1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

40 uur later nog steeds dikke doppen

Discussie in 'Speed' gestart door Killpas, 9 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Killpas

Killpas Newbie

hallo allemaal,

Vrijdag heb ik voor het eerst speed gebruikt. Het was pasta speed, eerst laten drogen en heb hoer veelste veel van genomen. Ik begon rond 10 uur met de eerste lijntjes en over de avond nam ik bij tot de laatste die ik rond 2 uur snachts nam.
    In totaal heb ik zon 1,5 gram speed gesnoven.

De trip zelf die avond verliep gewoon goed en er was niks aan de hand. Tot het een uur of 6 uur snachts was en me misselijk begon te voelen. Ik ben naar bed gegaan met de emmer naast me en had hier deze avond 1keer gebruik van mogen maken.

Natuurlijk heb ik niet kunnen slapen maar besloot om rond 10 uur me bed uit te rollen omdat ik me niet lekker voelde, ik was hartstikke misselijk en had het gevoel alsof ik die avond veelste veelnzou hebben gedronken (heb maar 6 biertjes gehad met 2 shotjes vodka)

Eenmaal beneden had ik echt geen honger en heb ik dus een paar keer moeten overgeven op een lege maag.

Ik heb deze dag ook allemaal tintelingen gekregen over me hele lichaam en in me hoofd.

Nadat ik me al niet lekker voelde kwam nu een gedeelte dat mijn verstand niet goed meer werkte, ik was heel sloom en voor mijn gevoel heel dom aan het worden. Vergat alles wat ik wou opzoeken en had besloten om een afspraak te maken bij de huisarts.

Onderweg naar de huisarts had ik behoorlijk weer wat moeten overgeven en eenmaal in de wachtruimte begon mijn hart veelste snel te bonken en werden mijn pupillen van klein weer naar groot alsof ik aan het trippen was. De huisarts had me bloeddruk getest me ogen gechecked en me hartslag en zag niks waar ik me zorgen om over hoefde te maken.

Toen ik thuis kwam had ik echt geen energie meer en had al moeite met van de bank af te komen om niet flauw te vallen. Het rare is dat mijn pupillen soms weer normaal werden en daarna voor 3 minuten weet heel groot zijn. Deze nacht heb ik wederom ook niet kunnen slapen.

Mu is het zondag en werd wederom weer wakker met een misselijk gevoel in mijn buik. Heb van vrijdag tot en met nu nog niet kunnen slapen en mijn pupillen zijn nog steeds hartsikke groot af en toe. Ook merk ik dat mijn ogen nog wagen wijd open staan terwijl ik van binnen echt gesloopt ben.

Ik heb op zondag al wat meer kunnen eten en drinken terwijl ik het binnen kan houden.

Ik weet dat dit allemaal me eigen fout is door zo belachelijk veel te nemen voor de eerste keer alleen weet iemand hoelang ik nog strak ga staan of er eventueel wat gevaarlijks aan de hand is?

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Gewoon geen zorgen maken komt snel weer goed.

Anderhalve gram is enorm veel, zelf vind ik 150mg (10 keer zo weinig dus) wel een goeie hoeveelheid. Die 150 mg spreid ik over n aantal lijntjes van begin van de avond tot eind van de ochtend, dan kan ik de dag nog goed aan zonder geslapen te hebben en kan ik s-avonds ook weer gewoon slapen.

Rebell en De Dunne vinden dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Wat een rot ervaring. Wel je eigen schuld natuurlijk...
    Was je speed wel getest? Want 1,5 gram snuiven, zeker de eerste keer, is heel erg veel. Zelfs voor niet beginners is dat heel erg veel.

Als je minder goede speed had, dus met een erg laag percentage aan amfetamine kan 1,5 gram wel op ene dag maar is alsnog echt heel erg veel. Waarschijnlijk heb je dan vooral cafeine gesnoven en weinig speed. Speed word heel erg vaak (te)veel versneden met cafeïne. Veel cafeine kan ook misselijkheid, braken en raar voelen veroorzaken.
    Was je speed vrij zuiver, dus 70+ % dan kun je bij zulke hoeveelheden ook misselijk, braken en raar worden. Maar dan vooral door een OD van speed. Teveel dus.
    Het niet slapen, niet eten en waarschijnlijk te weinig vocht gedronken (water dus) is ook een mede oorzaak.

Beide gevallen is heel vervelend maar zal met rust, goed en gezond eten, wat sporten etc wel over gaan. Hoe lang het duurt is niet te zeggen, is pp verschillend. Week? 2 weken? Hoe meer je er aan denkt hoe erger het word.
    Lees je volgende keer aub goed in VOOR je speed of een andere drug probeerd. Teveel aan amfetamine, zeker in combo met redelijk wat alcohol (6 bier en 2 shots is niet weinig) kan ook erg gevaarlijk zijn.

Laatst bewerkt: 9 sep 2018
    acht.zes vindt dit leuk.
  4. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

Die sloomheid is heel fijn dat je het vermeld, ik maakte precies dat mee vorige week dacht echt dat ik dat als enige had.

Van strak naar traag in 30 minuten kon niks meer uitleggen of beschrijven.
    Net of je hersens niet meer optimaal werken inderdaad..

5. Killpas

Killpas Newbie

En is het al een beetje over bij jou?

6. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

Ik had het ongeveer 4 uur achter elkaar maar.
    Ging opeens weer naar onder invloed toe, kon ook bijnemen wat ik wilde dat helpt niet eens ertegen.

Muziek luisteren heeft me wel die spanning hoop doen verminderen kon namelijk geen gesprek meer voeren met wie ik aan het praten was die nacht dus heb ik het maar geaccepteerd.

En, dat lange wakker zijn is zwaar vervelend ken wel mensen die net zoveel gebruiken en slapen gewoon 12 uur daarna.
    Heb wel eens 2 dagen langer moeten doortrekken nuchter in het uiterste geval.

7. Eman

Eman Experimenterende gebruiker

Dat je ogen groot en klein kunnen worden kan ook door angst/paniek komen. Bij paniek en dus adrenaline ( survival instinct, vluchten of vechten) worden je pupillen groter

8. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Daarom is de gouden regel bij pep Less = More!

9. Bas

Bas Wijs gebruiker

Bij TS was het anders: more nemen is less overhouden lol

Mezelf, Guapo Temudgin en OverdriveO vinden dit leuk.
  10. Tevil19

Tevil19 Belezen gebruiker

Vreselijke ervaring. Hoop dat het wat beter gaat.

Volgende keer echt beter verdiepen voordat je gaat gebruiken. Het is al niet zonder risico of gevaar dus je kunt die beter zo veel mogelijk minimaliseren. En zoals hierboven is gezegd, 6 biertjes en 2 shotjes wodka vind ik ook niet weinig, al helemaal niet in combinatie met speed.

11. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Wollah, 1,5 gram zonder tolerantie, why?! Ik had het niet na kunnen vertellen denk ik, of toch maximaal vanuit een ziekenhuisbed. Ik hoop dat het beter met je gaat. Doe dat gewoon serieus nooit meer. :|

Herken ik ook, dat sloom/vaag worden, een keer ervaren na te lang wakker en teveel drugs. Heel naar gevoel. Heb er toen naar zitten zoeken en kwam het toen in artikelen tegen onder de beschrijving mentale confusie/plotselinge cognitieve achteruitgang, o.a. een van de symptomen van serotoninesyndroom.

12. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Wollah? Wats met jou lan:tearsofjoy:

Denk dat overlijden nou ook weer niet gebeurd, en in het ziekenhuis beland je ook niet zomaar, behalve als je jezelf gek gaat maken natuurlijk.
    Niettemin gevaarlijk en stom, maar realistisch dat je doodgaat van 1.5 gram?

Tevens ben ik van mening dat je niet te vaak moet googlen of zoeken naar bijverschijnselen zoals dat vaag zijn waar je t over hebt. Voor je het weet ben je ervan overtuigd dat je doodgaat, of het serotonine syndroom hebt. Waakzaam en alert zijn is goed ; hyperfocus en doorslaan is een klein verschil onder invloed.
    Denk vaak ook dat mn huid heel raar eruit ziet onder invloed, of ben ervan overtuigd dat mn handen er anders uitzien als normaal. Toch blijkt het altijd wel mee te vallen..:expressionless:

Zelfde verhaal met google ; begin je met zoeken naar rood vlekje op je kin, eindig je met een asymmetrische zelfontploffende tumor, die gister al weggehaald moest worden.

De oplossing voor TS lijkt me vrij simpel, (2 maanden later maar toch)
    IPV je helemaal paranoia maken, constant ermee bezig zijn en heen en weer tussen huisarts, thuis, etc,
    Neem is een douche, gooi 5 eieren en een beetje room in de pan, Beetje makkelijk weg te werken verse groente erbij, paar boterhammen met evt korstjes eraf, kip plakjes op brood, kaas bij je ei. Daarna 1 avocado eroverheen , goed op smaak maken en ff rustig voor gaan zitten. Eerste happen zijn kut, maar het zoute helpt ook ontzettend tegen een dichte keel. Desnoods happen en wegspoelen. Je zult merken dat je daarna met elke hap opknapt, en tevens slaperig wordt.
    Als het maar een beetje eerlijk eten is, dus geen blikvoer ofzo. Producten waarvan je nog kan zien wat het is ongeveer.

9 van de 10 mensen die zichzelf compleet zit op te naaien vergeet deze stap ; even rustig douchen, zitten, je maag vullen en wat brandstof in de tank. Je lichaam loopt op zn uiterste, en er zit hoogstwaarschijnlijk geen druppel benzine meer in

EDIT
    Drugs verbruikt ontzettend veel energie vergeten mensen soms.
    Ik eet altijd goed onder drugs, met pep bijv, meer dan normaal gezien de tijd die je wakker bent. En ondanks ik denk wel 1500 calorieen snachts bovenop de 3 a 4000 die ik probeer elke dag te halen, val ik af als de nete op het moment dat je een tijdje pep gebruikt.

Als je het niet kan opbrengen jezelf te dwingen tot eten moet je ook niet zeiken over een protesterend lichaam IMO. Zit allemaal tussen de oren

Laatst bewerkt: 20 dec 2018
    Roze olifant vindt dit leuk.
  13. Zwijgrecht

Weet je waar je ook van opknapt als een raket? Die rehydratatie zakjes met zouten etc erin. Zakjes met poeder, mengen met half glas water en die helpen tegen vochttekort en uitdroging etc. Gewoon bij de supermarkt te koop.

Be warned, is wel ontzettend smerig. Soort zoute citroen ranja:grin:

14. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Wlah, wats met jou dan, je weet toch. Van 1,5 gram zouden de meeste mensen wellicht niet in het ziekenhuis belanden, dat was misschien (erg?) overdreven. Het is volgens mij überhaupt best moeilijk om acuut fataal over te doseren met speed, je hoort dit bijna nooit. Ik ben erg gevoelig voor de bijwerkingen, dus ik denk dat het verre van goed met mij zou gaan, maar dood ga je niet zomaar.

Ik had niet door dat dit topic van 2 maanden geleden was trouwens. :wink:

Verder inhoudelijk helemaal eens met je post, goed dat je het aanstipt. Maar ik naai mezelf nooit op eigenlijk, ik vind het gewoon wel interessant om symptomen op te zoeken. ^^ Ik heb indertijd ook niet geconstateerd dat ik het serotoninesyndroom had ofzo, nu ik mijn post nalees snap ik inderdaad wel dat het zo geïnterpreteerd kan worden. Ik vond gewoon dat het een symptoom is van overdosering en dus ook, onder andere, van serotoninesyndroom. Zelf vind ik het wel boeiend en in enige mate geruststellend om te weten waar klachten vandaan komen en ik weet door mijn achtergrond ook wel redelijk goed welke symptomen (en welke informatie daarover) ik serieus moet nemen of niet. Maar dat geldt niet voor iedereen, en inderdaad, wat je zegt is waar, onder invloed is de grens tussen alertheid en hyperfocus zó gepasseerd, en is rusten wellicht effectiever dan alles als een idioot gaan monitoren. Dus nogmaals goede comment, want mensen kunnen zich zo wel helemaal gek maken.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat m'n huid en handen er écht anders uitzien onder invloed van speed. Het doet iets met je lichaam (combi vaatvernauwing en vochttekort vermoedelijk) wat de boel serieus een heel ander uiterlijk geeft. Maar als je een paar dagen wakker bent, zie je dat waarschijnlijk ook allemaal niet al te helder meer, waardoor het nog veel erger lijkt.

Zwijgrecht vindt dit leuk.
  15. Zwijgrecht

Bedankt voor je compliment.

En ik ben er ook wel van overtuigd, maar op het moment dat het ochtend is en er een hele lange dag werk voor de boeg is, helpt het me niet om daarover druk te maken want inderdaad het wordt al gauw obsessief.
    Zo denk ik in het donker vaak echt knalpaarse handen te hebben, in het licht valt dit wel mee ;

Overigens, dit roept een vraag bij me op
    Na een dag of twee dagen van speed gebruiken krijg ik idd last van de huid op mijn handen. Huid in het algemeen is heel gevoelig, schrikkerig ofzo. Op mn handen komen vaak een soort van mini sneetjes wat het nog gevoeliger maakt. Soort van hele kleine sneetjes. Dit snap ik allemaal wel, weerstand, troep in je lichaam etc. Irritant maar vaseline en nivea helpen best ok.
    Nou heb ik vaak ook een soort "waas" in de groeven van mn hand. net alsof je met je handen in het zand zat, en ze wast maar niet heel grondig. Lijkt wel viezigheid maar het is er onmogelijk uit te wassen. Ligt niet aan mij want heb t wel is gevraagd of iemand anders het ook zag. Paar dagen later is het weer weg. Wondjes herstellen heel kut met pep in je lichaam, en mn huid blijft ook een poosje van slag.

Voel er niks van btw, benieuwd of iemand die herkent

Laden...