4-MMC (Mephedrone) is het anno 2022 nog waard?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

witte270

Belezen gebruiker
Ik heb jullie eerlijke mening nodig. Recentelijk ben ik 4-MMC tegen gekomen via het dark web. Dit heeft er voor gezorgd dat ik weer eens lichte interesse heb in dit stofje.

Ik heb wat rond zitten neuzen en weet het vgende van 4-MMC. Het schijnt een soort combinatie te zijn van speed en MDMA. Hierbij heb je een euforische high. Het was voornamelijk in het begin van de Research Chemical Scene erg populair en werd ook verkocht als zogenaamd ‘bath salt.’

Daarnaast zit bij deze drug altijd een soort hype achter de naam heb ik het idee. Als je op Reddit vraagt of dit nou echt zoveel beter is dan bijvoorbeeld MDMA dan krijg je al snel veel mensen die dit beamen. Echter is dit vaak zonder argumenten waarom, het is gewoon zo.

Ik vraag mij dus daadwerkelijk of dit de moeite waard is. Komt dit door de hype en lichte nostalgie van onze internet vrienden dat deze drug een soort ‘cultstatus’ bereikt heeft? Men heeft het veelal over ‘pre-ban’ 4-MMC, wat geweldig schijnt te zijn.

Of heb ik echt de boot gemist en moet ik dit proberen als ik al een hoop andere dingen geprobeerd heb. Ik heb een voorliefde voor MDMA en spaar graag mijn serotonines op om om de zoveel tijd goed te kunnen trippen. 3-MMC is bijvoorbeeld ook favoriet bij velen maar dit vind ik totaal niet in verhouding staan met sommige reports over hoe geweldig dit spul is.

Daarnaast denk ik dat veel mensen dus nostalgisch zijn en denken aan 4-MMC als geweldig. Mede omdat er niks anders was en het een ‘veilig’ (niet helemaal maar toendertijd waren er veel vuile MDMA pillen) alternatief was.
Dit is ook de reden dat ik mij afvraag of ik het wil proberen. Ik heb namelijk een full time baan en ben opeens verantwoordelijk geworden. De dagen doorhalen en ff al je serotonines erdoorheen blazen zijn voorbij. Ik kan natuurlijk wel een dagje vrij nemen, dat is geen probleem maar wil eigenlijk na dinsdag geen last meer ervaren. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van gedoseerd en verantwoord gebruik.

Dus, beste forum leden. Voor degene die het gebruikt hebben. Vraag ik je loeiharde en ongefilterde mening over 4-MMC. Hoe controversieel die ook is, ik hoor graag van jullie.

Thanks.

ost

Newbie
Voor mij persoonlijk geldt: 3-MMC > 4-MMC > MDMA.

Ik hoor niet vaak dat die mening gedeeld wordt, maar de meningen en ervaringen lopen sowieso sterk uiteen. De meest voorkomende mening die ik hoor is precies het omgekeerde, dus MDMA > 4-MMC > 3-MMC. Zo'n mening is grotendeels gebaseerd op wat mensen in de drug zoeken. MDMA biedt voor veel mensen meer dat entactogene effect. Als je liever veel stimulatie hebt dan dat entactogene, zul je 4-MMC waarschijnlijk leuker vinden dan MDMA. Dat geldt voor mij ook. MDMA biedt mij maar net iets meer stimulatie dan nodig is om de nacht vol te houden, terwijl ik de eerste paar keer 3-MMC niet kon stoppen met dansen. Dit heeft voor mij dus niets te maken met nostalgie of een hype.

Uit je bericht kan ik opmaken dat je niet heel fan bent van 3-MMC en dan denk ik dat je 4-MMC ook niet heel bijzonder zult vinden. 3-MMC vind ik zelfs beter dan 4-MMC, aangezien het voor mij langer werkt, even veel euforie geeft, minder pijn doet tijdens het snuiven en ik er minder na-effecten van heb. Ik hoor vaak dat anderen 4-MMC wel als meer euforisch ervaren. Die mensen vinden dan weer dat 3-MMC onderdoet voor 4-MMC.

Kortom, het is dus een beetje moeilijk vooraf te zeggen omdat iedereen het anders ervaart. Ik denk dat als je 3-MMC niet zo vindt, je 4-MMC waarschijnlijk ook niet geweldig zult vinden. Als je ervanuitgaat dat het effect van 4-MMC hetzelfde is als dat van 3-MMC, maar dan met extra euforie, zou je het dan de moeite waard vinden?

FredKroket

Badass junkie
3 en 4-mmc kan je maar mijn mening niet goed vergelijken met mdma. Het zijn anderen stoffen met andere eigenschappen.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
De rush van oldskool goeie 4-mmc is volgens mij zelfs sterker dan MDMA maar het duurt minder lang. Het komt gewoon als een klap in je gezicht. Bij MDMA komt het op in golven en krijg je rustig aan de euforie klappen te verwerken tot en met de standvaste piek. Met 4-mmc krijg je meteen een euforie klapper te verwerken. Let wel op de meeste 4-mmc is nu 3-cmc of 3-mmc en de real deal is volgens de meeste by far niet meer zo sterk als voor de ban.

witte270

Belezen gebruiker
Wat een uitgebreide reactie, wat fijn, thanks. Hieronder mijn gedachtes hierover:

Uit je bericht kan ik opmaken dat je niet heel fan bent van 3-MMC
Ligt aan de situatie, voor een concert zou ik 3-MMC echt aanraden, ik was helder maar kon mij goed verliezen in de muziek. Oraal (ik snuif nooit) duurt het een uurtje of vier in totaal, dit is perfect voor een concert van maximaal twee uur. Als je naar huis gaat is het uitgewerkt. De effecten van 3-MMC voor een avond hard gaan thuis (met bijvoorbeeld MDMA op de bank) zou ik niet zo snel doen.

Kortom, het is dus een beetje moeilijk vooraf te zeggen omdat iedereen het anders ervaart.
natuurlijk altijd heel subjectief hoe iemand iets ervaart met betrekking tot de drug.

Ik denk dat als je 3-MMC niet zo vindt, je 4-MMC waarschijnlijk ook niet geweldig zult vinden.
Dit zie ik dus wel vaker, ik ga er dan ook een beetje van uit dat het een hype is geworden nu. Ik was gewoon heel benieuwd of ik dus iets echt gemist heb. Ik neem zelf graag met mijn vriendin in thuissetting MDMA, we waarderen dan muziek samen meer en hebben dan een leuke avond. Misschien verwacht ik dat nu ook te veel van 4-MMC terwijl dat niet is wat ik moet zoeken.

Als je ervanuitgaat dat het effect van 4-MMC hetzelfde is als dat van 3-MMC, maar dan met extra euforie, zou je het dan de moeite waard vinden?
maar hetzelfde alleen dan sterker neem ik aan? En voor oraal gebruik duurt het iets korter begrijp ik dat goed.

Wellicht dat ik dus het gewoon bij MDMA houd, ik weet dat ik deze niet moet vergelijken natuurlijk maar wil zorgvuldig mijn gebruik plannen.

witte270

Belezen gebruiker
Let wel op de meeste 4-mmc is nu 3-cmc of 3-mmc en de real deal is volgens de meeste by far niet meer zo sterk als voor de ban.
was ik al een beetje bang voor inderdaad. Wellicht is gewoon een steady golf euforie het beste voor mij. Thanks.

witte270

Belezen gebruiker
3 en 4-mmc kan je maar mijn mening niet goed vergelijken met mdma. Het zijn anderen stoffen met andere eigenschappen.
Misschien niet helemaal duidelijk vanuit mijn kant, probeerde deze twee ook niet helemaal te vergelijken. Meer vanuit de gedachtegang, ik gebruik eens in het halfjaar een serotonine slurper, ik kan nu aan 4-MMC komen, is het anno 2022 nog waard mijn serotonine op te offeren hiervoor. Leeft het op naar de hype bijvoorbeeld.

3-MMC heb ik overigens wel ervaring mee, dat vind ik echt MDMA light bij oraal gebruik.

FredKroket

Badass junkie
Misschien niet helemaal duidelijk vanuit mijn kant, probeerde deze twee ook niet helemaal te vergelijken. Meer vanuit de gedachtegang, ik gebruik eens in het halfjaar een serotonine slurper, ik kan nu aan 4-MMC komen, is het anno 2022 nog waard mijn serotonine op te offeren hiervoor. Leeft het op naar de hype bijvoorbeeld.

3-MMC heb ik overigens wel ervaring mee, dat vind ik echt MDMA light bij oraal gebruik.
Naar mijn ervaring is het vrijwel onmogelijk om aan pre van 4-mmc te komen zonder dat je dat hebt gebruikt voor de van. Want hoe ga je er achter te komen of het echt pre Ban is?

Heb via darkweb meerdere keren zogenaamd pre Ban 4-mmc gekocht maar dat waren altijd rare cathinones mixen.

witte270

Belezen gebruiker
Naar mijn ervaring is het vrijwel onmogelijk om aan pre van 4-mmc te komen zonder dat je dat hebt gebruikt voor de van. Want hoe ga je er achter te komen of het echt pre Ban is?

Heb via darkweb meerdere keren zogenaamd pre Ban 4-mmc gekocht maar dat waren altijd rare cathinones mixen.
Hmm interessant, misschien ben ik dan naïef geweest. Jammer dat pre-ban niet meer bestaan dan natuurlijk. Wellicht goed dus in acht te houden. Dank voor je reactie.

Hiyou

Bewuste gebruiker
3 mmc is helemaal niet te vergelijken met 4mmc van vroeger. van de drugs die ik al gedaan heb (speed,xtc,ket,coke,mdm,3mmc) is 4mmc de meest euforische drugs die ik al gedaan heb. Ik kan het gevoel niet beschrijven in woorden. Ik kon de wereld aan, ik was sterk, de meest aantrekkelijke vrouw op aarde, ik voelde me zelfzeker, ik hield van iedereen, ik was in een zalige wereld met een helder gevoel. Na 1 lijntje voelde ik me na 5min al in een heerlijke roes en was ik aan het sturen naar iedereen die ik leuk vind om af te komen. Ik heb met mijn vriend voor 3 uur geweldige seks gehad. Haha, ik ben al 2,5jaar op zoek naar die 4mmc want neegens vind ik hem terug.

FredKroket

Badass junkie
Ik ben van plan nog een keer van verschillende vendors allemaal batches te testen en hopen dat ik iets van pre ban krijg. Want als je het krijgt dan zou je het moeten merken nav de ervaringen die ik overal gelezen heb.

witte270

Belezen gebruiker
Ik gooi het over m'n eigen oliebolletjes heen en laat het aflikken.

Of ben ik nu raar?
Nee joh, schijnt dat het zoet is toch? Of Zoet ruikt ofzo? Anyway, kan makkelijk dus. Wilde het eigenlijk ook gewoon als alternatief gebruiken voor zoetjes in mn koffie. Geeft de koffie net ff een kick ofzo

Laatst bewerkt:

witte270

Belezen gebruiker
Ik ben van plan nog een keer van verschillende vendors allemaal batches te testen en hopen dat ik iets van pre ban krijg. Want als je het krijgt dan zou je het moeten merken nav de ervaringen die ik overal gelezen heb.
Hmm dat klinkt niet als iets wat ik zou proberen. Wanneer het zover is, ben ik wel heel benieuwd naar je report!

Casrus

Badass junkie
Kun je er niet gewoon een beetje van laten testen? Al is het maar wat er over is van datgene wat het er het meeste op leek?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb jullie eerlijke mening nodig. Recentelijk ben ik 4-MMC tegen gekomen via het dark web. Dit heeft er voor gezorgd dat ik weer eens lichte interesse heb in dit stofje.

Ik heb wat rond zitten neuzen en weet het vgende van 4-MMC. Het schijnt een soort combinatie te zijn van speed en MDMA. Hierbij heb je een euforische high. Het was voornamelijk in het begin van de Research Chemical Scene erg populair en werd ook verkocht als zogenaamd ‘bath salt.’

Daarnaast zit bij deze drug altijd een soort hype achter de naam heb ik het idee. Als je op Reddit vraagt of dit nou echt zoveel beter is dan bijvoorbeeld MDMA dan krijg je al snel veel mensen die dit beamen. Echter is dit vaak zonder argumenten waarom, het is gewoon zo.
4-MMC is een entactogene stimulant met een relatief korte werkingsduur. In mijn ervaring verzorgt het een zeer energieke en plezierige rush. Ik word er lekker praterig van, sociaal, angsten worden geremd, de tijd lijkt voorbij te vliegen en lichamelijke aanrakingen voelen veel prettiger. Ohja ik word er ook bloedjegeil van.

Nadeel is wel dat je een ontzettende crash krijgt zodra het begint uit te werken. Vrij snel gaat het effect van 100% naar bijna niks. En dan wil je MEER. 4-MMC is echt heel erg more-ish. Dus pas op: je moet echt zorgen dat je jezelf van te voren een gebruiksbudget geeft en dat je niet meer tot je beschikking hebt. Want alles gaat waarschijnlijk op.
Ik vraag mij dus daadwerkelijk of dit de moeite waard is. Komt dit door de hype en lichte nostalgie van onze internet vrienden dat deze drug een soort ‘cultstatus’ bereikt heeft? Men heeft het veelal over ‘pre-ban’ 4-MMC, wat geweldig schijnt te zijn.
Mijn hypothese hieromtrent is dat 'pre-ban' 4-MMC mogelijk geisomeriseerd werd. Dat houdt dus in dat er één spiegelbeeld van het molecuul in de kristallen / het poeder zat.

In ieder geval heb ik zelf ook de ervaring met preban 4-MMC dat dat heldere lichtgele kristallen waren, en dat de 4-MMC die nu verkrijgbaar is meer een soort poeder is, soms zelfs diepgrijs. Dat kan duiden op verminderde zuiverheid. Maar omdat mijn ervaring met pre-ban 4-MMC zóveel euforischer was (en ja ik weeg het altijd af: 200 milligram voor een dosis), heb ik het idee dat mogelijk stereoisomeren een rol zouden kunnen spelen. Maar weten doe ik het natuurlijk niet want zowel preban als postban 4-MMC heb ik niet laten testen op chiraliteit.
Of heb ik echt de boot gemist en moet ik dit proberen als ik al een hoop andere dingen geprobeerd heb. Ik heb een voorliefde voor MDMA en spaar graag mijn serotonines op om om de zoveel tijd goed te kunnen trippen. 3-MMC is bijvoorbeeld ook favoriet bij velen maar dit vind ik totaal niet in verhouding staan met sommige reports over hoe geweldig dit spul is.
MDMA vind ik wel echt iets anders. Bij dat middel heb je echt een emotionele magie. Je voelt je sereen en accepterend en er komen allerlei gevoelens en herinneringen opborrelen die je op zich wel wist maar die je je dan echt gaat beseffen. MDMA is veel liefdevoller.

4-MMC is meer een 'oooh wat is dit lekker' rush. Het lijkt wel een klein beetje op dat moment dat je te veel MDMA neemt en je ogen gaan trillen. Dat kun je ook hebben met 4-MMC. Maar dan minus de opborrelende herinneringen die je dan op empatische wijze kunt verwerken.
Daarnaast denk ik dat veel mensen dus nostalgisch zijn en denken aan 4-MMC als geweldig. Mede omdat er niks anders was en het een ‘veilig’ (niet helemaal maar toendertijd waren er veel vuile MDMA pillen) alternatief was.
Nee hoor. MDMA was er in mijn tijd in overvloed en alsnog vond ik 4-MMC top.

Dit is ook de reden dat ik mij afvraag of ik het wil proberen. Ik heb namelijk een full time baan en ben opeens verantwoordelijk geworden. De dagen doorhalen en ff al je serotonines erdoorheen blazen zijn voorbij. Ik kan natuurlijk wel een dagje vrij nemen, dat is geen probleem maar wil eigenlijk na dinsdag geen last meer ervaren. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van gedoseerd en verantwoord gebruik.
Lang wakker blijven is een recept voor dikke katers. Dus doe eens gek en begin 's ochtends met de 4-MMC op een vrije dag. Probeer een godswonder te realiseren door niet bij te pakken, en je zult nauwelijks of geen kater hebben.

witte270

Belezen gebruiker
Kan het altijd waarderen als je een goed onderbouwd antwoord weet te formuleren. Thanks.

En dan wil je MEER. 4-MMC is echt heel erg more-ish.
Ah dat klinkt niet als iets goeds in ieder geval, een 'budget' instellen is volgens mij dan ook de beste optie.

4-MMC is meer een 'oooh wat is dit lekker' rush. Het lijkt wel een klein beetje op dat moment dat je te veel MDMA neemt en je ogen gaan trillen. Dat kun je ook hebben met 4-MMC. Maar dan minus de opborrelende herinneringen die je dan op empatische wijze kunt verwerken.
Als ik dus jouw stuk over 4-MMC lees denk ik toch eigenlijk dat het passender is voor mij om voor de MDMA te gaan. Misschien te veel lekker gemaakt op verschillende fora haha.

Nee hoor. MDMA was er in mijn tijd in overvloed en alsnog vond ik 4-MMC top.
Ah top, waarschijnlijk komt mijn argument vanuit het Verenigd Koninkrijk dan, heb het gebaseerd op deze video. Maar bedenk mij nu dat dit in Nederland misschien helemaal niet het geval was.

Lang wakker blijven is een recept voor dikke katers. Dus doe eens gek en begin 's ochtends met de 4-MMC op een vrije dag. Probeer een godswonder te realiseren door niet bij te pakken, en je zult nauwelijks of geen kater hebben.
Dit klinkt als een hoop huiswerk, ik vraag mij dus af of ik dit waard vind. Ik vind bijvoorbeeld 6-APB heel leuk maar de katers het absoluut niet waard. Daarom laat ik die links liggen. Als het moeilijk is om mijzelf te beheersen met deze stof denk ik niet dat dit heel verstandig is.

bedankt voor de reactie in ieder geval, ik denk dat het een 'candyflip' gaat worden voor het einde van het jaar.

Dutchversa1972

Belezen gebruiker
Ik geef de voorkeur aan 3mmc en 4mmc boven mdma. Al is het maar omdat de kater een stuk minder is. Ik kan niet zeggen dat ik veel verschil ervaar tussen (geteste) 4mmc en 3mmc. Beiden gewoon lekker.

Delicious

Newbie
Wat kost 4MMC aangezien het zo moeilijk verkrijgbaar is? Ik ken iemand die de echte echte 4MMC verkoopt maar vind de prijs tegenvallen. Iemand heer ervaring naar de prijzen? Ik ga geen prijs noemen hier maar kan iemand oprechte indicatie geven van 4MMC puur onversneden per gram of meer..

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Wat kost 4MMC aangezien het zo moeilijk verkrijgbaar is? Ik ken iemand die de echte echte 4MMC verkoopt maar vind de prijs tegenvallen. Iemand heer ervaring naar de prijzen? Ik ga geen prijs noemen hier maar kan iemand oprechte indicatie geven van 4MMC puur onversneden per gram of meer..

Indicaties of prijzen noemen is hier niet toegestaan.

DeSarcast

Newbie
3 mmc is helemaal niet te vergelijken met 4mmc van vroeger. van de drugs die ik al gedaan heb (speed,xtc,ket,coke,mdm,3mmc) is 4mmc de meest euforische drugs die ik al gedaan heb. Ik kan het gevoel niet beschrijven in woorden. Ik kon de wereld aan, ik was sterk, de meest aantrekkelijke vrouw op aarde, ik voelde me zelfzeker, ik hield van iedereen, ik was in een zalige wereld met een helder gevoel. Na 1 lijntje voelde ik me na 5min al in een heerlijke roes en was ik aan het sturen naar iedereen die ik leuk vind om af te komen. Ik heb met mijn vriend voor 3 uur geweldige seks gehad. Haha, ik ben al 2,5jaar op zoek naar die 4mmc want neegens vind ik hem terug.
PB me als je dat nog zoekt :wink:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hmm het schijnt dat de 3mmc tegenwoordig vaak 4-MMC is in plaats van 3-MMC

20221015_020020.jpg

Bron Mainline (net nieuwe van deze maand)

ricardo1969

Newbie
Ik heb 2005-2006 (te) veel mephedrone gebruikt. De rush, een fuck, fuck fuck gevoel, bruisen in je hoofd, en willen knuffelen gevoel.
Mdma (kristal of pillen) en coke deden bij mij echt helemaal niks.
Ook de craving was niet normaal, ik nam 10 gram mee naar huis, en als het op was stapte ik in de auto en haalde nog 10 of meer op van de plaats waar ik het veilig had gelegd...
Het gaf zoveel liefde gevoel, ik wilde alleen maar uren sex, en was zo sterk als een god, ik kon wel 100 push ups doen, en dat terwijl ik normaal nog geen 10 haalde. Het putte je dus finaal uit.
Ook een hoge lichaamstemperatuur, hoge hartslag, droge mond, en aan drinken of eten dacht ik niet.
Overdoseren gebeurde gewoon zonder nadenken, slikken, lijntjes, pluggen, en de tijd vloog voorbij. Na elke redose ging ik maar harder, en hoe harder, hoe fijner het was.
Ik kon mijn mond nog geen 10 seconden dicht houden, ik bleef maar praten met mijn vrouw, die de sessies van soms 5 dagen lang mee deed.
Halucinaties kwamen ook na 24-48 uur, schaduwpersonen, en andere narigheid, we waren in een ander soort wereld. Soms werden de halucinaties zo echt dat je je ertegen moest zetten om niet te geloven dat het niet echt was.

Nu al jaren geen 4-mmc gehad, 3 jaar geleden nog een slechte batch, maar zou ooit nog 1x een sessie willen doen, het blijft toch iets waar je naar op zoek blijft.
Het is iets wat breemd genoeg in je hoofd blijft zitten...

Diablo69

Belezen gebruiker
Ik heb 2005-2006 (te) veel mephedrone gebruikt. De rush, een fuck, fuck fuck gevoel, bruisen in je hoofd, en willen knuffelen gevoel.
Ook de craving was niet normaal, ik nam 10 gram mee naar huis, en als het op was stapte ik in de auto en haalde nog 10 of meer op van de plaats waar ik het veilig had gelegd...
Het gaf zoveel liefde gevoel, ik wilde alleen maar uren sex, en was zo sterk als een god, ik kon wel 100 push ups doen, en dat terwijl ik normaal nog geen 10 haalde. Het putte je dus finaal uit.
Ook een hoge lichaamstemperatuur, hoge hartslag, droge mond, en aan drinken of eten dacht ik niet.
Overdoseren gebeurde gewoon zonder nadenken, slikken, lijntjes, pluggen, en de tijd vloog voorbij. Na elke redose ging ik maar harder, en hoe harder, hoe fijner het was.
Ik kon mijn mond nog geen 10 seconden dicht houden, ik bleef maar praten met mijn vrouw, die de sessies van soms 5 dagen lang mee deed.
Halucinaties kwamen ook na 24-48 uur, schaduwpersonen, en andere narigheid, we waren in een ander soort wereld. Soms werden de halucinaties zo echt dat je je ertegen moest zetten om niet te geloven dat het niet echt was.

Nu al jaren geen 4-mmc gehad, 3 jaar geleden nog een slechte batch, maar zou ooit nog 1x een sessie willen doen, het blijft toch iets waar je naar op zoek blijft.
Wees blij dat je nog leeft ipv het nog een keer te willen

Big D-licious

Experimenterende gebruiker

Hoe was de kater na zo’n binge?

ricardo1969

Newbie
Hoe was de kater na zo’n binge?
Kater vond ikzelf nog wel meevallen, de dag erna ging goed, de 2e en 3e dag erg moe, lusteloos en het gevoel van fuck de hele wereld, snel geirriteerd.
Mijn vrouw had er meer last van, zij wilde het liefst elke dag doorgaan en werd dan ook agressief

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan