• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

6-APB beetje live

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Kwak

Bewuste gebruiker
Lekker mallow. Zo voel ik mij nu. Beetje tandenknarsen. Kleine headspace.
Verwacht geen davernde toppic

Om 1604 heb ik 6-apb ingenomen 129 mg. De 120 vond ik aan de lage kant. En 150 dat iemand suggeerde vond ik tehoog voor iets dat ik niet ken.
Typen gaat al lastiger.

1604 inname
1730 heel subtiele veranderingen in mijn lichaam, onrustig
1745: poepen! Geen rijen of vieze wc. Eindelijk kakken en ook zo lang ik wil.
17:55 Beetje misselijkheid
1800 ongemak , rond borstbeen kleine steek, knoop in mijn maag
1810: meer schijten en veel. Die drie kilo die ik in een korte tijd ben aangekomen ben ik nu kwijt. Op het randke van toegeven en loslaten. Nog even door die ongemakkelijkheden. lekker nadenken over niets.
Ik mis wel beetje de headspace van een xtc pil. Het echte wause effect.
1820 spanning in kaken, wil wel dansen maar zit lekker in het zonnetje. En iedereen ziet dat ik in de woonkamer dans. :( schaamte
1830 kaken meer trekken , vooral in het achterste gedeelte. Ik geniet van het zonnetje enorm.
Wat doe ik hier dan!!
1844 Komt wel beetje binnen. steeds meer tandenknarsen.. Ik kaat mij beetje door de muziek leiden, maar iets wil de controle houden. Grappig, zo heb ik het nog nooit gevoeld. Heerlijk die zon, dat windje, herrineren van festivals komen op. Dansen, drankjes, gezelligheid, muziek en flirten.
Ik stuur paar tinder en OKcupid berichtjes aan potentiele medegenieters.

1901 kaken ojee de kaken. Kauwgommetje uit een pakje dat hier al 3 jaar ligt
1907 beetje onrustig. iets minder energie dan met een xtc pil zal ik zeggen. Maar middelen nu niet met elkaar vergelijken.Beleef het nu.
okay :) Yan Cook (:)

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Amai redelijk wat ongemakkelijkheden blijkbaar, die ik totaal niet heb. Nul lichamelijke ongemakkelijkheden eigenlijk, dat had ik wel bij 4-fa, veel strakker n peppy. Daartegen vind ik 6APB heel lange en stabiele rush, met lekkere afterglow en 15u (17u na inname) had ik nog verwijde pupillen. Heerlijk spul vind ik.

Green Dude

Belezen gebruiker
Gaan met die banaan Kwak!

Air I breathe van Subfocus is een goed plaatje als je wil.
Dance like there is no tomorrow :wink:

• Like
Waarderingen: Kwak

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Veel plezier! :)

Het heeft inderdaad niet zoveel zin om ervaringen met op elkaar lijkende middelen te snel één op één met elkaar te vergelijken. Mijn eigen eerste ervaring met 6-APB was toevallig wat minder en alle eerste keren erna waren geweldig, dus ik ben blij dat ik het niet bij die ene keer heb gehouden. Set en setting maakt veel uit en daarbij een bepaalde toevalsfactor. Bij dezelfde dosis heb ik de ene keer meer of minder kaakspanning en ook heb ik keren gehad dat ik (heel) misselijk werd in de come up maar ook genoeg keren dat dat totaal niet het geval was.

Overall vind ik 6-APB meestal nét een betere deal dan XTC omdat het zo lang duurt, minder craving en de come down is iets softer, wat fucking heerlijk is, maar de intensiteit en het empathische is iets minder intens/meer uitgespreid vs. XTC. Het is een van mijn meest favo RC’s. <3

Geniet ervan en niet teveel nadenken, gewoon chillen en beleven. ^^

Kwak

Bewuste gebruiker
Dank dank

1931 mee bewegen. Ik dans met mijn handen. Ik snak beetje naar dat gevoel dat xtc heeft en ik weet dat ik nu niet moet vergelijken en van deze rush kan genieten. Met xtc vond ik het heerlijk mijn hoofd allerlei vormen te maken. Onregelmatig ademhalen. Dan een flinke teug zuurstof en verder gaan. Dat mis ik nu. Maar dit is zeker ook fijn. Mijn linkerbeen trilt als een 'malle'.
1948 ik ben nog aanspreekbaar schrijf ik naar een vriend,
1953 bijpakken, bijpakken, bijpakken.... de verleiding... onweerstaanbaar.. maar ik moet streng zijn...
niet bijpakken... dit is je basis.. 129 mg..

