• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

6 APB gruwelijke nacht

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Exp

Newbie
Dag allemaal

Een long-time lurker hier. Maar heb gisteren zo'n ingrijpende ervaring gehad dat ik besloten heb om het te delen met jullie.

Wat achtergrondinfo:
  • Ben een man van 28j, normaal gebouwd, 84kg, 187cm
  • Lange tijd weed-gebruiker ('s avonds een jointje meeste dagen; bij periodes helemaal niet)
  • Laatste jaar kennisgemaakt met RC's, zoals 4FMA, 3MMC, 3CMC, 1cp-LSD, en aantal benzo's zoals Clonazolam en Etizolam
  • Andere zaken die ik bij tijden gebruikt heb: Ketamine, truffels, kratom, hasj
Dus ja, over het algemeen behoorlijk wat ervaring (vooral qua tijdsbestek) met een aantal middelen. Maar nooit veelmalig hetzelfde gebruikt of dosering opgeschroefd, buiten wat betreft weed en kratom die ik meestal dagelijks gebruik (hoewel op quasi vaste en lage dosis)

Trip
Een vriend van mij (die ik voortaan R zal noemen) en ik hebben besloten om gisteravond rond 17u allebei een capsule 6-APB (100mg) in te nemen voor de eerste keer. Om te zien hoe het zou bevallen, en omdat we ook effe iets anders wouden proberen dan 3MMC of 4FMA. Ik had veel goede ervaringen gelezen over de zogenaamde Benzofury; dat het een beetje op MDMA leek en dat 100mg zeker een lichte/gemiddelde dosis zou zijn. Ik had deze caps ook besteld van dezelfde vendor waarbij ik altijd quasi al mijn andere RC's van besteld heb gehad, dus ik voelde me redelijk op mijn gemak, zeker bij deze dosis.
Ik had wel gehoord dat 6-APB een licht-psychedelisch karakter zou kunnen hebben bij hoge dosissen, en ik ben over het algemeen niet zo'n fan van psychedelica (vooral na de ervaring met een overdosis truffels), maar 6-APB is uiteindelijk een stimulant/entactogeen en het psychedelische zou louter maar een lichte bijwerking zijn, Dus het ging wel meevallen, dacht ik.

Rond 17u dus allebei een 100mg cap ingeslikt. na 30min niks ervan te bekennen natuurlijk, 't is geen 3MMC. Zou binnen 2u wel beginnen werken. R is even naar de winkel gegaan om wat bier te gaan halen, en ik was wat aan het chillen op de pc.

17u45 We gaan samen naar buiten, 't is een mooie zonnige avond. Wat in de tuin chillen en een jointje opsteken. Nog steeds niks van de 6-APB te merken

18u15 Even een biertje of twee naar binnen gekegeld en wat sigaretten opgestoken. Een beetje aan het wachten op de opkomst, zeg maar. Nog altijd niks; alleen begin ik mij wel een beetje belabberd/mellow te voelen; net zoals wanneer 4FMA bijv. nog aan het opkomen is voordat het stimulerend wordt en je geen zin meer hebt om te zitten. Maar nu prefereer ik juist om te gaan zitten. Na een tijdje besluiten we om nog een jointje te gaan rollen.

18u45 Net een licht jointje opgebrand, en begin me nu een beetje onrustig te voelen. Ik heb soms zin om op te staan en gaan wandelen, en daarna voel ik me weer te mellow en wil ik weer gaan zitten. Ik voel ook duidelijk de lichaamstemperatuur de hoogte ingaan en wat koud zweet aan mn voeten. R heeft ongeveer dezelfde ervaring. Op dit moment weet ik niet wat ik ervan moet denken. In kort zou ik het effect samenvatten als "onzuiver, schommelend". Geen euforie of stimulatie, juist het tegenovergestelde, en praten gaat moeilijker, omdat er vanalles in je hoofd begint te dwalen en je een beetje in jezelf gekeerd wordt. Ik krijg ook megaveel dorst en wil om de 5min water drinken. Maar hoeveel ik ook drink, de dorst blijft.

19u45 Het onzuiver en schommelend aspect wordt nog feller. Ik ga nu permanent zitten, want mijn hartslag begint de pan uit te swingen. Gevoel slaat om naar lichte angst. WTH heb ik juist genomen? Het was toch gewoon een gemiddelde dosis 6-APB en niks anders? Dit kan toch niet louter de weed zijn die het effect eventjes wat heviger maakt? Dan had het nu al afgenomen moeten hebben, 't is al een uur geleden... Nee, het is de 6-APB zelf. Ik kijk naar R en zie aan z'n gezicht hoe ook hij aan het ondergaan is van het spul; 't is geen toeval dus. Shit... Wat heb ik onszelf aangedaan? Gaat dit effect nu afnemen of nog altijd toenemen en voor hoelang, vraag ik me af. Onrustwekkende gedachten beginnen binnen te sijpelen. Het psychedelische heeft ondertussen ook ingeslagen; perfect op het slechtste moment. Mijn hart gaat tekeer en de misselijkheid is bijna niet uit te houden. Ik voel me echt klote. Ik begin overal lichtpuntjes te zien en mijn beeld wordt ingezoomd op de plaats waar ik op het ogenblik aan het kijken ben, daarna weer uitgezoomd. Het gras begint onrealistich te schommelen en wanneer ik knipper blijven er "na-beelden" achter. Lichaamstemperatuur begint ondertussen ook knettergek te schommelen. Bij tijden ben ik aan het zweten, andere momenten aan het bibberen. Ik voel me gewoon ziek. Ziek in mijn lichaam, en in mijn geest. Ik betrap me er zelfs op een kruisteken te maken, terwijl ik atheïstisch ben. Mijn enige en vurigste wens op dat moment was dat het zou ophouden. Dat het zijn greep zou lossen, wat het ook was.

20u15 Er komt een tijdje dat de effecten wat beginnen af te zwakken (of zo voelt het toch), en ik begin weer een sprankeltje hoop te krijgen dat we er wel uitgeraken zonder al teveel kleerscheuren. Maar niets is minder waar. Op dit ogenblik komt ook het besef dat het verdomde spul in vlagen komt, maar dan ook in duidelijke, hevige vlagen. Soms gaat het wat liggen, en dan denk je, OK, het begint eindelijk af te bouwen.. En dan komt er opeens weer een nieuwe vlaag die nog heviger is dan eender welke ervoor. Holy crap.. Ik begin gek te worden. Ik heb iets nodig om mij aan vast te houden. Iets wat me in de realiteit houdt of mij tot rust brengt.. Maar ik zie R met ijle ogen kijken en met een blik alsof hij een hele dag aan het kruis genageld heeft gehangen, met een bleek, somber gezicht, glimmend van het zweet. De man is in gevecht met zijn innerlijke demonen, lijkt het, en ik twijfel er over wie gaat winnen. Ik zie hem spreekwoordelijk dwalen in dezelfde hel als waarin ik ons beland heb gekregen. Mijn gemoedstoestand gaat haast over in paniek, met een vlaag berouw en spijt over de weg die ik gekozen heb, alsof het een bewuste keuze was. De wereld lijkt ver weg en ik zit ergens vast tussen de realiteit en Silent Hill. Ik weet dat ik niks meer kan doen. Het spul zit allang in het bloed. En de benzo's weet ik zelfs niet meer waar die liggen, en of ik überhaupt in staat ga zijn om die te gaan halen.. En kotsen gaat niks meer helpen. Er lijkt geen uitweg meer. Fuck.. De enige optie is om het te ondergaan voor zolang dat het duurt. Er is geen keuze.

20u45 En duren dat het doet... Minuten lijken uren te worden. De langste uren die ik in mijn leven gevoeld heb. Alles krijgt een duister karakter. Wanhoop en angst beuken hun weg door alles heen. In mijn ooghoeken zie ik bij momenten donkere schimmen tevoorschijn komen, en dan zijn ze plots weer weg. Andere momenten komt er een donkere waas over alles heen, schaduwen worden dieper en kleuren bleker. Gevoelens springen van hak naar tak, en ontspruiten allemaal uit angst of een variant ervan; zoals je vlagen euforie zou krijgen van een opiaat, maar dan in plaats van euforie krijg je gruwelijke, paniekzaaiende negativiteit, als een emmer koude, corrosieve, zwarte smurrie over je hoofd geslingerd. En dan nog eens, en dan nog eens, nog eens... Het lijkt geen einde te hebben. Allerlei negatieve gevoelens en ideeën komen opdoemen; wantrouwen in alles om je heen, de zinloosheid en nietigheid van het leven, alsof je gevangen zit in je eigen lichaam of eigenlijk het universum, (zelf)medelijden, minachting en waardeloosheid van al je doen en laten, het gevoel alsof je enkel in leven werd geroepen om te lijden voor god-weet-welk experiment... Het is een regelrechte nachtmerrie. Maar ik kan er niet van ontwaken. En ik heb geen idee hoelang ik dit nog ga kunnen volhouden.

21u30 Na de lijdensweg voor wat wel leek op een halve dag komt er eventjes weer een periode van rust; de laatste vlaag is weg en er dreigt op het moment geen nieuwe aan te komen. Ik sta op en zeg aan R dat we beter naar binnen gaan, al is het maar om de omgeving te veranderen. Want ik begon langzamerhand alles om mij heen te haten. Ik wou daar niet meer zijn. Het associeerde me meteen weer met hetgeen ik er meegemaakt heb. R was ook meteen akkoord en we gingen richting huis. De trappen op en we gingen zitten voor het projector, wat opzetten op Youtube over de natuur. OK, de rust leek weer een beetje wedergekeerd. Maar natuurlijk laat dit spul je niet zo snel gaan.. En daar kwam dan weer een nieuwe vlaag. De hulpeloosheid en angst kwamen weer dik opzetten. "Hier is geen ontsnappen aan, waar je ook bent, het blijft je gewoon achtervolgen.." dacht ik. Doodgewone beelden werden enger dan het ergste wat je ooit in een horror-film gezien of gevoeld hebt. Mede te danken aan het feit dat de WIFI-ontvangst in die kamer niet zo goed is en Youtube soms moet terugschakelen naar 480p of zelfs lagere kwaliteit. Dit maakte het hallucinogeen effect (en het "er klopt iets niet"-aspect) nog 'ns 10x erger. Zelfs zo erg dat ik het ding per direct afsloot, het venster minimaliseerde en gewoon het desktop met wallpaper (van een afbeelding van het melkwegstelsel) liet opstaan. Ik wou er niks meer van horen. En het was ook beter zo. Alleen begon daarop de afbeelding dan maar te bewegen uit zichzelf, wat had je gedacht. Maar het was nog altijd beter dan die video. Rustiger. Minder chaos.

22u30 Uiteindelijk lijkt de effect nu echt wel af te zwakken over het algemeen. De vlagen zijn er nog altijd, maar lijken gemiddeld zwakker. Dit is een zekere opluchting. Maar de vlagen die nog geregeld komen veroorzaken nog altijd een erg onaangename mystiek horror-gevoel. Na een tijdje ga ik de kamer uit, doe ik alle lichten aan die er zijn, en begin ik op en af te wandelen in de gang. Ik moet gewoon volhouden en me niet laten leiden door de angst. Ik probeer zoveel mogelijk mijn gedachten bij de realiteit te houden. Even de gsm checken, veel water drinken (misschien dat dit het spul sneller helpt af te breken), en het toilet "klaar hebben staan".. Voor het geval dat ik moest kotsen of iets. Dit was natuurlijk gewoon bullshit, maar het gaf me op de een of andere manier wat gemoedsrust + het hielp dat er in het toilet een felle licht hing. Geen idee waarom, maar felle lichten leken de hallucinaties minder uitgesproken te maken, dus ik was blij dat dat dicht in mijn buurt was. En zo heb ik daar zeker een halfuur rondgedwaald (voor mijn gevoel leek het eerder 2 uur natuurlijk). Dan kwam R naar me toe en vroeg me of ik naar buiten wou gaan. Ik zei van "ja, ik weet het niet man, 't is al donker buiten en ik voel me wel goed hier eigenlijk..". Dus ik bleef maar binnen terwijl hij naar beneden ging.

23u30 Dan maar toch naar beneden gegaan toen R weer kwam opdagen en me vroeg mee te komen. Het was inderdaad pokke-donker buiten (achteraf bekeken niet zo donker, maar voor mij leek het toen erg schimmig). En er hing daar maar een flauw lampje die niet genoeg scheen om zo'n grote oppervlakte te belichten. Maar de negatieve effecten waren intussen gelukkig ook al een heel deel afgezwakt. En het (hoewel stokkerig) praten deed wel deugd na uren in mezelf opgesloten te hebben gezeten. Daarna maar besloten om een glas kratom klaar te maken met 8g voor ons beiden. Dit wou ik eigenlijk al eerder gaan doen, omdat ik weet dat een redelijk tot hoge dosis kratom psychedelische effecten normaal gezien afzwakt en het lichaam tot rust brengt, maar ik was zo angstig onder de invloed van de 6-APB dat ik een beetje vreesde dat de kratom misschien wat averechts zou kunnen werken (nader gezien bullshit), en ik wou er echt geen klop meer bij doen van wat dan ook.. Dat het maar op z'n eigen afzwakte, want ik had echt geen zin meer in verrassingen.. Maar nu voelde ik me dus wel "stabiel" genoeg om het te gaan doen. Een grote glas, sinaasappelsap erin kletsen, een rode strain erbij gooien en roeren maar.

22u45 Na het glas kratom geroerd te hebben voor wat wel een halfuur leek, kletste ik het goedje gulzig naar binnen tot aan de helft. De kratom was bijlange niet goed opgelost omdat het sap koud was, maar dat kon me op dit moment echt niet schelen. De brokjes halfopgeloste kratom leken juist lekker toen. Dan gaf ik het glas aan R die het ook happig naar binnen schoot, al kon de smaak hem niet bepaald bekoren, dit af te leiden van zijn gezicht. Maar da's gewoon omdat hij weinig ervaring heeft met kraatje. Ik voel haast niks meer van de bittere nasmaak.

23u00 Anyway, vanaf dit moment besloten we om naar ons nest te gaan. We voelden ons allebei al genoeg "wakker" om het af te bollen en na een tijdje het bed in te duiken, hopelijk zonder plafonddienst. Ik ben dan een uur aan mn pc gaan hangen en naar ASMR video's kijken met aangename geluiden en rustige beelden. Om me nog wat te bedaren en te vergeten van wat er eerder allemaal gebeurd was. Dit was inderdaad erg aangenaam na zo'n nachtmerrie meegemaakt te hebben. Ik begon ook langzaamaan in een slaperige bui te geraken (waarschijnlijk door de kratom ook). En ondertussen ging ik ook het pakje met benzo's gaan halen, voor als ik later de slaap toch niet kon pakken.

00u00 R was blijkbaar nog wakker en ging bij me kijken of ik dat ook was. Toen gingen we nog wat buiten om bij te praten over heel de ervaring, wat de oorzaak wel kon zijn, en hoe opgelucht we waren om er eindelijk van af te zijn. Kort daarna weer naar bed gegaan.

00u30 nog wat ASMR gekeken. Een halve clonazolam genomen. En na een halfuurtje nog een halve, en ik geraakte makkelijk in slaap. Gelukkig.
R zei me de dag erna dat die ook geen moeite had met slapen.

De volgende dag een aantal keren wakker geworden, maar uiteindelijk opgestaan om 15u, en ik was nog altijd slaperig. Geen nare dromen, godzijdank.

Aftermath
Hoe dan ook, de 6-APB (of wat dan ook) is er uit. Soms heel lichtjes wat after-effects, maar zo lichtjes dat je het haast niet merkt.
Het lijkt alsof ik letterlijk in de hel heb gezeten gisteren.

Weet iemand wat the fuck dit kon veroorzaakt hebben? Waarom is het zo gruwelijk misgegaan bij zo'n normale dosis (100mg)?
Was het wel 6-APB ?
In ieder geval, dit goedje komt er nooit meer in bij mij. Dit was bijna even erg als de overdosis truffels die ik ooit heb mogen ervaren. En dit van een stimulant/entactogeen... :coldsweat:
Wat een vreselijke avond

Conclusie en leerschool
Wanneer je nieuw spul gaat uitproberen, ga dan nooit de volle laag pakken (of de normale gemiddelde dosis).
Eerst altijd een kleine dosis om na te gaan hoe je lichaam erop reageert. Dit lijkt me een erg belangrijke voorzorgsmaatregel om dit soort situaties te voorkomen. Dit is toch wat ik ervan geleerd heb op de harde manier. Ik zou deze ervaring niemand toewensen.

Laatst bewerkt:

whitesugar

Badass junkie
Jeetje, klinkt heftig. Ik zou zelf niet weten wat de oorzaak hiervan is, heb zelf nog geen ervaring met dit spul. Ben het wel van plan deze zomer te gaan doen.

Extase

Bewuste gebruiker
Heb je nog over? Kan je beter de zuiverheid laten testen.
Eens, laten testen dit spul!

De kans dat dit daadwerkelijk 6APB is lijkt me klein gezien de werking die jij hebt gehad.
Wat voor een soort poeder zat in de cap? (Wat voor een soort kleur?)

Exp

Newbie
Ik heb het spul nog, ja. Had er 10 besteld, en gisteren dus 2 gebruikt. Heb er nu eentje opengemaakt.
Er zit een lichtbruin, licht-brokkelend poeder in dat ruikt zoals 3CMC (zijnde de enige stimulant die ik geroken heb die er zo fel op lijkt).
Foto's hieronder:
IMG_20210721_210844.jpg
IMG_20210721_210916.jpg

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Laten testen die handel. Kan vervuiling in zitten. 6-apb zou dicht in de buurt moeten komen van MDMA en geen zwarte trip.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heftig! Heel apart verhaal. 6-APB lijkt erg op MDMA, alleen heeft het een langere duur en is het wat minder intens qua werking. Dit kan natuurlijk een uitzonderlijke reactie erop zijn. Maar ik zou het laten testen… Dit is zeker niet het ‘normale’ effect van deze RC.

Overigens zonder verder te willen gaan speculeren ziet het spul er op je foto wel uit als 6-APB. Ik zou toch willen weten of er iets bij zit/het onzuiver is. Maar misschien hebben jullie elkaar ook onbewust versterkt in het angstige. Het kan natuurlijk wel gewoon, bad gaan op een entactogeen.

Vind zelf trouwens 6-APB zeker niet psychedelischer dan MDMA, al hoor ik wel eens dat mensen het zo kunnen ervaren. Maar dan alsnog, het is geen psychedelicum, normaal ga je er niet echt van trippen op een gebruikelijke dosering.

Hoe dan ook sterkte met het verwerken van deze hele nare ervaring.

Natozlato

Badass junkie
Ik vertrouw die vendors sowieso niet zo meer. Ze verkopen zo ontzettend veel verschillende stofjes. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Ik ben tegenwoordig altijd bang dat mijn poedertje verkeerd gelabeld is en ik een of ander potent tripmiddel ofzo heb. Dus ik durf nooit meer in 1 keer 100 mg van iets te pakken.

Ook kan het idd onzuiver zijn. Je weet bij god niet waar dit geproduceerd wordt en ze denken daarbij echt niet aan jouw gezondheid, ze willen geld verdienen.

Mijn ervaringen met 6apb waren mooi, ik herken dan ook niets in wat je beschrijft. Wat ik wel weet is dat het duurder is geworden en een tijdje bijna niet te krijgen was.

Ga je het nog laten testen?

Dirkjan

Badass junkie
Raar, ik vond 6-apb altijd goddelijk, dus ik denk dat je het moet laten testen omdat dit niet klinkt als de 6-apb die ík gewend ben.

Kwak

Bewuste gebruiker
Lekker wil je geen psychedelische drugs meer krijg je dit voorgeschoteld.
Wil je zeker nu helemaal geen psychedelische drugs uitproberen?

Kan het zijn dat de wiet alles versterkt heeft met een biertje of twee.
Hoeveel heb je echt gedronken :)

Zonder de vendor bij zijn naam te noemen. Iets met DF huisregels.
Komt die zooi niet van dezelfde vendor waar Spyro en Blyatman laatst hun nachtmerrie hadden?

Natozlato

Badass junkie
De 3mmc is de laatste tijd ook niet meer wat het geweest is! Ik had echt troep de laatste keren! Ik bestel dit niet meer.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit klinkt niet als 6-apb, maar ik vind het ook niet slim om al direct wiet erbij te roken, paar biertjes erbij. Maar zo lijken de meesten het te doen, altijd direct combineren. Je wilt toch weten wat de stof op zichzelf doet, denk ik dan... Daarnaast kan wiet altijd een element van paranoia toevoegen. Het heeft mij ook mijn meest gruwelijke trip opgeleverd, dan wel icm LSD.

Ga je het nog wel laten testen om te weten of de stof zuiver is of of het überhaupt 6-apb is?

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb het spul nog, ja. Had er 10 besteld, en gisteren dus 2 gebruikt. Heb er nu eentje opengemaakt.
Er zit een lichtbruin, licht-brokkelend poeder in dat ruikt zoals 3CMC (zijnde de enige stimulant die ik geroken heb die er zo fel op lijkt).
Foto's hieronder:
Bekijk bijlage 26399
Bekijk bijlage 26400
Als je de capsules niet zelf hebt gemaakt dan zou het kunnen dat ze niet de juiste dosering bevatten. Commerciële aanbiers wegen meestal niet de inhoud van elke capsule afzonderlijk af, maar pakken een grote houder en vullen de capsules dan op volume. Maar op zo'n manier een betrouwbare dosering per capsule bewerkstelligen is heel lastig; eigenlijk is het te onbetrouwbaar om dat zo te doen. Professionele farmaceuten die human-grade medicijnen maken kunnen dat wel, maar daar moet je zeer zorgvuldige berekeningen voor toepassen. De zuiverheid van het middel moet exact bekend zijn kennen en er zoijn speciale technieken nodig om spreiding te voorkomen. Dan moet je ook nog middels steekproeven controleren of de dosis klopt. De kans dat een vendor dat allemaal goed doet is klein, en je kunt het productieproces niet controleren. Dus je kunt er niet op vertrouwen dat een rc-vendor dat allemaal netjes doet.

Ik heb die fout ook één keer gemaakt bij een stof waarvan een gangbare dosis rond de 10 milligram ligt, wat je niet zo lekker kan afwegen met een 0.001-weegschaal. Ik kon toen voor dezelfde prijs voorgewogen capsules kopen. Ik dacht toen 'handig', maar toen bleken de capsules vermengd met een soort bloem, waardoor ik de dosis niet kon controleren. Eén zo'n capsule genomen, en ik kreeg daar tegen het einde van de trip extreme hoofdpijn van. Weet nog steeds niet of het dosis-gerelateerd was.

Dus: zelf je dosis afwegen :wink:

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Overigens komt de werkingstijd wel gewoon overeen met 6-APB en kan wiet inderdaad paranoia veroorzaken, en bier ook nog de effecten veroorzaken. Ik denk dus eerder aan een sterker effect vanwege combinatiegebruik en mogelijk een probleem met de dosering.

Exp

Newbie
Thx allemaal voor de uitleg en mogelijke oorzaken. Ik had het inderdaad beter niet meteen in combinatie gebruikt. Zoals die ene keer toen ik 1cp-LSD nam. Toen was ik wel nog verstandig genoeg om de 100μg blotter in tweeën te snijden en er niks anders bij te gebruiken. En dan nog was het veel heftiger dan ik verwacht had. Aan de andere kant hebben we allebei enkel maar 2 Coronaatjes van 330ml gedronken na ongeveer een uur nadat we de 6-APB hadden genomen, erg rustig en met een pauze tussenin. We hebben ook allebei een hoge gewenning aan wiet, waarvan we de dosis nooit opschroeven en quasi altijd eenzelfde soort gebruiken. Ik voel daar bijna niks van als ik er geen Kratom of iets anders bij doe, en na een uurtje werkt het al helemaal uit en word ik er slaperig van. 't Is eerder een soort van "sociaal" roken geworden ipv roken voor het effect.

Bij deze 6-APB caps heb ik mezelf wel een beetje laten vangen qua hoeveelheid, nu ik erover nadenk, en op basis van wat @Neo-Shulginist zei. Als het een pellet was had ik het waarschijnlijk in tweeën gedeeld, maar vermits het in capsules zat dacht ik van, ja, zal wel OK zijn bij 100mg. Had toch geen gereedschap om het poeder zo precies af te kunnen wegen. Kan inderdaad zijn dat er wat meer in zat dan 100mg. Misschien was het dát gewoon. Maar ik ben niet zeker. Het kon ook stevig versneden zijn geweest. In ieder geval was het niet wat het normaal gezien had moeten zijn. 'k Heb verhalen gelezen van mensen die meer dan het dubbele van deze dosis namen, gecombineerd, en ook nog 'ns op een vermoeid lichaam of op een festival, en er nog positief op reageerden. Ik heb heel wat trip-reports gelezen over 6-APB, en dit had me ook wel een beetje een valse hoop gegeven dat 100mg of iets meer wel OK ging zijn. Ik kan niet geloven dat de bad trip louter veroorzaakt werd door twee biertjes en een beetje wiet, op een totaal uitgerust lichaam, zowel fysiek als mentaal, en een mooie, rustige omgeving. En dat het psychedelische zo sterk aanwezig was doet me nog meer twijfelen. Het leek me eerder op een psychedelicum/disso dan een entactogeen. Het gaf ook geen greintje stimulatie. Het effect kwam totaal niet overeen met wat ik erover gelezen had.

Ik zou niet weten hoe of waar ik dit goedje naartoe zou kunnen sturen eigenlijk, voor het te laten onderzoeken. Heb daar totaal geen ervaring mee, en ik zou ook graag m'n anonimiteit willen bewaren hierbij. Als het makkelijk kon, zou ik het zeker doen.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Thx allemaal voor de uitleg en mogelijke oorzaken. Ik had het inderdaad beter niet meteen in combinatie gebruikt. Zoals die ene keer toen ik 1cp-LSD nam. Toen was ik wel nog verstandig genoeg om de 100μg blotter in tweeën te snijden en er niks anders bij te gebruiken. En dan nog was het veel heftiger dan ik verwacht had. Aan de andere kant hebben we allebei enkel maar 2 Coronaatjes van 330ml gedronken na ongeveer een uur nadat we de 6-APB hadden genomen, erg rustig en met een pauze tussenin. We hebben ook allebei een hoge gewenning aan wiet, waarvan we de dosis nooit opschroeven en quasi altijd eenzelfde soort gebruiken. Ik voel daar bijna niks van als ik er geen Kratom of iets anders bij doe, en na een uurtje werkt het al helemaal uit en word ik er slaperig van. 't Is eerder een soort van "sociaal" roken geworden ipv roken voor het effect.
Mensen die altijd aan de wiet zitten, onderdrukken eigenlijk altijd hun emoties. Het mag dan zo voelen alsof het niet veel doet, maar stop maar eens een paar weken en zie wat voor een verschil dat is met elke dag onder die bedwelming zitten. Je verwerkt met elke dag wiet gebruiken je gevoelens niet goed en daarnaast heeft wiet een negatief effect op je REM slaap. Als dan 1 of andere drug die onderdrukte emoties losmaakt (vaak psychedelica, maar misschien in jouw geval ook wel 6-APB) dan kan er ineens heel veel omhoog komen en ook nog eens versterkt. Het is dan niet zo moeilijk om in de weerstand of zelfs compleet in paniek te schieten.

En alcohol geeft gewoon lage vibes. Prima voor een keertje afzonderlijk, maar waarom combineren met iets dat juist meer dat liefde gevoel geeft? Wil je dan niet puur dat gevoel alleen ervaren?

Mocht je nog eens 6-APB of iets dergelijks doen, waarom niet een paar dagen of zelfs een week van tevoren lekker nuchter blijven en dan ook alleen dat middel gebruiken op die avond. Creëer een goede setting en je hebt zoveel meer kans op een mooie ervaring. Dit is natuurlijk ervan uitgaande dat je 6-APB goed is hè.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Had toch geen gereedschap om het poeder zo precies af te kunnen wegen. Kan inderdaad zijn dat er wat meer in zat dan 100mg.
Een 0.001-weegschaal kost een paar tientjes en bespaart je dit soort ervaringen. Dat is wel het geld waard dacht ik dus. Kijk bijvoorbeeld ff op dx.com. Da's een Chinese website met goedkope meuk maar hun 0.001-weegschalen zijn heel goed voor veel te weinig.

En dat het psychedelische zo sterk aanwezig was doet me nog meer twijfelen. Het leek me eerder op een psychedelicum/disso dan een entactogeen. Het gaf ook geen greintje stimulatie. Het effect kwam totaal niet overeen met wat ik erover gelezen had.
Je zou ook als individu gevoeliger kunnen zijn voor psychedelische effecten en/of de effecten van 6-APB. Ook een mentale negatieve spiraal kan meespelen. Als je een beetje angstig wordt dan kun je jezelf opfokken en dan wordt de ervaring vervelender waardoor je nog meer in paniek raakt.
Ik zou niet weten hoe of waar ik dit goedje naartoe zou kunnen sturen eigenlijk, voor het te laten onderzoeken. Heb daar totaal geen ervaring mee, en ik zou ook graag m'n anonimiteit willen bewaren hierbij. Als het makkelijk kon, zou ik het zeker doen. Onafhankelijk van de kost.
Testen kan in Nederland op deze locaties (alleen zeggen ze dan niet hoe sterk de 6-APB is, alleen welke stoffen er in je capsule zitten. Andere veelvoorkomende drugs zoals MDMA, speed of GHB worden wel gekwantificeerd).

Als je ergens anders woont dan in Nederland dan kun je je sample ook opsturen naar Energy Control in Spanje. Dan moet je wel meebetalen aan de test.
en

Dirkjan

Badass junkie
Een 0.001-weegschaal kost een paar tientjes en bespaart je dit soort ervaringen. Dat is wel het geld waard dacht ik dus. Kijk bijvoorbeeld ff op dx.com. Da's een Chinese website met goedkope meuk maar hun 0.001-weegschalen zijn heel goed voor veel te weinig.
Hier moet ik even ingrijpen. Een 0.001-weegschaal voor een paar tientjes? Dat kan natuurlijk niet. Dat laatste cijfertje is gewoon stoere praat. Voor een échte accurate weegschaal dat precies op 3 cijfers achter de komma weegt ben je minimaal 400 euro kwijt.

En nu ik mijn gelijk heb gehaald en me weer drie weken kan aftrekken op deze gedachte wil ik toch even zeggen dat een goedkope weegschaal ook best prima kan zijn om sommige dingen af te wegen. Voor 6 apb zou het perfect zijn aangezien 10 milligram meer of minder niet zoveel uitmaakt. Maar ga je bijvoorbeeld 2C-E wegen? Dan heb je een probleem. (Dat zeg ik uit ervaring).

Exp

Newbie
Mensen die altijd aan de wiet zitten, onderdrukken eigenlijk altijd hun emoties. Het mag dan zo voelen alsof het niet veel doet, maar stop maar eens een paar weken en zie wat voor een verschil dat is met elke dag onder die bedwelming zitten. Je verwerkt met elke dag wiet gebruiken je gevoelens niet goed en daarnaast heeft wiet een negatief effect op je REM slaap. Als dan 1 of andere drug die onderdrukte emoties losmaakt (vaak psychedelica, maar misschien in jouw geval ook wel 6-APB) dan kan er ineens heel veel omhoog komen en ook nog eens versterkt. Het is dan niet zo moeilijk om in de weerstand of zelfs compleet in paniek te schieten.
Da's waar en ben ik ook bewust van. Maar 't is wel niet zo dat ik de hele dag onder invloed doorbreng. Enkel 's avonds 1 jointje. Heb verder ook een "vrij normaal leven" buiten het gebruik van bepaalde middelen. Ik heb ook meermaals moeten stoppen voor een paar weken; cold turkey. Tuurlijk dat het totaal geen deugd deed, maar het was niet zo erg als toen ik bijvoorbeeld met Kratom cold turkey stopte na 8-9g threshold. Bij wiet was het vooral het sociale dat ik miste, de gesprekken na het roken ervan, en de slaperigheid voor het slapengaan.

En alcohol geeft gewoon lage vibes. Prima voor een keertje afzonderlijk, maar waarom combineren met iets dat juist meer dat liefde gevoel geeft? Wil je dan niet puur dat gevoel alleen ervaren?
Het was eigenlijk ook niet echt de bedoeling om het te combineren met alcohol. Het was eerder voor het afwachten tot het effect van 6-APB op gang zou komen. Ik wou dat ik er iets van had gevoeld, van dat liefde-gevoel wat je zegt, al was het maar 5%. Heb daar totaal niets van gehad. Ook 0,0 extra empathie of euforie. Ik heb het pakketje daarna wel drie keer afgecheckt en in m'n mails gaan ploeteren om te zien of ik per vergissing niet iets anders had besteld. Maar nee, het was gewoon 6-APB zogezegd, 100mg per cap. En bij het openmaken ervan leek het er ook op. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, eerlijk gezegd. Ik ga toch verder afblijven van dat ding. En misschien van die vendor in z'n geheel eigenlijk. Dit soort verrassingen verlagen de goesting toch wel een heel stuk, voor wat betreft RC-gebruik in het algemeen, en voor nieuwe zaken uit te proberen. Het had misschien nog erger kunnen lopen, denk ik nu.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Da's waar en ben ik ook bewust van. Maar 't is wel niet zo dat ik de hele dag onder invloed doorbreng. Enkel 's avonds 1 jointje. Heb verder ook een "vrij normaal leven" buiten het gebruik van bepaalde middelen. Ik heb ook meermaals moeten stoppen voor een paar weken; cold turkey. Tuurlijk dat het totaal geen deugd deed, maar het was niet zo erg als toen ik bijvoorbeeld met Kratom cold turkey stopte na 8-9g threshold. Bij wiet was het vooral het sociale dat ik miste, de gesprekken na het roken ervan, en de slaperigheid voor het slapengaan.
Ik heb zelf ook vaak perioden lang elke dag alleen 's avonds een klein beetje wiet gehad. Het verschil met nuchter zijn is toch enorm. Elke avond wiet, is elke avond de stress en emoties van de dag naar je onbewuste wegdrukken (niet verwerken) en elke nacht verminderde REM slaap.

Wiet klinkt al onschuldig, we maken het voor onszelf nog onschuldiger door te zeggen dat we het alleen 's avonds doen en anderen wel de hele dag, we maken er vervolgens nog een verkleinwoordje van. :wink:

Ik probeer niet vervelend te doen. Het is gewoon allemaal niet zo onschuldig als we vaak denken. En da's dan nog alleen maar wiet.

Het was eigenlijk ook niet echt de bedoeling om het te combineren met alcohol. Het was eerder voor het afwachten tot het effect van 6-APB op gang zou komen. Ik wou dat ik er iets van had gevoeld, van dat liefde-gevoel wat je zegt, al was het maar 5%. Heb daar totaal niets van gehad. Ook 0,0 extra empathie of euforie. Ik heb het pakketje daarna wel drie keer afgecheckt en in m'n mails gaan ploeteren om te zien of ik per vergissing niet iets anders had besteld. Maar nee, het was gewoon 6-APB zogezegd, 100mg per cap. En bij het openmaken ervan leek het er ook op. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, eerlijk gezegd. Ik ga toch verder afblijven van dat ding. En misschien van die vendor in z'n geheel eigenlijk. Dit soort verrassingen verlagen de goesting toch wel een heel stuk, voor wat betreft RC-gebruik in het algemeen, en voor nieuwe zaken uit te proberen. Het had misschien nog erger kunnen lopen, denk ik nu.
Ja, erg vervelend dat het dan een totaal ander effect geeft. Ik zou graag willen weten of het echt 6-apb is geweest.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hier moet ik even ingrijpen. Een 0.001-weegschaal voor een paar tientjes? Dat kan natuurlijk niet. Dat laatste cijfertje is gewoon stoere praat. Voor een échte accurate weegschaal dat precies op 3 cijfers achter de komma weegt ben je minimaal 400 euro kwijt.
Kan wel. Ik heb er zelf eentje en geijkt met zowel een laboratoriumbalans, wat tot mijn verbazing exact overeenkwam, en ik heb het ook geijkt met een veel duurdere 0.001-weegschaal van Azarius; die minder precies blijkt.
Zoals ik zei: veel te goedkoop.

Wel goed dat je er kritisch op bent. Ik kan ijken zeker aanraden.
Ohja wel één ding: er zitten soms ijkgewichtjes bij, maar gebruik die niet, want die zijn dus weer niet zo precies. Eén krasje erop en het klopt ook al niet meer dus ijkgewichtjes zijn sowieso niet zo handig wat dat betreft.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat laatste cijfertje is gewoon stoere praat. Voor een échte accurate weegschaal dat precies op 3 cijfers achter de komma weegt ben je minimaal 400 euro kwijt.
Overigens ben ik het helemaal met je eens ook dat je het laatste getal op de weegschaal altijd als niet-significant moet beschouwen.

Voor dingen als 6-APB of MDMA is dat prima want dan kun je dus op honderdsten van een gram precies wegen, wat prima is. Onder de 20 milligram wordt het wel lastig. Dat was dus ook precies de reden dat ik toen dacht bij die ene stof die actief is op 10 milligram van 'oh, handig als ze dat voor mij hebben afgewogen' :wink:

Kittekatty

Bewuste gebruiker

Je zou ook als individu gevoeliger kunnen zijn voor psychedelische effecten en/of de effecten van 6-APB. Ook een mentale negatieve spiraal kan meespelen. Als je een beetje angstig wordt dan kun je jezelf opfokken en dan wordt de ervaring vervelender waardoor je nog meer in paniek raakt.

Testen kan in Nederland op deze locaties (alleen zeggen ze dan niet hoe sterk de 6-APB is, alleen welke stoffen er in je capsule zitten. Andere veelvoorkomende drugs zoals MDMA, speed of GHB worden wel gekwantificeerd).

Als je ergens anders woont dan in Nederland dan kun je je sample ook opsturen naar Energy Control in Spanje. Dan moet je wel meebetalen aan de test.
en
FBE7783B-1B81-4E36-8F6B-A4DB4D0FEDC7.jpegJe kan overal testen in Nederland, toevallig 1 vlak bij mij, binnen 1 km straal. Is anoniem, en juist goed dat je dat doet, en weet wat het was. En kan waarschuwen aan de moderators hier. Ik weet dat je vendors niet mag aanprijzen of neerhalen, maar de veiligheid van vaste leden moet toch voorop staan. Al maken ze een keer een lijst met 5 vendors waar weinig tot geen klachten over zijn. Dat zou wel eens fijn zijn,

Natozlato

Badass junkie
Er is een speciaal topic voor onveilige vendors. Hierin mogen alleen moderators posten,als ik het goed heb.

Exp

Newbie
Ik zou het spul wel willen laten testen, om er achter te komen wat er nu allemaal juist in zit. Maar helaas woon ik niet in Nederland, en kan ik nu niet gauw 120 euro + verzendkosten ophoesten om een aantal caps naar Energy Control in Spanje te versturen.

Er is een speciaal topic voor onveilige vendors. Hierin mogen alleen moderators posten,als ik het goed heb.
Ahja? Dus ik mag de specifieke vendor bij wie ik dit besteld heb wel doorgeven aan een Mod dan?

SneeuwStorm

Bewuste gebruiker
Mag je als Belg niet gewoon in 1 van onze zuidelijke testlokaties je drugs laten testen? Ik bedoel, test al jaren mijn drugs, maar heb mij nog nooit hoeven legitimeren.

VJ_LSD72

Experimenterende gebruiker
O man wat een vreselijke trip. Als ik via Google Image Search zoek op "6-apb capsules" krijg ik de vendor te zien die deze capsules verkoopt. Kan dit kloppen?

Exp

Newbie
Als ik via Google Image Search zoek op "6-apb capsules" krijg ik de vendor te zien die deze capsules verkoopt. Kan dit kloppen?
Op die foto zien ze er inderdaad uit zoals de caps die ik besteld heb. Maar vreemd genoeg is dat niet de vendor waarbij ik ze besteld heb. Die op dat afbeelding beschouw ik wel als betrouwbaar voorlopig. Jammer dat we geen lijst/poll kunnen opstellen met potentieel onbetrouwbare vendors/middelen, en we ze ook niet mogen opnoemen (of juist de betrouwbare). Het zou de kans zeker een stuk verlagen om foute boel te bestellen volgens mij. Soort van recensie gebaseerd op echte ervaring of uitgevoerde tests, of gewoon op basis van hoeveel keer er melding gemaakt wordt over welke vendor en middel. Misschien enkel manipuleerbaar door ietwat ervaren gebruikers om (tegen-)reclame te voorkomen. Maar wel raadpleegbaar door iedereen.

Mag je als Belg niet gewoon in 1 van onze zuidelijke testlokaties je drugs laten testen?
Geen idee eigenlijk. Dacht dat je daarvoor in Nederland zou moeten wonen. Maar ik zal die weg wel aftasten, denk ik. Misschien bestaat er wel een efficiëntere manier dan het spul naar Energy Control te moeten sturen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Mag je als Belg niet gewoon in 1 van onze zuidelijke testlokaties je drugs laten testen? Ik bedoel, test al jaren mijn drugs, maar heb mij nog nooit hoeven legitimeren.
Nouja het DIMS is een monitoringsysteem voor de Nederlandse drugsmarkt. De overheid wil zo in de gaten houden in welke woonplaatsen er acuut gevaarlijke drugs worden verkocht, zodat er meteen een Red Alert uitgegeven kan worden als er levensgevaarlijke drugs in omloop zijn.

Er wordt altijd gevraagd waar je de drugs hebt gekocht. Maar stel je liegt daarover en de drugs blijken heel gevaarlijk, dan kan er mogelijk een verkeerde Red Alert uitgestuurd worden en dan help je het hele systeem om zeep. Mensen denken dan bij de volgende Red Alert van 'ja doei, vorige keer was het ook een Belg die de boel had belazerd'.

In Brussel zit ook een testsysteem met zeer beperkte testcapaciteit, van Modus Vivendi.
Verder is het een kwestie van druk zetten op de Belgische politiek. In Nederland, Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Spanje zijn er al testssystemen met zeer positieve ervaringen. Kwestie van lobbyen en druk zetten dus.

In de tussentijd kun je dus proberen om met wat vrienden groter in te kopen en bijvoorbeeld met zijn tienen een test te betalen. Dan is het 8 euro p.p., dat is best op te hoesten lijkt me.

Nihilist88

Bewuste gebruiker
Wow wat een nare trip man😮 Ondanks dit van paar maand terug dateert, wou ik hier toch nog ff op reageren. Zit momenteel zelf aan het einde vd een té hoog gedoseerde 6APB rush. Maar wat jij ervaren hebt is totaal on 6-APB, oké er is zeker mate van licht psychedelische randje aan, maar uit eigen ervaring is het stimulerende, perfecte balans tussen energy, euforie, empathie en langwerkend, de na-stimulatie is nog aanwezig 12-15u na inname. Zelfs nu met te hoge dosis, nl 200mg (67kg), was het vooral een overdrive vh stimulerende, nl strak, trillend zicht, zweten, heel warm, dan weer trillend koud...daarna, nu dus wat opkomende hoofdpijn, zwaar hoofd. Maar jouw ervaring is meer een bad trip op echte psychedelica als truffs, paddo's, LSD. Op truffs heb ik zelf ook ferme en diepe trips gehad, vaak met zo'n duister mystiek randje.
Hier zijn het wel rood witte capsules en is het poeder eerder gebroken wit, zeker niet bruin, , lees dat het meetal wit van kleur is, soms bruin of beige, weet niet of hier wat v afgeleid kan worden. Aja en de blauw witte zijn hier 4-FMA. Wat dit heeft veroorzaakt, of je hebt een uitzonderlijke reactie op 6-APB, mr dan zouden jullie beide net zo raar reageren op 6-APB, wat eerder uiteindelijk lijkt en dit eerder neigt naar een vervuild, fout gedoseerd en/of totaal ander stofje. Weet ook de interactie van 6-APB met wiet en alcohol niet.
Heb je die 6apb trouwens laten testen?

Exp

Newbie
Ja inderdaad, dat is ook de meest logische verklaring. Wat we gevoeld hebben had haast niks weg van 6-APB. Wat het was? Geen idee. Het leek inderdaad iets psychedelisch, sowieso. Maar ik heb het uiteindelijk niet laten testen, dus kan er niet veel meer op zeggen.

Deze ervaring, daarna eentje wat leek op serotoninesyndroom (maar het eigenlijk niet kon zijn) veroorzaakt door een pellet 3-MMC, en daarna nog een heel ander soort van narigheid (ontwenning van Clonazolam), wat maanden bleef aanhouden, hebben ertoe geleid dat ik het beu ben geraakt om m'n eigen proefkonijn te zijn. Waardoor dat ik helemaal gestopt ben met recreatieve RC's. 't Is veel te onstabiel geworden allemaal. Ik wil niet meer iets innemen dat een kans heeft om willekeurig iets anders te zijn, of resten van andere stoffen te bevatten, waardoor ik uiteindelijk geen idee heb wat ik juist inneem (en neen, ik heb geen makkelijke/betaalbare manier om middelen te laten testen).
Liever iets traditioneels, zoals alcohol, wiet of kratom, waarvan ik geen verrassingen moet verwachten. Minder spannend, maar hele stukken veiliger.

Boyman

Belezen gebruiker
Heftig man, wat een absurde ervaring. Verstandig dat je ervoor gekozen hebt om te stoppen met RC's als het zo'n effect op je heeft!

Om op je originele post in te haken, ik zou mensen aanraden om echt voorzichtig te zijn met wiet combineren met andere drugs. Zeker mensen die juist dagelijks blowen hebben de verwachting dat de wiet niks doet behalve ze mellow maken, maar gecombineerd met andere drugs kan wiet een totaal andere werking hebben. Met psychedelica (wat 6-APB niet is, maar wel een randje van heeft) zorgt het voor mij dat ik veel minder helder word in mijn hoofd en mijn gedachten niet meer de baas ben. Los daarvan schopt het ook altijd de trip in een hogere versnelling. Daardoor werd het vrijwel altijd een overweldigende en vervelende ervaring, soms zelfs op het psychotische af. Terwijl ik daar zonder wiet 0% last van heb.

Als ik zo jouw ervaring lees dan vermoed ik echt dat het de combinatie was die zorgde dat je zo slecht ging, want het komt niet overeen met andere reports van 6-APB die ik gelezen heb. Heb je het sindsdien nog geprobeerd of maar besloten om er helemaal van af te blijven?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan