1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

6-APB, misschien een nee

Discussie in 'Trip reports' gestart door Fenne, 22 apr 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

Wie: Ik, vrouw, in de 30, 1.67 en teveel gewicht om van te houden :grin:
    Wat: 120 mg (op schatting. Ik heb 4 sleutelpuntjes gedaan. Had blijkbaar een weegschaal gekocht die tot 0.0 gram weegt en niet tot de 0.00 gram weegt. Is besteld :)) en 70 mg MDMA
    Waar: DGTL
    Wanneer: 21 april 2019
    Setting: NDSM-werf in Amsterdam. Veel vertoeft in de Generator. Heerlijk harde beats en hard techno. Nu kunnen deephouse en andere techno mij op zich ook wel bekoren, maar dan ben ik gevoeliger voor wat ik leuk vind. Hard is altijd goed, anders is wisselend per dj/set.
    Mee gingen O. (vrouw) en R. (man) Beiden aan de xtc. Voor O. de eerste keer sinds bijna 2 decennia. Zo goed als een firsttimer dus! :smiley: Altijd leuk.
    Mindset: geen idee wanneer ik naar DGTL wilde, maar wist wel even dat ik ernaar toe gingen. Hardtechno liefhebbers in mijn kring is schaars, dus was super blij dat ik O. en R. meegingen en dat we dezelfde smaak deelden. Kaartjes scoren via Ticketswap was nog even spannend, maar gelukt! De voorpret kon beginnen! Voor R. en ik was het de eerste keer 6-APB, dus dat brengt de nodige fijne spanning met zich mee

Tripreport
    Ik nam een pilletje, daardoor voelde ik mij zoooooooooooooo goed en heb ik alleen maar gedanst en met vreemden geknuffeld. Grapje. Knipoog naar Fenrir :wink:
    Ik vind het belangrijk om mijn ervaring met 6-APB te delen. Wellicht hebben anderen ook tips voor mij ter verbetering van het gebruik van 6-APB
    Oh ja, mijn eerste tripreport! :grimacing:
    Momenteel luister ik terwijl ik aan het schrijven ben:smiley:
    Wat een heerlijke set. Vanaf 39.00 komt er een beat in en wordt het steeds lekkerder. Heerlijk techno! Oh ja. 1.15.03 :grin:

We gaan naar het station om de reis te maken naar Amsterdam. De sfeer is gezellig en uitgelaten. O. en R. drinken biertjes en we kletsen wat. Ik pak magnesium voor ons alle drie uit mijn tas om die alvast in te nemen (scheelt binnen smokkelen :)). Het zit in dezelfde zakje als de 2 caspules 6-APB die ik voor R. gemaakt had. Ik moest mijn eigen capsule scheiden om verwarring te voorkomen. R. zou namelijk ook aan de 6-APB gaan en zou voor 80 mg gram gaan en voor het geval dat, apart 20 mg die hij later zou bijnemen. Hij stelde voor om zelf zijn capsules mee naar binnen te nemen en stopte het in zijn eigen gripzakje met een xtc pil. We hadden beiden xtc mee. Ik voor O. en voor het geval dat voor mijzelf. Ik las ergens dat xtc bijpakken met 6-APB de trip kan verlengen. Ik was niet helemaal gerust op het verwachte effect en de werkingsduur van 6-APB. Gelukkig maar, want was wel nodig.

Wij gaan naar de veerpont. We zaten in de trein nog te grappen over het binnen smokkelen van de drugs. Ik verstop het in mijn ondergoed. Maar goed, ik moest nog fietsen naar het station en in de trein zitten. Dus het risico op verliezen, smelten oid wil ik beperkt houden en wilde pas op het einde van de treinreis doen. Bijna met de trein in Amsterdam, zei ik dat ik 'even naar de wc moest' en gaf O. en R. een veel betekende glimlach en knipoog. R. grapte eerder dat ie de drugs even in zijn boxershort stopt. Gewoon even hand erin en hoppakee. Dat is voor een man eenmaal makkelijker dan voor een vrouw :) R. zei waarom ik het gewoon niet in mijn bh stopte. Met risico op smelten en ook dat ze daar tegenwoordig ook zoeken. Ofwel zoeken ze met vingers onder je beugels ofwel trekken ze met de vingers je bh naar voren. In je schoenen is niet handig ivm pletten en als je een stripsearch moet ondergaan. En ja dat is weleens gebeurd bij een vriend waar ik mee was :grin:
    Op de veerpont zei R. dat ie even laat zien hoe makkelijk het is om even in je boxershort te grabbelen. Hij graait in zijn broekzak, nee daar zit het gripzakje niet. Hij checkt de andere broekzak, niks. Hij haalt zijn telefoon uit, zijn oordopjes en geeft het aan mij. Niks. Het besef komt dat hij zijn drugs is verloren. R. zegt dat hij onbewust zijn telefoon uit de broekzak (waar de drugs zaten) gehaald heeft en dat het toen gebeurd was. Shit shit shit. R. baalt als een stekker want hij keek er ontzettend naar uit om samen met mij iets nieuws te proberen. Shit shit. Hij is echt even ontdaan. R. oppert om terug te lopen en wellicht ligt het nog ergens op de grond. Kan niet op veel plekken liggen. Maar hij voelt zich bezwaard, want we staan al op de veerpont. Ik zeg nee joh, laten we lekker terug lopen om te kijken of het er ligt. Dan hebben we ons best gedaan om het terug te vinden en voel je ook een stuk beter. Maar zodra we ons omdraaien om terug te lopen, start de veerpont met varen. Te laat. De sfeer is even bedompt door het verlies van drugs en de verwachting van R. die in het water valt. Ik zeg dat het goed komt. Ik heb genoeg xtc bij me voor iedereen :)

Gelukkig konden we het verlies van de drugs redelijk goed achter ons laten. We komen aan, spullen gedumpt in kluisje en we lopen een rondje. Het is nog vrij rustig, wat niet gek is want we waren er vrij vroeg. Mooie stages en redelijke licht-installaties. Genoeg toiletten en barren. Betalen met pin, wat fijn is. Geen gedoe met muntjes halen en aan het einde van de avond moeten opmaken of overhouden. We bleven uiteindelijk in de Generator hangen. Het is toch wat ons het meest kan bekoren. Maar aangezien het binnen is en het zo goed weer is, is het zonde om nu al binnen te staan. We besluiten naar buiten te gaan naar de Amp. Heerlijke deephouse met een beetje beat. Ik zie allemaal mooie en blije mensen. Ik word altijd blij van dit aanzicht :smiley: We dansen wat en genieten. Ik heb het idee dat we wat eerder willen beginnen dan gepland. Het voelt allemaal fijn en goed, ideaal moment eigenlijk. En ik vraag dat. En het klopt. Na 1,5 uur sfeer proeven, willen we ons in hogere sferen brengen. Ik neem om 14.30 mijn capsule in. O. en R. nemen om 15.00 hun xtc in, zodat we hopelijk samen lekker erin zitten. O. is even naar het toilet, maar R. is ongeduldig en vraagt er een paar keer om. Ik zeg gewoon even chill wachten op O. Ze komt terug en zij nemen beiden een hele in (140 mg, getest) in. Voor O. was xtc in het verleden niet zo'n succes. Ze voelde er nooit zoveel van, dus goot zij zich op een gegeven moment vol met alcohol. Ik vermoed dat ze niet de goede (start)dosis nam. In die tijd kon je xtc nog niet testen en deed je maar wat met halfjes gebeuren. Spannend hoe het deze keer was.

Ik heb een beetje trek, dus ik stel voor om wat te gaan eten. Nu het nog kan :) Ik had nog niet veel gegeten, restje avondeten. Even wat meer bodem leggen. Ik wil mijn tanden in een lekkere hamburger zetten. Maar de leuke bediende zei dat het een burger is, zonder ham dus. Al het eten in het rijtje is volledige vegetarisch. Ik ben verontwaardigd haha. Ik had echt zin in een hamburger. Dan maar een frietje, maar die rij is mega. Ik sluit mij maar aan bij O. en R. die voor een tosti gaan. Een tosti spicy chicken is het geworden en een banaan. Banaan heeft goede voedingswaarde en langzame koolhydraten. Handig!
    Ik moet een beetje giechelen, want ik heb het idee dat ik al wat voel. Heel subtiel. Dat ik de omgeving anders waarneem. Alsof je net wakker wordt, je ogen opdoet en even je beeld stilgezet moet worden. Ik vertel het aan O. en R. dat ik al iets voel. Aangezien het voor hun bijna +30 na inname is, zal het niet lang duren voordat de xtc inslaat.

15.30 (t+1.00) Eten achter de kiezen en we gaan naar Henrik Schwarz die draait in op de Modular. O. is misselijk, vermoedelijk door de tosti die ze net gegeten heeft icm met de xtc. Ze staat een beetje heen en weer te wiegen met een flesje water. We kunnen elk moment naar buiten gaan zeg ik. En R......Die gaat lekker! Haha. Hij staat wat te zuchten en zijn hoofd in de lucht. Hij vraagt of ik al wat voel. Jazeker zeg ik. Ben niet waus, maar ik voel zeker dat ik niet nuchter ben. En we gaan dansen!

