5-meo-dmt fumarate?

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Was toevallig bezig met wat bestellen online en wou wat 5-meo dmt Freebase en HCL in het winkelwagentje gooien.

Nu Kwam ik een derde form tegen die ik nooit eerder gezien had.

5-MEO-DMT (Freebase)
5-MEO-DMT (Hydrochloride)

En als derde nu

5-MEO-DMT (Fumarate)

Iemand enig idee wat dat voor betekenis is ,of dat het specifiek voor een bepaalde roa is?

MVG
ricorieks

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik denk dat je fumeraat ook prima kan snuiven maar ken het eigenlijk alleen van oraal. 6-APB fumeraat bijv

ricorieks

Dat klopt volgens mij niet helemaal Harry 😬. Als je een base hebt kun je het binden aan bepaalde stoffen om er een zout van te maken. HCL, fumeraat of succinaat zijn voorbeelden van zulke stoffen
Vandaar dat ik wat in de war ben .ik kom er zelf niet echt uit wat er nu de bedoeling van is

aangezien hcl en freebase er naast te koop staan.

Harrie In De Warrie

Badass junkie
dat gaat met hcl prima.

het eerste in mijn gedachten was dat he sneller opgenomen werd door je lichaam oraal.
maar zal er wel naast zitten
of dat het uit plant/dier word gehaald in plaats van synthetische .
Ik weet ook niet, zou ook geen advies van mijzelf aannemen. Ken de stof zelf nog geen eens (van binnen, ooit in de toekomst wel)

Proxima

Badass junkie
Volgens mij is hcl fumarate. Maar weet niet zeker
De fumarate versie van 5-MeO-DMT krijg je door 5-MeO-DMT te laten reageren met fumaarzuur. Fumaarzuur kennen we wellicht allemaal van de zure smaak die het aan zuurtjes (de snoepjes) geeft.

HCl is waterstofchloride en als je dat mengt met water heb je zoutzuur. De HCl versie van 5-MeO-DMT krijg je door het te laten reageren met HCl.

Voor 5-MeO-DMT zijn fumarate en HCl beter om te snuiven omdat dit zouten zijn die beter oplossen in water, freebase is dan weer beter om te vapen.

ricorieks

De fumarate versie van 5-MeO-DMT krijg je door 5-MeO-DMT te laten reageren met fumaarzuur. Fumaarzuur kennen we wellicht allemaal van de zure smaak die het aan zuurtjes (de snoepjes) geeft.

HCl is waterstofchloride en als je dat mengt met water heb je zoutzuur. De HCl versie van 5-MeO-DMT krijg je door het te laten reageren met HCl.

Voor 5-MeO-DMT zijn fumarate en HCl beter om te snuiven omdat dit zouten zijn die beter oplossen in water, freebase is dan weer beter om te vapen.
Ik kwam er ook achter dat het beter opneemt bij oraal gebruik zodat je knip knip ...
But tnx for the input @Proxima

Laatst bewerkt:

ricorieks

5-MeO-DMT moet je nooit met een MAOI combineren, dat kan levensgevaarlijk zijn!

Je lijkt 5-MeO-DMT met DMT te verwarren?
ging over die fumarate versie iets met dat het beter pakte met eiwitten etc ... heleboel informatie en of mis informatie , daarom blij met je uitleg .
maar peroonlijk laat ik die fumarate maar links liggen..

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Waarom kan DMT wél (Changa ❤️) maar 5MeO niét met MAOI? En dan graag de scheikundige uitleg 😉, vind ik zo prettig om te lezen. Past vaak geen speld tussen 😄
DMT wordt direct door het enzym MAO afgebroken, dus dat enzym moet eerst gestopt worden voor DMT zich door het lichaam kan verspreiden en actief kan zijn. DMT is niet zo giftig dus dat is prima.

5-MeO-DMT wordt niet zo makkelijk/snel door MAO afgebroken dus is op zichzelf al actief. Het is ook enigzins giftig en i.t.t. DMT kun je wel wat makkelijker overdosen. Als je lichaam het niet kan afbreken, dan is dat dus niet bevorderlijk voor de toxiciteit.

5-MeO-DMT is daarnaast een sterke monoamine (dopamine, serotonine, norepinefrine etc) heropnameremmer. Als je dat dan combineert met een MAO-remmer die ervoor zorgt dat bijv serotonine niet afgebroken wordt, dan accumuleert serotonine en loop je het serotonine syndroom op. Dit heeft tot doden geleid.

Deze twee stoffen mogen gewoon niet in 1 zin genoemd worden, als vervanger voor elkaar of weet ik wat, want ze hebben, op effect-eigenschappen (kort en krachtig) na, gewoon helemaal niets met elkaar gemeen en hebben een totaal andere handleiding.

Proxima

Badass junkie
Waarom kan DMT wél (Changa ❤️) maar 5MeO niét met MAOI? En dan graag de scheikundige uitleg 😉, vind ik zo prettig om te lezen. Past vaak geen speld tussen 😄
5-MeO-DMT en DMT worden beide in je lichaam afgebroken door bepaalde enzymen. Als je een MAOI neemt dan voorkom je dat bepaalde stoffen, zoals 5-MeO-DMT en DMT snel worden afgebroken door die enzymen.

Wat er met 5-MeO-DMT gebeurd is dat een metaboliet daarvan o.a. bufotenine is. Met het nemen van een MAOI wordt ook de bufotenine, een relatief sterke vasoconstrictor, minder snel afgebroken en kan deze een tot bijna 10 keer zo hoge concentratie in je lichaam krijgen dan zonder MAOI.

Ook is 5-MeO-DMT een sterkte monoamine heropnameremmer. 5-MeO-DMT samen met een MAOI nemen kan de concentratie van 5-MeO-DMT in het lichaam tot 4 keer zo hoog maken. Ook voorkomt de MAOI dat de serotonine snel genoeg kan worden afgebroken zodat er een reële kans is op het serotonine syndroom.

5-MeO-DMT heeft al een grillig doseringsbeleid qua werking; sommige mensen hebben aan een paar mg genoeg en andere mensen voelen met 10mg nog weinig, dit maakt 5-MeO-DMT onvoorspelbaar qua uitwerking. Als je het dan ook nog eens samen met een MAOI neemt dan heb je dus kans om een Darwin award te winnen.

ricorieks

Ik heb tegenwoordig niet echt meer een idee van dosis doe alles op het oog .
Maar bij me LSD trip was ik wel lang licht misselijk maar ook niet echt vervelend .

Dirkdirk

DF-koning
Het is wel een tijger die Dimethoxy-boy. Gewoon een klein stukje aan het molecuul veranderd de hele modus operandi van het lichaam. Het is een beetje de Rico Verhoeven van de drugs, als ie er staat ga je ook knockout.

Dirkdirk

DF-koning
Is freebase om te injecteren?
Is DMT injecteren niet wat extreem? Zoiezo zonder sitter denk ik niet eens dat je tijd genoeg hebt om de naald eruit te halen. Net als met intraveneus ketamine injecteren. Als je dat alleen doet val je om met de naald in je arm. Intramusculair kan dan weer wel, maar of dat met dmt kan weet ik niet.

Proxima

Badass junkie
Is freebase om te injecteren?
Freebase 5-MeO-DMT is niet geschikt om te injecteren.

Voor medische injectie toepassingen zijn verschillende zout-vormen van 5-MeO-DMT onderzocht. De meest geschikte zout-vorm voor injectie is 5-MeO-DMT succinate.

De succinate zout-vorm is niet hygroscopisch en is een stabiel kristal dat bij de meeste preparaties voor injecteren geen chemische bijwerkingen heeft.

Indigo Seeker

Bewuste gebruiker
Is DMT injecteren niet wat extreem? Zoiezo zonder sitter denk ik niet eens dat je tijd genoeg hebt om de naald eruit te halen. Net als met intraveneus ketamine injecteren. Als je dat alleen doet val je om met de naald in je arm. Intramusculair kan dan weer wel, maar of dat met dmt kan weet ik niet.
Intramusculair bedoel ik idd

Dirkdirk

DF-koning
Intramusculair bedoel ik idd
Zelfs al zou dat kunnen, dan lijkt het me niet de ideale manier, want het gaat wel snel maar niet zo snel als roken, dus het effect is minder heftig terwijl (denk ik dan) de meeste mensen juist zoeken naar die extreem snelle knal door het alien universum. Tenminste, ik denk dat dat DMT zo bijzonder maakt. Hoor ik vaak tenminste.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Vandaag 0.1 gram fumarate aanekomen. Ga ik zo meteen opsnuiven zie, eens zien wat dat geeft

• Like
Waarderingen: N3K0

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Vandaag 0.1 gram fumarate aanekomen. Ga ik zo meteen opsnuiven zie, eens zien wat dat geeft
Dat was dus vrij heftig in de negatieve zin.

niets psychedelisch of anderzijds leuk ondervonden.. gewoon zweten als een gek tot het lekte en het dan terug over was met een korte periode aan misselijkheid.

niets voor mij

Freebase is echter zelfs schadelijk om te snuiven, dus dit kan je beter laten. HCL is juist weer schadelijk om te vapen, dus dat kan je beter ook laten.
Dit berichtje maakt me nieuwsgierig: Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom freebase schadelijker is om te snuiven dan de HCL variant? Heb je toevallig ook een bron voor deze info? Bvd

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Ik kan het helaas niet helemaal citeren, ik kom erop terug als ik het artikel terugvind.

Feit is dat je, als je bv freebase wil boofen, je er enkele druppels azijn dient bij te doen omdat de freebase compound dan verandert in iets acid achtigs dat geen schade doet aan je lichaam en het effecteif geschikt maakt om te boofen, je maakt er eigenlijk een ander chemisch product van met enkel de zelfde werkzame sstof.

Toch voorzichtig zijn met die dingen en niet zomaar denken "oeh, dat rookt wel" of "dat booft wel"... Zo heb ik toch gelezen, je wil zeker geen geperforeerd darmsyndroom kweken en zo voor de rest van je leven een autoimmuun ziekte kweken omdat je constant jezelf vergiftigt als je naar het toilet moet.

As promised, I'll come back with the source article.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Ik kan het helaas niet helemaal citeren, ik kom erop terug als ik het artikel terugvind.

Feit is dat je, als je bv freebase wil boofen, je er enkele druppels azijn dient bij te doen omdat de freebase compound dan verandert in iets acid achtigs dat geen schade doet aan je lichaam en het effecteif geschikt maakt om te boofen, je maakt er eigenlijk een ander chemisch product van met enkel de zelfde werkzame sstof.

Toch voorzichtig zijn met die dingen en niet zomaar denken "oeh, dat rookt wel" of "dat booft wel"... Zo heb ik toch gelezen, je wil zeker geen geperforeerd darmsyndroom kweken en zo voor de rest van je leven een autoimmuun ziekte kweken omdat je constant jezelf vergiftigt als je naar het toilet moet.

As promised, I'll come back with the source article.
GEvonden! Blijkbaar een groot verschil in de manier waarop je DMT en 5-MEO-DMT vaped. Ik ben er nu nog altijd niet uit of de sandwich methode zou werken bij 5-MEO maar ik ga het wel proberen.

Bekijk vooral het hoofdstuk bij "administration" als ze het over boofen hebben. Lijkt me een heel well researched artikel! Hopelijk helpt het je.

Promise fulfilled: https://trippywiki.com/5-meo-dmt/#:...eO DMT is,tray or a ceramic plate next to you.

Aartsbok

Bewuste gebruiker
Dit berichtje maakt me nieuwsgierig: Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom freebase schadelijker is om te snuiven dan de HCL variant? Heb je toevallig ook een bron voor deze info? Bvd
Lees m'n beide berichtjes hierboven, was vergeten ze aan jou toe te wijzen:)

Bovenaan