• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

4-FMA een avond met 2 gezichten

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Echoes

Newbie
Ergens vorig jaar in de smartshop gevraagd naar "iets leuks" en de verkoper kwam met 5ml buisjes 5-MAPB en 4-FMA.
Voor ons (2 vrienden die al diverse soorten drugs hebben gedaan) nog vrij onbekend. Alleen vaag wat over gehoord.
De 5-MAPB hebben we diezelfde avond gebruikt, 2.5ml p.p. Dat was een geslaagde avond. Het gevoel kwam erg in de buurt van XTC.

Over 4-FMA weinig duidelijke reviews/reports kunnen vinden over wat de effecten nu precies zijn. Alleen dat het wel lang duurt, en het niet kunnen slapen daarna. Dat weerhield ons er een beetje van om het al eerder te nemen. Maar na een jaar in de koelkast te hebben gewacht vonden we het nu wel een geschikt moment om het een keer te proberen!
2e puntje is dat we een 5ml flesje hebben gehad terwijl ik overal lees over mg doseren. Dus hoeveel werkzame stof zit er in, wat voor dosis moeten we nemen..?

Afijn hier onze tripreport

21:00:
Vanwege het verwachte langdurige effect nemen we het al vroeg op de avond in.
Aangezien we met de 5-MAPB ieder met 2.5ml meer dan genoeg effect hadden leek een dosis van 2.5ml ons nu ook een goed idee.
Met een beetje limonade was het prima te drinken. Nu wachten op het effect...altijd spannend en we zijn een beetje onrustig.

21:45:
Langzaam en subtiel glijdt het effect binnen. We voelen ons wat energieker en het geeft een steeds lekkerder wordend gevoel.
Na een uur wordt het effect echt goed merkbaar. Nog steeds erg energiek, praterig, knuffelig en zin om te zoenen. Alles voelt lekker zacht.
Beetje zoals XTC maar minder heftig, wat subtieler allemaal. Door de energie zijn we wel wat onrustig. Hartslag is aardig verhoogd. Zo rond de 100/110bpm bij beide.

22:15:
We besluiten zoals we altijd doen even lekker een rondje te lopen. Het is nog licht, maar wel erg grijs en grauw en het waait hard. Het is gelukkig niet koud.
Het zicht is zoals met XTC een beetje mistig. We kletsen behoorlijk veel en zeggen om de 5 minuten "ik voel me echt heeeerlijk". We lopen een behoorlijk rondje zoveel energie hebben we. Thuis nemen we om de beurt even een douche. Het water voelt fijn en het is ook fijn om naakt te zijn. Alles voelt goddelijk zacht. (douchen is een goede tip om te doen, ook met XTC ) We zouden nu wel goed sex kunnen hebben echter ligt het vrouwelijk schoon al te slapen. :sleeping:

23:00:
Het effect houdt goed aan. Het komt soms een beetje in golven. We hebben totaal geen honger. We drinken een lekker mixje en hebben lekkere relaxte muziek op staan. We hebben geen grote pupillen en amper kaakkramp gelukkig.

0:00:
We gaan weer een rondje lopen. Het is nu donker, dat geeft weer een ander beeld. Het gevoel is wat gesetteld. Iets relaxter maar alsnog genoeg energie. We zijn nieuwsgierig wat een paar hijsjes wiet voor effect gaat hebben. We nemen 3 teugjes uit de vaporizer. Het geeft de 4-FMA weer een extra zetje. De wiet doet ook zelf z'n werk. Het is een heerlijke combi en we zijn een beetje van de wereld. We voelen ons nog steeds heerlijk en praten nog ronduit. Tevens weer een behoorlijk stuk gelopen.

1:30:
De vermoeidheid begint een beetje te komen. Echter blijft onze hartslag onveranderd vrij hoog (100bpm). Het effect is eigenlijk ook nog niet heel veel minder. Alles is nog steeds heerlijk zacht en fijn. Wel wat relaxter en slomer maar nog steeds voel je de energie door je lichaam gaan.

2:00:
We voelen ons voldaan en wat moeier en hebben zin om lekker te gaan slapen. We hebben ergens wel honger maar krijgen niets door onze keel. We eten maar een banaan en drinken een kop kruidenthee wie weet worden we dan wat relaxter want onze hartslag blijft maar doordenderen.

2:30:
Ook het bed voelt heerlijk zacht. Als ik rustig lig en mijn ogen dichtdoe schieten mijn gedachten alle kanten op. Ik kan me niet concentreren op 1 gedachte. Alles schiet lukraak door mijn hoofd. Daardoor niet in slaap kunnen komen. Moe maar klaarwakker. Ik voel m'n hart ook nog steeds hard kloppen.

5:00:
Nog steeds hetzelfde. Moe maar niet in slaap kunnen vallen. Effect wordt minder maar is nog steeds aanwezig.

7:00:
Draaien, woelen...pff dit is weer zo'n nacht. Wat een enorm nadeel is dit toch.

9:00:
12 uur verder...Klaar met het gedraai en gewoel, ik ga er uit. Hier en daar wat slaap gepakt maar geen idee hoeveel. We voelen ons wat uitgeblust. Een lichte hoofdpijn en nog steeds weinig eetlust. Het gevoel is zelfs nog licht aanwezig. Voel nog steeds een soort energie en heb geen behoefte om te slapen ondanks dat we wel moe zijn. Hartslag is ook nog steeds verhoogd (85bpm).

Conclusie:
Wat een geweldig fijne avond hebben we gehad zeg! Het gevoel was heerlijk. En dat met maar 2.5ml. Was meer dan genoeg. Het gevoel gaat richting de XTC maar wat minder heftig/intens. Geen tintelingen in je lichaam maar alles is wel lekker zacht en zin om te knuffelen, en veel praten. En daarbij een heerlijke constante energie. We hebben vaak tegen elkaar gezegd dit moeten we vaker doen!

Echter is de keerzijde dus dat we niet in slaap konden vallen en dat het effect maar blijft aanhouden. Er komt geen eind aan. Het komt heel langzaam en subtiel op, en blijft daarna uren en uren op hoog niveau. Het effect wordt daarna echt heel langzaam minder. Volgens mij niet echt goed voor je hart/lichaam als het zo lang blijft pieken. Ik kan me voorstellen dat je hier heel fijn een hele avond op kan dansen echter is dat misschien ook het gevaar dat je hart/lichaam door het dansen nog harder moet gaan werken dan dat het al doet.

Een geslaagde avond en een hele fijne herinnering maar of we 4-FMA nog een keer gaan doen...? Voorlopig in elk geval niet :sunglasses:

Laatst bewerkt:
Misschien verstandig om het uiterlijk 18:00 in te nemen😉. Maar ik loop graag langs de zee als ik wat gebruik. Heerlijk de wind, geluid en rust.

Romanempire

Newbie
4-FMA is heerlijk voor festivals die wat langer duren zonder dat je bij wilt nemen. Erg fijn, warm gevoel. de lange werkingsduur is een zege en een vloek tegelijk. Ik zou dit ook niet snel in een thuissituatie doen omdat je zo'n lange zit hebt.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan