4-FMA dosis?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

gomega

Belezen gebruiker
Hey allemaal!

De vorige keer toen ik 4-FMA had geprobeerd waren de positieve effecten heel mild. Van een rush was totaal geen spraken en de euforie was een beetje vergelijkbaar met een iets hogere dosis 2-FMA, heel subtiel en nauwelijks merkbaar dus. Ik had toen een relatief hoge dosis genomen: 140mg oraal en toen ik na ongeveer 1.5 uur nog steeds niks voelde op wat stimulatie, alertheid etc. na, heb ik tweemaal een lijntje gesnoven (ouch) wat mijn totaal op ongeveer 180mg brengt. Volgens verschillende online bronnen en tripreports zou 100-130mg moeten zorgen voor een vrij aardige roll, dus ik vind het vreemd dat ik niet heel veel voelde van mijn 180mg. Ook zeiden sommige dat de euforie bij deze stof echt super intens zou zijn, like in de buurt van meth en MDMA, dus daarom ben ik zo verbaast dat ik amper euforie kreeg.

Nu ben ik van plan binnenkort het nog een keer te proberen, maar ik heb geen idee voor wat voor dosis ik moet gaan. Aangezien 170mg me de vorige keer niet heel veel deed, zit ik eraan te denken om voor 200mg te gaan, maar ik twijfel toch een beetje of dit wel verstandig is en niet tot teveel side-effects gaat leiden, waar deze stof ook een beetje notorious voor is.

Wat is jullie ervaring met dit stofje en wat voor dosis raden jullie mij dan aan?

Paddo's

Newbie
Ik heb afgelopen weekend 4-FMA genuttigd. Dit betrof pillen van 80 mg. Ik begon met 2 pillen en na een uur of 3 er nog ééntje bij gepakt, totaal 240 mg.

Na een uur gewacht te hebben en niks te voelen, had ik een punt ketamine gesnoven. Heerlijk spul. Toen ben ik eigenlijk niet meer gaan nadenken en flowde ik letterlijk de 4-FMA roll in. Ik had oneindig energie, voelde me prettig en was erg spraakzaam. Het echte XTC euforie moet je denk ik niet gaan zoeken uit 4-FMA. Voor mij was het amfetamine met een tikkeltje euforie in de piek.

Het pakken van 200 mg zou misschien de euforie wel iets vergroter, maar de euforie die jij beschrijft ga je denk ik niet bereiken. Daarnaast zullen bijwerkingen ook verergeren. Ik had ook veel last van een kaakklem.

Het linke met dit stofje is dat er vrijwel niets bekend over is, dus ik kies niet meer snel voor 4-FMA. Qua dosis zou je 200 mg kunnen proberen, maar dan moet je wel rekening houden met de bijwerkingen, zoals je zegt.

Laatst bewerkt:

gomega

Belezen gebruiker
Het echte XTC euforie moet je denk ik niet gaan zoeken uit 4-FMA. Voor mij was het amfetamine met een tikkeltje euforie in de piek.
Voor mij hoeft het niet per se net zoals XTC te zijn hoor (dan pak ik wel gewoon XTC of een APB), maar ik had wel wat meer verwacht dan wat ik toen voelde, wat meer vergelijkbaar was met een functionele- dan een recreatieve stimulant.

Het vervelende bij deze stof is dat hij ook behoorlijk op je serotonine werkt, dus als ik hem komend weekend zou proberen, en weer een middelmatige ervaring zou hebben, dan is het weet drie maanden wachten tot de volgende keer. In die zin moet het dus in een keer goed zijn en kan ik niet zo makkelijk mijn dosis omhoog titreren tot ik een sweet-spot heb gevonden, zonder dat dat maanden of zelf jaren zou gaan duren.

Paddo's

Newbie
Het vervelende bij deze stof is dat hij ook behoorlijk op je serotonine werkt
Waar heb je gelezen dat 4-FMA behoorlijk op je serotonine werkt? Er is namelijk nog geen onderzoek naar gedaan. Wel vermoeden ze dat het minder op je serotonine werkt dan 4-FA en meer op je dopamine. Je kan er dus nog niet veel over zeggen. Uit mijn eigen ervaring schat ik eerder in dat het "licht" op je serotonine werkt, omdat het euforische gevoel licht is en alleen in de piek. Daarnaast had ik nauwelijks een kater. Dit is natuurlijk geen bewijs, maar een gokje.

Voor de rest moet je wel oppassen met 4-FMA. Er zijn namelijk al gevallen bekend van mensen die een beroerte of hartstilstand kregen na/tijdens het gebruik van 4-FA. De kans dat dit bij 4-FMA ook kan gebeuren, is zeker aanwezig. Ik zou vooral oppassen als je erge hoofdpijn krijgt van 4-FMA. Dit kan een voorteken zijn voor een beroerte.

Janai

Newbie
Ik heb een paar weken geleden een pil van 150mg 4fma ingenomen. Deze begon na ongeveer een half uur te werken en ben ik zo’n 4 uur lekker op gegaan. Of het effect heeft om van dit spul bij te nemen om de duur te verlengen weet ik niet. Dat zou ik dan wel weer willen weten en ga ik misschien binnenkort proberen. Voor mij was de dosis in ieder geval perfect. Ik ben 82 kg. 1,5 tot 2 Mg per kg lichaamsgewicht zou prima moeten zijn denk ik.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Wel vermoeden ze dat het minder op je serotonine werkt dan 4-FA en meer op je dopamine.
4-FMA ligt een beetje tussen 4-FA en MDMA qua serotonine affiniteit.
Er zijn namelijk al gevallen bekend van mensen die een beroerte of hartstilstand kregen na/tijdens het gebruik van 4-FA.
"dat 4-FA nu door de overheid verboden wordt, is gebaseerd op aannames, zegt onderzoeker Tibor Brunt van het Trimbos. "Keihard bewijs over de schadelijkheid ontbreekt."
- https://nos.nl/op3/artikel/2147062-is-het-verbod-op-partydrug-4-fa-wel-terecht.html

Is blijkbaar nogal een broodje aap verhaal om mensen af te schrikken. Dat neemt echter niet weg dat 4-FA een zeer aanzienlijk misbruik potentieel heeft (itt MDMA) en sommige mensen het in belachelijke proporties misbruiken.

Hersenbloeding kan voorkomen (na meestal meer extreem) stimulant misbruik. In het geval van 4-FA zou ik mij echter voornamelijk zorgen maken om het frituren van je serotonine huishouden. Dit wordt vaak flink onderschat bij 4-FA gebruik.
Wat is jullie ervaring met dit stofje
Persoonlijk doseerde ik 4-FMA hetzelfde als MDMA voor soortgelijke intensiteit van effecten. Prima substantie mits deze wordt gebruikt met de juiste verwachtingen denk ik. Mensen balen er vaak van dat 4-FMA niet hetzelfde misbruikpotentieel heeft als 4-FA vanwege zijn hogere serotonine affiniteit meer vergelijkbaar aan MDMA.

Paddo's

Newbie
4-FMA ligt een beetje tussen 4-FA en MDMA qua serotonine affiniteit.

"dat 4-FA nu door de overheid verboden wordt, is gebaseerd op aannames, zegt onderzoeker Tibor Brunt van het Trimbos. "Keihard bewijs over de schadelijkheid ontbreekt."
- https://nos.nl/op3/artikel/2147062-is-het-verbod-op-partydrug-4-fa-wel-terecht.html

Is blijkbaar nogal een broodje aap verhaal om mensen af te schrikken. Dat neemt echter niet weg dat 4-FA een zeer aanzienlijk misbruik potentieel heeft (itt MDMA) en sommige mensen het in belachelijke proporties misbruiken.

Hersenbloeding kan voorkomen (na meestal meer extreem) stimulant misbruik. In het geval van 4-FA zou ik mij echter voornamelijk zorgen maken om het frituren van je serotonine huishouden. Dit wordt vaak flink onderschat bij 4-FA gebruik.

Persoonlijk doseerde ik 4-FMA hetzelfde als MDMA voor soortgelijke intensiteit van effecten. Prima substantie mits deze wordt gebruikt met de juiste verwachtingen denk ik. Mensen balen er vaak van dat 4-FMA niet hetzelfde misbruikpotentieel heeft als 4-FA vanwege zijn hogere serotonine affiniteit meer vergelijkbaar aan MDMA.
Heb je een reden dat bij 4-FA vaak meer euforie wordt ervaren dan bij 4-FMA, waar dit redelijk uitblijft?

Dat van die aannames wist ik niet. Ik had het namelijk op PsychonautWiki vernomen. Blijkbaar nemen ze daar ook te makkelijk informatie over, net als ik. Typisch gevalletje verhalen verzinnen wanneer er een stof illegaal wordt gemaakt. Dat hebben we vaker gezien.

Paddo's

Newbie
Ik weet niet precies wat de source hiervan is, maar ik ben dit een keer tegen gekomen op Reddit:
5-HT receptoren zijn serotonine receptoren, dus de laatste afbeelding geeft de serotonine affiniteit weer, als ik het goed heb. Dit zou betekenen dat 4-FMA een grotere affiniteit heeft dan MDMA. En dat onder MDMA pas 4-FA komt. Dit sluit niet aan op wat @Jmths beweert, als ik het plaatje goed interpreteer. Jammer dat je de bron niet weet.

gomega

Belezen gebruiker
Dit zou betekenen dat 4-FMA een grotere affiniteit heeft dan MDMA. En dat onder MDMA pas 4-FA komt.
Volgens mij hangt het effect van een drug meer af van de ratio 5HT:grin:A in plaats van de absolute hoeveelheid. Zoals je kunt zien is de DA release van MDMA vrij laag, wat zorgt voor de sterke serotonine high, terwijl 4-FA een lagere 5-HT:grin:A ratio heeft.

Het kan zijn dat ik het fout heb en dit allemaal niet klopt, maar ik meende dit op verschillende plekken gelezen te hebben.

Paddo's

Newbie
Volgens mij hangt het effect van een drug meer af van de ratio 5HT:grin:A in plaats van de absolute hoeveelheid. Zoals je kunt zien is de DA release van MDMA vrij laag, wat zorgt voor de sterke serotonine high, terwijl 4-FA een lagere 5-HT:grin:A ratio heeft.

Het kan zijn dat ik het fout heb en dit allemaal niet klopt, maar ik meende dit op verschillende plekken gelezen te hebben.
Dat zou goed kunnen, ik heb er geen verstand van. Dat zou dan betekenen dat 4-FMA het minst een serotonine rush geeft van de drie? MDMA met een ratio van 55:40, 4-FA met 49:45 en 4-FMA met 59:59. Ik kan het niet precies aflezen. Maar betekent dat ook dat de affiniteit het minst is?

Laatst bewerkt:

gomega

Belezen gebruiker
Dat zou goed kunnen, ik heb er geen verstand van. Dat zou dan betekenen dat 4-FMA het minst een serotonine rush geeft van de drie? MDMA met een ratio van 55:40, 4-FA met 49:45 en 4-FMA met 59:59. Ik kan het niet precies aflezen. Maar betekent dat ook dat de affiniteit het minst is?
Ik denk het wel ja. De affiniteit heeft uiteindelijk wel invloed op hoe sterk de high is lijkt me, dus in dat opzicht zou 4-FMA wel een stevig middel zijn. Maar het gevoel is niet zo gefocust op het serotonine aspect door die ratio. Ik denk daarom ook dat sommige mensen zeggen dat het tussen XTX en meth in ligt qua effect, aangezien bij meth de focus meer op dopamine ligt, terwijl X voornamelijk serotonine released.

Ook denk ik dat de heropname remming niet is meegenomen in dit onderzoek, wat natuurlijk ook een rol kan spelen in de uiteindelijke concentratie neurotransmitters. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat 4-FMA de heropname van serotonine veel harder remt dan die van dopamine, waardoor het effect toch meer een serotonine high is ondanks dat de realease hetzelfde is. Ik weet niet of dat daadwerkelijk het geval is aangezien ik de bron niet heb, maar het lijkt alsof ze hier voornamelijk focussen op de release.

gomega

Belezen gebruiker
Nou, vandaag heb ik uiteindelijk dan toch 200mg gebruikt. De ervaring was iets beter dan mijn vorige, maar echt goed was ie nog steeds niet. Ik vrees dus dat mijn batch gewoon erg weak is. Ik denk dat ik hem maar weggooi dan, want hier 3 maanden opwachten is het echt niet waard. Dan houd ik het wel gewoon bij 3-mmc of 5-apb als ik een entactogene stimulant wil gebruiken.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Persoonlijk gebruikte ik de 4F pillen zelfde als MDMA / XtC. Het effect ervan is sowieso milder, je gaat niet hard, blijft scherp alleen de rauwe randjes zijn eraf en alles is liever en zachter. Met Empathy ben ikvaak helemaal van de wereld op de piek, met 4F blijf ik praten, knuffelen, dansen en ik kan dan ook eten. Pak dus niet teveel van deze stof want dat is gewoon niet nodig. Daarom noemt men het de light variant. Laat je shizzle testen dan weet je wat je tot je neemt en hoef je ook noet te overdoseren om waus te gaan!

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
4-FMA dosis?

0 Mg natuurlijk. Drugs zijn ongezond (duhh). Dat weet iedereen. Als je dan zonodig drugs wil gebruiken, gebruik dan traditionele drugs omdat de korte en lange termijn effecten daarvan bekend zijn.

Speed is the way to go.

Zeg nee tegen designerdrugs en experimenteer met seks.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik heb gek genoeg gelezen dat het een enorm verschil zou maken wanneer je de stof volledig laat oplossen in water en dan opdrinkt in plaats van dat je capsuleert of toss&wash doet. Snellere opkomst en een sterker en schoner effect. Ik vraag me af waar dat aan zou kunnen liggen? Misschien lost het slecht op en vormt het poeder indien gecapsuleerd of toss&washed klontjes in de maag ofzo, waardoor het langer duurt voordat alles kan worden opgenomen waardoor het trager opkomst wat gevolgen heeft voor het uiteindelijke effect? Ik heb iemand in geval van 2C-E hetzelfde zien beweren.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan