1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

5g Cubensis, zwemmen zonder bandjes

Discussie in 'Trip reports' gestart door Vallinor, 7 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Vallinor

Vallinor Newbie

Inleiding:
    Enkele weken geleden had ik besloten om een paddo kweek setje te bestellen. Aan de ene kant een economische beslissing, de bakjes truffels bij de smartshop zijn best prijzig. Zeker als je een diepere trip wil ervaren dan de standaard 15g truffel dosis. Daarnaast vond ik het een extra dimensie geven aan de voorbereiding op een diepere trip, trippen op je eigen gekweekte paddenstoelen. Omdat ik een noob ben met het kweken van paddenstoelen heb ik het mezelf makkelijk gemaakt en een "ready to grow" setje besteld. Hieronder een plaatje van de opstelling:

1ste flush leverde 160g verse paddenstoelen op. Na het drogen met warme lucht en vervolgens met een desiccant (bitterzout) bleef hier 16g gedroogd van over. Goed voor een aantal diepe trips dus.

1ste trip, 2,5g:
    Ik vond het best spannend :)
    In mijn achterhoofd zat een stemmetje die zei, pas op, misschien zijn ze toch giftig of besmet met een andere schimmel die niet goed voor je lijf is. Om te voorkomen dat deze angst een potentiele bad trip zou veroorzaken besloot ik een halve dosis te nemen, 2,5g. Als set koos ik mijn slaapkamer, licht uit, geluid via een bluetooth speakertje. Mijn vrouw was beneden in de woonkamer en zou daar blijven als trip sitter. Ik sprak mijn intentie uit tegen de gedroogde paddenstoeltjes en hield ze daarbij in een bakje vast. Ze roken naar cacao. De smaak viel me niet tegen, beetje aards, maar helemaal niet zuur zoals ik gewend ben van truffels. Ik ging op mijn rug liggen op bed en begon te mediteren. Ik deed een guided meditation via YouTube waar astrale projectie de oefening was. Ik voelde me comfortabel, geen vervelende body load. De opkomst was kalm en geleidelijk, golfjes van warmte en energie gingen door mijn lijf. Concentreren op de meditatie werd lastiger maar ik merkte dat ik steeds dieper opging in de meditatie. Mijn gedachten werden meer en meer vluchtiger, gepaard met visuele effecten. Geen patronen of lichten zoals ik gewend ben uit eerdere truffel trips, maar meer beelden van mijn gedachten. Als een lucide droom waarbij mijn gedachten zorgen voor de bijbehorende beeldvorming. Ik kan me nu niet meer goed herinneren waar ik aan dacht. Ik weet alleen nog 1 moment waar mijn gedachten naar een ruimte werden getrokken, een donkere ruimte, een soort onderaards gewelf. Ik voelde hierbij geen angst maar voelde me wel alleen. De meditatie oefening was over gegaan op hele rustige muziek en ik lag heel relaxed te luisteren en na te denken over van alles. Meestal kan ik dromen heel goed onthouden en ook mijn gedachten tijdens een trip, echter nu helaas niet. So be it. Een uur of 2 na het consumeren van de paddenstoelen besloot ik naar beneden te gaan. Mijn vrouw en onze kat zaten op de bank tv te kijken, top2000 a gogo. Ze vroeg of alles goed ging waarna ik bij ze ging liggen op de bank. Onze kat is nogal groot, 9kg Europese korthaar. Wat een prachtbeest! :hearteyecat: Valt me altijd op hoe mooi hij is. De presentator en zijn gasten op tv praten voor mijn gevoel snel en veel. Ik kan niet goed verstaan wat er gezegd wordt. Het enige wat ik kan begrijpen is hun lichaamstaal. Ze zijn zenuwachtig, haastig, nep of oprecht. Mijn vrouw zet een andere zender op, Charlie and the chocolate factory. Wat een bizarre film is dit, ondanks dat ik het boek als kind heb gelezen. De acteurs zien er onecht en buitenaards uit. Mijn brein kan niet goed de mimiek van de gezichten plaatsen. Ik snap niet wat echt is en computer animatie? Ik krijg trek en mijn vrouw maakt heel lief een gebakken ei met kaas voor me. Voor mijn gevoel doe ik er een half uur over om op te eten, elk hapje smaakt heerlijk.

De intensiteit van de dosis paddenstoelen doet me denken aan een 15g truffel trip. Eigenlijk niet echt een zware trip. Meer een verwondering over de informatie die mijn zintuigen me geven. Voelde me heel relaxed en het gevoel in het moment te zijn. Dus al met al niet heel interessant of leerzaam. Maar de echte trip moest nog komen...

