Dit klopt precies Neo-Shulginist en Leveldesigner, ben zelf aan de opiaten vanaf 1987, en dacht er net zo over, een keertje toch maar roken, chinezen, en t eerste is, was dat het nu? De heroine? Fout, en dan tussen 2-3 weken redelijk ongestraft roken, en toen , als bij toverslag, was het er, de ontwenning!! En aangezien ik net begon met m'n eerste baan, hoe naief, dan maar wat methadon kopen, nog verslavender! Nu, 3 jaar klinische opnames en 3 jaar in woonbescherming verslavingszorg verder en m'n leven gespendeert aan alles wat je niet wilt. Afijn, ben geen dagelijkse gebruiker meer, maar de methadon blijft voorlopig.
Ik ben al blij dat er een vervanger is, en na talloze keren afgekickt te zijn werd mij gevraagd of ik niet beter op een onderhoudsdosis kon blijven. Dat was niet wat ik wilde, maar had ik een keus? Tuurlijk, daar draait het om, maar na alle therapieen, detoxen, crisisopname's , schulden, en ook nog t grootste deel gewoon gewerkt! Wat is gewoon, precies.
dus mezelf inmiddels aardig leren kennen, na de HTG's en andere softere behandelingen, niet verkeerd bedoeld, maar ik heb mezelf er toe bewogen om hoog-hullen, 2x te doen. Ik heb mezelf er op dit moment bij neergelegd, leef nog, paar goede vrienden, geen gebruikers, maar geestelijk blijft het een strijd. Als je denkt, ik wil het toch proberen, bedenk dan ook wat het je kan opleveren. Verslaafd, schulden, ongezond, geen normaal sociaal leven, in mijn geval dan. Eigenlijk mijn leven zelf naar de kloten geholpen, dus, en vooral denken, gebeurt mij niet. Nou, er liggen nogal wat oude vrienden onder de grond of in een urn.
En ik heb er nog last van, maar dat betekend dat ik nog leef. Die zijn er niet zoveel, na 30-35 jaar of meer, die dan nog een redelijk bestaan hebben opgebouwd.