• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

6-APB en MDMA "Als een frietje in een achtbaan".

Worldherbals - Online smartshop and headshop

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Wie: Ik, vrouw van 40 jaar. 1.75. 102 Kg.
Wat: 6-apb (Benzo Fury) en MDMA
Wanneer: 30-09-2017
Dosering: 125mg 6-apb en 100mg MDMA
Setting: Alleen (Ik woon alleen) lekker thuis op de bank. Vrienden op de chat.
Ervaring: XTC, 2C-B, LSD, Hasj, Speed, Coke. Verder rook ik, en drink ik geen alcohol.
Toedieningswijze: Slikken.
Verwachtingen: Ik was van plan enkel 6-apb te nemen. Ik verwachte een mildere en langgerekte MDMA achtige ervaring. Omdat ik alleen één enkele capsule had hield ik er rekening mee dat de ervaring te mild zou worden.
Angsten: Iets nerveus voor het slikken aangezien de capsule erg groot was.
Stemming: Relaxt, open minded en later in de avond; ongeduldig en overmoedig.
Voorbereiding: Kauwgom, vitamines, schoon huis. Ook had ik enkele uren voor inname via Tripsit.me navraag gedaan over het eventueel bijnemen van MDMA mocht de ervaring tegen vallen.

19:45: Ik slik de capsule 125mg 6-apb (tot mijn geluk) vrij gemakkelijk. Ik heb de inwerktijd naast me neergelegd en ben mezelf gaan afleiden met Youtube filmpjes en wat gechat op Facebook.

20:30: Het eerste dat opvalt is een warme goed, en voel wat “prikjes” op mijn handen. Het typische gevoel als je zweethanden krijgt. Dit gevoel blijft zo hangen. Er komt geen ervaring bij en blijft ook op hetzelfde niveau.

22:05: Ik word ongeduldig. Het is me allemaal veel te mild en omdat ik geen 6-apb kan bijnemen (Ik had er maar één) ga ik overwegen om de MDMA al bij te gaan nemen. Op het moment dat ik hiervoor de voorbereiding doe (pil doormidden breken, chocomel pakken) merk ik dat ik toch vager in mijn hoofd al ben, dan dat ik dacht. De 6-apb was dus duidelijk nog wel bezig met opbouwen. Verstandig was geweest als ik dus toch nog een tijdje gewacht zou hebben met de MDMA bijnemen, maar eigenwijs en overmoedig als ik was, nam ik de 100mg MDMA toch direct bij.

22:15: Iets in mij zegt dat ik spijt ga krijgen van deze actie.

22:25: Ik ben inmiddels flink aan het spacen, en vraag me af hoe intens dit zo nog gaat worden als de MDMA inslaat.

22:35: Ongeveer rond deze tijd heb ik het gevoel dat ik in een achtbaan gestapt ben. Ik zie alles met een flinke waas, alsof mijn bril smerig is. Ik zweet en zie met momenten scheel. Mijn tijdsbesef is inmiddels weg. Ik kan deze tijden enkel nu in mijn rapport verwerken door het terug lezen van chats.

23:00: De high is erg intens. Heb het idee alsof ik nog steeds in een extreem wilde achtbaan zit. Ik tril ook en mijn ogen schieten van links naar rechts seconden lang. Ik voel tintelingen in mijn handen, die ik soms ook wel eens bij een inslag van MDMA heb. Ik probeer mezelf rustig te houden en houd er rekening mee dat de heftigheid nog niet eens op z'n hoogtepunt zit. Bang ben ik gelukkig niet. Ik weet mijn hoofd cool te houden en laat het over me heen komen.

23:10: De hele ervaring heeft op dit moment totaal niks meer met een gewone MDMA ervaring te maken. Ik klem mijn kaken strak dicht en probeer nog steeds wel te typen.
Langzaam aan krijg ik ook enkele tripeffecten nu. Ik heb een soort tunnelvisie, en het licht van de lampen is warmer als normaal.
Ik blijf nog steeds vrij normaal en foutloos typen. Ik krijg ineens het gevoel dat iemand anders voor me aan het typen is, hoe kan ik dit in godsnaam nog zelf doen?? Alsof een soort autopiloot het overgenomen had.
Als ik in de spiegel kijk, valt me op dat mijn oogkleur niet meer te zien is. Er zit nog 1mm blauw, de rest is pupil.

23:30: Ik ga nog steeds even hard, en doe mijn sokken uit. Lekker met de pootjes op de koude vloer afkoelen. Ik zweette inmiddels flink dus dat leek me wel verstandig. Ik tril over mijn hele lijf en ga zelfs klappertanden. Iets wat ik nog nooit gehad heb. Ondertussen vraag ik me af of ik twee hoofden heb. Eén die aan het spacen is, en één die nog helder genoeg is om te kunnen typen. Ik snap er niets meer van.

00:00: De tripeffecten nemen wat toe. Ik wil een shaggie aansteken, maar terwijl ik die aanstak, leek mijn shaggie ineens 6 meter, en leek het alsof iemand aan de andere kant van de kamer me een vuurtje gaf. Ik moet er gelukkig wel flink om lachen.

00:40: De piek lijkt af te nemen. Ik word me weer wat bewuster van mijn omgeving en de muziek. Wel is mijn tijdsbesef heel erg vreemd. Tijdens dat ik een liedje luister, heb ik het idee dat ik dat liedje uren geleden opgezet had. Het liedje was maar 5 minuten lang, dus dat was helemaal niet zo. Ik snap er echt helemaal niks van.
Ik ben nog steeds super high, er lijkt geen einde aan te komen.

01:40: Rond deze tijd voel ik me weer “gewoon” als bij een MDMA piek. Nog steeds wel lekker aan het spacen maar het is niet meer zo extreem.

In het “Welke drugs gebruik jij op dit moment” laat ik de volgende reactie achter: “Op de schaal van "gezond --------------- en een frietje" zit ik nu ergens in het midden.”

back-top.png

02:20: Ik voel wat druk in mijn hoofd. Een opkomende hoofdpijn. Vind dit ook niet zo raar. Heb wel gevoel dat ik vandaag niet erg zuinig met mijn hersens geweest ben. Ik ril en zweet nog steeds. Ook ben ik weer net een herkauwende koe. Het voelt inmiddels als een gewone MDMA ervaring en ik geniet ervan.

03:00: Inmiddels komt de high alleen nog in vlagen. Zo voelt het met momenten als een MDMA gevoel, en dan weer als een coming down. Voor het eerst sinds het bijnemen van de MDMA durf ik op te staan. Het voelt alsof ik een houten Bambi ben, maar het gaat. Wel iets duizelig.

04:25: De high gaat nu echt afnemen en ik word wat brak.

05:30: Ik kruip mijn bed in en val direct in slaap.

Nawoord: Ondanks dat het een leuk ritje was, dit voelde niet erg gezond en is om die reden uiteraard ook niet voor herhaling vatbaar. Geen kater gehad behalve brandend maagzuur die vrij heftig was een dag later.

De Dunne

Badass junkie
Poeh wat heftig zeg! Leuk rapport en goed geschreven.
Ga je ooit nog eens 6-apb nog eens alleen proberen? Zonder andere drugs?

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Zalig report haha. Heb me krom gelachen. Dat bijnemen was inderdaad de beste optie niet en daar zit je dan in je eentje te stuiteren :tearsofjoy:. Heb mezelf ook al een aantal keer met dergelijke stofjes in deze situaties gebracht. Ook geen dip gehad de dagen erna?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik had na een soortgelijke actie dagenlang comateus liggen te kwijlen maar jij lijkt je gewoon altijd weer relatief prima te voelen. Respect haha!

Leuk report, ik ben door jouw ervaring erg benieuwd geworden naar 6-APB (vooral vanwege het trippy randje) maar ik denk dat ik de XTC erbij maar laat varen :grin:

Was weer gezellig avondje vrijdag!

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Poeh wat heftig zeg! Leuk rapport en goed geschreven.
Ga je ooit nog eens 6-apb nog eens alleen proberen? Zonder andere drugs?
Ja, zeker wel. Allicht ook nog wel een keer in deze combinatie zelfs, maar dan met een stuk minder MDMA en wat later in de 6-apd trip allicht.

Zalig report haha. Heb me krom gelachen. Dat bijnemen was inderdaad de beste optie niet en daar zit je dan in je eentje te stuiteren :tearsofjoy:. Heb mezelf ook al een aantal keer met dergelijke stofjes in deze situaties gebracht. Ook geen dip gehad de dagen erna?
Nee, geen dip gehad gelukkig. :tearsofjoy:

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Haha dit klinkt wel als een klein gevalletje 'oeps', maar gelukkig geen dip gehad en het goed kunnen handelen zo te lezen. Had je nog wel een beetje sociale of love gevoelens of was alles totaal overheerst door het overweldigende / te hard gaan?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Haha dit klinkt wel als een klein gevalletje 'oeps', maar gelukkig geen dip gehad en het goed kunnen handelen zo te lezen. Had je nog wel een beetje sociale of love gevoelens of was alles totaal overheerst door het overweldigende / te hard gaan?
Nee, pas ver na de piek leek het weer een beetje op classic MDMA maar miste nog steeds wel een beetje de love golfjes enzo.

Een leuk report om te lezen, klinkt als een intense ervaring.

Ugh, 6-APB... een leuk goedje hoor, maar man man man wat duurt die shit lang. Ik heb gewoon 48 uur lang effecten gevoeld. Ik moest verdomme strak als een plank op school verschijnen.

22:15: Iets in mij zegt dat ik spijt ga krijgen van deze actie.
Dit heb ik dus ALTIJD met MDMA en dus ook bij 6-APB. Vaak dat moment dat hij begint op te komen. Zo'n "wtf heb ik gedaan? It's over. Dat was het dan" gevoel.

Ik heb toch sterk het idee dat jij goed tegen deze drug kan. Beter dan mij.
Ik ben na een avondje spacen zo hard naar de klote. Fysiek. Mentaal.
Ik sta meestal aan het einde megadepressief op de wc met een verschrompelt piemeltje mijn uiterste best te doen om te pissen terwijl ik mezelf afvraag waarom ik in godsnaam zoiets doms heb gedaan.

Maar leuk report, las lekker weg.

Het youtubekanaal Drugslab laat zien hoe Nellie in de vertelt dat 6-apb en MDMA als combinatie erg gevaarlijk is en kan zorgen voor dagen lange hallucinaties. Mij lijkt het persoonlijk geen kwaad kunnen omdat ze allebei naar mijn weten op dezelfde stofjes inspelen, hoewel misschien op een andere manier. Ik zat het toevallig te kijken terwijl ik wachtte tot ik kon slapen na speed en dacht, huh wat?

De video, en spoel door naar 2:39

Nou zijn ze bij drugslab helaas meer dan ééns betrapt op verspreiden van misinformatie. Het is op z'n minst een best zeldzame combo volgens mij en ben wel benieuwd wat ervan waar is.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Tja, ik heb het voor ik begon met de 6-apb nagevraagd via website Tripsit.me. Ik hecht meer waarde aan de mening van die "experts" dan wat Drugslab mensjes zeggen moet ik eerlijk zeggen. Drugslab zegt in vrijwel bij alle "Do's en don'ts" niet combineren met andere drugs. Gezond zat het nooit zijn, want het was ook best een intens ritje en achteraf had ik minder ongeduldig moeten zijn en beter wat later, en vooral minder MDMA moeten bijnemen. Lichamelijk heb ik er totaal geen kater aan overgehouden. Ja, moe. Maar dat heb ik altijd na een intens weekendje wel.

Wetenschappelijk onderzocht is het al helemaal niet, dus in dit soort gevallen doe ik verschillende meningen samenvoegen, luisteren naar mijn gevoel en dan wel of niet een bepaald risico nemen. En ja, dan ga ik misschien een keer op m'n smoel. Een ander aanraden zal ik het in ieder geval niet, zeker niet in de hoeveelheden en tijdbestek ik het gedaan heb.

Laatst bewerkt:
Ik snap de meerwaarde niet helemaal van de MDMA, aangezien je al onder invloed was van een redelijk gelijkwaardig middel. De MDMA voegt dus weinig toe lijkt me, terwijl je wel een drug combinatie gebruikt wat volgens mij weer extra schade toebrengt.

Zo is het ook een beetje dubbelop om cocaine en amfetamine te combineren lijkt me, omdat ze elkaar niet heel veel naar voren halen.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik vond de 6-apb erg mild. En ik word in dat soort gevallen gewoon een ongeduldig en overmoedig stuk vreten :sweatsmile:. Als ik meer 6-apb had gehad had ik echter dat bijgenomen hoor, maar dit was alles wat ik had, en dat is dan typisch iets wat ik dan heb. Ik neem dan liever een risico als dat ik geduldig en eventueel genoegen neem met een mildere ervaring. Noem het een valkuil. Waar ik op andere vlakken prima "verstandig" met drugs om kan gaan, kan ik in dit soort gevallen dus minder handige keuzes maken.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En ik word in dat soort gevallen gewoon een ongeduldig en overmoedig stuk vreten :sweatsmile:
Haha!

Leuk reportje. Klinkt niet echt gezond nee en deze combinatie lijkt me ook niet echt prettig, maar ik ken dat gevoel van een te milde roll. Het is dan erg aanlokkelijk om meer te nemen. Maar misschien moet je 6-apb anders zien dan mdma. Niet ervan verlangen dat het je die high van mdma geeft. Ik vind het heerlijk, die milde uitgestrekte stabiele high van 6-apb. Bij mdma geldt vaak less is more en dat is bij deze drug denk ik ook wel zo. Je moet je alleen even van het idee afzetten dat de high heel nadrukkelijk aanwezig moet zijn. Nou ja, moet... Je bepaald zelf natuurlijk wat je wil, maar ik denk dat velen heel erg van het mildere gevoel van 6-apb kunnen genieten als ze het als iets anders gaan zien dan mdma. 6-apb stond bij mij garant voor immens genietbare avondjes waar maar geen einde aan kwam. Niet zozeer super euforisch, maar gewoon heerlijk genieten van 0 zorgen, niet bezig houden met tijd, etc.

Bovenaan