2de trip, 5g:
    Als eerste wil ik melden dat ik op geen enkele manier de intensiteit van deze beleving kan beschrijven in woord of schrift. Holy shit :astonished: Ik wil ook nog zeggen dat bepaalde dingen die ik ga schrijven in dit report waanzinnig overkomen. Ik bedoel absoluut niet arrogant te zijn of over te komen alsof ik de waarheid in pacht heb. Ik probeer alleen maar zo goed als ik kan mijn ervaringen weer te geven.

De set en setting waren vergelijkbaar met de try-out trip van 2,5g.
    Ik wist nu dat de paddenstoelen mij niet ziek zouden maken, ik wist alleen niet hoe ik om zou gaan met een zware dosis. Ik nam mij voor me totaal over te geven, al mijn gedachten te accepteren en elk beeld te aanschouwen.
    Ik woog 5,06g paddenstoelen af, dat was een aardig stapeltje. Ik vroeg aan de paddenstoelen lief voor mij te zijn en sprak uit dat ik een diep respect voor ze heb. Ik at ze 1 voor 1 smakelijk op, absoluut geen vieze smaak. Ik zette mijn hoofdtelefoon op met de nieuwste cd van Solarstone. Mijn vrouw kwam nog even naar mij toe en wenste me een goede reis :kissingheart:

Van verhalen van anderen verwachtte ik al dat de come-up van de trip sneller zou zijn als bij een lichtere dosis. Na een minuut of 10 begon ik de 1ste effecten te voelen. Een warme vlaag van energie ging door mijn lijf, het drukte mijn bewustzijn stevig tegen het bed. Mijn hartslag nam toe, lichtflitsen in mijn ogen. Ik gaf me over, bleef roerloos liggen op mijn rug en accepteerde de naderende storm. De paddenstoelen namen bezit van mij, dominant maar niet boosaardig. Ook bij deze trip heb ik maar flarden kunnen onthouden, het beste wat me is bijgebleven zijn de rauwe emoties die ik voelde. De 1ste beelden die ik zag, en heb onthouden, was van een grote, donkere machine. Ik vond hem angstwekkend maar besloot te blijven kijken. De machine stond in een storm, nat van vlagen regen en af en toe opgelicht door flitsen onweer. Wat die machine deed weet ik niet, hij was wel indrukwekkend.

Sterker en sterker werd de intensiteit van de trip, wat een storm! Ik kon niet meer goed denken als een persoon, alleen maar observeren en me nederig voelen. Ik had echt het gevoel overgeleverd te zijn aan de paddenstoelen, gegijzeld in een orkaan. Ik hield me vast aan de liefde die ik voel voor mij vrouw, ik wist dat dit echt was. Als ik in paniek dreigde te raken hielp deze houvast me stabiel te blijven. Ik was niet meer in mijn lijf, al wist ik wel dat mijn lichaam in orde was. Ik zag de symbiose van lichaam en ziel voor me, hoe diepgaand deze samenwerking is. Het was zo duidelijk waarom mensen zijn zoals ze zijn, dat onze ziel in de basis maar 2 emoties kent, liefde en angst. Al onze beslissingen en reacties zijn daarop gebaseerd. Ons lichaam heeft vele lusten, er kan alleen een balans zijn als onze ziel ons lichaam respecteert en andersom. Alles draait om/in evenwicht, zo majestueus complex geheel. Ik zag de vreugde die zielen kunnen hebben met elkaar. Zo liefdevol en respectvol met elkaar omgaan, nooit geen oordelen, alleen maar bewondering.

De muziek uit mijn hoofdtelefoon was versmolten met mijn gedachten, ik hoorde een vrouwelijke stem, ik wist dat het engels moest zijn, ik kon echter geen woord verstaan. Het was net alsof de stem achteruit werd uitgesproken. Vond het een beetje eng omdat ik dacht nu ook niet meer te kunnen communiceren met mijn vrouw. De muziek kwam tot een climax en toen was ik (weer) in de hemel. Ik kan het met geen ander woord omschrijven. Hier was ik ook tijdens mijn ayahuasca trip 2 jaar geleden. Een plek van alleen maar liefde en schittering. Ik kan met geen mogelijkheid omschrijven hoe dit voelt en eruit ziet. Ik was net als 2 jaar terug diep ontroerd en voelde dat er tranen over mijn gezicht stroomden. Hier gaan we naartoe als ons lichaam sterft. Ik was de paddenstoelen zo dankbaar dat ze me hier naar toe hadden gebracht. De tranen zorgde ervoor dat ik weer terug in mijn lijf kwam, ik moest ook heel nodig plassen. Opstaan ging lastig, ik kon ook niet goed zien, ik zag zoveel strepen in mijn gezichtsveld. Na het plassen en een tijdje in de spiegel gekeken te hebben (bizar) besloot ik naar beneden te gaan. Traplopen ging best goed, gelukkig hebben we een zeer stevige en unieke trapleuning gemaakt van een tak uit het bos. Het was 2 uur na de inname.

Het licht in de woonkamer was overweldigend. De kat en mijn vrouw zaten op de bank. Ik durfde ze niet goed aan te kijken omdat hun gezichten en lijven opbliezen en weer krompen. Ik wist dat dit de effecten van de trip waren maar toch keek ik opzij. Op de tv was de serie Friends bezig. Mijn brein verwerkte de informatie op een vreemde manier. Niet meer chronologisch, dan bewogen de acteurs opeens heel snel, alsof je naar iets keek wat 4x de normale snelheid werd afgespeeld. De lichaamstaal was zo onnatuurlijk, ook hier moest ik mijn ogen van afwenden. Geluiden kwamen verstoord binnen, alsof je met iemand via de telefoon aan het praten bent met een zeer slechte verbinding. Mijn brein had grote moeite de intensiteit van de verstoorde informatie te verwerken, het voelde als sprinten met mijn cognitieve vermogens, zeer vermoeiend. Dit effect nam redelijk snel af, en ben na een half uurtje samen met mijn vrouw een stukje gaan lopen buiten. Ik probeerde te vertellen wat ik allemaal had gezien en gevoeld, echter praten ging me niet goed af. Ik had sterk de behoefte om te kunnen communiceren zonder taal.

Een uurtje laten besloot ik een jointje te gaan roken, dit voegde maar weinig toe.
    Toen ik 6 uur na inname naar bed besloot te gaan en mijn ogen sloot kon ik nog steeds zeer goed mijn gedachten visualiseren. Ik merkte dat wanneer ik aan iets plezierigs dacht er mooie beelden zichtbaar werden, bloemen, dieren en mooie kleuren. Als ik aan vervelende zaken dacht kwamen er andere beelden, tanden, doodshoofden, donkere kleuren, glinsterend slijm.

Conclusie:
    Het was een zeer bijzondere trip, iets waar ik nog lange tijd over na zal denken om het een plek te geven. Ik ben onder de indruk van de potentie van psilocybine en vind het super gaaf dat dit mijn eigen gekweekte paddenstoeltjes waren. Ik denk dat de trip nog dieper zou kunnen, omdat ik een besef bleef houden van mijn identiteit. Al bezweek ik bijna onder het gewicht van de trip... 1 ding was me wel duidelijk, als je echt diep wilt trippen zal je je over moeten geven. Je zwembandjes af te durven doen wanneer je in het diepe wil gaan zwemmen.

Greetz,
    -Val-

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Waarom staat het zaakje op zijn kop trouwens? Nieuwe methode?

3. Vallinor

Vallinor Newbie

Staat niet op de kop, stoeltjes groeien aan de zijkant van de cake. Ik denk dat dit met warmte te maken heeft. Het warmhoud plaatje zal niet genoeg warmte kunnen leveren aan de bovenkant vermoed ik.

4. Mindless

Mindless Badass junkie Tripreporter

Mooi report :)

Interessant om te lezen dat psilo je naar dezelfde "plek" bracht als ayahuasca.

5. Vallinor

Vallinor Newbie

Dank je.

Het voornaamste verschil tussen mijn ayahuasca trip en deze paddo trip was de "persoonlijkheid" van het middel. Ayahuasca was heel moederlijk, zorgzaam en zachtaardig. De psilocybine was dominant, overweldigd maar wel rechtvaardig.

Maar misschien heeft het meer te maken met mijn mindset.

6. Mindless

Mindless Badass junkie Tripreporter

Zo ervaar ik psilocybine ook. Streng, dominant, vaderlijk, rechtvaardig. Heel interessant om te lezen dat ayahuasca dan weer meer moederlijke kwaliteiten heeft, maar dat beide wel tot hetzelfde kunnen leiden. :)

Vallinor vindt dit leuk.
  7. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Zo hey... interessant reportje hoor. Zelf zou ik niet zomaar 5 gram gedroogde paddo's naar binnen durven werken. Vroeger heel vaak op 3 gram gedroogde paddo's getript. Lijkt me heel leuk een keer wat 'verder' te verkennen maar ik vind psilocybine ook best wel spannend om te doen. Het blijft toch wel een "strenge" leermeester!

Fijn dat je het zo goed hebt gehad. En mooi om die liefde voor je vrouw zo duidelijk te zien!

Vallinor vindt dit leuk.
Laden...