1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

4-Ho-MeT Testrun 5mg - Truffels maar dan nog beter.

Discussie in 'Trip reports' gestart door Stonologie, 9 apr 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Ik:
    17 jaar, 56 kilo, man.

Ik keek al heel lang uit naar het testen van 4-Ho-MeT, omdat de beste ervaring van mijn hele leven op truffels was.
    Ik vond destijds het enige nadeel aan truffels dat ik niet op onderzoek uit wou. Het was zo heftig en sederend dat ik maximaal een klein rondje kon lopen maar vooral zittend wou kijken en nadenken. Ik hou niet zo van downers, dus toen ik 2C-B probeerde vond ik dat de perfecte drug, alleen de visuals zijn net zoals met LSD mweh...

Toen viel mijn oog op deze substantie, en op PsychonautWiki stond het volgende: "User reports typically describe 4-HO-MET as a more recreational version of psilocybin mushrooms or psilocin (4-HO-DMT) due to its less serious headspace and greater emphasis on visual effects"
    Dat klinkt veel belovend! Toen las ik bij de effecten ook nog dit: "4-HO-MET is primarily stimulating, although it can also be relaxing and stoning. This sets it apart from tryptamines like psilocybin and 4-AcO-DMT, which are primarily sedating."

Ik was om! Ik moet dit proberen, want de beschrijving klinkt in mijn oren als de beschrijving van de beste drug die er is.

Gister had ik een erg opgewekte stemming, ik was erg blij door het mooie weer (man man man.. wat beïnvloed dat je gemoedstoestand). Enige nadeel: Niemand kon afspreken. Dus vond ik het een goed idee om deze stof uit te proberen als mijn eerste "solo-trip" in een erg lage dosis, om zo in het bos te genieten van de natuur en even goed na te denken over het leven.

Zogezegd ben ik na het eten naar boven gelopen en heb ik 5mg afgewogen. Dit is de threshold dosis volgens PsychonautWiki. Omdat zelfs 0.001 weegschalen niet perfect afwegen onder de 20mg, moet je de dosis met een korreltje zout nemen, of een korreltje teveel :wink:. Ik gok dat mijn dosis tussen de 5-7mg heeft gelegen.

19:00.
    Ik giet het grijsachtige goedje in mijn mond met een papiertje en heb nog geen seconde later heel veel spijt. Wat een nare smaak, omg! Nog een aantal keer zo naar als MDMA, waar ik echt al heel veel moeite mee heb. Volgende keer in een vloeitje!

19:30.
    Ik heb het idee dat het al aan het inwerken is, loop net over de brug bij de ingang van het bos. Naast mij staat een elektriciteit gebouw met graffiti, dus ik neem een moment om goed te kijken. Ik schik een beetje van het feit dat ik visuals heb. Niet een negatief gevoel, maar gewoon een verbazing over de snelle inwerktijd aangezien de lichte dosis. En dit is toch al relatief intens. Dit had ik wel verwacht aangezien ik al vanaf 8/9mg 2C-B een best intense trip heb van 5/6 uur. Ik ben gevoelig voor psychoactieve substanties en heb ik het dagelijks leven ook vaak het gevoel alsof ik "op het randje van gaan trippen" zit. Als je begrijpt wat ik bedoel. Voor de duidelijkheid: dit komt 100% door de wiet. Ik heb afgelopen anderhalf jaar op de laatste weken na elke dag een aantal gram gerookt, en sinds 2C-B is wiet psychedelisch. Hierdoor is mijn brein heel dichtbij een "trip", en is mijn tolerantie voor psychedelica sindsdien steeds verder naar beneden gegaan.

20:00.
    De comeup is bijna voorbij (ik vind de come-up nooit fijn) dus ik begin mij steeds beter te voelen. Ik merk nu al dat het veel actiever is dan truffels, precies wat ik hoopte! Ik loop met een grote grijns langs de rand van het bos, op een rustig pad. Ik loop onder een viaduct door met veel graffiti en geniet intens van alle prachtige kleuren, de licht golvende bewegingen en de lijnen die een soort bewegend pad aan het vormen zijn. Mentaal is het onlangs de toch redelijk intense come-up erg subtiel. Ook dit was al genoemd op PsychonautWiki, en ik geef ze wederom gelijk.

20:30.
    De tijd gaat duidelijk slomer. Ik heb het gevoel al uren te lopen en ik zit nog steeds lekker op mijn piek. Onlangs de lichte dosis.

Ik kom op het idee mijn dealer te bellen, omdat ik eigenlijk elke drug combineer met wiet. Ja ook op LSD & 2C-B, ookal vinden vele dit niet leuk. Ik heb een goed idee hoe deze substantie zonder wiet is, dus nu wil ik experimenteren hoe het is met wiet. Ik heb namelijk gelezen dat mensen die wiet en LSD niet fijn vinden truffels en wiet vaak wel fijn vinden. Dus dit moet ik testen. (Truffels was zo heftig dat het niet verstandig was om met wiet te combineren, het was mijn 2e keer ooit trippen).

Rond dit tijdstip krijg ik ook een bericht dat een van mijn beste vrienden bijna in Baarn is aangekomen, en dus zo naar mij toekomt. Leuk! Ik merk dat dit velen maar dan ook velen malen socialer is dan truffels, dus ik heb heel veel zin in goede, persoonlijke gesprekken.

De vriend arriveert en we gaan richting het huis van onze dealer, die ons 100 euro aan hasj geeft voor 10 euro, omdat we dan onze eigen dealer kunnen spelen de komende tijd (hij reageert soms niet en wil niet dat wij hem mislopen, we zijn nogal goede klanten :wink: )
    Aangekomen in het huis krijgen we de hasj. Ik ben gek genoeg zelfs in staat om mensen op straat om sigaretten te vragen, waar ik mij nuchter niet toe kan zetten. Interessant, het voelt zelfs best erg als een dosis van 60mg MDMA, met vele malen leukere en mooiere visuals.

21:00.
    We komen aan bij een vijver. Hier gaan we op een bankje zitten, en draai ik een jointje (dat is nog een best grote opgave, onlangs dat ik erg mooi inside out draai. Inside out gaat nu echt niet lukken, matige joint).

We hebben prachtige gesprekken. Heel diep en persoonlijk, en toch met een erg goede stemming. Wederom heel erg MDMA achtig. Ik neem ondertussen af en toe een trekje van de joint. Per pof neemt de euforie, de headspace en waarschijnlijk ook de visuals toe. Alleen omdat het bijna donker is geworden heb ik hier niet heel erg op gelet. Ik ben een echte "dag-tripper". Ik geniet intens. Door de wiet duurt het effect ook langer. Het schiet mij terug naar mijn piek.

Op dit moment komt de andere beste vriend aangezet. Vrolijk gemutst en een beetje aangeschoten. De stemming is erg gezellig en iedereen geniet mee van de trip, onlangs dat ik de enige ben die op een "echte" psychedelica tript. (De eerste vriend tript net als ik ook best wel op wiet, dus hij zit iets meer op mijn level). We lopen richting mijn huis en we draaien nog twee jointjes.

We groeten mijn moeder en gaan in de schuur zitten. Hier hebben wij nog meer leuke gesprekken en ik merk dat ik mentaal echt heel slim ben, maar ondertussen andere kanten heel moeizaam gaan (concentratie en vergeetachtigheid). Ik ben ondertussen erg stoned en de trip neemt af. De blijdschap blijft en ik heb er vrede mee dat het langzaam afneemt. Morgen heb ik nog een paar dingetjes te doen, dus een beetje optijd naar bed is prima.

Tot mijn verbazing zegt de 2e vriend dat het half 11 is. Mijn gevoel zegt 1 uur. Alleen maar leuk!
    We roken nog wat hasj uit een Marokkaans pijpje en lachen aan een stuk door. Na een uurtje gaan de vrienden richting huis, en maak ik mij klaar om naar bed te gaan.

In bed duurt het wel eventjes voor ik in slaap val, omdat ik nog steeds best erg hallucineer. Maar na een klein uurtje val ik in slaap.

De volgende ochtend ben ik lichtelijk moe, maar nog steeds in een positieve stemming. Wat een leuke dag gister.

Conclusie:
    Wat een geweldige substantie. Ik zie mezelf niet snel meer truffels gebruiken. Als ik een nadeel zou moeten noemen zou het misselijkheid tijdens de come-up zijn, maar dit heb ik aan mezelf te danken aangezien ik erg veel had gegeten (een kwartier voor inname). Het lijkt heel veel op truffels. Is wel heel erg potent dus voorzichtig met doseren. Maar alle nadelen aan truffels zijn naar mijn mening weg bij deze substantie.
    Doe wel goed research voor je dit soort substanties gaat gebruiken, want het blijft een onbekende stof.

Hebben jullie ervaringen met dit stofje? Ik hoor het graag!
    Prettige nuchtere dag verder!

StimsalaBanne, KropSla, Zonnetje en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Jup, chille shit.

Voor mij zijn 4-Ho-MET en 4-AcO-DMT prima vervangers voor de natuurlijke varianten al zal niet iedereen het met mij eens wezen. Ik vind de voordelen echter wel overwegend.

Fenrir en acht.zes vinden dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Hey,

Volgende keer in een vloeitje/capsule doen en gewoon doorslikken, een bommetje dus. Dan zit je niet met die vieze smaak!

Mooi dat het goed bevallen is, was ook in de lijn der verwachting want ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over 4Ho-MET.

Zelf heb ik dit goedje nu zo'n 2 keer genomen, beide keren rond de 25mg en daar krijg ik een mooie, vrolijke en behoorlijk actieve trip van met leuke visuals terwijl ik er mentaal redelijk helder onder blijf. En daar zit dan ook het verschil met truffels, die zijn een stuk mentaler vind ik, hoewel ik begrepen heb dat een hoge dosering ook behoorlijk mentaal kan zijn.

Enige waar je voor moet opletten is herdoseren, beter van niet want dan ga je stapelen terwijl het effect maar een beetje terugkomt, naast gevaarlijk dus ook zonde.
    De halfwaardetijd van 4Ho-MET bedraagt 3 a 4 dagen, en na een week is alles weer uit je lichaam en kan je weer een volwaardige ervaring krijgen, wat vrij snel is voor een psychedelica.

Maar goed, ik ben ook fan van dit goedje! Het is te hopen dat deze RC nog lang legaal blijft zodat er gemakkelijk aan blijft te komen!

Jmths vindt dit leuk.
  4. Stonologie

Ik lees ook vrijwel alleen positieve dingen, en herdoseren doe ik alleen met uppers. Vind de lengte eigenlijk altijd lang genoeg en op LSD zelfs eigenlijk te lang.

Het was mentaal inderdaad een stuk helderder, en toch wel typisch truffel achtig.

Ik durf te gokken dat de legaliteit wel blijft de komende tijd, aangezien de redelijke acceptatie tegenover truffels.

5. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Leuk reportje hoor @Stonologie !
    Merk jij enig verschil tussen 4-ho-met en 4-aco-DMT eigenlijk?

Mijn 4-ho-met is trouwens ook onderweg. Zin in!

Jmths vindt dit leuk.
  6. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Ik vind ze in ieder geval veel van elkaar weg hebben, ik durf het nog niet zo te zeggen.

Ik heb wat dubbelblind testjes voorbij zien komen waarbij het verschil naar zeggen vrijwel niet te onderscheiden valt, het lukte mensen vaker niet dan wel om de juiste substantie te raden met keuze uit 4-AcO-DMT en 4-Ho-MET. Als je PNW en vrijwel iedere online bron er bij haalt wordt er echter vrij standaard vermeld dat 4-Ho-MET mentaal beter te doen is en visueel niet onder doet aan.

Ik heb 4-Ho-MET slechts eenmaal fatsoenlijk ervaren, mijn eerste indruk is dat ik het wel wil geloven maar mensen hebben vaak ook een beetje de neiging elkaar te bevestigen. Ik heb ook voorbij zien komen dat het verschil op hogere doseringen beter merkbaar is, van 4-AcO-DMT wordt gezegd dat je er makkelijker ego dood op bereikt en zich wat beter lijkt te lenen voor de meer heroïsche doseringen.

Ik heb in ieder geval enkel nog zeer enthousiaste reacties voorbij zien komen rond 4-Ho-MET en de prijs hiervan ligt aanzienlijk lager dan van 4-AcO-DMT om een of andere reden. Het is ook een best aardig alternatief voor de tegenwoordig vrij schaarse 2C-X substanties. 2C-B valt soms nog betaalbaar op straat te vinden maar de andere 2C-X substanties lijken online aardig opgedroogd.

Leuk stofje in ieder geval, heeft veel weg van 4-AcO-DMT welke eveneens zeker de moeite is. 25mg van 4-AcO-DMT en 4-Ho-MET (op zichzelf) resulteerde voor mij in een mild/gemiddeld tripje met enkele visuals, ik denk voor veel wel een leuke dosering om de voeten mee in het water te dompelen al ben ik relatief wat zwaarder dan velen (82kg).

Laatst bewerkt: 9 apr 2019
    Fenrir en Mezelf vinden dit leuk.
  7. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Ja dat is wat ik ook voornamelijk lees dat 4-ho-met mentaal makkelijker is dan 4-aco-dmt.. Nou ik ga het binnenkort maar eens zelf ondervinden :)
    @Stonologie heb je ook vaker paddo's en/of truffels gehad? (of iig een andere tryptamine?) Want ben wel nieuwsgierig of je daar gemiddeld genomen ook minder nodig had. Als ik mijzelf vergelijk met anderen ben ik ook wel redelijk gevoelig voor elke substantie en dat lijkt alleen maar erger te worden. (niet dat dat erg is trouwens, integendeel:grimacing:)

Jmths vindt dit leuk.
  8. Stonologie

Ik heb een aantal keren truffels gedaan en een aantal zuren enzo. Truffels heb ik een keer een echt extreem heftige ervaring gehad.. dit was maar 13 gram maar ik was echt in een andere wereld. Ik was na 10 minuten na inname 3x zo ver als bijvoorbeeld deze trip. Ik werd echt een soort van gelanceert naar een plek waar alleen nog smeltende regenboog kleuren waren en zoveel super realistische ogen dat het een wonder is dat ik goed ben gegaan. (2e keer ooit trippen) het was ook het meest euforisch dat ik me ooit heb gevoeld.

Heb ook nog wat 5-meo-mipt liggen maar nog niet mogen testen:).

9. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Mooi duidelijk verslag, fijn tripje dus!
    Mijn 4-HO-MET is ook onderweg :)

10. Stonologie

Dankjewel :)!
    Heel veel plezier, echt een leuk stofje! Laat weten hoe het was, hier of in een report :grin:!

11. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Mooi report ja. :) En interessante stof. Klinkt wel als iets waar je er beter mee op uit kunt gaan dan truffels/paddo's ja. Heb je denk je een goed beeld gekregen van wat de stof zelf doet? (Voor de combinatie met hasj)

12. Stonologie

Dankjewel!
    En ja absoluut, heb een groot deel van de piek niet gecombineerd en in mijn eentje nagedacht en naar de prachtige natuur gekeken en mezelf zoveel mogelijk heb geprobeerd over te geven aan de stof. Hasj is een leuke aanvulling, maar absoluut geen benodigdheid! Hoewel ik het altijd wel fijn vind om in de comedown wat wiet te roken, had gek genoeg ook best veel na stimulatie. Vind het echt best actief, en dus hielp de hasj om lekker in slaap te komen. Ik vond het (op de come-up na) een stuk minder verwarrend dan truffels. Maar ik vind de come-up altijd naar, vooral door de buikpijn/misselijkheid/knoop, dus dit zegt niks over de stof.

Maar volgende keer ga ik nog later wiet roken, en de dosis omhoog gooien naar 10-15mg. (Rustig opbouwen). Als dit een interessante ervaring is zal ik een rapportje schrijven, zo niet zal ik het hier benoemen.

Laatst bewerkt: 10 apr 2019
    Mindless vindt dit leuk.
  13. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

Hey stonologie

Heb je tijdens je trip slechte gedachten gehad? (in het algemeen) of momenten van diepe zelfreflectie/flashbacks? (negatieve)
    Hoe leuk ik truffels ook vindt, ik heb altijd momenten van negatieve vibes.
    Haalt deze RC dit weg? Aangezien ik uit je report niet echt zo’n moment kan halen.

14. Stonologie

Hoihoi,

Ik heb altijd tijdens de come-up vooral angst dat dat gaat gebeuren. Maar nee, ik heb geen slechte gedachtes gehad op gebied van zelfreflectie etc. Dit heb ik overigens nog nooit ervaren behalve 1x op truffels. Wel kan je snel ergens "inschieten". Stel iemand is negatief dan vind je dat best kut. Dit heb ik altijd met psychedelica en is ook niet te voorkomen denk ik.. kan na 1 keer niet een perfect antwoord geven, want het was geen hoge dosis.

15. SuperSilverHaze

SuperSilverHaze Experimenterende gebruiker

Klinkt interessant, is het een beetje te vergelijken met 2cb?

16. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Als dat er straks ook nog uit gesynthetiseerd wordt, dan kun je straks niet meer van psychedelica spreken. :wink:

Vind het persoonlijk ook helemaal niet erg die "nadelen" van psychedelica. Het is mede de reden dat het mijn favoriete groep drugs is.

Maar een psilo-achtige substantie zoals deze 4-Ho-MeT, waarop je gestimuleerd bent ipv gesedeerd vind ik toch wel heel interessant. Misschien maar weer eens wat nieuws proberen, dat is alweer heel lang geleden. :)

17. acht.zes

Het is te vergelijken met psilocybine, oftewel paddo's/truffels.

18. SuperSilverHaze

Behalve dat je mentaal met dit niet zo ver weg bent dan

19. acht.zes

Vooral de visuals zijn heel erg psilo-achtig, op hogere dosering schijnt het mentale aspect er wel te zijn, maar ik ben nog niet hoger dan 25mg gegaan.

SuperSilverHaze vindt dit leuk.
  20. Stonologie

En toch ook wel een beetje met 2C-B. Hoewel de visuals van 4-HO-MET anders zijn (mooier naar mijn mening, en meer) lijkt de stimulatie er best wel op. De euforie is wel wat sterker dan ik meestal op 2C-B heb.

2C-B was voor dit middel mijn favoriete drug, maar nu niet meer.

Edit: 2C-B is wel meer humorvol en dit meer empatisch. Er zitten zeker grote verschillen maar ook overeenkomsten.

21. SuperSilverHaze

Thanks, ik ga dit zeker proberen!

22. Zonnetje

Zonnetje Experimenterende gebruiker

Mooi rapportje :innocent:

Stonologie vindt dit leuk.
  23. Stonologie

Dankjewel! Ik raad je dit zeker als begin stof aan, echt hele fijne stof en nog legaal ook! Begin rustig, heb geen haast want je hebt nog jaren om de hogere dossisen uit te proberen!

Zonnetje vindt dit leuk.
  24. Zonnetje

Zou dit ook op een bepaalde hoeveelheid op een festival gebruikt kunnen worden of komt het ver uit beter tot zijn recht in een rustiger omgeving? Bij een festival wil je niet opeens erg emotineel worden ofzo.

25. Stonologie

Het zou kunnen, als je het 50 keer hebt gedaan en in lage dosis. Met MDMA kan beter, maar ook dit eerst uitproberen.

Psychedelica is 100x heftiger dan iets als MDMA, en HEEEEEEL heftig op een festival..

Zonnetje vindt dit leuk.
  26. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Ik zit er nú aan. Ik weet niet hoe snel het gaat werken maar ik ben benieuwd!

acht.zes en Zonnetje vinden dit leuk.
  27. Zonnetje

@Portobello Ga je ook trip reportje schrijven? Kijk in iedergeval uit na je reactie

acht.zes en Portobello vinden dit leuk.
  28. Stonologie

Heel veel plezier! Lekker genieten:)

29. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Ik heb een fout gemaakt doordat ik eerder op de dag etizolam had gebruikt om een dutje te kunnen doen. Het deed dus echt heel weinig, alleen beetje fluffy effect van de karakters in de serie die ik keek. Volgende keer pak ik het anders aan!

Laden...