5D/Het multiversum

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een korte uitleg over wat 5D en het corresponderende multiversum inhoudt:

Normaliter kennen we natuurlijk 3D. Dit zijn de dimensies lengte, breedte, hoogte. Samen vormen deze dimensies ruimte/ruimtelijkheid. De vierde dimensie is dan tijd. De eerste 4 dimensies vormen dus samen ruimte-tijd. Er is een 3D ruimte(lijkheid) waarin tijd verstrijkt. Tot zover niets exotisch.

Maar vreemd genoeg lijkt realiteit daar niet te stoppen. Velen hebben al kennis gemaakt met de 5de dimensie. Hoe je je de 5de dimensie moet voorstellen, is dat als je een tijdslijn pakt bestaande uit de 4de dimensie welke ook de 3 ruimtelijke dimensies bevat, dat dit slechts 1 van oneindig veel soortgelijke tijdslijnen is. Plaats al deze tijdslijnen boven en parallel aan elkaar en je hebt er een redelijk idee van. Al deze mogelijke tijdslijnen samen vormen het zogenaamde multiversum. Een bewustzijn dat opereert in de 5de dimensie is zich ervan bewust dat we niet slechts 1 tijdslijn volgen in een 3D wereld, maar dat we constant elk moment van universum naar universum overspringen. Van tijdslijn naar tijdslijn dus. We manoeuvreren door een extreem complex hologram dat in real-time in zijn totaal geüpdate wordt door elke actie die elk wezen elk moment uitvoert. Deze wetenschap kan dan vervolgens aangewend worden om niet meer 'op rails' door het leven te gaan als het ware, maar om zelf te bepalen in welke tijdslijn/realiteit je wilt leven.

Onderstaande video deed me dit alles weer even herinneren. Het zal ongetwijfeld voor sommigen overkomen als klinkklare onzin. Zelf ben ik hier echter heel erg van overtuigd door een meervoud aan extreem verhelderende ervaringen met dit fenomeen. We zijn geen mensen, we zijn interdimensionale wezens die constant van universum naar universum "reizen", overspringen. Van tijdslijn naar tijdslijn. Meestal zonder dat we dit weten. Wanneer we ons hiervan bewust worden, zal tijd niet meer aanvoelen als zijnde lineair. Dan wordt ervaren dat tijd een ongelofelijk dynamisch en 'buigbaar' iets is.

Video die meer uitleg geeft:

Laatst bewerkt:

Snuffelaar

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zal de video zo eens bekijken. Geloof je dan ook dat toeval niet bestaat en dat je deze naar eigen hand kunt zetten?

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zal de video zo eens bekijken. Geloof je dan ook dat toeval niet bestaat en dat je deze naar eigen hand kunt zetten?
Ik geloof dat toeval voor je lijkt te bestaan wanneer je in 3D/4D (lineaire tijd) opereert en dat toeval niet bestaat wanneer je in 5D (niet-lineaire tijd) opereert.

Bewustzijn in 5D ziet overal synchroniciteit. Het weet dat elk nieuw moment daadwerkelijk totaal nieuw is en in real-time gegenereerd wordt door het geheel, niet voortgestuwd door een verleden (causaliteit).

Je kunt elk moment een totaal nieuwe realiteit betreden omdat elk moment alreeds een totaal nieuwe realiteit is. Dit lijkt alleen vaak niet zo omdat we het heden door de ogen van ons verleden bekijken en het nieuwe moment (dat dus alreeds compleet nieuw is) creëren als een voortzetting van het vorige (het verleden). In zo'n lineaire perceptie van tijd lijkt er toeval te zijn, maar in werkelijkheid wordt het hele universum elk moment opnieuw gegenereerd door het geheel. Het geheel dat jijzelf ook bent.

Overigens is dit voor mijzelf nog iets waar ik tussen wissel.

Maar het is nogal wat dit allemaal. :sweatsmile: Het is een flinke shock als je gewend bent aan lineaire perceptie van tijd. En het kan ironisch genoeg tijd kosten om te realiseren dat het geen tijd kost om over te stappen naar niet-lineaire tijd. We zijn namelijk allemaal al de hele tijd aan het navigeren door het multiversum. Aan het overspringen tussen dimensies. Interdimensionale tijdreizigers. :)

Laatst bewerkt:

inner_search

Badass junkie
Ik geloof dat toeval voor je lijkt te bestaan wanneer je in 3D/4D (lineaire tijd) opereert en dat toeval niet bestaat wanneer je in 5D (niet-lineaire tijd) opereert.

Bewustzijn in 5D ziet overal synchroniciteit. Het weet dat elk nieuw moment daadwerkelijk totaal nieuw is en in real-time gegenereerd wordt door het geheel, niet voortgestuwd door een verleden.

Je kunt elk moment een totaal nieuwe realiteit betreden omdat elk moment alreeds een totaal nieuwe realiteit is. Dit lijkt alleen vaak niet zo omdat we het heden door de ogen van ons verleden bekijken en het nieuwe moment (dat dus alreeds compleet nieuw is) creëren als een voortzetting van het vorige (het verleden). In zo'n lineaire perceptie van tijd lijkt er toeval te zijn, maar in werkelijkheid wordt het hele universum elk moment opnieuw gegenereerd door het geheel. Het geheel dat jijzelf ook bent.

Overigens is dit voor mijzelf nog iets waar ik tussen wissel.
Kga straks als ik minder stoned ben de vid bekijken.
Lijkt me zeer interessant.
Ik denk dat er wel eens een minimeet moet komen met @Syl en jouw, want nu wil ik je toch wel met je persoonlijk filosoferen, ik ben geen goede keyboard warrior, maar je kunt me wel boeien met je lappen tekst waar ik normaal niet eens aan zou beginnen lezen..

Gympie

Badass junkie
één ding wat bij me naar boven komt is..
rotjeugd.. geërfde familie trauma's etc..later in je leven kunnen 'helen' door dingen in je leven te veranderen en het verleden te accepteren.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
één ding wat bij me naar boven komt is..
rotjeugd.. geërfde familie trauma's etc..later in je leven kunnen 'helen' door dingen in je leven te veranderen en het verleden te accepteren.
Precies ja. En het is dus niet echt helen (vandaar je haakjes?) omdat als je begrijpt dat je elk moment alreeds een compleet nieuw persoon bent, je kunt kiezen een persoon te zijn die geen trauma heeft. Niet dat je niet echt iets vreselijks hebt meegemaakt, maar je maakt jezelf los van je verleden omdat je ziet dat je dat kúnt doen. Omdat elk nieuw moment letterlijk een nieuw begin is. Realiteit is niet in het verleden begonnen, realiteit begint altijd nu.

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Moet zeggen dat ik het wel goed kon volgen, en snapte wat hij bedoelde in het filmpje. Vanaf 7:16 heb ik echter echt gekluisterd gezeten. (Gelegen dan in mijn geval, mn bed is zo comfortabel vanmorgen 😋)
Ik snap het idee van, elke kleine verandering is een totale verandering. En dat je ervoor kunt kiezen om je realiteit te veranderen, simpel and clear, maar de snelheid waarmee je dat doet, vanaf dat stuk zegmaar, wow
Ik kan er verder niet veel over gaan discussiëren, want daarvoor is mijn woordenschat te klein😂 maar in mn hoofd kom ik wel een heel eind ☺
just, keep talking @Mindless , geen veer deze keer, is niet goed voor je ego😋

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Zeelanddude
Geen veren alsjeblieft nee. :laughing:

Ik ben hier net zo onder de indruk van... Jaren geleden heb ik al ervaringen gehad met de holografische multiversele aard van realiteit. Maar het is zo ingrijpend anders ten opzichte van het oude model van lineaire tijd dat ik er nooit echt aan gewend raak. Het blijft me verbazen dat het schijnbaar zo werkt. Tegelijkertijd is het zo logisch: natuurlijk is elk moment compleet nieuw en natuurlijk begint alles in dít moment. Onze kracht in creëren ligt alleen in dit moment. Door constant te kijken naar het heden door de bril van ons verleden saboteren we onszelf, limiteren we die kracht.

Gympie

Badass junkie
Precies ja. En het is dus niet echt helen (vandaar je haakjes?) omdat als je begrijpt dat je elk moment alreeds een compleet nieuw persoon bent, je kunt kiezen een persoon te zijn die geen trauma heeft. Niet dat je niet echt iets vreselijks hebt meegemaakt, maar je maakt jezelf los van je verleden omdat je ziet dat je dat kúnt doen. Omdat elk nieuw moment letterlijk een nieuw begin is. Realiteit is niet in het verleden begonnen, realiteit begint altijd nu.
mss is het mogelijk zelfs je hele bloedlijn te 'helen'.. voorvaderen en al.. en ervan los te breken..
The Egg verhaal.
Vrije gedachten thread,
Interstellar gezien btw?

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
mss is het mogelijk zelfs je hele bloedlijn te 'helen'.. voorvaderen en al.. en ervan los te breken..
The Egg verhaal.
Vrije gedachten thread,
Interstellar gezien btw?
Ja gezien. :)

Die ene scène (je weet welke :wink:) geeft wel een mooie visuele representatie van 5D. :)

Martinus

Bewuste gebruiker

Moest meteen aan deze video denken.

Maar ik weet niet of ik me er in kan vinden. Ik ervaar mijn leven niet zo heel erg multidimentioneel. De keuzes die ik maak voelen nooit zo heel erg als keuzes en meer als besluiten. Dus ik weet het niet. Misschien ben ik een robot ;P

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Moest meteen aan deze video denken.

Maar ik weet niet of ik me er in kan vinden. Ik ervaar mijn leven niet zo heel erg multidimentioneel. De keuzes die ik maak voelen nooit zo heel erg als keuzes en meer als besluiten. Dus ik weet het niet. Misschien ben ik een robot ;P
Oh ik vaak ook niet hoor... Maar dat komt dus omdat je constant een tijdslijn bedenkt waar je op zit. Een pad met een bepaalde directie/richting. Dingen komen op je af op dat pad, waar je vervolgens besluiten over moet nemen. Het idee is dat dat min of meer vastliggende pad er helemaal niet is, maar dat we dit zelf creëren. Elk moment is compleet nieuw, maar we kiezen ervoor om dat zelfbedachte pad te blijven volgen, terwijl we elk moment een andere weg in zouden kunnen slaan. Omdat elk moment toch al totaal nieuw is en we daarom op geen enkele manier echt gebonden zijn aan het verleden. Dat denken we alleen maar.

Tenminste, dit is wat ik ervan meen te begrijpen...

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
Maar dat komt dus omdat je constant een tijdslijn bedenkt waar je op zit. Een pad met een bepaalde directie/richting.
Ja, zoiets als letterlijk gezegd dat je ergens door de stad loopt met een bepaald doel om ergens heen te gaan.
Als je op een plein gaan zitten en in alle rust mensen gaat observeren kun je precies eruit pikken welke met een doel ergens naar toe gaan, welke gewoon rondlopen om rond te lopen enz.
Vind vaak als ik ergens ben, zonder doel, niets anders als gewoon daar te zijn, me vaak de leukste en onverwachtere dingen overkomen.
Alsof de mensen om je heen door hebben dat je ‘vrij’ rondloopt. Wordt dan veel sneller aangesproken als ‘normaal’( dat je met een doel rondloopt)

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Ik zat deze zonet te kijken en dacht ineens, hé dit sluit exact aan op het 5D/multiversum idee. Maar dan meer bekeken vanuit een meer spiritueel- dan een 'wetenschappelijk' standpunt. Maar het gaat over exact hetzelfde. Heel kalm en bijna als een gebed uitgesproken dit. Ik vind het prachtig en dacht ik zet hem hier ook even neer. :blush:

psychedelicoo

Belezen gebruiker
Interessant stuk, ik dacht meteen aan de film interstellar waarin ook theorieën over de relativiteitstheorie, zwarte gaten, gravitationele anomalieën, het tijd-ruimte continuüm, de vijfde dimensie en de rekbaarheid van tijd voorkomt.

Dus wie interstellar nog niet gezien heeft, een aanrader!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan