• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand 5-MeO-DMT: The God Molecule

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Februari 2020

Alles heeft geleid tot dit moment. Elke dag die ik heb geleefd, elke stap die ik heb gezet. Alle keren dat ik adem heb gehaald, elke seconde van mijn levensloop. En niet slechts mijn eigen levensloop. Want ook elke dag die jíj hebt geleefd heeft geleid tot dit doel. En niet alleen elke dag die jij hebt geleefd; elke dag die IEDEREEN heeft geleefd. Wij allemaal. Onze geboorte, onze eerste stappen, onze fouten en onze leermomenten. Onze momenten van diepe vreugde en puur verdriet. Alles wat wij hebben ervaren, van begin tot eind, komt hier samen. Dit is waar we alles voor hebben gedaan.

Het begon als een normale dag. Mijn woonkamer, mijn goede vriend naast me, een warme maaltijd en een documentaire. Daarna namen we N,N-DMT, een weloverwogen beslissing waar een goede voorbereiding aan vooraf is gegaan. Mijn trip viel mild uit, V had een indrukwekkende trip, en toen was de DMT op. Compleet uit het niets werd ik toen geroepen door de 5-MeO-DMT die ik al langer in huis had maar nog niet eerder behoefte aan had gevoeld uit te proberen. Dit spul staat bekend om zijn zeer krachtige werking en zou vijf keer sterker dan DMT moeten zijn, wat toch al geen kinderspul is. Het was mijn tijd nog niet. Tot nu. De ingeving kwam plots en de beslissing was snel gemaakt.

Afwegen is vrij zinloos op zo’n lage dosering, dus ik haal een mespuntje uit het zakje en leg het in mijn bong. Als ik de vlam erbij hou krijg ik wat rook binnen, en ik geef de bong snel aan V omdat er duidelijk iets aan zit te komen wat nu al heftiger is dan de DMT ervaring van eerder.
Het is buitenaards. Ik voel angst. Dit is volledig onbekend terrein, ik heb dit nog nooit meegemaakt. Buitenaards is het enige woord wat steeds in me opkomt. Ik ben bang, ik voel weerstand. Dit is andere koek, ik voel van alles tegelijk, kan ik nog uitstappen?? Maar voor ik het weet voel ik het ook alweer afzwakken. Tijdsbesef is onaangetast. Ik heb geen idee wat ik hiervan moet vinden. Zo kort en toch zo indrukwekkend. Buitenaards, maar niet donker of kwaads. Een compleet andere wereld waarin niets mij bekend is. Het voelt als een voorproefje. Een voorproefje van wat?

Eenmaal bijgekomen merkt V op dat er misschien nog wat 5-MeO-DMT in het pijpje zit. Zal er nog rook uit komen als ik de vlam erbij hou? Ik verwacht er niet veel meer van. Ineens ontstaat er veel rook. Ik blijf inhaleren tot mijn longen tot het randje gevuld zijn en ik echt niet meer kan. Al na een paar seconden weet ik het.

De paar seconden voor je beseft dat je doodgaat.
Instant ego-dood.

En weg.
Wat er vervolgens gebeurt is niet in taal vast te leggen en gaat het menselijke voorstellingsvermogen ver te boven. Angst is er niet. Dat kan ook niet. Ik zit er ín. Het is alsof DE knop is ingedrukt en een aaneenschakeling van gebeurtenissen wordt in een onnavolgbaar sneller-dan-het licht tempo in gang gezet welke ik met geen pen kan beschrijven, maar waar duizenden (?), miljoenen, (?) miljarden (?) verschillende dingen, verschillende tijden, verschillende codes, verschillende regeneraties, verschillende onvoorstelbaar complexe en uitgebreide mathematische berekeningen en andere niet uit te leggen verschijnselen de revue passeren. Ik ga er allemaal doorheen. Volledig. Ik word uit elkaar getrokken, vervormd, gecreëerd, verwoest, opgeblazen, vernieuwd, geruïneerd, gemaakt, in elkaar gedraaid, geboren, verwrongen, omgebouwd. Alle atomen waaruit alles is opgebouwd komen voort uit deze processen, dit alles stond al vast, tot in de kleinste details. Ik ben alle onvoorstelbare krachtige energie, ik ben een ster die geboren wordt én sterft, ik ben alles in het sterrenstelsel, ik ben ruimte en tijd.

Ineens een onvoorstelbaar verdriet. Het verdriet van alle mensen bij elkaar. Het gezamenlijke bewustzijn van alle levens die ooit hebben geleefd komt samen in mij, en ik moet er allemaal doorheen. Ik doorleef al het verdriet, alle pijn die ooit geleden is. Maar ook alle vreugde, alle liefde, alle haat en alle wanhoop. Flitsen van individuele levens, één voor één, in razendsnel tempo maar toch volledig. Niet de gebeurtenissen, wel de gevoelens. Ik voel hoe ik verkracht word. Ik voel hoe ik verkracht. Ik voel hoe ik vermoord word. Ik voel hoe ik vermoord. Ik voel hoe ik gepijnigd word. Ik voel hoe ik pijnig. Het is ondraaglijk, het is ZO ondraaglijk, het is ZO ondraaglijk dat het ondraaglijk is en dan NOG ONDRAAGLIJKER. HET IS ONDRAAGLIJK! En toch moet het gevoeld worden, is er geen greintje twijfel of angst. Puur verdriet in zijn meest ondraaglijke en complete vorm. Het moet nog verder worden opgebouwd. Datgene waar alles naartoe leeft, waar alles voor dient, gebeurt. Ondraaglijke geladen energie balt zich samen in mij, het gaat zo ondraaglijk worden dat ik uit elkaar ga barsten en iets nieuws zal ontstaan, zoals al vele malen eerder is gebeurd en nog vele malen zal gaan gebeuren. Een nieuw universum wacht op zijn gewelddadige geboorte.

Ik hoor mijn eigen harde gehuil. De snelheid van de levens waar ik doorheen ga neemt af. De intensiteit van de levens waar ik doorheen ga neemt af. De ongelooflijke energie die door mijn lijf raast neemt af. Ontlading. Zachtheid. Licht, warmte. Na het verdriet komt nu de liefde. Ik heb liefde gegeven, in alle mogelijke vormen. Ik heb liefde ontvangen. Pure liefde in al zijn verschillende verschijningen. Ik ben de bron van alle liefde, de bron van al het licht, de bron van alle kracht. Dit is waar alle levens voor zijn geleid. Het Doel is bereikt.

Ik besef me dat ik op de bank zit. Ik besef me dat V naast me zit. Ik ben weer op aarde. Ik ben weer terug in één van mijn vele verschijningsvormen. Om verder te ervaren wat ervaren moet worden. Tot het onvermijdelijke moment komt dat we samenkomen tot de ene bron die wij zijn zodat wij zullen exploderen in het Nieuwe.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
NAWOORD
Het was voornamelijk een staat van intense liefde, vrede, verwondering en shock waarin ik nadien verkeerde. De ervaring was te veel om te bevatten, woorden schoten te kort en nadenken over morgen zou morgen wel komen.
De volgende dag had ik een feest en nam ik 150 microgram 1P-LSD. Deze trip gaf me constante flashbacks naar de 5-MeO-DMT ervaring. Alsof ik het steeds opnieuw beleefde, maar dan in het klein en minder intens. Daarna was ik moe, bevredigd en op.

Een dag later begon het gewone leven weer. Maar er was iets veranderd. Als ik over straat liep voelde ik de emoties van mensen om me heen alsof het mijn eigen emoties waren. Het verhaal van de buurman, het klaagpraatje van de buurvrouw. Ik begreep ze ineens volkomen, voelde de emoties alsof het mijn eigen leven betrof. Ik kon me inleven in iedereen en kon op geen enkele persoon in de wereld boos zijn omdat ik alle beweegredenen van iedereen tot me kreeg en kon doorgronden.

Het was te veel. Als alle emoties van anderen binnenkomen als je eigen emoties word je gek. Ik voelde me extreem verward, angstig, euforisch, nietig, geliefd, triestig, dankbaar en eenzaam. Ik voelde alles tegelijk. Dit kon ik niet aan. Ik was bang de grip op de dagelijkse realiteit te verliezen. Ik maakte mijn wereldje zo klein mogelijk, zorgde dat er niets van wereldnieuws bij me kon komen, maakte geen contact met mensen behalve een select groepje vrienden. Ik wist niet wat ik met mijzelf aan moest. Concentreren op verplichte zaken lukte niet meer dus ik was een paar dagen uit de running. De gedachte dat ik nog zo veel lessen moet leren, zo veel problemen op moet lossen en nog zo veel moet ervaren maakte mij moedeloos. Te veel om te bevatten. Of ik begin bij mijn eigen problemen of die van een ander maakt niet uit, het is hetzelfde. Hoe veel levens gaan er nog overheen voor alles geleerd is? En ik weer opnieuw door die ondraaglijke ervaring heen moet, met perfecte liefde als resultaat, maar ondraaglijk desalniettemin? En met welk doel? En wat dan?
Zo veel vragen.

Hoewel deze ervaring zeer positief is raak ik 5-MeO-DMT niet meer aan. Ik heb tijd nodig om weer te aarden.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Interessant, jouw ervaring, of beter gezegd, de conclusie die je trekt uit je ervaring, komt overeen met die van veel psychonauten, inclusief een klein beetje (ik ben helemaal nog niet zo ervaren) met de mijne.

Alles heeft geleid tot dit moment. Elke dag die ik heb geleefd, elke stap die ik heb gezet. Alle keren dat ik adem heb gehaald, elke seconde van mijn levensloop. En niet slechts mijn eigen levensloop. Want ook elke dag die jíj hebt geleefd heeft geleid tot dit doel.
't Is zeer graag gedaan :) mooi stukje butterfly effect en determinisme.

Ik voel hoe ik verkracht word. Ik voel hoe ik verkracht. Ik voel hoe ik vermoord word. Ik voel hoe ik vermoord. Ik voel hoe ik gepijnigd word. Ik voel hoe ik pijnig. Het is ondraaglijk, het is ZO ondraaglijk, het is ZO ondraaglijk dat het ondraaglijk is en dan NOG ONDRAAGLIJKER. HET IS ONDRAAGLIJK! En toch moet het gevoeld worden, is er geen greintje twijfel of angst.
Voelde je dan ook fysieke pijn, of was die pijn vooral mentaal? Ik vraag me soms af of, als je heel diep tript, of je ook fysieke pijn kunt voelen. Dat is een klein beetje een schrik van mij. Want aangezien trippen je zicht, gehoor, enzovoort overneemt, waarom ook niet je gevoel? Al leert ervaring me dat pijn slechts een hersenimpuls is als je tript (pijn die je "echte lichaam" voelt tenminste, heb nog nooit pijn-hallucinatie door trippen gehad).

Veel succes met terug aarden! Het zal zeker lukken, je zit vermoedelijk in een afterglow die vanzelf over gaat.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Holy shit @NiandraLades, jij bent echt hardcore bezig de laatste tijd! Ik snap wel dat je even een pauze neemt nu. Prachtig geschreven weer uiteraard!

Je report doet me op veel punten denken aan dit report.

Hoeveel kun je nog meer ervaren met trippen na zo'n ervaring vraag ik me af...

Hoe veel levens gaan er nog overheen voor alles geleerd is? En ik weer opnieuw door die ondraaglijke ervaring heen moet, met perfecte liefde als resultaat, maar ondraaglijk desalniettemin? En met welk doel? En wat dan?
Zo veel vragen.
Is dat ook niet de horror, om het zo te zien? Om alles voor je te plaatsen op een tijdslijn en eraan te denken dat je daar allemaal nog doorheen moet? Dat is een centraal thema in mijn eigen leven geweest. Zowel in grote dingen als bijvoorbeeld het doorkomen van een werkdag, of zelfs het doen van huishoudelijke klusjes. Dat soort denken heeft mij alleen maar leed bezorgd en grote delen van mijn leven tot een ware hel gemaakt.

De verlossing ligt er denk ik in om niet meer in gedachten die tijdslijn bij te houden. Om enkel je aandacht te geven aan wat hier nu is. Als je nu oké bent, neem je dat oké zijn mee naar het volgende moment en is dat het enige dat bestaat voor jou. :) In het moment zelf is er niemand die door een ervaring heen moet en is er geen doel behalve het moment zelf.

Maar ik herken mij heel erg in dat denken. In alvast uitkijken naar het moment dat alles perfect zal zijn en de lange weg die eerst nog afgelegd moet worden om daar te komen. Sommige boeddhisten bijvoorbeeld denken al te weten dat ze nog zoveel honderden levens moeten lijden om uiteindelijk tot Nirvana te komen. Is dat dan niet puur de geest die zichzelf kwelt en niet ziet dat de verlossing alleen hier en nu kan zijn, vraag ik mij af?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Als er zoiets zou bestaan als een "trip-report-restaurant" en ik had iets mogen bestellen uit het "Trip-report-menu" dan zou een 5-meo DMT tripreport van @NiandraLades hoog op mijn verlanglijstje staan! En nu krijg ik hem zomaar op een natte woensdagochtend in mijn schoot geworpen.

Ik ben eigenlijk veel te druk op mijn werk om hier rond te snuffelen maar dit report moest ik gewoon even lezen! Ik verzin zo wel een oplossing voor mijn werk... Prachtig geschreven weer Niandra! Klinkt, zoals verwacht bij 5-meo DMT, waanzinnig heftig. Ik ben hier duidelijk nog niet aan toe... Vond je het inderdaad (veel) heftiger dan nn-DMT en DPT? Zou je het mensen aanraden? En hoe gaat het nu met je?

Dikke knuffel!
Eik

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Voelde je dan ook fysieke pijn, of was die pijn vooral mentaal? Ik vraag me soms af of, als je heel diep tript, of je ook fysieke pijn kunt voelen. Dat is een klein beetje een schrik van mij. Want aangezien trippen je zicht, gehoor, enzovoort overneemt, waarom ook niet je gevoel? Al leert ervaring me dat pijn slechts een hersenimpuls is als je tript (pijn die je "echte lichaam" voelt tenminste, heb nog nooit pijn-hallucinatie door trippen gehad).

Veel succes met terug aarden! Het zal zeker lukken, je zit vermoedelijk in een afterglow die vanzelf over gaat.
Dankjewel! Ik zat niet meer in mijn lichaam, dus was niet in staat fysieke pijn te voelen. Ik zou het ook niet 'mentaal' noemen, want het had niet te maken met denken of hersenprocessen; het was puur gevoel, puur emotie. De emotie van het verkracht worden, de emotie van het vermoorden, in zijn meest pure vorm.
Wanneer ik diep trip zonder ego-dood ervaring ik soms wel hevige fysieke pijn. Ik heb wel eens in een LSD trip ervaren dat ik urenlang bijna zou stikken en dat voelde mentaal en fysiek niet anders van zo'n daadwerkelijke ervaring (vermoed ik, want het is me nooit niet-trippend overkomen). Het fysieke component hoort er ook bij als je in je lichaam zit.

Het aarden voelt tegenstrijdig; enerzijds wil ik en moet ik aarden om de dagelijkse gang van zaken weer op te pakken en ook verder te gaan met leven, ervaren en lessen opdoen. Ik weet nu weer beter welke doelen ik heb en waar ik aan ga werken. Anderzijds weet ik dat het gevoel steeds verder af zal zwakken, en dat ik dan weer ga twijfelen, de weg kwijt ga raken, weer zal vallen en opnieuw zal zoeken. Het blijft een eeuwige worsteling. Inzichten opdoen is het begin, bij integreren ligt de grote uitdaging.

Laatst bewerkt:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Holy shit @NiandraLades, jij bent echt hardcore bezig de laatste tijd! Ik snap wel dat je even een pauze neemt nu. Prachtig geschreven weer uiteraard!

Je report doet me op veel punten denken aan dit report.

Hoeveel kun je nog meer ervaren met trippen na zo'n ervaring vraag ik me af...
Daarom ben ik nu ook even klaar. Normaliter ben ik de eerste die roept dat je nooit genoeg kunt trippen om jezelf te ontdoen van alles wat niet van jou is, los te komen van je omgeving en het proces van leren en ervaring opdoen te versnellen. Ik heb mijn hele leven op deze doorbraak gewacht en voelde al langer dat ik iets moest forceren. Ik heb het nu gekregen. Het is meer dan dat ik ooit om had durven vragen en besef me dat ik enorm bevoorrecht ben. Maar als ik mijzelf niet volledig wil verliezen hierin moet ik nu stoppen.
Het report zal ik later lezen!
Is dat ook niet de horror, om het zo te zien? Om alles voor je te plaatsen op een tijdslijn en eraan te denken dat je daar allemaal nog doorheen moet? Dat is een centraal thema in mijn eigen leven geweest. Zowel in grote dingen als bijvoorbeeld het doorkomen van een werkdag, of zelfs het doen van huishoudelijke klusjes. Dat soort denken heeft mij alleen maar leed bezorgd en grote delen van mijn leven tot een ware hel gemaakt.

De verlossing ligt er denk ik in om niet meer in gedachten die tijdslijn bij te houden. Om enkel je aandacht te geven aan wat hier nu is. Als je nu oké bent, neem je dat oké zijn mee naar het volgende moment en is dat het enige dat bestaat voor jou. :) In het moment zelf is er niemand die door een ervaring heen moet en is er geen doel behalve het moment zelf.

Maar ik herken mij heel erg in dat denken. In alvast uitkijken naar het moment dat alles perfect zal zijn en de lange weg die eerst nog afgelegd moet worden om daar te komen. Sommige boeddhisten bijvoorbeeld denken al te weten dat ze nog zoveel honderden levens moeten lijden om uiteindelijk tot Nirvana te komen. Is dat dan niet puur de geest die zichzelf kwelt en niet ziet dat de verlossing alleen hier en nu kan zijn, vraag ik mij af?
Dit is heel treffend. Dit is inderdaad exact waar ik tegenaan loop en wat ik los moet gaan laten. Ik wil nu ook zo snel mogelijk alles gedaan hebben, alle problemen opgelost hebben. Ik heb nog altijd eigen problemen, vele imperfecties en uitdagingen en dat is al een klus op zich, maar dan zie ik ook nog zo veel andere problemen in de wereld en mensen die zichzelf kwijt zijn geraakt, ongelukkig zijn en totaal niet open staan voor mijn denkwijze (die ik dan ook zeker niet wil opdringen en wat nog wel een aandachtspuntje is). Maar ik vraag me dan af hoe veel levens er nog voor nodig zijn voordat ze tot inzichten komen en dat maakt me moedeloos en ook gewoon heel erg ongeduldig. :tonguewink: Ik besef me ook dat ik niet alle problemen in de wereld op kan lossen, maar hoe meer er lukken, hoe sneller we compleet zijn. Maar ik moet bij mezelf beginnen, genoeg werk te verzetten, en alles wat ik de wereld in gooi zal zijn uitwerking hebben.
En er zijn steeds vaker momenten waarin ik enkel het 'nu' ervaar. Ik ben op weg. :)

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daarom ben ik nu ook even klaar. Normaliter ben ik de eerste die roept dat je nooit genoeg kunt trippen om jezelf te ontdoen van alles wat niet van jou is, los te komen van je omgeving en het proces van leren en ervaring opdoen te versnellen. Ik heb mijn hele leven op deze doorbraak gewacht en voelde al langer dat ik iets moest forceren. Ik heb het nu gekregen. Het is meer dan dat ik ooit om had durven vragen en besef me dat ik enorm bevoorrecht ben. Maar als ik mijzelf niet volledig wil verliezen hierin moet ik nu stoppen.
Erg verstandig denk ik. :) En je hebt het toch maar mooi even gedaan/beleefd!

Het report zal ik later lezen!
Het is best een heftig report. De schrijfster heeft zich tijdens de ervaring denk ik in eerste instantie heel erg afgezet tegen wat haar overkwam. Dat gedeelte herken ik niet zo in jouw report, maar wel veel andere dingen zoals het lijden zien van de gehele mensheid en dat alles samenkomt in deze ene ervaring.

Dit is heel treffend. Dit is inderdaad exact waar ik tegenaan loop en wat ik los moet gaan laten. Ik wil nu ook zo snel mogelijk alles gedaan hebben, alle problemen opgelost hebben. Ik heb nog altijd eigen problemen, vele imperfecties en uitdagingen en dat is al een klus op zich, maar dan zie ik ook nog zo veel andere problemen in de wereld en mensen die zichzelf kwijt zijn geraakt, ongelukkig zijn en totaal niet open staan voor mijn denkwijze (die ik dan ook zeker niet wil opdringen en wat nog wel een aandachtspuntje is). Maar ik vraag me dan af hoe veel levens er nog voor nodig zijn voordat ze tot inzichten komen en dat maakt me moedeloos en ook gewoon heel erg ongeduldig. :tonguewink: Ik besef me ook dat ik niet alle problemen in de wereld op kan lossen, maar hoe meer er lukken, hoe sneller we compleet zijn. Maar ik moet bij mezelf beginnen, genoeg werk te verzetten, en alles wat ik de wereld in gooi zal zijn uitwerking hebben.
En er zijn steeds vaker momenten waarin ik enkel het 'nu' ervaar. Ik ben op weg. :)
Ik denk dat je "conclusies" helemaal kloppen. :) Soms is het wel moeilijk om een bepaald inzicht te hebben en dat dan ook daadwerkelijk te implementeren ja. Tenminste, wanneer we niet helemaal 'in the moment' zijn.

Steeds terugkomen naar wat daadwerkelijk nu gebeurd haalt de 'ik' uit het hele verhaal, wat op een bepaalde manier enorm troostend is vind ik. De 'ik' die nog zoveel moet leren en doormaken bestaat helemaal niet in dit eigenlijke moment! En dat wat wel echt bestaat weet intuïtief exact hoe het moet dealen met dit moment. Wellicht omdat dit moment en alle andere momenten al gebeurd zijn en we het slechts opnieuw beleven? Zo'n vermoeden heb ik, maar wie weet...

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als er zoiets zou bestaan als een "trip-report-restaurant" en ik had iets mogen bestellen uit het "Trip-report-menu" dan zou een 5-meo DMT tripreport van @NiandraLades hoog op mijn verlanglijstje staan! En nu krijg ik hem zomaar op een natte woensdagochtend in mijn schoot geworpen.
:tearsofjoy::tearsofjoy:
Klinkt, zoals verwacht bij 5-meo DMT, waanzinnig heftig. Ik ben hier duidelijk nog niet aan toe... Vond je het inderdaad (veel) heftiger dan nn-DMT en DPT? Zou je het mensen aanraden? En hoe gaat het nu met je?
Ja. Veel heftiger dan alles wat ik ooit heb gedaan. DPT valt in het niets hierbij. Terwijl ik sommige DPT trips ook als heel heftig heb ervaren, maar dit is toch van een totaal andere orde. Ik denk ook dat hier niets meer over heen zal komen.
Zou ik het mensen aanraden? Moeilijk. Ik weet nog dat ik er net uit kwam en V vroeg of hij ook een poging mocht wagen. Vol ongeloof vroeg ik: "weet je het ECHT, ECHT, ECHT zeker???? Het is ECHT heel heftig!" maar wel met een grote glimlach, want het was het allerheftigste, maar ook het allermooiste wat ik ooit had meegemaakt. (Helaas kreeg hij niet zo veel rook binnen waardoor hij wel 2 hele mooie ervaringen had, maar niet zo intens). Ik denk wel dat iedereen dit in zijn leven één keer meegemaakt zou moeten hebben. Maar het heeft de potentie je kijk op de wereld volledig te veranderen. Het kan je goed van slag maken en als je in de dagen erna moet werken, voor je kinderen moet zorgen, mee moet draaien etc, dan kan dat wel eens problemen geven. Toch is dat misschien juist nodig. Het zet dingen in beweging. Misschien zal dit de grote ommekeer teweeg kunnen brengen. Maar het valt echt niet te onderschatten. Ik denk eigenlijk dat ieder mens het op de wereld het op hetzelfde moment zou moeten doen, en vanaf dan zal de wereld nooit of te nimmer meer hetzelfde zijn. :redheart: :grin: #dreambig
Hoe het nu gaat? Ik voel me geweldig en soms vreselijk tegelijk. Wat ik lastig vind is dat alle kleine dingen van het leven zo onzinnig voelen bij zulke allesoverstijgende gedachten. Ik zit vol vragen, kan nergens anders aan denken dan deze ervaring, maar sta wel al weer wat meer met beide benen op de grond. Eten, slapen, bewegen en in contact blijven met mijn omgeving helpt. Zo veel om dankbaar voor te zijn.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het is ECHT heel heftig!" maar wel met een grote glimlach, want het was het allerheftigste, maar ook het allermooiste wat ik ooit had meegemaakt.
Alles wat ik over 5-Meo DMT hoor, lees en zie schreeuwt "HEFTIG!". Ik geloof niet dat ik daar nu sterk genoeg voor ben. Eerst nog maar eens wat verder experimenteren met nn-DMT. Wie weet kom ik ooit in dit leven nog toe aan 5-meo...

Ik denk eigenlijk dat ieder mens het op de wereld het op hetzelfde moment zou moeten doen, en vanaf dan zal de wereld nooit of te nimmer meer hetzelfde zijn. :redheart: :grin: #dreambig
Dat denk ik ook vaak. We leven in een tijd waar we de wereld keihard aan het verkloten zijn. De wereld warmt in waanzinnig tempo op en we zijn te verdeeld, te egoistisch en te kortzichtig om daar adequaat mee om te gaan. In de tussentijd leveren we strijd met elkaar en worden de rijksten rijker en de armen armer. 1 van de redenen dat ik zo gepassioneerd ben over psychedelica is mijn hoop/wens dat als voldoende mensen psychedelica gaan gebruiken we misschien wat beter met elkaar en onze wereld omgaan. Ik blijf gezellig met je meedromen! De werkelijkheid is soms te akelig om onder ogen te komen...

Cerberus

Bewuste gebruiker
Ik denk hier soms ook over na. Ik bedenk dan, dat als er iets zit in het soort waarheid waar dit topic over gaat (hoe heet dit eigenlijk? Karmacyclus?), dat al die levens niet per se lineair verlopen, eerder allemaal "tegelijk" misschien. Ik heb dat ook gedaan in mijn laatste 12 gram truffeltrip zoals je kon lezen, mij afvragen of de levens in een bepaalde volgorde zijn, en hoe ver ik dan zat in de hele tijdlijn. Maar ondertussen denk ik: dingen in sequentie willen zetten is iets typisch menselijks. En leidt tot logische errors. Want hoe is het mogelijk dat je gereïncarneerd zal worden tot iemand die in het verleden leefde, of zelfs tegelijk met jou in het heden, en je dingen (wijsheden/instinct?) zal meenemen die jij geleerd hebt, als de acties van iemand die voor of tegelijk met jou leeft net van invloed is op hoe je huidig leven verloopt? Ten tweede zul je ook niet denken "hoeveel levens nog?" want je huidig leven weet je niet meer.

Wanneer ik diep trip zonder ego-dood ervaring ik soms wel hevige fysieke pijn. Ik heb wel eens in een LSD trip ervaren dat ik urenlang bijna zou stikken en dat voelde mentaal en fysiek niet anders van zo'n daadwerkelijke ervaring (vermoed ik, want het is me nooit niet-trippend overkomen). Het fysieke component hoort er ook bij als je in je lichaam zit.
Dank voor je antwoord. Het zal me toch niet tegenhouden te trippen, dus het kan me enkel sterker maken zeker :) maar het is wel extra motivatie niet te roekeloos te zijn met doseringen.

Het aarden voelt tegenstrijdig; enerzijds wil ik en moet ik aarden om de dagelijkse gang van zaken weer op te pakken en ook verder te gaan met leven, ervaren en lessen opdoen. Ik weet nu weer beter welke doelen ik heb en waar ik aan ga werken. Anderzijds weet ik dat het gevoel steeds verder af zal zwakken, en dat ik dan weer ga twijfelen, de weg kwijt ga raken, weer zal vallen en opnieuw zal zoeken. Het blijft een eeuwige worsteling. Inzichten opdoen is het begin, bij integreren ligt de grote uitdaging.
Ik heb dat ook. Hoe langer de trip geleden is, hoe meer ik wegrationaliseer. Ik merk wel dat hoe meer ik trip, hoe minder ik geneigd ben ALLES in mijn trip af te doen als zever. Misschien is dat rationaliseren ook iets goeds. Om te helpen tegen gaan wat Mindless zegt in zijn post die ik als eerste citeerde in deze post, dat je niet blijft hangen in de vrees voor oneindigheid.

Ik besef me ook dat ik niet alle problemen in de wereld op kan lossen, maar hoe meer er lukken, hoe sneller we compleet zijn.
Klopt, en je moet sowieso niet alles op jou nemen omdat je een schakel bent in een netwerk. Ookal beïnvloed je slechts enkele mensen, en of het nu in grote of kleine mate is, ook zij gaan dan weer mensen beïnvloeden etc

Ik denk eigenlijk dat ieder mens het op de wereld het op hetzelfde moment zou moeten doen, en vanaf dan zal de wereld nooit of te nimmer meer hetzelfde zijn. :redheart:
Haha, ik heb al veel over hetzelfde gefantaseerd. Allemaal tegelijk trippen kan natuurlijk niet want sommige mensen zijn een cruciale job aan het doen, maar wat als gewoon IEDEREEN eens in dezelfde periode, ook al was het maar dezelfde maand, tripte. Iedereen zou anders tegen elkaar doen. Maar dan denk ik verder na over hoe het dan verder gaat en dan kom ik tot de conclusie dat de globale afterglow uiteindelijk zou weg-ebben en alles weer zoals voorheen wordt. Net zoals dat bij onze afterglows gebeurt. Maar toch zou het nieuwe resultaat IETS beter zijn. Wisdom of the crowd IETS wijzer, net zoals mijn persoonlijkheid IETS anders is nadat ik getript heb, ook na de afterglow. Er is toch iets veranderd maar het is subtiel.
Dus eigenlijk zou dat tegelijk trippen regelmatig moeten terugkomen dan. Een globale feestdag ervan maken die jaarlijks terugkomt. Beetje bicycle day achtig :) en dan de wisdom of the crowd misschien wel completer en completer worden.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Wie praat van hetzelfde? De ene zal graag voetballen terwijl de ander graag schaakt. Maar als beide personen basiswaarden zoals "geen oorlogjes willen bevechten voor de rijkdom van iemand anders" en "niet vinden dat je over iemand anders te zeggen hebt wat voor substanties diegene wel / niet in zijn eigen lichaam mag stoppen" gemeen hebben noem ik dat goed, en niet dat iedereen saai hetzelfde is :)

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wow @NiandraLades wat een geweldig mooi geschreven report. Ik leefde even helemaal mee en kan me min of meer voorstellen hoe heftig dit was geweest voor je. Ik heb nog nooit 5-MeO-DMT gerookt (alleen 2 ofzo gesnoven) en dit maakt me best nieuwsgierig. Hoe land duurde deze ervaring(en) zo ongeveer bijelkaar?

Buu

Bewuste gebruiker
Bij mij ging het precies hetzelfde. Ik had zo'n 10-12 milligram afgewogen en nam twee hits. Erg indrukwekkend, maar wat er nou precies gebeurde weet ik niet. Na zo'n 15 minuten besloot ik te kijken of er nog wat in het pijpje zat en toen had ik na een hit instant ego-dood. Wat zal het geweest zijn, 5 milligram?

Mijn meest heftige en niet te beschrijven psychedelische ervaring tot dus ver.
Vond je het inderdaad (veel) heftiger dan nn-DMT en DPT? Zou je het mensen aanraden?
In mijn ervaring tipt niks 5-MeO-DMT. Veeeeeel heftiger dan n,n en DPT. En alle drie de substanties heb ik toch op vrij hoge doseringen gedaan.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wauw. Ik heb weinig andere woorden voor dit report. ...

Kippenvel. Heel heftig.

Ik heb toevallig vandaag wat 5-MeO-DMT besteld. Het belandde gewoon in m’n winkelmandje, ik ga het nog lang niet nemen, eerst wat meer ervaring opdoen met DMT. Als ik dit lees weet ik ook weer even waarom.

Maar echt. WAUW. Jouw reports en de manieren waarop je ons meeneemt in je ervaring (ook al moet dat waarschijnlijk feitelijk iets onmogelijks zijn) zijn werkelijk fenomenaal.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bij mij ging het precies hetzelfde. Ik had zo'n 10-12 milligram afgewogen en nam twee hits. Erg indrukwekkend, maar wat er nou precies gebeurde weet ik niet. Na zo'n 15 minuten besloot ik te kijken of er nog wat in het pijpje zat en toen had ik na een hit instant ego-dood. Wat zal het geweest zijn, 5 milligram?

Mijn meest heftige en niet te beschrijven psychedelische ervaring tot dus ver.

In mijn ervaring tipt niks 5-MeO-DMT. Veeeeeel heftiger dan n,n en DPT. En alle drie de substanties heb ik toch op vrij hoge doseringen gedaan.
Ik weet niet of ik mijn vandaag bestelde 5-MeO-DMT óóit ga durven aanraken. :’) Ik ben maar een bange olifant als het erop aan komt.

De kleine hoeveelheden zijn ook echt insane, wat een potent spul.

Ik ga er altijd maar vanuit dat je het voelt wanneer het je tijd is. En misschien is dat wel nooit, maar komt er toch vanzelf Een Moment.

Ik vind de tripreports de meest boeiende rubriek van dit forum, dat weet ik wel.

Buu

Bewuste gebruiker
Ik weet niet of ik mijn vandaag bestelde 5-MeO-DMT óóit ga durven aanraken. :’) Ik ben maar een bange olifant als het erop aan komt.

De kleine hoeveelheden zijn ook echt insane, wat een potent spul.

Ik ga er altijd maar vanuit dat je het voelt wanneer het je tijd is. En misschien is dat wel nooit, maar komt er toch vanzelf Een Moment.

Ik vind de tripreports de meest boeiende rubriek van dit forum, dat weet ik wel.
Wellicht behandel ik het middel niet als respect zoals velen hier loven over psychedelica. De eerste keer ego dood was erg intrigerend en dacht dat ik als mens verandert was, maar de volgende dag voelde ik mij prima. De weken daarna ben ik toch erg snel door m'n 250mg heen gegaan. Kwam erg vaak voor dat ik het door de week meermaals voor de fun rookte en bingde.

Wanneer je extreem laag begint kan je het goedje prima aftasten en is er niks om bang voor te zijn.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wellicht behandel ik het middel niet als respect zoals velen hier loven over psychedelica. De eerste keer ego dood was erg intrigerend en dacht dat ik als mens verandert was, maar de volgende dag voelde ik mij prima. De weken daarna ben ik toch erg snel door m'n 250mg heen gegaan. Kwam erg vaak voor dat ik het door de week meermaals voor de fun rookte en bingde.

Wanneer je extreem laag begint kan je het goedje prima aftasten en is er niks om bang voor te zijn.
Goed om te weten. Ik las op internet dat het ook gesnoven kan worden, is dit een realistische optie? (Sorry voor de off-topic vraag.) Ik begrijp dat het vapen zoals bij DMT de beste manier is, maar misschien is snuiven qua hevigheid wat behapbaarder? Of zijn er teveel nadelen?

Buu

Bewuste gebruiker
Goed om te weten. Ik las op internet dat het ook gesnoven kan worden, is dit een realistische optie? (Sorry voor de off-topic vraag.) Ik begrijp dat het vapen zoals bij DMT de beste manier is, maar misschien is snuiven qua hevigheid wat behapbaarder? Of zijn er teveel nadelen?
Durf ik niet te zeggen. Heb het alleen maar gevaped.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wow @NiandraLades wat een geweldig mooi geschreven report. Ik leefde even helemaal mee en kan me min of meer voorstellen hoe heftig dit was geweest voor je. Ik heb nog nooit 5-MeO-DMT gerookt (alleen 2 ofzo gesnoven) en dit maakt me best nieuwsgierig. Hoe land duurde deze ervaring(en) zo ongeveer bijelkaar?
Ik lees nu de reacties en zie dat jij mijn bovenstaande vraag over of het gesnoven kan worden al beantwoordt. Ik kom nog wel eens verhaal bij je halen dan. :tongueout:

OT: Wat een interessante reacties ook onder het report, ik ben zowat alles aan het liken. (Na het report nog een keer gelezen te hebben.) Indrukwekkend!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ja dat heb ik heel vroeger eens gedaan. Maar durf echt niet meer de dosis te zeggen. Was toen wel mild maar ongelofelijk heerlijk. Ik kwam in mega diepe meditatieve staat. Mijn ademhaling en hartslag waren zo rustig dat mijn vriendin toen naast mij er even van schrok. Dus ik weet zeker dat het mogelijk is maar ik durf ook niet te zeggen of het toen freebase was zoals jij en ik hebben.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Is het niet juist tegen de natuur in om te hopen dat iedereen hetzelfde wordt ?
Ik zou het juist mooi vinden als alle mensen, in al zijn verschillende verschijningsvormen, in harmonie met elkaar kunnen samenleven. Elkaars verschillen respecteren, elkaars eigenaardigheden niet veroordelen en elkaar niet willen veranderen. We zijn één maar juist niet hetzelfde, wat het soms zo moeilijk maakt elkaar te begrijpen en liefdevol met elkaar om te gaan. De kunst is om ondanks alle verschillen, toch samen te werken als één geheel.
Wauw. Ik heb weinig andere woorden voor dit report. ...

Kippenvel. Heel heftig.

Ik heb toevallig vandaag wat 5-MeO-DMT besteld. Het belandde gewoon in m’n winkelmandje, ik ga het nog lang niet nemen, eerst wat meer ervaring opdoen met DMT. Als ik dit lees weet ik ook weer even waarom.

Maar echt. WAUW. Jouw reports en de manieren waarop je ons meeneemt in je ervaring (ook al moet dat waarschijnlijk feitelijk iets onmogelijks zijn) zijn werkelijk fenomenaal.
Dankjewel... Zo'n mooi compliment betekent veel voor me.
Yep. Zo dacht ik er ook over. Je kunt het maar beter in huis hebben voor het geval dat! Het voelde steeds niet als mijn tijd, en toen ineens HUP was daar Het Moment waarop ik ineens voelde dat het mijn tijd was.

Hoe land duurde deze ervaring(en) zo ongeveer bijelkaar?
Oei, daar zou ik @verwondering even voor moeten aankijken. Ik heb niet op de tijd gelet, maar het was kort in ieder geval. Het voelde uiteraard een stuk langer dan de tijd dat ik daadwerkelijk weg was, maar ook weer niet alsof ik jarenlang weg was geweest zoals ik met DPT eens heb gehad. De piek was in ieder geval vrij kort maar daarna had ik nog wel een intens mooie zachte, warme, liefdevolle en euforische afterglow van zeker wel een half uur.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Oei, daar zou ik @verwondering even voor moeten aankijken. Ik heb niet op de tijd gelet, maar het was kort in ieder geval. Het voelde uiteraard een stuk langer dan de tijd dat ik daadwerkelijk weg was, maar ook weer niet alsof ik jarenlang weg was geweest zoals ik met DPT eens heb gehad. De piek was in ieder geval vrij kort maar daarna had ik nog wel een intens mooie zachte, warme, liefdevolle en euforische afterglow van zeker wel een half uur.
Het heeft ongeveer een kwartier geduurd totdat je weer aanspreekbaar was. Er kan veel gebeuren in 15 minuten.

Het voelde heel bijzonder om naast je te zitten terwijl je zo'n bijzondere ervaring had. Toen ik zag hoeveel rook je binnenkreeg wist ik dat je heel wat ging doormaken. Ik voelde met je mee toen je tot tweemaal toe in huilen uitbarstte, en zat te genieten toen er vervolgens een brede lach op je gezicht verscheen. :blush:

Tijdens mijn eerste kennismaking met 5-MeO-DMT had ik precies hetzelfde gevoel: alles heeft geleid tot dit moment. Hier draait het om. Het maakt niet uit hoe je hier komt, àls je er maar komt. Het is heftig, maar het is goed. Het moet zo zijn.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Mooi report @NiandraLades ! En ook heel herkenbaar.

Het is ondraaglijk, het is ZO ondraaglijk, het is ZO ondraaglijk dat het ondraaglijk is en dan NOG ONDRAAGLIJKER. HET IS ONDRAAGLIJK!
Dit stuk herken ik heel goed, alles behalve een lekker of makkelijk gevoel. Als een explosie van gevoelens, een supernova van voorbij razende emoties en mensenlevens.

Blijft een heftig goedje 5 MeO, en niet verstandig om een dag later lsd te nemen idd. Elke vorm van breaktrough, of het nou nn dmt, 5MeO of psilo is, je bent letterlijk even weg geweest van je mensenleven hier. Een hergeboorte is niet iets wat je zomaar even verwerkt. Hoe ervaren je ook bent, een intense ervaring zoals deze zal je altijd bij je dragen. Dus de integratie van zo'n ervaring is cruciaal in mij ogen.

Bedankt voor het delen! 🙏

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als een explosie van gevoelens, een supernova van voorbij razende emoties en mensenlevens.
Ja! Exact dit! En het is niet voor te stellen hoe ontzettend heftig dat is (dat lukt mij nu zelf ook niet meer), je weet het pas als je het daadwerkelijk meemaakt. Dat vond ik ook erg moeilijk nadien: ik kon het aan niemand uitleggen, want niemand weet hoe het écht is. Behalve diegenen die er ook zijn geweest, maar zelfs dan is het werkelijke gevoel niet meer voor te stellen. Als ik eraan terug denk ben ik nog steeds diep onder de indruk.

En nee, de dag erna trippen was niet handig (ook al heeft die LSD trip wel voor verdieping/inbedding van de 5-MeO-DMT ervaring gezorgd), en mocht ik me ooit nog aan zoiets als dit wagen dan zou ik ervoor zorgen dat ik de dagen erna vrij ben van verplichtingen. Met integreren ben ik nog steeds bezig. Het werkt op zo veel lagen door en ik heb het gevoel dat ik nog steeds in de afterglow zit. In het begin leek de ervaring te abstract/ongrijpbaar om er echt concrete dingen uit te halen voor mijn persoonlijke leven als mens, maar in de weken nadien voelde ik mij veel meer verbonden met mijn gevoel/met mijzelf (nu nog steeds) en daardoor voel ik van nature weer wat goed voor me is, wat ik wil en hoe ik mijn leven ten positieve kan veranderen. Er blijven ook nog steeds subtiele inzichten binnenkomen die juist heel erg betrekking hebben op dit leven. Heel anders dus dan de ervaring zelf, wat juist alle persoonlijke/aardse zaken volledig oversteeg. Het heeft echt zo'n helend vermogen. Mediteren gaat me ook weer veel gemakkelijker af en ik raak minder ontregeld door gebeurtenissen buiten mij.
Eigenlijk vond ik de piek van de ervaring te heftig om nogmaals mee te maken, maar die staat van ultieme liefde nadien en dan nog deze wekenlange afterglow zou ik wel vaker willen... :wink:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Mediteren gaat me ook weer veel gemakkelijker af en ik raak minder ontregeld door gebeurtenissen buiten mij.
Mediteren was voor mij na 5 MeO een hele duidelijke verandering waarneembaar. Bijna een flashback naar de ervaring.

Eigenlijk vond ik de piek van de ervaring te heftig om nogmaals mee te maken
Hier ben ik het zeker met je eens! De piek was een heel intens gevoel, onbeschrijfelijk ver weg van ons 'normale' leven.

Mooi om te horen dat je er toch veel aan gehad hebt!

रति

Wijs gebruiker
Dit report is het bewijs hoe het in elk geval niet moet. Reports zoals deze zijn de reden waarom 5-meO-DMT zo'n slechte naam heeft.
Onvoorbereid, in een opwelling een 5-meO-DMT trip aangaan. Zo totaal respectloos omgaan met psychedelica, met jezelf feitelijk.
Dit moet worden benoemd, zodat anderen deze fout hopelijk niet maken.
Ik kan iedereen aanraden dit report vooral als een waarschuwing te zien hoe het niet moet.
Volgens mij is dit forum bedoeld als plaats waar een juiste voorlichting gegeven moet worden over middelen. Dit is een report welke alleen laat zien wat er gebeurt wanneer je dit middel respectloos gebruikt en zegt niets over de fantastische, mooie potentie van 5-meO / Bufo.

5-meO-DMT (en dan vooral de natuurlijke vorm Bufo Alvarius welke ik aanraad boven de synthetische vorm) is een heilig middel. Mentale (en fysieke) voorbereiding hierop is essentieel voor het aangaan van de meest diepe ervaring die je ooit zult hebben in je leven. Het uitspreken van onder andere een intentie is enorm sturend en bepaalt mede je ervaring.
Fysieke voorbereiding houdt onder andere in aanpassing van voeding (een week van te voren) en zelfs een dag vasten voor gebruik, voor een zo schoon mogelijke ervaring. Aan mijn eigen ervaring ging een kambo sessie vooraf, waardoor je zowel mentaal als fysiek helder de Bufo ervaring ingaat. Het is aan te raden enige dagen/weken voordat je je ervaring aangaat geen medicatie te nemen vanwege mogelijke interactie, of in elk geval onderzoek te doen welke medicatie slecht kan zijn (vooral anti-depressiva is mogelijk zeer gevaarlijk). Verder moet je dit middel alleen gebruiken onder strikte supervisie van een ervaren persoon. Bij voorkeur in een ceremoniële setting, voor de juiste (nederige) mindset.
Dit alles kan het verschil zijn tussen een traumatische ervaring waar je nog heel lang last van gaat hebben en een voedende ervaring welke je leven een enorme positieve kracht en materiaal geeft waar je nog heel lang mee voort kan.
De ervaring is dermate intens dat het alle knoppen in jezelf omzet. Een totale reset. Bij positief gebruik kan je, door integratie enorm veel dingen over jezelf leren en daadwerkelijk (op een positieve manier) je leven veranderen (het geeft met name een reset in je energie-huishouding, waardoor je in één keer verlost kan zijn van depressies, angsten en andere mentale issues). Integratie is zelfs essentieel om in eerste instantie te aarden na deze kosmische ervaring en in de maanden daarna datgene wat je ervaren hebt toe te passen in je leven. Nee, dit is iets anders dan een LSD trip of paddo trip. Dit is de meest krachtige ervaring die je gaat hebben. En je wil daarom alleen dat dit een positieve ervaring gaat zijn. Key is hierbij het nemen van zelf-verantwoording. Ga verstandig om alsjeblieft, met het meest mooie in jezelf en met jouw connectie met het universum en je opening naar pure liefde. Zie 5-meO-DMT / Bufo Alvarius als een medicijn. Niet als iets wat je even snel tussen neus en lippen doordoet, als weer een LSD tripje.
Ik heb zelf de enorme positieve kracht ervan ervaren (tot op de dag van vandaag) en ken verder ook alleen maar mensen die hetzelfde ervaren hebben.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@रति
Stel je niet zo aan. Jij weet net zo goed als ik dat jouw betoog voortkomt uit een persoonlijke aversie richting @NiandraLades, die ik overigens veel en veel hoger aansla dan jou op de psychedelische ladder.

Als je zo bevooroordeeld bent kan je net zo goed niks zeggen lijkt me, slap lullen over liefde terwijl je eigenlijk vol haat zit.

Buu

Bewuste gebruiker
Dit report is het bewijs hoe het in elk geval niet moet. Reports zoals deze zijn de reden waarom 5-meO-DMT zo'n slechte naam heeft.
Onvoorbereid, in een opwelling een 5-meO-DMT trip aangaan. Zo totaal respectloos omgaan met psychedelica, met jezelf feitelijk.
De beelden van zelf-verkrachting tijdens je trip @NiandraLades zijn een afspiegeling van hoe je jezelf hebt mishandeld.
Dit moet worden benoemd, zodat anderen deze fout hopelijk niet maken.
Ik kan iedereen aanraden dit report vooral als een waarschuwing te zien hoe het niet moet.
Volgens mij is dit forum bedoeld als plaats waar een juiste voorlichting gegeven moet worden over middelen. Dit is een report welke alleen laat zien wat er gebeurt wanneer je dit middel respectloos gebruikt en zegt niets over de fantastische, mooie potentie van 5-meO / Bufo.

5-meO-DMT (en dan vooral de natuurlijke vorm Bufo Alvarius welke ik aanraad boven de synthetische vorm) is een heilig middel. Mentale (en fysieke) voorbereiding hierop is essentieel voor het aangaan van de meest diepe ervaring die je ooit zult hebben in je leven. Het uitspreken van onder andere een intentie is enorm sturend en bepaalt mede je ervaring.
Fysieke voorbereiding houdt onder andere in aanpassing van voeding (een week van te voren) en zelfs een dag vasten voor gebruik, voor een zo schoon mogelijke ervaring. Aan mijn eigen ervaring ging een kambo sessie vooraf, waardoor je zowel mentaal als fysiek helder de Bufo ervaring ingaat. Het is aan te raden enige dagen/weken voordat je je ervaring aangaat geen medicatie te nemen vanwege mogelijke interactie, of in elk geval onderzoek te doen welke medicatie slecht kan zijn (vooral anti-depressiva is mogelijk zeer gevaarlijk). Verder moet je dit middel alleen gebruiken onder strikte supervisie van een ervaren persoon. Bij voorkeur in een ceremoniële setting, voor de juiste (nederige) mindset.
Dit alles kan het verschil zijn tussen een traumatische ervaring waar je nog heel lang last van gaat hebben en een voedende ervaring welke je leven een enorme positieve kracht en materiaal geeft waar je nog heel lang mee voort kan.
De ervaring is dermate intens dat het alle knoppen in jezelf omzet. Een totale reset. Bij positief gebruik kan je, door integratie enorm veel dingen over jezelf leren en daadwerkelijk (op een positieve manier) je leven veranderen (het geeft met name een reset in je energie-huishouding, waardoor je in één keer verlost kan zijn van depressies, angsten en andere mentale issues). Integratie is zelfs essentieel om in eerste instantie te aarden na deze kosmische ervaring en in de maanden daarna datgene wat je ervaren hebt toe te passen in je leven. Nee, dit is iets anders dan een LSD trip of paddo trip. Dit is de meest krachtige ervaring die je gaat hebben. En je wil daarom alleen dat dit een positieve ervaring gaat zijn. Key is hierbij het nemen van zelf-verantwoording. Ga verstandig om alsjeblieft, met het meest mooie in jezelf en met jouw connectie met het universum en je opening naar pure liefde. Zie 5-meO-DMT / Bufo Alvarius als een medicijn. Niet als iets wat je even snel tussen neus en lippen doordoet, als weer een LSD tripje.
Ik heb zelf de enorme positieve kracht ervan ervaren (tot op de dag van vandaag) en ken verder ook alleen maar mensen die hetzelfde ervaren hebben.
Wat een onzin. Als iemand recreatief een middel wilt gebruiken dan doet diegene dat. Waaronder ik. Ik zie 5-MeO-DMT niet als een heilig middel dat met respect behandelt moet worden. Ik zie het als een tripmiddel als elk ander. Ja, de intensiteit is een stuk heftiger. Zo ver ik weet heeft 5-MeO-DMT geen MAO eigenschappen dus een week lang van te voren je voeding aanpassen is totaal overbodig. Meerdere dagen vasten al helemaal en een ronduit stupide idee.

En 5-MeO-DMT een slechte naam? Ik heb er nog nooit overlezen. Het is juist wel een middel wat je even tussen neus en lippen door doet door de duratie. Al zullen velen er wel een juist moment voor uitzoeken door de intensiteit. Ik word soms zo moe van mensen die vinden dat alles serieus moet zijn en een heel religieus gebeuren om psychedelica heen moeten bouwen. Heb er gewoon vrede mee dat mensen zoals ik het puur recreatief gebruiken. Ik heb meerdere breaktroughs gehad van 5-MeO maar ik ben nog precies dezelfde persoon als hiervoor. Ja het was tof en intrigerend, maar het heeft mij leven niet (positief) veranderd.

रति

Wijs gebruiker
Wat een onzin. Als iemand recreatief een middel wilt gebruiken dan doet diegene dat. Waaronder ik. Ik zie 5-MeO-DMT niet als een heilig middel dat met respect behandelt moet worden. Ik zie het als een tripmiddel als elk ander. Ja, de intensiteit is een stuk heftiger. Zo ver ik weet heeft 5-MeO-DMT geen MAO eigenschappen dus een week lang van te voren je voeding aanpassen is totaal overbodig. Meerdere dagen vasten al helemaal en een ronduit stupide idee.

En 5-MeO-DMT een slechte naam? Ik heb er nog nooit overlezen. Het is juist wel een middel wat je even tussen neus en lippen door doet door de duratie. Al zullen velen er wel een juist moment voor uitzoeken door de intensiteit. Ik word soms zo moe van mensen die vinden dat alles serieus moet zijn en een heel religieus gebeuren om psychedelica heen moeten bouwen. Heb er gewoon vrede mee dat mensen zoals ik het puur recreatief gebruiken. Ik heb meerdere breaktroughs gehad van 5-MeO maar ik ben nog precies dezelfde persoon als hiervoor. Ja het was tof en intrigerend, maar het heeft mij leven niet (positief) veranderd.
Iedereen mag het zo gebruiken zoals ie wil. Dat moet je ook vooral doen.
Ik richt me met mijn post op mensen die wel op een serieuze manier omgaan met psychedelica.

रति

Wijs gebruiker
@रति
Stel je niet zo aan. Jij weet net zo goed als ik dat jouw betoog voortkomt uit een persoonlijke aversie richting @NiandraLades, die ik overigens veel en veel hoger aansla dan jou op de psychedelische ladder.

Als je zo bevooroordeeld bent kan je net zo goed niks zeggen lijkt me, slap lullen over liefde terwijl je eigenlijk vol haat zit.
Ken jij mij dan? Volgens mij weet jij helemaal niets van mij. Afgezien van de roddels die je in chatgroepjes bespreekt met je vriendjes van dit forum.

Mijn problemen met Niandra Lades staan overigens geheel buiten mijn mening over dit onderwerp.
Ik kan neutraal over een onderwerp spreken zonder dat mijn mening over iemand daar tussen gaat staan.
Moet je zelf ook eens proberen, in plaats van je kinderachtige gedrag waarbij je steeds partij kiest voor je vriendjes op dit forum en anderen hard probeert aan te pakken. Begint toch op te vallen inmiddels, want dit is niet de eerste keer.
En ik heb geen last van haat hoor. Jij daarentegen wel zo te horen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@रति
Ik weet precies hoe het zit en jij ook, dus zit niet zo te zeveren.

En ik zit niet in een chatgroepje, ik spreek gewoon af met mijn vrienden. En ja, ik neem het op voor mijn vrienden als die worden bestookt met onterechte kritiek afkomstig uit verbittering.

Inhoudelijk slaat je post ook al nergens op. je verward 5Meo-DMT zelfs met n,n-DMT met je klets over dieet. Ook ik heb verschillende keren breaktroughs gehad op 5Meo zonder dieet/ervaren persoon/religieuze setting net zoals zo vele andere mensen en ik ben ook geen prutser.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik laat mij toch even uitlokken tot een reactie om, voor mensen die dit report lezen en mij verder niet kennen, sommige dingen toe te lichten. Hoewel ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij/zij psychedelica recreatief of spiritueel (of allebei) gebruikt, vind ik 5-MeO-DMT zeker geen middel om impulsief of roekeloos mee om te gaan en ik zou niet willen dat mensen naar aanleiding van dit report te makkelijk gaan denken over dit middel. Maar dat kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen, want het report geeft de intensiteit wel goed weer denk ik.

Ik heb nu 9 jaar tripervaring, ik heb veel verschillende middelen en doseringen gebruikt, van natuurlijke tot synthetische middelen. Soms samen met iemand of in een groepje, soms buiten, soms op een feestje, soms in ceremoniesetting met sjamaan, soms alleen in prikkelarme omgevingen. Verder speelt het psychedelische gedachtengoed een grote rol in mijn dagelijks leven, heb ik sinds ruim een jaar dankzij de inzichten uit psychedelica een grote ommekeer in mijn leven gemaakt en ben ik veel bezig met het leven naar de inzichten die ik heb gekregen (op meerdere niveaus). De inzichten uit psychedelica zijn het grootste geschenk in mijn leven geweest, hebben mij wakker gemaakt en mij los laten breken van het veilige maar volgzame en slapende leven dat ik leidde. Ik denk dus niet bepaald lichtzinnig over psychedelica.

Op deze bewuste dag stond eigenlijk alleen n,n-DMT in de planning en daar is een solide mentale voorbereiding aan vooraf gegaan. Het middel sprak me al jaren aan, ik had het al ruim een jaar in huis en heb me in die tijd veel ingelezen, maar heb gewacht met nemen tot ik voelde dat ik er klaar voor was en de omstandigheden goed waren. Ik spreek intenties uit voor ik trip, mediteer, werk er in de dagen daarvoor naartoe, gebruik dan geen medicatie (antidepressiva gebruik ik sowieso niet) en hou rekening met mijn voeding (gezond en niet te veel). Al doe ik ook wel eens een fun tripje tussendoor; het leven mag gevierd worden. DMT en 5-MeO-DMT zie ik echter niet als luchtige fun tripjes. De voorbereiding en mindset was dus in orde, echter bleef de intense DMT ervaring uit. 5-MeO-DMT had ik ook al lang liggen, ik was erdoor gefascineerd en heb er veel over gelezen de laatste twee jaar, echter voelde ik nog niet de behoefte het te proberen; de heftigheid schrikte mij juist best wel af. Op dat moment voelde het ineens alsof het mijn tijd was om het te nemen, en toen besloot ik om een ander inzicht uit psychedelica toe te passen: volg je gevoel.

Ik had het niet anders willen doen dan in mijn veilige huis, in deze omstandigheden en met vertrouwd en ervaren gezelschap. Het enige wat ik anders had willen doen is dat ik de dagen erna beter vrij had kunnen houden.
De ervaring is nog steeds één van de meest waardevolle ervaringen uit mijn leven geweest, ik ben er nog elke dag mee bezig en voel nog steeds de diep voedende werking, zoals je ook kunt lezen in mijn reacties onder dit report. Wat dat betreft is het precies zoals je het beschrijft en heeft het ondanks mijn "roekeloze/respectloze houding" toch precies de uitwerking gehad die het zou moeten hebben.

Het is wel goed om naar newbies extra te benadrukken dat dit geen middel is om zo maar even te nemen. Bedankt dat je me daar op wijst.

Azarius vaporizers and accessories