste tijd en voelde een drang om te huilen ...en dat gebeurde ook...
    Na een aantal minuten met tranen in mijn ogen kwam er een beetje een gevoel van opluchting. Iets minder paniekerig maar ik was er zeker nog niet. Angst keek mij nog steeds aan.
    Focussen op de muziek lukte niet en eigenlijk waren er nog maar amper visuals. Of ik had er gewoon geen oog voor. Maar toch voor ik het wist was er weer een uur verstreken.
    Lekker voelde ik me nog steeds niet en ookal was de paniek iets verder weg, het was nog steeds goed in zicht . Ik ging maar even wat afleiding op dit forum zoeken en te delen dat ik angst maar een raar iets vond.
    Wat berichten volgde waardoor ik toch wat meer overzicht begon te krijgen over mijn gedachtes, maar angst zat nog wel in me.

22:00 - 22:30, tot +3h
    Ik was de angst een beetje zat aan het worden en wilde grijpen naar oxazepam. Maar toen ik het pakte kon ik eigenlijk niet geloven dat ik het overwoog om dat te nemen. "Doe je toch niet, ik ga wel een stickie draaien"
    Op dat moment bedacht ik me nog "Misschien vergroot dat alleen maar mijn angst?... Maar weet je wat!... Ik ben angst even zat, het is genoeg geweest!" Ik begon als een malle een stick te draaien. Liep naar buiten en het eerste wat mij opviel was de maan en de sterren. Jeetje wat zijn wij toch nietig dacht ik toen en begon lekker aan mijn stickie te roken. Maar eigenlijk al bij mijn eerste hijs voelde ik een soort overwinning. Ik voelde echt dat ik de angst even zat was en aan de kant had gezet."Zit ik hier maar mooi met mijn stickie, al trippend naar de wondere sterren hemel te kijken. Het leven is eigenlijk toch wel erg mooi en moet je kijken wat ik hier allemaal heb. Loop ik hier in mijn eigen tuin kijkend naar mijn huis wetend dat mijn lieve vriendin boven aan het computeren is. Hmmm ..lekkerrr" Ik haal diep adem wat mij begon te vullen met een gevoel van geluk. "Aaah ik ben weer vrij!"
    Hierna weer gauw naar binnen want was best wel koud en ik reageerde hier nog op het forum. Heb mijn vriendin boven nog even een kus gebracht met een kleine update. Vanaf dat moment was alles eigenlijk alleen nog maar goed. Alles is weer mooi, de kaarsjes glinsteren en de muziek was weer zo mooi alsof ze het speciaal voor jou gemaakt hadden.... Het voelde gewoon ontzettend goed.

22:30 - 00:30, tot +5h
    Om 22:45uur voelde ik wel dat ik over de piek heen was maar vond eigenlijk dat het nog wel even door mocht gaan. Dus heb ik de rest van mijn glas met dus nog +-10mg opgedronken. Met een half uurtje voelde ik duidelijk dat die laatste slok begon te werken en alles kreeg toch weer even wat meer kleur. Op dat moment mega genoten van hoe ik me voelde en mezelf zeer bewust gemaakt dat dit dus echt stressvrij is. Vrij zijn van en blij zijn met...."Hmmm lekker..."

00:30 - 01:30, tot +6h
    Rond 00:30uur raakte de trip toch wel op zijn einde waarop ik me stiekem bedacht... Zal ik nog...? ... een schepje keta doen?
    Zo doende dus een puntje (2) genomen :)wat dus duidelijk mijn trip voor zeker 3kwartier naar een redelijk hoog niveau bracht. Loste op in mijn bank met de meest helder gestreepte, geblokte fractals die je letterlijk aanstaren.
    Je weet gewoon dat ze naar je kijken. Met de muziek was dit zeker een heerlijk goddelijk moment. Ik werd helemaal gek toen ik nummers van Dj "N'to" hoorde. Jeetje wat kan die met geluid spelen. Van die nummertjes die je echt van het begin tot het einde moet luisteren anders snap je het niet of is het niet mooi.

01:30 -
    Maar ook aan dit gevoel kwam snel een eind en ik werd ook eigenlijk best wel moe. "Mijn vriendin zou trouwens ondertussen ook wel moe zijn" bedacht ik me.
    Ik laat onze honden nog een x uit en begon me te beseffen hoe blij ik ben met wat ik heb. Mijn vriendin, huisie, tuintje, alles. En dan ook nog twee schatten van honden.
    Ik besefte dat ik weer blij was met wat ik heb, in plaats van bang zijn voor het te verliezen. Dit ben ik mij een lange tijd niet bewust geweest.

Mijn mantra dus voor de aankomende tijd: "Niet bang zijn voor het te verliezen maar blij zijn met wat je nu hebt." Het "nu" is eigenlijk het belangrijkste en het enige wat bestaat.

Ik ging na lekker nog wat lol, een praatje en een knuffel met mijn vriendin naar bed en viel snel als een blok in slaap.

Volgende dag ging om 10:00uur weer de wekker wat wel even een domper was want was best nog wel moe. Lichte hoofdpijn maar nog steeds een gevoel van opluchting. Ook vandaag (zondag) merk ik dat het me goed heeft gedaan, me iets sterker heeft gemaakt en me realistischer naar de wereld laat kijken dan ik de laatste tijd heb gedaan.

Nou, ik hoop dat dit report voor jullie een beetje makkelijk weg leest want hij is toch wel lang geworden. Ik vond het in ieder geval toch wel leuk om te schrijven en het is sowieso erg goed om de trip beter te herinneren en de lessen vast te leggen.

Fijne dag verder!

Laatst bewerkt: 17 mrt 2019
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Ondanks het moeilijke begin denk ik toch de moeite waard als ik het zo lees. :grin: Goed dat je het toch gedaan hebt. Ik herken me heel erg in dat soort trips. Dat gevoel van impending doom aan het begin van een trip. Dat je jezelf wel voor je kop kunt slaan dat je jezelf in die situatie hebt gebracht. Maar dan toch daar doorheen werken en die angst confronteren. Goed dat je die oxazepam niet hebt genomen. Waarschijnlijk had het je wel gekalmeerd, maar dan zit je daar in zo'n verdoofde staat zonder dat je ook maar ergens doorheen hebt gewerkt. Benzo's zijn echt een laatste redmiddel imo.

Mooi eerste report hoor! Goed geschreven. :)

Casaan, Roze Olifant en Mezelf vinden dit leuk.
  3. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Tja terwijl ik hier vroeger echt nooit last van had. Vroeger vond ik trippen echt nooit moeilijk maar het leven was ook een stuk zorgelozer, dat wel :).
    Ben ook zeker blij niet die oxa genomen te hebben want daar zou ik nu echt spijt van gehad hebben ja. Het zou ook mijn eerste keer geweest zijn dat ik mijn trip zou onderdrukken met een downer. Het besluit niet die oxazepam te nemen was wel de omkeer van de trip. :yum:
    Thanks!!

4. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Goh deze trip heeft me tot nu toe wel echt even een zetje gegeven in de goede richting hoor.
    Merk echt dat angst een stuk minder is geworden. Ik heb nog wel redelijk een gespannen gevoel maar qua angst heeft het me echt wel geholpen. Ben weer blij met de dingen die ik heb ipv bang ze kwijt te raken.

Wat een trip allemaal met je kan doen blijft toch wel echt bijzonder hoor.............

Laatst bewerkt: 18 mrt 2019
    Casaan en Mindless vinden dit leuk.
  5. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Interessant trip reportje hoor @Mezelf !

Ik vind het heel terecht dat mensen afraden om te trippen als je niet lekker in je vel zit. Toch denk ik dat voor ervaren trippers er potentieel juist wel iet te halen valt bij het trippen als je je niet goed voelt. Ik vermoed dat dan het risico op een moeilijke of zelfs slechte trip wel significant groter is maar dat je ook de mogelijkheden hebt om echt serieus te werken aan je problemen. Kortom het is allemaal niet zo zwart-wit.

Fijn in ieder geval dat het voor jou goed uitgepakt heeft. Zou toch fantastisch zijn als je nu op een duurzame wijze je perspectief op je leven hebt gewijzigd.

Mezelf vindt dit leuk.
  6. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Mooi report @Mezelf. Superknap hoe je hier toch een bijzondere en leerzame ervaring hebt kunnen uithalen ondanks het moeilijke begin. :) Ik vind de algemene boodschap van je trip heel mooi. Blij zijn met wat je nu hebt, in plaats van bang zijn voor wat je later misschien zal verliezen.

Tenslotte; datgene waarvan je het meest bang bent dat je het ooit gaat verliezen, is wat in het nu blijkbaar het meest belangrijk voor je is. Voor mij trouwens heel herkenbaar, die worsteling (ook tijdens trips) met de angst voor het verlies van dat waar je het allermeest om geeft. Ik vind dan vaak rust in de gedachte dat dit precies is wat liefde is.

Mezelf vindt dit leuk.
  7. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Leuk rapport weer en voor mij heel interessant omdat ik zelf ook wat van dit spul in huis heb.

Mezelf vindt dit leuk.
  8. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ervaar je veel merkbare verschillen met, en/of voor- en nadelen t.o.v. psilocybine @Mezelf? Ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in deze stof.

Mezelf vindt dit leuk.
  9. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Dat ligt een beetje aan de dosis. Tot 20 a 25mg is 4-AcO-DMT zo goed als hetzelfde. Het geeft wel duidelijk minder misselijkheid en werkt wat rustiger in. Het is ook iets rustiger in je hoofd, misschien zelfs iets liever en makkelijker. Bij wat hogere doseringen krijgt het wel een beetje zijn eigen karakter. Boven de 30mg en al helemaal boven de 40mg begint het veel meer op een DMT trip te lijken. Vooral bij het inslaan van >40mg krijg je echte DMT visuals en het serene gevoel wat je bij DMT kan krijgen. Ook krijg je dan het gevoel dat je dicht bij een andere dimensie aan het komen bent wat ik met DMT ook ervaar en minder met paddo's/psilocybine. Maar 40+mg doseringen van 4-aco wordt ook als een zeer hoge dosis gezien.
    Als ik de dosis met die van gedroogde paddo's zou moeten vergelijken dan zou ik zeggen:
    10 tot 20mg 4-AcO-DMT = 1 tot 2gr paddo's
    20 tot 25mg 4-AcO-DMT = 2 tot 3gr paddo's
    25 tot 30mg 4-AcO-DMT = 3 tot 4,5gr paddo's
    Hoger gaat 4aco dus meer zijn eigen karakter krijgen en is het wat lastiger te vergelijken.

Edit: Heb toch de verhouding van dosis wat aangescherpt want de curve van 4aco gaat wel steeds steiler omhoog bij een hogere dosis. Misschien wel iets waar rekening mee gehouden moet worden:blush:.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
  10. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Ik wist even niet goed waar ik dit filmpje van Alan Watts het beste kon delen maar eigenlijk is hij heel toepasselijk bij dit trip report. Tijdens deze trip had ik namelijk zomaar een moment dat ik niet bang was voor de angst, of me probeerde toe te geven aan angst of zelfs ervan probeerde te vluchten.
    Nee, ik ging er op af.
    Ik zocht het op.
    Ik was niet bang het te versterker door een stick te roken.
    Laat maar komen dacht ik.
    Iets wonderlijks gebeurde toen in me. Al voordat ik mijn stickie af had (en ik kan best snel draaien) viel al het angst weg. In 1 keer vrij van angst. Alleen maar omdat ik er op af ging en het zat was er tegen te vechten of er van te vluchten. Telkens wachten dat ik me zo goed kon overgeven dat de angst weg zou gaan. Alleen maar in de hoop dat angst weg zou gaan. Totdat ik het voor mij zo zat was dat ik dacht.. Ik ga een stick roken en mijn angst vergroten.. laat maar komen.. en weg was de angst. Dit helpt mij nog steeds. Niet dat ik vrij ben van angst maar ben er niet meer bang voor waardoor het haast niet meer bestaat. Daarom wil ik graag dit filmpje met jullie delen want Alan Watts geeft hier een zeer wijze les wat ik zelf heb ondervonden.

verwondering vindt dit leuk.
  11. Snelle Banaan

Snelle Banaan Newbie

Echt een goeie trip report en erg fijn om te lezen. Het begin ging wat lastiger maar daar zette je jezelf goed overheen.

Toen ik dit las kwam er gelijk een glimlach op mijn gezicht want ik herken die gedachte heel goed.:tearsofjoy:

Hoop in de toekomst nog een trip report van je te lezen.

Mezelf vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - 4-AcO-DMT spijt tot
  1. Mezelf
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    996
  2. Larocca1971