4FA foute batch?

Kordie

DF-koning
De laatste tijd heb ik af en toe eens 4FA / FMP genomen.
Niet structureel achter elkaar, en ook niet in hele grote hoeveelheden naar mijn weten.
De laatste keren voel ik mij na een paar uur fysiek gezien niet echt lekker: hoge hartslag, onrustig, opgejaagd, bloedheet.
Vraag me af of dit door de batch komt of door het middel, of de manier van inname, of herdosering.
Na anderhalf uur ofzo gaat het dan ook weer gelijk een stuk beter. Dan is het wakkere gevoel wat overblijft.
Maar ook niet weer super wakker zoals je hier soms wel eens bij andere leest.

Twee recente doseringen, uit een nieuwe batch, waar bij ik deze klachten had (en ik me qua PTSS ok voelde, anders neem ik het sowieso niet):
2x 35 mg nasaal
1x 12,5 en 1x 10 mg nasaal

Vooral van die laatste heb ik echt last gehad, zowel fysiek als in het koppie.
Ik ben dit van een andere batch / vendor niet gewend. Maar ik ben verreweg van een ervaren amfetamine gebruiker (de laatste 10 jaar ofzo).
Het middel gebruik ik vaak om net ff die extra focus te hebben, omdat ik door de PTSS en de schade van de klappen op het hoofd vaak doodmoe ben en niks presteer.
Dus het is ook niet dat een drukke omgeving bv mee speelt.

Heb het niet getest.
Heb nu ook niet veel meer, dus loont zich niet meer.
Vond het wel een efficiënt middel voor af en toe en was aan het dubben om voor het verbod 4FA of soortgelijk in te slaan.
Maar als het allemaal dit soort klachten geeft een aantal uur na inname weet ik ook niet of ik dat moet doen. Vandaar dus wel deze vraag.

En de nasale innemers van 4FA:
Hoeveel mg neem jij per lijntje?

Warning: lees reactie(s) hieronder, bovenstaande dus niet overnemen!

Laatst bewerkt:

Zeebats

Wijs gebruiker
Ik neem aan dat je 4-FMPH bedoeld? Klinkt toch alsof je teveel neemt. In mijn ervaring duurt 4-FMPH best lang, dus 1 of 2 lijntjes op een dag zou meer dan genoeg moeten zijn. Waarbij je het tweede lijntje na zo'n 4-5 uur neemt (bijv. 35mg eerste lijntje, 20mg 2e lijntje)

Kordie

DF-koning
Ik neem aan dat je 4-FMPH bedoeld?

4F - methylfenidaat. Staat 4F MPH / 4F ritalin op de batch.
Zal dan inderdaad zijn wat jij bedoelt inderdaad.
Maar dacht ook dat dat 4FA wordt genoemd.
Meerdere namen schijnt het te hebben.

Hoeveel neem jij per lijntje?

Op internet lees ik:
Wat dosering betreft noemen gebruikers 50-80 mg een lichte dosis, 80-140 mg een gemiddelde dosis.
Doseringen boven de 150 mg worden als te hoog ervaren en worden ontraden.5 jun 2018

Je zou dan zeggen dat ik nog laag zit.
Zeker met tweede voorbeld

Laatst bewerkt:

Zeebats

Wijs gebruiker
4F - methylfenidaat. Staat 4F MPH / 4F ritalin op de batch.
Zal dan inderdaad zijn wat jij bedoelt inderdaad.
Maar dacht ook dat dat 4FA wordt genoemd.
Meerdere namen schijnt het te hebben.

Hoeveel neem jij per lijntje?

Op internet lees ik:
Wat dosering betreft noemen gebruikers 50-80 mg een lichte dosis, 80-140 mg een gemiddelde dosis.
Doseringen boven de 150 mg worden als te hoog ervaren en worden ontraden.5 jun 2018

Je zou dan zeggen dat ik nog laag zit.
Zeker met tweede voorbeld
Je verwart nu 4-FA (4-fluoroamphetamine, 4-FMP) met 4FMPH. De dosering die je voor je hebt is voor 4FA.

https://psychonautwiki.org/wiki/4-FA
https://psychonautwiki.org/wiki/4F-MPH < Deze moet je hebben

Om de verwarring compleet te maken is er ook nog 4-FPM (4-fluorophenmetrazine).

4-FA is helaas verboden sinds 2017. Was toch wel een van de betere stims.

Kordie

DF-koning
Je verwart nu 4-FA (4-fluoroamphetamine, 4-FMP) met 4FMPH. De dosering die je voor je hebt is voor 4FA.

Wow wtf.
Dat verklaart een hoop.
Ik was in de veronderstelling dat 4FA, 4FMPH en 4 FMPH allemaal hetzelfde was. Alleen een andere naam.

Psycnaut heeft het al over 20 mg heavy.
Net eens gekeken op een Nederlandse vendor site en die had het ook over sterk 20 a 30 mg.

Ken inderdaad 4FA ook van het uitgaansleven vroeger.
Was prachtige stims.

Zeebats

Wijs gebruiker
Wow wtf.
Dat verklaart een hoop.
Ik was in de veronderstelling dat 4FA, 4FMPH en 4 FMPH allemaal hetzelfde was. Alleen een andere naam.

Psycnaut heeft het al over 20 mg heavy.
Net eens gekeken op een Nederlandse vendor site en die had het ook over sterk 20 a 30 mg.

Ken inderdaad 4FA ook van het uitgaansleven vroeger.
Was prachtige stims.
Als je op zoek was naar hetzelfde effect dan moet je niet bij 4FMPH zijn. Maar dan moet je meer op zoek naar iets wat vooral op serotonine werkt. 4-FMA of 3-FEA. Maarja eigenlijk komt er niet veel in de buurt van 4-FA

Kordie

DF-koning
Als je op zoek was naar hetzelfde effect

Ik ben vooral op zoek (geweest) naar een middel wat me functioneel alert kan maken.
Vooral voor wat computerwerk of administratieve dingen.

Mogelijk past die FMPH dan wel?
Lees ook wel hier dat 2FA daarvoor ook geschikt is.
Maar zat ik gewoon veel te hoog. Schrik er wel van.

Is 4FMA of 3FEA ook voor af en toe functioneel gebruik, of vooral de dansvloer?

Zeebats

Wijs gebruiker
Functioneel is 4-FMPH perfect, als je wat minder neemt :wink: 2-FA heel lang geleden genomen, was volgens mij ook wel redelijk functioneel.

4FMA en 3FEA meer voor feestjes of speciale gelegenheden.

Kordie

DF-koning
Functioneel is 4-FMPH perfect, als je wat minder neemt

Nou.
Misschien is 5 of 10 mg dan al meer dan genoeg.

Heb me flink verkeken op een letter. Daar ben ik oprecht geschrokken. En dat gebeurd me niet snel.
En dan ook nog nasaal, dat slaat sowieso wat harder in dan oraal.

Je hebt me gered Zeebats.
Ben je eeuwig dankbaar.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik ben vooral op zoek (geweest) naar een middel wat me functioneel alert kan maken.
Vooral voor wat computerwerk of administratieve dingen.

Mogelijk past die FMPH dan wel?
Lees ook wel hier dat 2FA daarvoor ook geschikt is.
Maar zat ik gewoon veel te hoog. Schrik er wel van.

Is 4FMA of 3FEA ook voor af en toe functioneel gebruik, of vooral de dansvloer?
Meer voor de dansvloer of in elk geval recreatief. Wegens de werking op serotonine ook de 3 maanden regel en andere tips voor verantwoordelijk gebruik van xtc/mdma aanhouden.

Ik heb geen ervaring met 4-fmph maar wel met methylphenidaat waar het een afgeleide van is. De effecten worden ook gelijkend omschreven. Methylphenidaat had op mij een oppeppend effect maar erg onrustig. Ik zou zeggen dat m'n focus er eerder van achteruit ging.

2-fa is een afgeleide van amfetamine. Ik heb ruime ervaring met verschillende amfetaminen en ook deze. Het effect van 2-fa wordt als milder omschreven t.o.v. amfetamine. Ik zou zeggen zeker de helft milder. Het wordt ook wel vergeleken met dex-amfetamine. Waar 2-fa vooral milder is geeft dex-amfetamine mij echt een ander effect. Geen fysieke energie, wel een opgewekt gevoel wat energie geeft. Het meest bijzondere vond ik de rust in mijn hoofd. Alsof er een storm ging liggen of een radio op ruis werd uitgezet.

Maar die twee zijn dus goede opties. Alleen researchen (padoempatsj) welke voor jou het beste werkt.

Zeebats

Wijs gebruiker
Nou.
Misschien is 5 of 10 mg dan al meer dan genoeg.

Heb me flink verkeken op een letter. Daar ben ik oprecht geschrokken. En dat gebeurd me niet snel.
En dan ook nog nasaal, dat slaat sowieso wat harder in dan oraal.

Je hebt me gered Zeebats.
Ben je eeuwig dankbaar.
Zo'n overdreven hoge dosis had je ook weer niet genomen. Er zijn mensen die een gram wegsnuiven op een avond. Maar uiteraard is dit persoonlijk en ligt ook aan je stim tolerantie. Ik had ook meer dan genoeg aan 50mg op een hele dag (en misschien 100mg al pak ik de nacht er nog bij).

Kordie

DF-koning
Zo'n overdreven hoge dosis had je ook weer niet genomen.

Goed om te horen.
Psychonaut is misschien vrij veilig in advies mbt dosering.

Waar ik vooral van schrok is dat mijn hersenstructuur niet al te best is, en stress hart heb door de ptss.
Maar blijkbaar toch nog sterk genoeg :wink:

Er zijn mensen die een gram wegsnuiven op een avond. Maar uiteraard is dit persoonlijk en ligt ook aan je stim tolerantie

1000 mg .... dan was ik overleden denk ik haha. Maar stimtolo bij mij is idd gelukkig anno 2024 laag.

Jou vast ook eens gebeurd? :wink:

Kordie

DF-koning
Voel me nog even geroepen om het af te typen.
Gezien dit misschien (later) door iemand anders wordt gelezen en er iets zinvols mee kan.

Conclusie:
Het was geen foute batch. Ik had (voor mijn doen) veel te veel genomen.
Erna nog eens 10 a 15 genomen en dan heb je hetzelfde effect alleen zonder bijwerkingen.
Maar de dag erna voel je je best brak.

Dus, wil je voor het RC verbod nog 4FMPH in slaan?
Even goed afwegen. Letteriljk en figuurlijk.
Ik gooi het niet de prullenbak in, maar sla het ook niet ruimer in ivm RC verbod

Bovenaan