5-MeO-DMT hartinfarct

Heeft iemand anders hier ooit een slechte ervaring gehad met het gebruik van 5-MeO-DMT?

In november 2022 had ik 30mg 5-MeO-DMT hcl ingespoten in mijn beenspier, enkele minuten nadien viel ik om en werd op intensive care wakker.
Ik viel blijkbaar zo hard op tegen de muur en grond dat de samenwonenden het hoorden en 112 gebeld.

Enkele uren hiervoor had ik DCK ingespoten en ook wiet gevaped.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Wat is hier precies de relatie met een hartinfarct?

En 30mg is rokend of snuivend volgens mij al een behoorlijk hoge dosering. Geen idee wat de bioavailability is van deze ROA's ten opzichte van IM.
Maar over het algemeen is de bioavailability van IM zeer goed.

Ik zou alle passieve meelezers graag willen zeggen, doe dit niet na. En toch zeker niet zonder sitter.

Proxima

Badass junkie
Briljant!

Je spuit je dus eerst in met DCK (hoeveel en heb je dat laten testen op puurheid)? Dan vape je wiet en vervolgende denk je dat het een goed idee is om 30mg 5-MeO-DMT HCl intramusculair te spuiten?

Behalve het winnen van de Darwin awards, wat wilde je in hemelsnaam hiermee bereiken?

Ook geef je in de topic-titel [hartinfarct] aan, is dit daadwerkelijk vastgesteld of ben je alleen out gegaan?

Briljant!

Je spuit je dus eerst in met DCK (hoeveel en heb je dat laten testen op puurheid)? Dan vape je wiet en vervolgende denk je dat het een goed idee is om 30mg 5-MeO-DMT HCl intramusculair te spuiten?

Behalve het winnen van de Darwin awards, wat wilde je in hemelsnaam hiermee bereiken?

Ook geef je in de topic-titel [hartinfarct] aan, is dit daadwerkelijk vastgesteld of ben je alleen out gegaan?
Ik had die avond rond 50mg DCK ingespoten en neen, niet op zuiverheid getest.

De hulpdienstverleners zeiden dat er geen hartslag meer was en dat ik niet meer ademde dus werd er een ademhalingsapparaat met een tube door mijn keel geduwd. Ik had toen ook een enorme blauwe plek op mijn borstkas vanwege de borstcompressies die ze deden.

Ik wou gewoon hard trippen.

Trouwens, kort nadat ik in het ziekenhuis wakker werd en naar een kamer werd verplaatst kon ik mijn bloeddruk op het scherm bekijken.
Het was iets van 180 bovendruk en onderdruk rond 100 met hartslag rond 100, het was vreemd want ik voelde me niet opgejaagd.

Laatst bewerkt:

Proxima

Badass junkie
De hulpdienstverleners zeiden dat er geen hartslag meer was en dat ik niet meer ademde dus werd er een ademhalingsapparaat met een tube door mijn keel geduwd. Ik had toen ook een enorme blauwe plek op mijn borstkas vanwege de borstcompressies die ze deden.
Dank voor je antwoord, dit heeft je dus serieus bijna je leven gekost!

5-MeO-DMT is een stof die, zeker in combinatie met andere middelen, snel gevaarlijk kan worden met een hogere dosering.

Hier is een case van een combinatie van 2F-DCK, 3-MeO-PCE en 5-MeO-DMT:

Hier een case van een combinatie van harmalas, DMT en 5-MeO-DMT:

Voor degene die meer onderzoek willen lezen over de werking van 5-MeO-DMT en de diverse (drugs)interacties dan is dit een zeer interessant artikel:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het mededelen van de info! Ik realiseer me dat ik onverantwoordelijk en gevaarlijk omging toen ik die avond van alles combineerde voor een stomme trip. Ik probeer mezelf te verbeteren en ik hoop dat het mededelen van mijn slechte ervaring iemand anders helpt om dit bij anderen te voorkomen.

Proxima

Badass junkie
Bedankt voor het mededelen van de info! Ik realiseer me dat ik onverantwoordelijk en gevaarlijk omging toen ik die avond van alles combineerde voor een stomme trip. Ik probeer mezelf te verbeteren en ik hoop dat het mededelen van mijn slechte ervaring iemand anders helpt om dit bij anderen te voorkomen.
Dank voor je eerlijkheid en openheid. 👍

Door jou ervaring te delen, kunnen we hopelijk andere mensen stimuleren om in te zien dat sommige substanties en combinaties daarvan serieuze gevolgen kunnen hebben.

Ik ben in ieder geval blij dat je nog onder ons bent om dit verhaal te kunnen delen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik had die avond rond 50mg DCK ingespoten en neen, niet op zuiverheid getest.

Ik wou gewoon hard trippen.

Trouwens, kort nadat ik in het ziekenhuis wakker werd en naar een kamer werd verplaatst kon ik mijn bloeddruk op het scherm bekijken.
Het was iets van 180 bovendruk en onderdruk rond 100 met hartslag rond 100, het was vreemd want ik voelde me niet opgejaagd.
Wow heftig zeg dat je een hartstilstand hebt meegemaakt! Gelukkig heb je het overleefd! En fijn dat je je ervaring hier meldt, want dit kan nuttige informatie zijn.

Van 5-MeO-DMT is in principe bekend dat het hartklachten (voornamelijk een hoge hartslag) kan veroorzaken als het gecombineerd wordt met beta-carbolines (MAOI's), maar hoe dat precies werkt is nog niet opgehelderd. Het artikel van Shen et al. (2011), dat @Proxima deelt, suggereert dat specifieke enzymen in de lever mogelijk een rol spelen bij de interactie. Drugs en medicijnen worden altijd door een specifiek enzym in de lever afgebroken, maar zulke enzymen kunnen maar één drug of medicijn tegelijkertijd afbreken. Bij combinatiegebruik van bepaalde typen drugs of medicijnen kan het daardoor gebeuren dat je lichaam niet meer goed in staat is om een drug af te breken. Het resultaat is dan een hogere bloedspiegel van die drug, waardoor de kans op bijwerkingen flink oploopt.

Daarnaast is 30 milligram 5-MeO-DMT intramusculair echt een enorm hoge dosis. Het was al een heel hoge dosis geweest als je die 30 milligram had gerookt, geslikt of gesnoven. Want een gangbare dosis 5-MeO-DMT zit tussen de 5 en 20 milligram. Maar als je drugs injecteert dan belandt de volledige dosis in je bloedbaan, terwijl een groot deel van de dosis niet door het lichaam wordt opgenomen als je een middel rookt of snuift. Daarom kan dezelfde dosis drugs injecteren makkelijk 2+ keer zo sterk zijn als roken, slikken of snuiven. De standaard harm-reduction vuistregel voor injecteren is dan ook dat je maximaal de helft van de dosis neemt die je zou pakken als je het oraal zou innemen.

Of er sprake is van een interactie tussen DCK en 5-MeO-DMT is op dit moment niet te zeggen. Zowel DCK als 5-MeO-DMT is een research chemical waarnaar vrijwel geen onderzoek is gedaan. Daarom weten we nagenoeg niks over de farmacologische effecten van beide middelen. Of DCK door hetzelfde enzym wordt afgebroken als 5-MeO-DMT is daardoor niet te achterhalen.

Verder kan ik aanraden om deze ervaring te zien als een harde les waarom je beter geen research chemicals kunt combineren. Het lijkt me daarnaast verstandig om geen mega-dosissen meer te injecteren. Intramusculair injecteren is al een stuk risicovoller dan roken of snuiven. Als je dan ook nog een mega-dosis pakt dan vermenigvuldig je de risico's van het injecteren. En die risico's lopen nog een stuk verder op als je er dan ook nog research chemicals bij mengt.

Laatst bewerkt:

Proxima

Badass junkie
Of DCK door hetzelfde enzym wordt afgebroken als 5-MeO-DMT is daardoor niet te achterhalen.
Ketamine en 5-MeO-DMT worden beiden afgebroken door enzymen die vallen onder cytochrome P450 (CYP).

Dit onderzoek is wellicht relevant hier:

Ik zie dat van de verschillende enzymen in de CYP groep dat CYP2D6 (welke o.a. 5-MeO-DMT omzet naar bufotenine) ook bij de metabolic transformation van ketamine voorkomt (Ketamine wordt daardoor omgezet naar Norketamine).

