• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

5 Meo DMT: Maker van het Universum in dromenland

Dooker

Belezen gebruiker
Je slaapt dus gewoon een uurtje (geen visuals of feelings)?
Zou dit dan niet met een ander middel kunnen? (Doe vooral waar je je goed bij voelt ik ben alleen heel nieuwsgierig)
het is de beste keus, ik val gelijk in slaap en heb er geen nasleep van. 5-meo-dmt heb ik nooit visuele trips van gehad, behalve een aantal keer in het begin dan zag ik een white-out maar door mn vele gebruik is dat verdwenen. combinatie met ketamine geeft een fijne synergy

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het gevoel dat ik er altijd aan overhoud is dat dit leven een droom is.

Edit: bericht is per ongeluk bevestigd 😅
Op een gegeven moment (of eigenlijk altijd al) kun je je dit ook nuchter beseffen. Daar heb je geen drugs voor nodig.

Maar het moet ook meer dan een gevoel worden. Je moet het daadwerkelijk zien.

Ik heb veel getript en dan blijf je het koppelen aan die middelen.

Wat voor mij werkt om nuchter te zien dat dit hele bestaan een droom is:

Zien dat het moment dat iets in bestaan komt (een perceptie: bijvoorbeeld zicht of gehoor) exact hetzelfde moment is dat deze zelfde perceptie alweer weg is. Alles is hier voor géén tijd. Niet weinig tijd, maar geen tijd. Dit zien trekt de hele grond onder het conventionele wereldbeeld dat je in een daadwerkelijke wereld zit, weg. Alles wat ervaren wordt is een projectie, een soort hologram. Niets is hier daadwerkelijk aanwezig in tijd. Het lijkt alleen zo, door de patronen waarin percepties verschijnen. De wereld bestaat uit terugkerende herkenbare patronen. Het enige met daadwerkelijk consistent bestaan is dat wat je niet kunt zien: jezelf.

Luister maar eens naar iemand die praat, maar niet naar de (betekenis van de) woorden, maar de geluiden zelf. De geluiden zijn in werkelijkheid aanwezig voor géén tijd. Niet slechts weinig tijd, maar: 0 tijd. 0 duratie.

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
Ik herken de visuals uit mijn vele truffel trips
Dit komt uit je vorige tripreport, maar 5-meo-dmt staat er juist om bekend dat je geen visuals krijgt in tegenstelling tot normale dmt…

Heb je wel echt 5-meo-dmt gebruikt? Ik begin steeds meer te twijfelen aan je verhaal. Het lijkt erop alsof je normale dmt beschrijft (wellicht op basis van wat je erover gelezen hebt) en geen ervaring hebt met 5-meo-dmt.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: XMR

Elvish A lot of noise.

Experimenterende gebruiker
Dit komt uit je vorige tripreport, maar 5-meo-dmt staat er juist om bekend dat je geen visuals krijgt in tegenstelling tot normale dmt…

Heb je wel echt 5-meo-dmt gebruikt? Ik begin steeds meer te twijfelen aan je verhaal. Het lijkt erop alsof je normale dmt beschrijft (wellicht op basis van wat je erover gelezen hebt) en geen ervaring hebt met 5-meo-dmt.
Niets is zeker in het leven.

Elvish A lot of noise.

Op een gegeven moment (of eigenlijk altijd al) kun je je dit ook nuchter beseffen. Daar heb je geen drugs voor nodig.

Maar het moet ook meer dan een gevoel worden. Je moet het daadwerkelijk zien.

Ik heb veel getript en dan blijf je het koppelen aan die middelen.

Wat voor mij werkt om nuchter te zien dat dit hele bestaan een droom is:

Zien dat het moment dat iets in bestaan komt (een perceptie: bijvoorbeeld zicht of gehoor) exact hetzelfde moment is dat deze zelfde perceptie alweer weg is. Alles is hier voor géén tijd. Niet weinig tijd, maar geen tijd. Dit zien trekt de hele grond onder het conventionele wereldbeeld dat je in een daadwerkelijke wereld zit, weg. Alles wat ervaren wordt is een projectie, een soort hologram. Niets is hier daadwerkelijk aanwezig in tijd. Het lijkt alleen zo, door de patronen waarin percepties verschijnen. De wereld bestaat uit terugkerende herkenbare patronen. Het enige met daadwerkelijk consistent bestaan is dat wat je niet kunt zien: jezelf.

Luister maar eens naar iemand die praat, maar niet naar de (betekenis van de) woorden, maar de geluiden zelf. De geluiden zijn in werkelijkheid aanwezig voor géén tijd. Niet slechts weinig tijd, maar: 0 tijd. 0 duratie.
Thx voor je bericht (het resoneert)!

De afgelopen week heb ik een aantal flashbacks gehad wanneer ik in meditatie ging. Ik merk dat het me meer moeite kost me er aan over te geven in nuchtere toestand.

de meest intense meditatie sessie heb ik de afgelopen week gehad nadat ik een meditaite van Joel S. Goldsmith tegen kwam online. Om de een of andere reden had ik het gevoel eens met een open mind iets anders te proberen, waarna een ik weer in die witte serene rust terecht kwam (wat overweldigend voelt).

Sinds dien ben ik me ook in de leer van deze man gaan verdiepen.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Niets is de achtergrond van iets.
Precies, je kunt je niet verschuilen achter niets, niets is de achtergrond. Als je je achter "niets" verschuilt, is dat niet het echte niets, maar een iets dat je hebt benoemd tot niets. Het echte niets is de compleet open transparante achtergrond van alles.

Sorry voor mijn ramblings maar dit fascineert me dus mateloos:

Er moet een tegenhanger van 'iets' zijn, om dat 'iets' kenbaar te maken. Er moet een achtergrond van niets zijn, om iets te kennen. Net zoals er een vel wit papier moet zijn, om een tekening/schilderij op te maken.

En wij zijn dat, wij zijn die achtergrond van niets.

Je kunt jezelf niet zien, want je bent het niets dat alles ziet. Net zoals een oog zichzelf ook niet kan zien. Daarom ben je ook niet het lichaam, want je ziet het lichaam. Dat wat je het lichaam noemt zijn een set van (tijdelijke) percepties, terwijl jij constant blijft als dat wat alle tijdelijke percepties (waaronder het lichaam) ziet.

Onironisch mateloos fascinerend.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Alles gaat voorbij.

Maar niets blijft. :wink:

Niets was er al, toen kwam alles en niets zal er nog zijn als alles voorbij is.

alles gaat voorbij

Belezen gebruiker
@Mindless

Ik vind het lichaam meer een soort exoskelet want er leven heel veel verschillende organismen op en in mij die van alles regelen waar ik geen weet van heb en helemaal niks voor hoef te doen.
Het is eigenlijk een soort ruimteschip.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind het niets ook wel boeiend maar ik vind dat we dan eerst moeten definiëren waar we het precies over hebben :tearsofjoy:
Dat "deel" van jezelf dat je niet kunt zien omdat het hetgeen is dat ziet(?)

Alles (alle dingen die gezien/ervaren worden) gaan voorbij, zoals je naam zegt. Maar wat met dat wat alles ziet komen en gaan?

Dat definieer ik zelf als het niets. Want dat heeft 0 objectieve kenmerken. En tóch is het hier, want wij zijn het.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mijn "niets" is hier op gebaseerd

"All there is is nothing apparently happening"

Yess!!

Het is het niets dat schijnbaar de vorm aanneemt van een wereld: van dingen, van mensen, etc.

Maar als je goed kijkt, zie je dat alles hier voor géén tijd aanwezig is. Het is "slechts" een show, een droom. Een ultra-complexe manifestatie van onze ondoorgrondelijke Zelf die zichzelf tijdelijk vergeet en in deze manifestatie/wereld/droom gaat leven als een kleine zelf (met kleine letter z), een ik, een afzonderlijke entiteit in een schijnbare wereld met anderen.

alles gaat voorbij

Belezen gebruiker
Yess!!

Het is het niets dat schijnbaar de vorm aanneemt van een wereld: van dingen, van mensen, etc.

👍

Maar als je goed kijkt, zie je dat alles hier voor géén tijd aanwezig is.

Deze begrijp ik niet.

Het is "slechts" een show, een droom. Een ultra-complexe manifestatie van onze ondoorgrondelijke Zelf die zichzelf tijdelijk vergeet en in deze manifestatie/wereld/droom gaat leven als een kleine zelf (met kleine letter z), een ik, een afzonderlijke entiteit in een schijnbare wereld met anderen.

Ja, dit is de allegorie van de grot van plato in een note dop toch?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Deze begrijp ik niet.
Elke perceptie heeft geen duratie.

Bijvoorbeeld een stem van iemand:

Als je de symbolische betekenis van de geluiden (taal) negeert en naar de pure perceptie van het geluid ervan luistert, is het moment dat een geluid in bestaan komt, hetzelfde moment dat datzelfde geluid alweer verdwenen is. Oftewel: de perceptie is hier voor géén tijd: 0.

Dit gaat op voor alle percepties: het moment van in bestaan komen = het moment van alweer verdwenen zijn. Er is nooit iets echt in bestaan gekomen, maar doordat de schijnbare percepties in (herkenbare) terugkerende patronen komen, is er de illusie van een daadwerkelijke wereld.

Ja, dit is de allegorie van de grot van plato in een note dop toch?
Er zijn meerdere levels van illusie. De grot van Plato illustreert hoe de heersers over de mensheid het "voetvolk" door manipulatie in een geestelijke illusie houdt. Een illusie waarmee de heersers de controle kunnen houden en de (relatieve) realiteit van de bevolking onder hen proberen te bepalen:

1000013450.jpg

Maar al dat speelt zich af ín de overkoepelende illusie dat er daadwerkelijk een fysieke wereld is. We hebben nooit een wereld gezien, we zien percepties die hier aanwezig zijn voor geen tijd en onze geest vormt (grotendeels door onze opvoeding) intern een interpretatie over die percepties en noemt dat de wereld.

alles gaat voorbij

Belezen gebruiker
Maar al dat speelt zich af ín de overkoepelende illusie dat er daadwerkelijk een fysieke wereld is. We hebben nooit een wereld gezien, we zien percepties die hier aanwezig zijn voor geen tijd en onze geest vormt (grotendeels door onze opvoeding) intern een interpretatie over die percepties en noemt dat de wereld.
Vgls mij is de grot van plato van toepassing op deze illusie.
Ons bewustzijn is vernauwd en van die zwakke plek maken "de heersers van de wereld" juist gebruik om mee te manipuleren.

alles gaat voorbij

Belezen gebruiker
Elke perceptie heeft geen duratie.

Bijvoorbeeld een stem van iemand:

Als je de symbolische betekenis van de geluiden (taal) negeert en naar de pure perceptie van het geluid ervan luistert, is het moment dat een geluid in bestaan komt, hetzelfde moment dat datzelfde geluid alweer verdwenen is. Oftewel: de perceptie is hier voor géén tijd: 0.

Dit gaat op voor alle percepties: het moment van in bestaan komen = het moment van alweer verdwenen zijn. Er is nooit iets echt in bestaan gekomen, maar doordat de schijnbare percepties in (herkenbare) terugkerende patronen komen, is er de illusie van een daadwerkelijke wereld.
Dit weet ik allemaal niet, het enige wat ik zeker weet is dat het altijd "NU" is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vgls mij is de grot van plato van toepassing op deze illusie.
Ons bewustzijn is vernauwd en van die zwakke plek maken "de heersers van de wereld" juist gebruik om mee te manipuleren.
Ik geloof dit persoonlijk niet. Want als je echt door de fundamentele illusie van de wereld heen ziet, zie je de verbondenheid tussen alles en ervaar je die liefde van die eenheid (noem het God, noem het Liefde, whatever). Als je dat ervaart, is er geen stimulus om "anderen" te manipuleren, want dan weet je dat fundamenteel, die "ander" jezelf is.

Daarom denk ik dat de mensen die proberen hele populaties te manipuleren/controleren, nooit zo door de illusie heen hebben gezien.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit weet ik allemaal niet, het enige wat ik zeker weet is dat het altijd "NU" is.
100%

Maar!!

Wat zijn de implicaties van dat het altijd NU is?

Dit begint met dat dít NU, hetzelfde nu is als dít NU.

En daarmee kom je op hetzelfde uit: er is geen tijd. Tijd is een illusie. Het is altijd alleen maar nu. En dat zijn geen verschillende "nu's". Er is maar 1 nu. Er is altijd maar 1 nu "geweest" (zelfs dat klopt niet, want "geweest" impliceert de realiteit van tijd) en er zal altijd maar 1 nu zijn.

Dit nu is eeuwigheid. (wat betekent: géén tijd, niet: eeuwig voortdurende tijd)

Het is simpel. Het is slechts jezelf ontdaan van alles wat niet essentieeel aan je is.

Laatst bewerkt:

alles gaat voorbij

Belezen gebruiker
Ik bedoel er idd mee dat er maar 1 moment is.
Ik vraag me wel eens af of je kunt meten hoe lang een foto duurt.
Als er zoiets bestaat als plancktijd dan moet daar een getal voor staan toch?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik bedoel er idd mee dat er maar 1 moment is.
Ik vraag me wel eens af of je kunt meten hoe lang een foto duurt.
Als er zoiets bestaat als plancktijd dan moet daar een getal voor staan toch?
Binnen de illusie bestaat er natuurlijk wel relatieve tijd.

Je kunt meten hoeveel seconden (zelfbedachte eenheden trouwens) een specifieke gebeurtenis duurt.

Maar de eigenlijke perceptie die je hebt, is al weg op het moment dat je hem ervaart. (objectieve) wetenschap kan hier niet komen, dit gaat om zelf observeren van perceptie.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik herken dit niet en begrijp het niet. Maar wat is je punt, wat zegt het volgens jou?
Het gaat erom zelf het experiment te doen. (In je eigen ervaring)

Kies een perceptie, welke perceptie dan ook. Al zijn zicht en vooral gehoor het makkelijkste hiervoor imo. En observeer het:

Kijk naar dít moment en probeer het vast te "grijpen", probeer het hier te houden.

Dit lukt niet, want dít moment nú is tegelijkertijd wanneer je het ervaart alweer weg.

Als zelfs de huidige perceptie al weg is, hoe kan er dan een wereld zijn?

Je kunt dit niet beredeneren, alleen observeren:

Dat wat ik zie, hoor, voel, etc. is op hetzelfde moment alweer weg.

Het is zó simpel dat het moeilijk lijkt. Als je het ziet, barst je in lachen uit. Tranen van vreugde heb ik er vaak bij, omdat: de wereld is niet echt, máár bij het zien ervan stopt de illusie niet. Hierdoor heb je the best of both worlds:

- Vrijheid van een entiteit in een wereld te zijn.
- De wereld zien vanuit een ongeconditioneerd bewustzijn: ongelofelijke schoonheid zien, want je ziet niet meer de labels die je op alles plakte, maar je ziet het geheel, de eenheid, gemanifesteerd als precies dat wat je nu voor je ziet. Je ziet je eigen diepste puurste zelf (liefde) weerspiegelt in de schijnbare wereld.

Elvish A lot of noise.

@Elvish A lot of noise. wat betekent Elvish A lot of noise ?
Niet kunnen reken, onjuiste conclusies trekken, geen Engels begrijpen, dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.

Pak terug op je ademhaling en kom terug als je iets hebt bij te dragen “kerel”.

alles gaat voorbij

Belezen gebruiker
Niet kunnen reken,
onjuiste conclusies trekken,
geen Engels begrijpen,
dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat,
Hahahaha

Je vergeet: de schuld nooit bij jezelf zoeken.

Of loop ik nu op de zaken vooruit?

maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.

Laatst bewerkt:

Elvish A lot of noise.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Niet kunnen reken, onjuiste conclusies trekken, geen Engels begrijpen, dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.

Waarom zo aanvallend?

Ik kan prima Engels en ik begrijp je naam ook niet. Iemand mag dat toch vragen, of mis ik hier iets?

Bovenaan