1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

5f-mdmb-2201 - LSD roken uit een joint.

Discussie in 'Trip reports' gestart door ketakoekjes, 14 aug 2019 om 11:10.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. ketakoekjes

ketakoekjes Bewuste gebruiker

Wie? Ik, jongen, 16 jaar en 65 kilogram.

Wanneer? Op een zaterdagnacht in de examenweek.

Wat? Een paar milligrammen 5f-mdmb-2201

Afgelopen juni heb ik synthetische wiet geprobeerd, alleen was mijn oude trip report zeer onduidelijk en kort, omdat ik nog last had van de verwarring. Daarom heb ik besloten om het zo gedetailleerd en gestructureerd mogelijk te herschrijven. Synthetische Cannabinoïden is de benaming voor alle stoffen die niet in de natuur voorkomen en zich binden aan de (cannabinoide) receptoren in de hersenen. Deze stoffen werden ontwikkeld voor onderzoek, wat uiteindelijk een legaal alternatief voor wiet maar dat was een grote mislukking. Ze hebben geen enkel effect gemeen met wiet, kunnen dodelijk zijn, er is weinig informatie over te vinden op het internet en ze zijn extreem potent. Op het internet wordt gezegd dat ze meer lijken op LSD. Er zijn ongeveer 200 verschillende soorten Cannabinoïden.

De bedoeling was dus om die avond stoned te worden van synthetische wiet en daarna een film te kijken met mijn broertje. Waarom rook je dan niet gewoon normale wiet? Dat is toch veel veiliger? Al mijn ervaringen met normale wiet waren slecht omdat ik er alleen hoofdpijn van kreeg terwijl mijn vrienden altijd stoned en gelukkig werden. Toen kwam ik met het idee om dus synthetische wiet te proberen omdat dat wel ‘een beetje sterker’ zou zijn (in realiteit is het 10-100x sterker).

Om 23:10 neemde ik de joint met 250mg synthetische wiet en tabak. Ik liep de tuin in om hem op te roken omdat ik liever geen smerige tabaksgeur in mijn huis wou.

0:00:00 – Ik stop de joint in mijn mond, neem mijn aansteker, krijg hem met wat moeite aan, en inhaleer erg diep. De rook liet ik voor de zekerheid wat in mijn longen zitten, zodat ik zeker wat zou voelen.

0:00:10 – Nog steeds geen effect, ik voel me een beetje verveeld en kijk naar het brandende uiteinde van de joint. Misschien moet ik wat meer trekjes nemen? Met afzucht inhaleer ik de vieze rook zo diep mogelijk weer mijn longen in, ik was verbaasd dat synthetische wiet geen effect op mij had.

0:00:15 – Teleurgesteld keek ik naar de prachtige sterrenhemel en vroeg ik mij af of er iets serieus mis was met mijn hersenen. Misschien nog meer roken? Doe maar niet.

0:00:30 – Op dit moment begon ik wat te voelen, maar het gevoel was zo intens dat ik het niet voelde. Het was net alsof ik mij voorbereidde op een klap in mijn gezicht, maar werd aangereden door een stoomtrein.

Voordat mijn hersenen helemaal werden uitgeschakeld dacht ik terug aan het strijkijzer dat mijn broertje bijna 10 jaar geleden had kapotgemaakt door kortsluiting. Toen ik onze kamer binnenkwam waar hij ermee was aan het spelen zag ik een enorm wit licht, dat beeld was mijn geheugen nooit is ontsnapt. Wat er met dat strijkijzer gebeurde, gebeurde nu ook met mij. Alleen was ik geen strijkijzer. Ik was een computer. Een computer die al jarenlang elke seconde honderden taken tegelijkertijd verichtte, en na 16 jaar werd de computer eindelijk afgesloten voor de eerste keer. In realiteit viel ik flauw en zat ik met mijn knieën en knokkels op de grond, die bestond uit hard asfalt met scherpe steentjes.

Toen ik weer wat zag, zag ik een enorm scherm in een donkere ruimte, ik zat in een totaal andere dimensie. Op het scherm zat Windows XP op te starten, ook iets uit mijn jeugd dat terugkwam in de hallucinaties. Toen ‘ik’ eindelijk was opgestart, voelde ik scherpe pijn in mijn lichaam. Uit het donker verschenen nu grote vlammen en toen pas vroeg ik mij af waar ik was. ‘Ben ik dood? Hoe ben ik hier terechtgekomen? Is dit het einde?’.

Uiteindelijk koos ik voor het feit dat ik dood was. Ik wist niet hoe ik de pijn die ik voelde in mijn knokkels door de steentjes kon stoppen, omdat mijn lichaam mijn lichaam niet meer was. Het was vreemd dat ik mij eerder opgelucht voelde dan verdrietig over mijn lot in de hel. Het vuur was trouwens niet de hel, volgens mij probeerde mijn lichaam mij duidelijk te maken dat het in mijn hoofd helemaal fout ging, omdat ik geen innerlijke rust kreeg. Terwijl de vlammen wegstierven en ik de pijn in mijn knokkels verdween hoorde ik tientallen duivels met een schelle stem heel hard gillen en ik had het gevoel dat ik bijna doof was. In realiteit waren het volgens mij gewoon auto’s die langs mijn huis reden maar in mijn hoofd klonk al het geluid van buiten duizend keer luider.

Het was weer donker, dus ik nam de kans om uit te vinden waar ik was. Het voelen van het asfalt in mijn tuin liet mij denken aan het strand. ‘Was ik doodgegaan op vakantie?’ Ik kon mijn lichaam rollen, maar stopte daarmee uit angst dat ik mijzelf zou verwonden. Proberen na te denken in deze dimensie was ook bijna onmogelijk, er was een heel sterk radiosignaal dat mijn gedachten verstoorde.

Uiteindelijk werd alles donker voor de laatste keer, dit keer zaten mijn knokkels niet meer op de scherpe steentjes omdat ik mijn lichaam had omgedraaid op mijn rug. Ik voelde me al een stuk beter en dit keer kwam ik in een 2D-wereld. Er klonk muziek die mij liet denken aan de spelletjes die ik speelde op mijn DSi. Er waren kleine Pacman spookjes in deze wereld en zij dansten op het ritme van de muziek. Ik moest helemaal naar de andere kant van de wereld lopen samen met de spookjes om terug naar de realiteit te gaan. Dit lukte mij, alleen vond ik het wel jammer dat ik het spel moest verlaten.

0:30:00 – Ik word eindelijk wakker in mijn tuin en nog vol van angst zag de aansteker en joint op de vloer liggen. Nadien probeerde ik nog TV te kijken, maar elke 5 seconden vergat ik waar het ook al weer om ging, dus ik besloot te gaan slapen. 2 dagen later waren alle effecten weg en voelde ik mij weer normaal.​

Conclusie: Ik heb geluk gehad dat de synthetische wiet mij niet heeft vermoordt of dat ik er heel erge mentale problemen erdoor heb gekregen zoals psychosis. Synthetische wiet roken is heel onvoorspelbaar en kan lijden tot gevaarlijke situaties, dus gebruik echt voorzichtig. 150ug LSD vond ik doodsaai vergeleken met deze drug. De hele ervaring was geweldig en heel misschien voor herhaling vatbaar als in de toekomst meer duidelijk wordt over deze stof. Het is 100x meer neurotoxisch dan normale wiet dus een keer per jaar zou geen kwaad kunnen.

Fenrir en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik snap niet dat mensen hierin geinteresseerd zijn, en al zeker niet in Nederland, aangezien je niet moeilijk hoeft te doen om wat wiet te scoren.

Laatst bewerkt: 14 aug 2019 om 11:31
    ketakoekjes en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  3. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Sicke ervaring. Klinkt heel interessant en tegelijkertijd afstotelijk.

gomega en ketakoekjes vinden dit leuk.
  4. ketakoekjes

Klopt, maar zoals al werd vermeld in mijn post zijn de effecten totaal anders. Ik wou het gewoon geprobeerd hebben, ook al is het echt zeer verslavend en slecht voor je lichaam. Hallucineren op normale THC is trouwens totaal anders van wat ik heb begrepen.

5. ketakoekjes

Het is heel erg vreemd spul want de dagen na mijn trip had ik best veel zin om het opnieuw te roken. Niet omdat het euforisch was maar omdat de hallucinaties gewoon zo intens zijn. Ik zal het een keer proberen en dan door het toilet spoelen, einde verhaal.

6. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Ik ga trippen van zowel wiet al synthetische wiet. De moleculen die ik heb geprobeerd lijken qua effect juist heel erg op wiet naar mijn bevindingen. Het trippen is hetzelfde en je word er ook echt bijna exact even stoned van.

Het probleem (net als met bijna elke drug) is de dosis. Het is zo verschikkelijk potent dat als je niet precies weet wat je doet het heel erg gevaarlijk kan zijn. Dit is een geval van overdosering die je met echte cannabis niet snel ziet, wegens dat THC niet zo sterk is.

Ik heb geen enkele negatieve ervaring met synthetische cannabinoide. Sterker nog, een aantal hele leuke ervaringen. Het lijkt inderdaad op trip middelen als je meer rookt, maar dat heb ik net zo erg op wiet als op dit spul. Van 0.1 wiet ga ik ook 3 uur goed hard met een mentaal aspect gelijkt aan 150ug LSD. Dit hebben onderhand al mijn vrienden op 1 na. En ja, dit is legit. Elke shop en dealer, elke soort heeft dit effect. Naar mijn ervaring is het ook niet meer verslavend, alleen rook je er makkelijk van omdat het goedkoop en veel is. Ik doe het gemiddeld 1 keer per maand, een jointje.

ketakoekjes vindt dit leuk.
  7. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

In Turkije, Engeland en de VS waar vrij extreem wordt opgetreden tegen cannabis is synthetische wiet zeer populair. Synthetische wiet is eveneens zeer populair om het feit dat het drugscontroles omzeilt.
    De JWH-018 heeft nog wel wat weg van een zeer zuivere Sativa. Ik heb ook wel een soortje geprobeerd (ben de naam even kwijt) en dat was alsof ik langere tijd in een lichte lachgas roes bleef hangen. Andere synthetische cannaboiden zijn inderdaad gerapporteerd als zeer psychedelisch en sommigen zelfs als opioiden gelijkend.

ketakoekjes en acht.zes vinden dit leuk.
Laden...