Heerlijk op balkonstaan met een avondzon en morgen zoals altijd vrij.

wapboy

Wijs gebruiker
Een ballonetje erbij kan je er zo verder inschieten ipv bijnemen wat dan 2 uur kan duren eer dat resultaat geeft

inner_search

Badass junkie
Dank dank

1931 mee bewegen. Ik dans met mijn handen. Ik snak beetje naar dat gevoel dat xtc heeft en ik weet dat ik nu niet moet vergelijken en van deze rush kan genieten. Met xtc vond ik het heerlijk mijn hoofd allerlei vormen te maken. Onregelmatig ademhalen. Dan een flinke teug zuurstof en verder gaan. Dat mis ik nu. Maar dit is zeker ook fijn. Mijn linkerbeen trilt als een 'malle'.
1948 ik ben nog aanspreekbaar schrijf ik naar een vriend,
1953 bijpakken, bijpakken, bijpakken.... de verleiding... onweerstaanbaar.. maar ik moet streng zijn...
niet bijpakken... dit is je basis.. 129 mg..

Heerlijk op balkonstaan met een avondzon en morgen zoals altijd vrij.
Kzou niet meer bij nemen , gaat meer kater geven morgen.
Zoals gezegt een ballon, of als je het gewend bent.
Een jointje in de comedown is wel leuk.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Kzou niet meer bij nemen , gaat meer kater geven morgen.
Zoals gezegt een ballon, of als je het gewend bent.
Een jointje in de comedown is wel leuk.

Ik ken TS natuurlijk niet, en weet zijn/haar gewicht niet, maar het klinkt wel alsof de huidige dosis misschien net iets 'eronder' is. Als ik dat gevoel heb, pak ik iets bij binnen 2-2.5 uur na inname (om vervolgens niet meer bij te pakken, want vind dat net de charme van 6-APB, dat je in principe niet bij hoeft te nemen).
Het is mogelijk inderdaad te laat voor bijnemen nu, dat zou je misschien niet heel veel meer geven dan meer kater. Maar ik denk dat je de volgende keer wel voor 150 mg kan gaan als ik het zo hoor. Desondanks erg verstandig dat je aan de veilige kant begint met een stof die je niet goed kent.

Jointje in come down is zeker relaxt. Wietdruppels kan ook maar pas op met doseren. :wink:

Kwak

Bewuste gebruiker
Tja, als je nu bij neemt (bijv. 50mg) dan duurt het effect nog zo’n 2 uur; de vraag is wil je dat ?
En hoe ziet morgen er uit.
Morgen heb ik niets. Maar ik neem niets. Maar verdomd die verleiding. Heb ook geen zin om alles af te wegen. Dus dat schilt.

Mijn tanden en kiezen ojee :). Terwijl mijn pupillen niet zo wijd openstaan.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik weeg rond de 54-57 kg man.

Ik geniet wel hoor maar is inderdaad net iets eronder.

Je bent dan waarschijnlijk een lichtgewicht, net als ik. Afhankelijk van je lengte... Dit is een persoonlijke theorie die niet op feiten gebaseerd is, laat staan op wetenschappelijke feiten, dus neem wat ik nu ga brabbelen a.u.b. met een korrel zout, want het is speculatie. :tongueout: Maar ik heb altijd het idee gehad dat de '1-1.5 mg/kg-regel' die voor MDMA geldt (en die je door zou kunnen trekken naar 6-APB) vooral een goed passende richtlijn is voor 'normale' gewichten/BMI's. Als je dus beneden- of bovengemiddeld zit met je gewicht, lijkt het soms wat overdreven. Ikzelf ben rond de 60 kg, met mijn lengte (1.80 m) zit ik hiermee op de grens van ondergewicht en een normaal gewicht. Ik zou maar 60-90 mg MDMA mogen nemen volgens de regel, wat ongetwijfeld een (veel) te lage dosis is voor mij waar ik het niet voor doe. Ik ga meestal voor 100-150 mg bij XTC. Bij 6-APB ging ik de laatste keren voor 150-180 mg in totaal (dan heb ik het over de minder potente versie, vergeet altijd of dat de HCL of succinate variant is).

Dit gezwam moet je nu allemaal niet gaan lezen want je moet lekker van je space gaan genieten :wink: maar het zou misschien verklaren waarom je aan de lage kant zit met je dosis en het effect. Het kan ook dat de stof je gewoon wat minder ligt dan MDMA natuurlijk.

Jammer trouwens dat je ondanks dit wel zo'n last hebt van je tanden!

djiego

Bewuste gebruiker
Met 6APB gaat het om je persoonlijke sweetspot te vinden waarin je lekker gaat spacen en uit de opkomfase komt, die, althans dat is mijn ervaring; een soort van de overhand kan blijven houden als je net te weinig hebt genomen. Dan blijf je maar een beetje zweten en kloppen en de space is niet genoeg om daar afgeleid van te raken.

Die sweetspot is voor iedereen iets anders, afhankelijk van je referentiekader met eerder gebruik van andere 'space' inducing middelen in het verleden.
Belangrijk is dat als je door voorzichtig op te voeren todat je de opkomst fase overbrugt en je lekker voelt, het daar dan bij te laten. Zodra je gaat denken dit is heerlijk maar ik wil meer, dan kom je op een hoger plateau van spacen maar dat is dan ook gelijk je nieuwe referentiekader.

Ik lees ook veel de vergelijking met MDMA. Een logische, maar de werking van de twee stoffen is wel echt verschillend. Zeker in de opkomstfase lijkt 6APB erg op MDMA, maar de space die daarna kan volgen is dieper en meer de hoofdcomponent van dit middel. De stimulerende werking van MDMA is groter, en de space is minder diep. Wat dat betreft vind ik 6APB meer lijken op MDA als dan niet gecombineerd met MDMA. Ook MDA heeft een hele diepe space (misschien nog wel iets dieper) maar ook veel minder het stimulerende van MDMA. Er is ook een tweede aanwijzing voor deze stelling. MDA heeft ook een psycho actieve component, wat ervoor zorgt dat je bij wat hogere doses gaat trippen. En dit kan ongewenste effecten hebben wanneer je het met andere middelen combineert die daar reageren.

Ik heb gemerkt dat 6APB ook die potentie heeft, al trip je er opzichzelf niet van. Dat merkte ik door te combineren met Ketamine vorige keer (R variant).
In plaats van na het eerste lijntje me suizend richting de eerste disso effecten bracht, werd het eigenlijk direct heel psychedelisch. Ik begon eigenlijk meteen te trippen met lichte visuals. Niet onplezierig, maar ik moest wel even omschakelen van ohhhkeee.. Volgende lijntjes stackten keihard (zoals ketamine stackt) maar dan wel richting het psychoactieve gedeelte. Ik stond mentaal/emotioneel/gevoelig bam in 1 keer open en kon ver contacten zoeken. Nog een lijntje verder dikke visuals en ik raakte even zelfs licht het DMT domein aan (mert drie lijntjes!) , althans wat betreft gevoel. Voor mij was het te handelen en interessant, maar ik ben wel gestopt aangezien de stappen fucking groot waren het stackte echt keihard, harder dan normaal dus nog meer nemen no bueno. Verder geen problemen en ik ben gaan slapen. De volgende dagen had ik er echter wel last van, aangezien ik nog steeds erg open stond voor indrukken van anderen. Dat trok wel weer weg. Maar dat er een versterkende symbiose kan optreden is mij wel duidelijk.

Moral of the story; wees voorzichtig met de combinatie met psychoactieve stoffen, ook met wiet zou ik voor de zekerheid even oppassen bij wat hogere dossissen aangezien ik vroeger een zeer slecthte ervaring met wiet (superskunk) in combinatie met MDA heb gehad.

Voor wat betreft het tandenknarsen; neem wat magnesium vooraf dat helpt iets (zolang je niet keihard gaat :P)

Tenslotte voor nu; wellicht ten overvloede maar wees terughoudend met de combinatie met andere stimulanten die op je serotonine werken. Toen ik 3mmc probeerde en daarna 6APB werd de werking van 6APB ontzettend geboost. Ik ben 'gelukkig' gewend om hard te gaan, dus ik kon het handelen, maar ik vond dat ik wel erg hard ging, voor iemand die dit niet gewend is zorgt potentieel zeker voor problemen en zou zomaar richting serotoninesyndroom kunnen gaan.

Laatst bewerkt:

witte270

Belezen gebruiker
Veel plezier! :)

Het heeft inderdaad niet zoveel zin om ervaringen met op elkaar lijkende middelen te snel één op één met elkaar te vergelijken. Mijn eigen eerste ervaring met 6-APB was toevallig wat minder en alle eerste keren erna waren geweldig, dus ik ben blij dat ik het niet bij die ene keer heb gehouden. Set en setting maakt veel uit en daarbij een bepaalde toevalsfactor. Bij dezelfde dosis heb ik de ene keer meer of minder kaakspanning en ook heb ik keren gehad dat ik (heel) misselijk werd in de come up maar ook genoeg keren dat dat totaal niet het geval was.

Overall vind ik 6-APB meestal nét een betere dealbreaker dan XTC omdat het zo lang duurt, minder craving en de come down is iets softer, wat fucking heerlijk is, maar de intensiteit en het empathische is iets minder intens/meer uitgespreid vs. XTC. Het is een van mijn meest favo RC’s. <3

Geniet ervan en niet teveel nadenken, gewoon chillen en beleven. ^^
Ik ben ook echt fan inderdaad, wat ik me afvraag, heb jij ook enorm last van een dip de week erna. Met 6-APB heb ik dat vele malen meer dan met bijvoorbeeld XTC. Het gaat om normale dosissen

• Like
Waarderingen: Kwak

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ben ook echt fan inderdaad, wat ik me afvraag, heb jij ook enorm last van een dip de week erna. Met 6-APB heb ik dat vele malen meer dan met bijvoorbeeld XTC. Het gaat om normale dosissen

Nee, eigenlijk niet. Of ja, ik heb wel een duidelijke dip. Vooral fysiek (dagenlang vermoeidheid/laag energieniveau/minder motivatie en slechte concentratie) maar soms ook emotioneel, waarbij ik me wat down voel. Maar die dip heb ik ook van XTC. Ik merk in de heftigheid en de duur van de dip zelf geen duidelijk verschil tussen XTC en 6-APB tot dusver. Dat is ook waarom ik dan als het erop aan komt 6-APB vaak net een betere deal vind, dubbel fun en door de minder heftige pieken een vrijwel gelijkaardige kater (dus gevoelsmatig wordt er ongeveer evenveel serotonine verbruikt, maar ik durf niet te zeggen of dit feitelijk ook klopt).

Ik heb al wel eens vaker gehoord of gelezen, ook hier op het forum, dat mensen soms een ergere kater ervaren van 6-APB. Is blijkbaar iets persoonlijks. Het kan er misschien ook mee te maken hebben dat 6-APB je langer wakker houdt? Geen idee hoor.

Kwak

Bewuste gebruiker
Over de kater/dip. Ik was de volgende 2 dagen wel extreem moe en had een verveling gemoedstoestand. Ik wilde eigenlijk niet met een ander middel het combineren. Uiteindelijk wel met enkele wietoliedruppels gedaan. Dit flesje is een jaar oud. Naar mijn idee heeft het niet naar een next level gebracht alleen maar de duur verlengd. Ik zou 6APB ook nooit met xtc combineren als ik dit hier niet gelezen had, dat het echt niet goed voor je is :innocent:. Ik ben pas in de ochtend gaan slapen, het liefst had ik nog willen doorgaan.

Ik vind het lastig te zeggen of de 129 mg als die verhoogd zou worden naar 150 mg. Of dit de sweetpoint is om lekker om op te kunnen dansen. Want ik mis echt wel die stimulerende werking die ik met xtc meer heb. De Set Setting heb ik ook niet naar dansen gemaakt. De 6 apb zou ik op de de laatste dag van het Psy-fi festival gaan benutten.....
Sowieso moet ik eventjes rustig aandoen met middelen. Vanaf januari heb ik bijna elke maand iets gebruikt.

Over het magnesium moet je daar geen opbouwende spiegel voor nodig hebben? En welke magnesium gebruiken?
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat er een verschil in magnesium pillen zit. Ik ben een van de weinige met tandenknars op 6 APB.
Mijn pupillen bleven wel fijn klein en scherp. Bij xtc worden zij immens groot.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan