• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

6-APB: ervaring eerste keer 'dit voelt als the next level'

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Zeehond

Wijs gebruiker
Geslacht: man
Leeftijd: 52 jaar
Lengte: 176 cm
Gewicht: 75 kg
Waar: thuis bij vrienden
Met wie: mijn vrouw, mijn beste vriend en zijn vrouw en ik
Ervaring: xtc, 3-mmc, 5-mapb, 1p-lsd en ghb

Wat: 6-apb (succinate) startdosis 200 mg (2x100mg capsules) en na 5 uur 65mg bijgenomen

Zaterdag 14 augustus jl. was een mooie zonnige dag. Eigenlijk zouden we deze dag met onze vrienden naar Dance Valley gaan, maar dat ging niet door vanwege Corona.
Omdat we toch de datum gereserveerd hadden in onze agenda's kozen we voor een thuisfeestje bij onze vrienden waar we bleven slapen.
Einde van de middag er naar toe en de 4kg lachgas tank meegenomen.
We genoten lekker op het balkon van een drankje in het zonnetje en hebben gezellig bijgepraat over onze vakanties etc.

Zo rond 18.15 uur bestelden we sushi voor het avondeten, wat we allemaal erg lekker vinden. Daarna kwam toch een beetje de vraag op tafel wat we zouden nemen uit de snoep pot. Onze vrienden hebben vooral ervaring met xtc en ik had juist op Dance Valley een keer 6-apb willen testen. Maar, ik wilde het onze vrienden zeker niet opdringen. Tot mijn verbazing leek het ze ook leuk om met z'n vieren allemaal 6-apb te researchen. Ik had me de afgelopen maanden uiteraard op het forum heel goed ingelezen.
Om 18.30 uur namen we allemaal een startdosis van 200 mg (succinate, dus de minder potente versie).
Ik had iedereen voorbereid op een lange inwerktijd van zo'n 2 uur.
Tot mijn verbazing voelde ik na zo'n 3 kwartier al tintelingen in mijn armen en benen, heel lekker en we kregen het warm. De rush bouwde zich heel geleidelijk en lekker op en leek op XTC. Bij mijn vrouw en beste vriend ging het eigenlijk hetzelfde.
We ervaarden allemaal wel behoorlijk wat kaakspanning en dat zou de hele rit ook zo blijven.
Toen ging de bel en werd de sushi bezorgd: we keken een beetje naar de sushi, maar hadden helemaal geen trek meer haha; met wat moeite 1 of 2 stukjes genomen.

De vrouw van mijn beste vriend merkte nog niets, maar vond het leuk om ons te zien genieten. Bij haar kwam het pas na ruim 1,5 uur opzetten en bouwde het zich op naar hetzelfde niveau als bij ons.
Ik had op tijd een YouTube setje opgezet van Hardwell op Tomorrowland (en alle volgende sets had ik ook al van tevoren voorbereid).
We zijn lekker op de bank gaan zitten en het genieten kon beginnen.
We waren wel iets helderder misschien dan op XTC, maar dit spul blijft stabiel en toch met golven op en neer gaan. Je denkt soms dat het iets minder wordt en dan gaat het weer. We hadden het wel opvallend warm allemaal. We waren ook best erg praterig, dus in een setting met vrienden kun je dit gerust nemen.
Net als bij XTC kwamen er veel liefdesverklaringen over en weer en dat we zo blij waren met onze vrienden en van ze houden haha.
Ik heb zelf vooral veel gedanst, maar het is niet dat je er thuis zo onwijs actief van wordt. Setting zal heel belangrijk zijn en op een festival zal dit effect dus wel anders zijn verwacht ik.
We hebben best wel wat ballonnetjes gedaan en vooral ik ervaarde het effect van de ballonnen als heel intens en heel diep. Zeker in combinatie met de muziek is het zo fantastisch. Zonder drugs is een ballon eigenlijk weinig aan en in ieder geval heel anders.
Ik wist dat mijn beste vriend nog poppers had liggen en dat hebben we ook geprobeerd. Dat slaat samen met 6-apb ook in als een bom, maar het maakte ons ook ontzettend relax en wat sloom, zodat we eigenlijk niet meer wilden opstaan.
De tijd ging niet opvallend snel of langzaam. De tijd is helemaal geen issue. We bleven er heel constant in zitten en verbaasden ons hoe lang dit werkt. Mijn beste vriend heeft heel wat keren gezegd dat ik fantastisch spul had meegenomen en dat hij er ook heel veel van wil hebben haha. Ongelofelijk dat dit gewoon legaal verkrijgbaar is.

In de piek hebben mijn beste vriend en ik onze hartslag gemeten, hij heeft zo’n smartwatch. Die van hem was 119 en hij is totaal niet sportief. Mijn hartslag was 84, maar ik sport dagelijks. Viel ons mee.
Plassen ging ook gewoon goed, fijn.

We waren inmiddels weer wat setjes verder en genoten van Boris Brejcha, Charlotte de Witte, Carl Cox en David Guetta.
Het was zo rond half 12 toen het leek alsof het heel geleidelijk begon af te zwakken. Heel anders dan bij XTC wat ineens stopt en waarbij je dan denkt: shit, is het nu al voorbij.
Maar omdat het nog zo vroeg was overwogen we om nog wat bij te nemen. Maar ja, hoeveel dan...
Uiteindelijk hebben mijn beste vriend en ik een 130mg pellet gedeeld, dus ieder 65mg. Mijn vrouw nam een kwartje ervan en de vrouw van mijn beste vriend nam niets bij.
We genoten lekker van Adam Beyer, Martin Garrix, Pan Pot en de nieuwe Age of Love set van Charlotte de Witte en Enrico Sangiuliano met af en toe een ballonnetje en een snuifje van de popper.
Om 3.00 uur ging de vrouw van mijn beste vriend slapen en wij blijven nog lekker even genieten, want we zaten er nog midden in.
Rond een uur of 5 begonnen we ons wel voor te bereiden om te gaan slapen. Ik stelde voor om 1 dosis van 3,5ml GHB te nemen, meer om het effect te krijgen om wat rustiger te worden. Dat hebben we gedaan, maar eerlijk gezegd hebben we er alle 3 niks van gemerkt.
We zijn om 6.00 uur gaan slapen, maar dat ging natuurlijk niet echt lekker, maar dat hoort er nu eenmaal bij na zo'n avond met een stimulant.

De volgende dag voelden we ons heel sloom. Niet perse slecht, maar toch nog wel wat zweverig in ons hoofd. Einde zondagmiddag ging het wel weer. Altijd belangrijk om een lege agenda te hebben zo'n volgende dag, zodat je lekker rustig aan kan doen.

Voor ons was het een hele mooie 1e ervaring met 6-apb en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en er misschien iets aan hebben.

Laatst bewerkt:

Kippenman

Belezen gebruiker
Klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt gehad, hoelang Duurde het voordat je op je piek zat denk je en hoelang Duurde de piek volgens jou?

ik ben zelf namelijk ook enorm geïnteresseerd in dit spulletje

Zeehond

Wijs gebruiker
Klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt gehad, hoelang Duurde het voordat je op je piek zat denk je en hoelang Duurde de piek volgens jou?

ik ben zelf namelijk ook enorm geïnteresseerd in dit spulletje
Ja we hebben het heel heel erg naar onze zin gehad, is een aanrader dit.
Denk dat ik na zo’n 1-1,5 uur op piek zat.
Die piek duurde bij mij wel 4,5 uur en toen nog wat bijgenomen en dat verlengde het volgens mij met nog eens zeker 4 uur.
Echt bizar lang.
Maar als het minder wordt gaat het heel heel geleidelijk, dat is ook erg prettig.

Laatst bewerkt:

Kippenman

Belezen gebruiker
Ja we hebben het heel heel erg naar onze zin gehad, is een aanrader dit.
Denk dat ik na zo’n 1-1,5 uur op piek zat.
Die piek duurde bij mij wel 4,5 uur en toen nog wat bijgenomen en dat verlengde het volgens mij met nog eens zeker 4 uur.
Echt bizar lang.
Maar als het minder wordt gaat het heel heel geleidelijk, dat is ook erg prettig.
Dankje voor de info, ik ga dit ook maar eens bestellen😊😊

bossenaar567

Experimenterende gebruiker
Leuk report Zeehond! Klinkt goed dit spul, echter heb ik eigenlijk 'genoeg' aan gewoon eens in de 3 maanden MDMA. Maar wie weet ooit!

Thunderdome

Wijs gebruiker
Lekker maat :hearteyes::handok1: mooi report!

6-APB is echt prachtig spul. Zodra het bij een van de vele vendors in de aanbieding is ga ik het inslaan.

Denk dat ik het wat ga afwisselen met XTC/MDMA (dus af en toe 6-APB en af en toe XTC/MDMA, met (bijna altijd) 3 maanden minimaal er tussen natuurlijk).

Kippenman

Belezen gebruiker
Lekker maat :hearteyes::handok1: mooi report!

6-APB is echt prachtig spul. Zodra het bij een van de vele vendors in de aanbieding is ga ik het inslaan.

Denk dat ik het wat ga afwisselen met XTC/MDMA (dus af en toe 6-APB en af en toe XTC/MDMA, met (bijna altijd) 3 maanden minimaal er tussen natuurlijk).
Vind je 6apb gelijkwaardig/beter dan XTC/MDMA of dat niet?

Dirkjan

Badass junkie
Er was een tijd, ver in het vroege verleden, dat mensen hun wenkbrauw optrokken als je het had over 6-APB omdat ze niet snapten dat het drugs was en ze dachten dat je het over een type printer inkt-cartridge had. En in die tijd kostte het ook geen drol maar er was zoveel goede kwaliteit 6-APB te vinden dat je je letterlijk door de 6-APB naar je werk moest kanoën.

Ik mis die tijd als ik dit report lees.

Thunderdome

Wijs gebruiker
6-APB komt heel dicht in de buurt van XTC/MDMA qua effect. Maar qua intensiteit evenaart het niet XTC/MDMA.

Ook ben je er een stuk helderder bij. Ik heb het idee dat mijn geheugen wat beter werkt op 6-APB dan op MDMA.

Daarintegen heeft MDMA wel de unieke eigenschap dat je echt helemaal naar de klote kan gaan en gewoon lekker hard aan het spacen bent op de piek. Veel intenser. Dat heb je iets minder met de 6-APB :wink: dit vind ik MDMA/XTC dan weer geschikt maken bijvoorbeeld een hardcore houseparty.

Tot slot: iedereen is anders, dus wellicht dat het voor jou anders kan uitpakken.

Zeehond

Wijs gebruiker
Zoals @Thunderdome al schrijft: beide stofjes zijn heel leuk en verschillend.
Ik sluit me aan bij de omschrijving van @Thunderdome, maar het is een kwestie van zelf testen.
Ze zijn voor mij geen vervanger van elkaar.
Rekening houdende met een pauze van 2-3 maanden zullen wij ze allebei wel blijven gebruiken in de toekomst.
Leuk juist die afwisseling!

Laatst bewerkt:

whitesugar

Badass junkie
Leuk om te lezen dat het een goede ervaring was! En ik meende dat het in totaal wel 12 uur kan duren of is dat met de na effecten?

Zeehond

Wijs gebruiker
Leuk om te lezen dat het een goede ervaring was! En ik meende dat het in totaal wel 12 uur kan duren of is dat met de na effecten?
Onze inname was 18.30 uur en inclusief extra dosering gingen we om 6.00 uur slapen, dat is bijna 12 uur.
Maar dat is inclusief na effecten inderdaad. Piek duurt sowieso wel een stuk langer dan xtc.
Beste kun je eerste keer gewoon 1 goede dosering nemen, dat duurt al heel lang.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan