1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

4-HO-MET advies

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Spacey Ostrich, 8 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Beste DF`ers,

Ik heb laatst online wat 4-HO-MET besteld, 100mg. Ik had nog nooit een RC online besteld, maar na wat meer gelezen te hebben over de stof leek het me toch een geinig experiment. Nu had ik eigenlijk het plan om het voor de zekerheid toch even te laten testen, maar bij het testcentrum hebben ze minimaal 150mg nodig. Nu zou ik meer kunnen bestellen, maar dan wordt het wel een erg duur grapje en houd ik nauwelijks wat van de stof over.

Hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik wilde zelf gewoon een paar mg afwegen en dat dan innemen, kijken of en hoe ik daarop reageer en dan voorzichtig opbouwen. Dit is dan ook voornamelijk omdat ik niet weet of ik de juiste stof heb ontvangen en omdat ik heb gelezen dat een effectieve dosis nogal sterk kan verschillen per persoon. Hebben jullie nog tips, of zijn er al meer mensen met ervaring met deze stof?

Rebell en verwondering vinden dit leuk.
  2. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik heb het nu 3 of 4 keer gebruikt en ik ben er fan van.

Hoe hoog je moet doseren hangt een beetje af van je tripervaring. Heb je al ervaring met paddo's/truffels? Het is chemisch verwant aan psylicybine en lijkt daar qua effect ook behoorlijk op. Als je een paddotrip goed kunt handelen dan kun je ook met 4-HO-MET wel iets hoger doseren.

Net als truffels vind ik 4-HO-MET heel euforisch en visueel ook vrij sterk, al wisselt de mate van visuals wel per trip. Na het hoogtepunt van de trip wil het nog weleens heel filosofisch worden.

Het grote verschil met truffels is vooral dat ik er veel actiever onder blijf. Bij truffels lig ik het liefst het grootste deel van de trip rustig op de bank, en naar buiten gaan wil ik dan al helemaal niet. Op 4-HO-MET daarentegen loop ik door het huis te dansen als een volslagen idioot. Ook kan zo'n trip volgens mij minder snel in een bad trip veranderen dan bij een truffeltrip. Op truffels maak ik me nog weleens zorgen: staat de muziek niet te hard, horen de buren mijn gegil, wordt er nu aangebeld, kunnen mensen mij zien door het raam? Op 4-HO-MET kan het me allemaal geen donder schelen.

Mijn eerste 4-HO-MET-trip heb ik beschreven in een tripreport dat je hier kunt vinden. Ik doseerde daar vrij hoog (40mg) omdat ik veel ervaring heb met truffels en die ook altijd hoog doseerde om er een goede trip aan te beleven.

Later heb ik het ook een keer tijdens een stapavond gebruikt. Daar bleek het ook verrassend geschikt voor. Toen doseerde ik wat lager: 20 mg. Ik heb de hele nacht staan dansen, terwijl het een 90s-feestje was, dus niet echt een psychedelische setting.

Toevallig heb ik afgelopen nieuwjaarsdag nog een goede trip gehad op 40 mg 4-HO-MET. Ik had toen met oud en nieuw al een hele nacht doorgehaald op 6-APB, dus dat had misschien ook nog zijn invloed. De trip duurde wat korter dan ik gewend was, na een uurtje of 4 was het effect al duidelijk op zijn retour, en na 5 uur was het compleet over. Normaal duurt een 4-HO-MET-trip bij mij wel een uurtje of 10.

Visuals had ik eigenlijk alleen tijdens de opkomst. Maar al met al was het een fantastische trip die helemaal compleet was: heerlijke euforie, lekker actief, veel gedanst, zeer interessante gesprekken gevoerd met mijn halfdode kamerconifeer (die overigens inmiddels overleden is waarschijnlijk doordat mijn gezwam dodelijk saai was), vlagen van ontzag voor de natuur waardoor ik af en toe tot tranen geroerd was, en in de tweede helft van de trip ijsberend door het huis lopen te filosoferen waarbij ik nog heel interessante inzichten heb opgedaan die ik nog altijd aan het verwerken ben.

3. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Nu word ik ook nieuwsgierig @verwondering, dat klinkt goed :)

Ps: RIP conifeer

acht.zes, Spacey Ostrich en verwondering vinden dit leuk.
  4. Spacey Ostrich

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb nu circa 7 keer truffels gebruikt, maar ben altijd nog wat voorzichtig geweest met de dosis. De hoogste dosering tot nog toe was 15 gram van psilocybe Atlantis, maar dat was wel mijn beste ervaring tot nog toe, ondanks de zware come up (misselijk, op het randje van braken en hevige buikpijn). Toen ik dus las dat 4-HO-MET nauw verwant was aan truffels, maar net wat recreativer zou zijn en waarschijnlijk ook minder misselijkheid veroorzaakt, wekte dat zeker mijn interesse. Dit al helemaal omdat ik meestal zelfs tijdens mijn truffeltrips energie krijg zodra ik opsta, en ook vaak genoeg in mijn woonkamer heb gedanst :P

Ik ben ook benieuwd hoe sociaal vaardig ik blijf, maar als ik jouw ervaringen zo lees dan heb ik daar wel vertrouwen in. Als ik truffels op heb kan ik over het algemeen ook best goed blijven communiceren, alleen door de vage headspace is het vinden van de juiste woorden soms nog een issue :P
    Als de trip voor mij inderdaad ook zo lang duurt als bij jou en zo 'simpel' is, dan lijkt dit me ook best een geinige stof op een technofeestje of iets dergelijks. Het zal nog wel even duren voordat ik het probeer, aangezien ik eerst nog met @Fenrir LSD ga gebruiken, maar ik ben erg benieuwd.

Ik denk dat ik maar begin met een allergietest van circa 1 à 2mg. Het lijkt mij dat dit geen probleem moet zijn, maar ik ben eigenlijk altijd aan de (te? :tongueout:) voorzichtige kant. Als dit goed bevalt denk ik dat ik samen met mijn vriendin en/of wat vrienden (@Fenrir?) een normale dosis probeer. Voor mij denk ik rond de 15 mg, aangezien ik ook wat reports heb gelezen van mensen die een solide trip hebben gehad op die dosis en ik over het algemeen ook wat gevoeliger ben voor stoffen dan anderen.

Gaaf trip report trouwens, klinkt alsof je een leuke trip hebt gehad. Wel lef dat je meteen 40mg dropt terwijl ik overal lees dat eigenlijk alles boven de 25mg als een zware dosis wordt gezien :tongueout:

Als ik mijn eerste fatsoenlijke 4-HO-MET ervaring erop heb zitten schrijf ik wellicht wel een reportje, aangezien er hier op het forum nog maar weinig over te vinden is.

P.S. Hopelijk kan je eventuele volgende conifeer beter tegen filosofische monologen haha ;p

verwondering en Fenrir vinden dit leuk.
  5. Fenrir

Altijd tot uw beschikking :cheerpompom:

Spacey Ostrich vindt dit leuk.
  6. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik heb dit ook gedaan met een vriend.
    Hoog gedosseerd dan ga je met je ogen dicht in een soort DMT trip.
    Vond het leuk om een keer te doen en was een aparte ervaring.
    Maar voor mij was het een one time thing!

Wij namen ieders 100mg was wel een trip we kwamen er even samen uit en gingen weer verder.
    Moeilijk uit te leggen maar ben wel blij dat ik het heb meegemaakt.

7. Spacey Ostrich

Damn, klinkt heftig :tongueout:
    Ik was in ieder geval van plan om aanzienlijk lager te doseren, aangezien ik nog niet bijzonder veel ervaring met psychedelica heb :tongueout:

Is er een specifieke reden dat het voor jou eenmalig was, aangezien je er wel enthousiast over bent?

8. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ja ik ken een designerdrugs mannetje die in het lab werkt en mensen om mij heen gingen ook dingen proberen.
    Maar zijn ook bad gegaan op weer hele andere dingen.
    Dus ik heb zo iets van, je weet niet wat je neemt en wat de langere termijn uitwerking is van zulke drugs.

En wil geen risico's meer nemen dat ik iets neem wat relatief onbekend is.
    LSD doe ik sinds een paar jaar en ben er nog niet klaar mee dus ga daar nog even meer mee ontdekken. En ben erg fan van Keta en GHB dus ik zit voorlopig nog wel even goed.

9. Spacey Ostrich

Dit snap ik wel, maar aangezien het een analoog van psilocyne is durf ik een gemiddelde dosis van deze stof wel aan. Zeker aangezien er mensen zoals jij zijn die een dosis van 100mg wegtikken en het nog steeds een leuke ervaring vinden :tongueout:
    Bij sporadisch gebruik ben ik ook niet erg bang voor de potentiële schade aan mijn lichaam, ik denk dat mijn drankgebruik slechter is voor mijn lichaam.

LSD ga ik, zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt, binnenkort ook voor het eerst proberen. Ketamine staat sinds ik er meer over gelezen heb ook wel op het lijstje met drugs die ik nog een keer wil proberen. GHB spreekt me daarentegen echter totaal niet aan, zowel door de omschrijving van de effecten als het (volgens mij relatief grote) risico op verslaving. Dan neem ik persoonlijk liever een analoog van psilocyne, hoewel ik jouw punt natuurlijk ook snap.

Rebell vindt dit leuk.
  10. Spacey Ostrich

Ik bedenk me nu trouwens: wat is de beste manier om deze stof te doseren?
    Ik heb geen weegschaal van 200 euro, dus ik zat eraan te denken om het gewoon volumetrisch te doseren.
    Heeft iemand hier nog belangrijke tips voor? Ik heb dit namelijk nog niet eerder zo gedaan.

11. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Dat is lastig wegen moet je wel doen met deze dingen.
    Misschien tijd om er een te kopen nu je next lvl gaat met drugs

12. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Doe mij 4 HO met en 1 zonder a.u.b.

Excuus, ben beetje melig... :tongueout:

Anyway, lijkt me reuze interessant spul!

Fenrir, Eik en Spacey Ostrich vinden dit leuk.
  13. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Ik gebruik geen nieuwe designer drugs omdat de lange termijn effecten nog niet bekend zijn.

Aan pep heb ik al jaaaren genoeg en lust daar wel pap van. De lange termijn effecten daarvan zijn wel bekend maar schijnbaar niet van toepassing op mij.

14. Spacey Ostrich

Ik denk dat we allebei op onze eigen manier wel een risico nemen. Ik zou ook zeker niet iedere designerdrug nemen, dat vind ik vaak ook te risicovol. Ik snap ook dat van designerdrugs de langetermijneffecten nog niet bekend zijn en dat dat dus in zekere zin extra risico's met zich meebrengt. Ik ben echter niet van plan om wekelijks of zelfs maandelijks deze nieuwe stof te gebruiken. Eventuele schade die het middel toebrengt kan tot op zekere hoogte ook worden afgeleid van analogen van de stof, in dit geval psilocine. Tot nog toe blijkt uit praktisch alle onderzoeken dat psilocine, evenals de meeste tryptaminen, een relatief onschadelijke stof is. Hoewel dit uiteraard geen garanties biedt voor analogen van psilocine, durf ik er wel vanuit te gaan dat de risico's ervan redelijk vergelijkbaar zijn. De stof is ook niet heel erg nieuw, het werd voor het eerst gesynthetiseerd in 1997 dacht ik, door Shulgin. Rond 2000 kwam het al op de RC markt.

Aan de andere kant is één van de risico's van langdurig, regelmatig speedgebruik hersenschade. Ik hoop uiteraard dat je hier inderdaad totaal geen last van hebt, maar hoe weet je dat zo zeker? Tenzij je hierop onderzocht bent lijkt dit me iets wat je niet echt kunt weten, toch?

Ik snap in ieder geval je redenatie wel, maar ik durf het toch wel aan :tongueout:

15. verwondering

Ik verwijs je even door naar het topic van Jhtms over weegschalen. Een exemplaar van 200 euro is ook totaal niet nodig. Ik heb er zelf eentje waar ik 13 euro voor betaald heb. Weegt tot 50 gram in milligrammen nauwkeurig en werkt perfect. Sommige middelen wil je echt liever niet op het oog doseren.

Je bent een probleempepper en dan is het logisch dat je de problemen graag voor jezelf wilt relativeren. Dat je er momenteel nog weinig problemen door ondervindt wil niet zeggen dat je lichaam geen schade oploopt.

Fenrir en Spacey Ostrich vinden dit leuk.
  16. Spacey Ostrich

Dankjewel voor de tip, dit is een handig overzicht!
    Ik wil deze ook zeker niet eyeballen nee :tongueout: Gelukkig gaf Fenrir al aan dat ik zijn weegschaal wel kan gebruiken :cheerpompom:
    Ik wil zelf ook een weegschaal kopen, maar moet nog even gaan kijken welke precies. Tot nog toe heb ik nooit poeders gebruikt, dus ik had het gewoon nooit nodig. Maar aangezien Ketamine inmiddels ook op mijn lijstje staat wordt het inderdaad wel tijd voor een weegschaal.

17. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Toch wel even goed kijken had er 1 voor 50€ en die begon al snel verkeerde metingen te geven dus goed zoeken. Heb nu gelukkig de goede

18. Spacey Ostrich

Welke heb jij nu precies dan? Dan kan ik die zelf eventueel ook bestellen.

19. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik heb zo een 1 zijn heel erg goed.
    Koop ze bij old man in Amsterdam bij de Dam.
    Maar vast wel online te vinden

20. Fenrir

Die is 0.1g, daar heb je niet zoveel aan als je 25mg wil afwegen...

21. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ja mijn model kon ik zo snel niet vinden maar ik heb 2 achter de komma.
    Maar dat merk is goed en ook populair merk ik onder gebruikers

22. Fenrir

Dán heb ik niets gezegd :wink:

23. Spacey Ostrich

Dankjewel, ik zal er zeker even naar kijken!

24. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

2 cijfers achter de komma is op de 10mg nauwkeurig, prima voor veel drugs maar niet geschikt voor het afwegen van 25mg helaas.

25. Spacey Ostrich

Dankjewel voor de aanvulling, dat is goed om te weten. Dan zou het denk ik het handigst zijn om 50mg af te wegen en dan 25mg volumetrisch te doseren? Dat biedt natuurlijk nog geen volledige garantie, maar dat lijkt me wel de meest accurate manier los van een professionele weegschaal.

26. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Voor 4-HO-MET zou ik toch echt met een weegschaal die op de 1mg nauwkeurig is willen wegen en als je goed zoekt op internet zijn die ook niet direct heel duur perse.

Met een weegschaal die op de 10mg nauwkeurig is kun je in theorie 50mg afwegen natuurlijk, maar als die 50mg zegt kan het sowieso net zo goed 40 of 60mg zijn en alles er tussenin, los van dat je ook altijd een bepaald minimaal gewicht moet afwegen om überhaupt een enigzins betrouwbare lezing te krijgen. 20 of 30mg is dus al niet heel nauwkeurig, maar het is maar zeer de vraag of de werkelijke afwijking niet groter is als je slechts 50mg met een 10mg weegschaal weegt. Volumetrisch doseren is altijd een stuk betrouwbaarder, maar dan zou je beter nog veel meer in een keer moeten afwegen.

Een stof als MDMA, waarvan je vaak al wat meer nodig hebt en 10mg meer of minder niet zo heel veel uitmaakt kun je prima afwegen met een weegschaal op de 10mg. Dit soort stoffen waarbij een paar mg meer of minder al best een verschil kan maken in effect moet je gewoon met een weegschaal op de 1mg doen en zelfs dan zijn er nog wel wat dingen die je zeker onder de 20mg wilt doen om je resultaat iets betrouwbaarder te maken.

27. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Echt geen idee waar je het over hebt, beide weegschalen die ik heb zijn rond de 200€ en wegen tot de 0.01 af.

20190111_122132.jpg

Deze heb ik nu bij me.

De weegschalen die ik heb zijn gewoon goed en nauwkeurig.
    Meer heb je niet nodig.
    Maar die Tanita raad ik je echt aan bijna iedereen die ik ken gebruikt deze.
    Kijk er maar na op internet ik hoeft dat niet te bewijzen dit is algemeen bekend.

28. Fenrir

Een milligram is een duizendste van een gram: 0.001 gram. Een 0.01g weegschaal weegt dus op 10mg nauwkeurig. Als je dan 25mg wil afwegen, zie je de laatste 5mg niet op je display: 0.02(5) gram. Dat wordt dus gokken. Door afronding kun je bovendien 5mg meer of minder op het schaaltje gooien zonder dat de display verandert.

Effectief is de grootste nauwkeurigheid waarmee je 25mg kunt meten op een 0.01g weegschaal gelijk aan "precies zoveel, plus of min 20%".

Omdat die 20% zowel naar boven als beneden geldt, kun je de eerste keer op 80% van je streefgewicht zitten (20mg), en de tweede keer op 120% (30mg). Je meetresultaten zijn allebei "ongeveer 25mg", maar de tweede keer krijg je letterlijk anderhalf keer zoveel van de stof binnen als de eerste keer. Niet handig.

Laatst bewerkt: 11 jan 2019 om 13:16
    Keesoe, KropSla, Albedo en 2 anderen vinden dit leuk.
  29. Spacey Ostrich

Dit is inderdaad een goed punt. De aanvulling van @Fenrir maakt het helemaal duidelijk. Ik laat het stofje in dat geval voorlopig voor wat het is, eerst op zoek naar een echt goede weegschaal en dan zie ik wel verder. Heel erg bedankt voor deze goede raad! :grin:

KropSla, Psychedelibee en Fenrir vinden dit leuk.
  30. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ja precies dus dan komt hij op 3 en haal je er iets af.
    Dus dat is prima in orde. 24 of 26 zal niet echt het verschil maken.

31. KropSla

KropSla Belezen gebruiker Tripreporter

Het 'probleem' is toch dat je dus niet precíes weet of je op 24mg of 26mg uitkomt daarmee? Als iets afgerond 0.02g (dus 20mg) is, dan kan dat alles tussen de 15mg en 24mg zijn op zo'n weegschaal, want beide en alles daar tussen wordt op 0.02 afgerond. (Volgens mij, zeg ik dat nou goed, help, getallen maken me onzeker??).

Je zult als je tot 0.03 gaat en er heeeeel weinig afhaalt zodat hij net op 0.02 springt, inderdaad wel weten dat je waarschijnlijk eerder tussen de 20 en 24mg zit dan tussen de 15 en 20mg. Maar dan nog, op een stof die je doseert op 25mg zijn 'een paar milligram' al gauw 20-25% speling van je totaaldosering. Dat kan toch best wel verschil maken.

32. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ja je kan toch kijken wat je doet?
    Ik gebruik het voor Ketamine en Coke meestal.
    Maar kan echt wel een goede dosis 2cb ermee maken, goed kijken gewoon is prima.
    Wat hebben jullie dan voor weegschalen?

33. verwondering

Ik heb den deze: http://www.aliexpress.com/item/Port...Balance-Diamond-Jewelry-High/32890484506.html

De 50-gram versie. Voor 11,50 wordt ie bij je thuisbezorgd. Verzendkosten zitten er bij in. Wel geduld hebben, hij kan makkelijk een maandje onderweg zijn vanuit China.

Weegt op de mg nauwkeurig. Weegt ook bij lage gewichten nauwkeurig. Is compleet met schaaltje, plastic pincet, gebruiksaanwijzing in gebrekkig Engels en een kalibreergewichtje van 50 gram. Werkt al een jaar lang perfect bij mij.

Spacey Ostrich en Fenrir vinden dit leuk.
  34. Keesoe

Keesoe Newbie

Als je op Mini digital scale 0,001gr zoekt op google vind je er heel veel.
    Voor onder de 20 euro makkelijk te vinden.
    Ik heb deze
    https://www.banggood.com/nl/20g-0_0...8zxS2k3YEDQeqaMaAp7AEALw_wcB&cur_warehouse=CN

Spacey Ostrich en Fenrir vinden dit leuk.
  35. Fenrir

Ik heb precies dezelfde, werkt prima inderdaad. De mijne kwam van Amazon.de, onder de streep vier euro duurder maar het scheelt wel drie of vier weken wachttijd. Linkje

verwondering en Spacey Ostrich vinden dit leuk.
  36. Spacey Ostrich

Dankjulliewel allemaal, dit heeft mij echt geholpen!
    Ik denk dat ik dezelfde ga bestellen als Fenrir en Verwondering hebben, die prijs is inderdaad meer dan prima :handok:

Als ik eenmaal een goede ervaring heb met de stof zal ik wel een trip-reportje schrijven, tenzij het echt een weinig enerverende ervaring was, maar daar ga ik niet vanuit :P

verwondering en Fenrir vinden dit leuk.
Laden...