Ook gaf dat onderzoek aan dat ketamine via bepaalde wegen van invloed is op de remming van een belangrijk deel van de CYP groep (waaronder dus CYP2D6).

Nu moeten we natuurlijk wel voorzichtig zijn met de vergelijking tussen DCK en Ketamine en vraag ik me ook af in welke mate en hoe lang ketamine werkelijk van invloed kan zijn op CYP2D6, maar het lijkt me wel goed om te weten dat ketamine dus invloed heeft op de CYP huishouding.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ketamine en 5-MeO-DMT worden beiden afgebroken door enzymen die vallen onder cytochrome P450 (CYP).

Dit onderzoek is wellicht relevant hier:

Ik zie dat van de verschillende enzymen in de CYP groep dat CYP2D6 (welke o.a. 5-MeO-DMT omzet naar bufotenine) ook bij de metabolic transformation van ketamine voorkomt (Ketamine wordt daardoor omgezet naar Norketamine).

Ook gaf dat onderzoek aan dat ketamine via bepaalde wegen van invloed is op de remming van een belangrijk deel van de CYP groep (waaronder dus CYP2D6).

Nu moeten we natuurlijk wel voorzichtig zijn met de vergelijking tussen DCK en Ketamine en vraag ik me ook af in welke mate en hoe lang ketamine werkelijk van invloed kan zijn op CYP2D6, maar het lijkt me wel goed om te weten dat ketamine dus invloed heeft op de CYP huishouding.
Dergelijke enzymen in de lever zouden een mogelijke deelverklaring kunnen bieden inderdaad!
Daarnaast ben ik nog wel benieuwd naar hoe 5-MeO-DMT dan precies tot hartklachten leidt. Want het is wel opmerkelijk dat de meeste psychedelica superveilig zijn wat betreft de lichamelijke effecten, maar 5-MeO-DMT dus niet. Daar moet dus nog een ander mechanisme aan het werk zijn.

Casrus

DF-koning
Dergelijke enzymen in de lever zouden een mogelijke deelverklaring kunnen bieden inderdaad!
Daarnaast ben ik nog wel benieuwd naar hoe 5-MeO-DMT dan precies tot hartklachten leidt. Want het is wel opmerkelijk dat de meeste psychedelica superveilig zijn wat betreft de lichamelijke effecten, maar 5-MeO-DMT dus niet. Daar moet dus nog een ander mechanisme aan het werk zijn.
Omdat Kermit ons dood wil?

(Bot, kort-door-de-bocht en totaal onwetenschappelijk. Precies zoals we hier van Casrus gewend zijn).

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Omdat Kermit ons dood wil?
Zou wel vet zijn als als coloradopadden zó in contact staan met hun lichaam dat ze puur op wilskracht kunnen besluiten om een giftige stof te biosynthetiseren en dan speciale klieren in de huid te laten groeien om te voorkomen dat ze zelf vergiftigd raken door die wilskracht.

Casrus

DF-koning
Zou wel vet zijn als als coloradopadden zó in contact staan met hun lichaam dat ze puur op wilskracht kunnen besluiten om een giftige stof te biosynthetiseren en dan speciale klieren in de huid te laten groeien om te voorkomen dat ze zelf vergiftigd raken door die wilskracht.
Zijn er geen slangen die kunnen besluiten een bepaalde hoeveelheid gif toe te dienen, of niet?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zijn er geen slangen die kunnen besluiten een bepaalde hoeveelheid gif toe te dienen, of niet?
Toedienen; jazeker!

Maar zelf uit vrije wil besluiten het vermogen te hebben dat gif te produceren?
Dat zou wel echt een complete wetenschappelijke doorbraak zijn.

Ik zou niet eens weten hoe je vrije wil kunt vaststellen bij mensen, laat staan slangen of padden.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zou niet eens weten hoe je vrije wil kunt vaststellen bij mensen, laat staan slangen of padden.
Aan de andere kant..
Misschien hebben slangen en padden juíst vrije wil, in tegenstelling tot mensen, omdat ze niet gehinderd worden door een uitgebreid sociaal systeem wat via opvoeding, cultuur, school en communicatie allerlei denkbeelden oplegt. 🤔

Daarnaast is 30 milligram 5-MeO-DMT intramusculair echt een enorm hoge dosis. Het was al een heel hoge dosis geweest als je die 30 milligram had gerookt, geslikt of gesnoven. Want een gangbare dosis 5-MeO-DMT zit tussen de 5 en 20 milligram. Maar als je drugs injecteert dan belandt de volledige dosis in je bloedbaan, terwijl een groot deel van de dosis niet door het lichaam wordt opgenomen als je een middel rookt of snuift.

Ik had eerder al 5-MeO-DMT intramusculair geinjecteerd, meestal rond 10 tot 15mng. De ervaringen die ik voor dat incident ermee had waren zo leuk. De rush die je voelt en de opwindendheid die je dan voelt is zo goed, ik denk dat het ontremmend effect van DCK me toen zodanig had beïnvloed dat ik de 5-MeO-DMT toen onderschatte en te ver wou gaan. Het was ook de eerste keer in mijn leven dat ik in een ziekenhuis zat.

Casrus

DF-koning
Ik had eerder al 5-MeO-DMT intramusculair geinjecteerd, meestal rond 10 tot 15mng. De ervaringen die ik voor dat incident ermee had waren zo leuk. De rush die je voelt en de opwindendheid die je dan voelt is zo goed, ik denk dat het ontremmend effect van DCK me toen zodanig had beïnvloed dat ik de 5-MeO-DMT toen onderschatte en te ver wou gaan. Het was ook de eerste keer in mijn leven dat ik in een ziekenhuis zat.

Was ook in de weer met 5-MeO-DMT...

Heb door mijn verkeerde rooktechniek 0,5 gram verprutst. Wat gebeurt er als je 5-MeO-DMT injecteert?

Was ook in de weer met 5-MeO-DMT...

Heb door mijn verkeerde rooktechniek 0,5 gram verprutst. Wat gebeurt er als je 5-MeO-DMT injecteert?

Toen ik 5-MeO-DMT hydrochloride intramusculair injecteerde voelde ik het opkomend gevoel na een minuut of 2.
Het hallucineren begint dan heel snel natuurlijk, qua visuals was het top, de auditieve hallucinaties waren ook prachtig en lichamelijk voelde ik aangename trillingen over heel mijn lichaam. Stel je het gevoel voor als je klaarkomt, doe dat maal 10 en dit voor gedurende 5 - 10 minuten. Dat is het gevoel dat ik toen had qua genot met 5-MeO-DMT intramusculair geinjecteerd.

Nadien had ik altijd een afterglow dat me een LSD doet denken. Ik vond het toen zo leuk om te doen omdat de trips met 5-MeO-DMT niet lang duren, tegenover LSD wat voor mij meestal 12 uren lang trippy zijn betekent.

Casrus

DF-koning
Toen ik 5-MeO-DMT hydrochloride intramusculair injecteerde voelde ik het opkomend gevoel na een minuut of 2.
Het hallucineren begint dan heel snel natuurlijk, qua visuals was het top, de auditieve hallucinaties waren ook prachtig en lichamelijk voelde ik aangename trillingen over heel mijn lichaam. Stel je het gevoel voor als je klaarkomt, doe dat maal 10 en dit voor gedurende 5 - 10 minuten. Dat is het gevoel dat ik toen had qua genot met 5-MeO-DMT intramusculair geinjecteerd.

Nadien had ik altijd een afterglow dat me een LSD doet denken. Ik vond het toen zo leuk om te doen omdat de trips met 5-MeO-DMT niet lang duren, tegenover LSD wat voor mij meestal 12 uren lang trippy zijn betekent.
Dank je voor de uitleg.

Heb trouwens net bericht gekregen van mijn ex.

Hij had natuurlijke 5-MeO-DMT en gebruikte er niks bij. (Maar kreeg waarschijnlijk wel voor andere dingen medicatie).

Hij zei dat hij meer dan een jaar pijn in zijn borstkas had, maar hij wist niet of er een hartstoornis was.

De ROA was roken.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja, ik snap het =)

Wat dat betreft is het wel een belangrijke realisatie dat de relatie tussen dosis en effect vermoedelijk niet lineair is. Het lijkt erop dat de effecten van 5-MeO-DMT een stuk sterker worden als je een klein beetje extra neemt. Zeker met research chemicals (zoals 5-MeO-DMT) is het daarom belangrijk om de dosis in heel kleine stapjes te verhogen als je op zoekt bent naar een intensere ervaring. Liever een keer te voorzichtig gedoseerd dan een keer te veel genomen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
En nog een extra protip: als je 5-MeO-DMT hydrochloride hebt dan kan je dat ook snuiven. Dat is een minder risicovolle manier van inname, maar heeft vergelijkbare voordelen (relatief snelle opname, relatief makkelijk te bepalen hoeveel je wil binnenkrijgen).

LucidLucy

Verslaafde in herstel
En nog een extra protip: als je 5-MeO-DMT hydrochloride hebt dan kan je dat ook snuiven. Dat is een minder risicovolle manier van inname, maar heeft vergelijkbare voordelen (relatief snelle opname, relatief makkelijk te bepalen hoeveel je wil binnenkrijgen).
Of pluggen

Ik ben zelf nooit hoger gegaan dan 7mg geplugd. En ja dat is een vrij lage dosering. Maar vond dat al een behoorlijk effect geven, zeker de lichamelijke stimulatie.

Proxima

Badass junkie
Daarnaast ben ik nog wel benieuwd naar hoe 5-MeO-DMT dan precies tot hartklachten leidt.Want het is wel opmerkelijk dat de meeste psychedelica superveilig zijn wat betreft de lichamelijke effecten, maar 5-MeO-DMT dus niet. Daar moet dus nog een ander mechanisme aan het werk zijn.
Hierover heb ik in het verleden dit gepost:

Bericht in onderwerp '5-meo-dmt fumarate?' https://drugsforum.nl/threads/5-meo-dmt-fumarate.72433/post-1761631

Tussen mensen is er bovendien een grote genetische variatie tussen het aanmaken van verschillende CYP enzymen. Hierdoor kan het zijn dat de ene persoon makkelijk 20mg 5-MeO-DMT aankan terwijl een andere persoon met zo'n dosis in het ziekenhuis (of erger) belandt.

Ook de combinatie van ketamineachtigen met 5-MeO-DMT geeft dus blijkbaar een verhoogd risico, dit is dus belangrijk om uit te dragen en mensen over te informeren in het kader van harm reduction.

mrorange

Bewuste gebruiker
5-MeO-DMT is sowieso al een verschikkelijk tripmiddel, ik heb nog nooit iemand gehoord die daar een goede ervaring mee heeft gehad. En ik zelf ook niet.. meest verschrikkelijke drug. 30 mg is inderdaad een hoge dosering. Het is namelijk 2x zo potent als N,N-DMT. En bij N DMT is 50 mg een hoge dosering. En dan spuit je het ook nog eens in je spieren... Je moet het vapen, met bv een basepijp. Ik sta niet raar te kijken dat je daardoor een infarct hebt gehad. Dit is echt serieus onverantwoord.

Laatst bewerkt:

Proxima

Badass junkie
5-MeO-DMT is sowieso al een verschikkelijk tripmiddel, ik heb nog nooit iemand gehoord die daar een goede ervaring mee heeft gehad.
Meld zich als iemand die daar zeer goede ervaringen mee heeft gehad.

Diepe reizen die me in een bijzondere state of mind wisten te brengen. 👍

mrorange

Bewuste gebruiker
Meld zich als iemand die daar zeer goede ervaringen mee heeft gehad.

Diepe reizen die me in een bijzondere state of mind wisten te brengen. 👍
ok dan! :) Serieus, het viel mij heel erg slecht. Ik heb echt zeer weinig goede ervaringen over MeO gehoord. Eigenlijk nooit. Vaak is het ook zo dat je eerder op internet meer negatieve reacties hoort, omdat mensen zich dan gaan afvragen of ze iets verkeerd hebben gedaan. Kan dan dus ook best zijn dat ik daarom juist met een negatief gevoel geprobeerd heb en dat is natuurlijk geen goede mindset om een trip in te gaan. Ik was niet bang ofzo maar ik ging er wel (bewust of onbewust) met de gedachte in van dit gaat heftig worden en waarschijnlijk negatief. Maar misschien toch nog eens proberen dan.

Bovenaan