Rond 16.45 (+2.15) gaan we naar Amelie Lens in de Generator. R. had een meisje leren kennen en haar vriendin. Typisch R. Hij praat met veel mensen als hij onder invloed is. Ze gaan mee naar Amelie, maar onze wegen scheiden als zij aan de zijkant willen blijven staan en wij te midden van de mensen voor het podium willen staan. Amelie begint met draaien om 17.00. Ik vind haar echt geweldig. Alles wat ik tot nu toe van haar beluisterd heb vind ik heerlijk! Ze is iets eerder begonnen met draaien en het is lekker! DANSEN! En opeens realiseer ik mij dat ik ongeveer voel wat ik normaliter met xtc voel, alleen is mijn geest helder. Ik voel soort van tintelingen in mijn handen en armen. Soort van ijsbad gevoel. Ik vind de muziek heerlijk en ga er helemaal in op. De behoefte om te knuffelen en sociaal te zijn. Gekke gewaarwording, want het lijkt ergens alsof ik in normale toestand . Ik heb met xtc altijd een duidelijk gevoel van inslaan. Opeens is het wow. Alles veranderd. Beetje een bodyload, tintelingen in mijn vingers en zicht gaan een beetje golven. Nu niet. Ik geniet van het gevoel en vind het heel fijn dat ik alles bewust mee maak. Ik zie de dingen om mij heen helder. De mensen, kleuren en lichter lijken meer helder en mooier te zijn. Ik kan het ook beter in mij opnemen. Ik geniet bewuster. Tijd besef gaan ook normaal/misschien iets trager. Waar je met xtc opeens de tijd voorbij vliegt, kijk ik op mijn horloge en is het pas 17.30. R. gaat nog steeds lekker en staat te dansen. O. staat met haar rug naar ons toe en kijkt naar het podium. Ze wiegt heen en weer en het is duidelijk dat ze helemaal erop in gaat. Ik hoef het niet te vragen, ik ZIE gewoon dat ze er heerlijk in zit. Altijd grappig om te zien hoe mensen reageren op xtc. Ik ben een impulsieve (je verveelt je nooit met mij :grin:), energiek (dansen!) en klef iemand (handen vasthouden, (hand)kusjes en aanraken). Ik ben onwijs blij voor haar dat een goede, heerlijke ervaring heeft met xtc. En zo gaat het nog even door. We zitten alle drie heerlijk te genieten.
    Inmiddels hebben O. en R. hun redose genomen van een halfje. O. geeft aan dat ze graag in deze toestand wil blijven. Ik zei dat het hopelijk gaat lukken, maar de rush van de eerste (je allereerste) keer ga je niet helemaal meer ervaren.

18.30 (t+ 4.00). Ik schrijf het tripreport grotendeels uit mijn hoofd. Ik heb wel een paar keer tijd opgeschreven en wat steekwoorden in een notitie-app. Omdat ik wist dat ik een tripreport ging schrijven en ook goed de veranderingen en opvallendheden wil opschrijven. Er staat: "rustiger. Ga ik eruit?" Ik merk dat ik soort van nuchter ben. De muziek doet mij niet zoveel. Het is wel lekker, maar ik sta er een beetje bij. Ik merk op dat ik baal en er even niets van snap. Ik laat het zoals het er is. Het kan nog niet afgelopen zijn dus ik ga ondervinden wat het mij gaat geven.

18.45/19.00. O. en R. zijn er even klaar mee. Len Faki draait inmiddels. En ondanks dat hij ook mijn lijstje stond om te bekijken, vind ik een verandering van setting wel prima. We besluiten om naar Amp te gaan, dat is in een glazen gebouw en meer buiten. Wel zo fijn om het goede weer nog mee te pakken. Dat vonden we eerst leuk, dus nu wellicht ook. Ik loop achter O. en R. aan. En ik merk dat ik de hele zit te glimlachen en ook te giechelen. Ik vind alles leuk. Om 19.00 heb ik opgeschreven: "haha. Ik ben vrolijk en vind alles grappig".
    Whoops. Ik ben al even aan het schrijven geloof ik. De set van Adam en Maceo is afgelopen. Ik kijk even wat Youtube mij adviseert en ik zie Charlotte de Witte. Ik weet dat haar muziek mij kan bekoren en zet deze nu op: Vanaf 1.12.30 :hearteyes:
    Ik ben bewust dat ik alles grappig vind en vrolijk ben. Dat zeg ik tegen O. en R. die het wel grappig lijken te vinden. Als een blij ei loop ik achter ze aan naar Amp.

We staan daar relax. Ik wil bewegen/dansen, maar dat gaat moeizaam door de bodyload die ik opeens ervaar. Om 19.20 schreef ik: "ik ben zwaar wazig. Bodyload. Ik vind alles goed". Ik sta daar een beetje om mij heen te kijken en heb moeite om mijn ogen open te houden en dat ze lijken weg te draaien. Dat vind ik verschrikkelijk, omdat ik het gevoel heb dat het duidelijk is dat ik gebruikt heb plus dat ik graag mijn ogen open heb om om mij heen te kijken. Aan mij is vaak niet te zien dat ik gebruikt heb. Ik oog blij en vrolijk. Mensen zeggen alsof ik een paar wijntjes gedronken heb. Inmiddels hebben O. en R. hun redose genomen.

Vanaf hier moet ik beter graven wat we gedaan hebben. Ik ben vrij wazig en van de kaart. De muziek in de Amp was maar mwah, dus we zijn terug gegaan naar Len Faki. Daar was ik nog steeds vaag en heb door de bodyload moeite om echt te dansen. Dus beweeg een beetje heen en weer. Ik geniet wel soort van.

Om 20.30 (t+6.00) schreef ik: "Ik ben weer soort van eruit". Ik sta al even nuchter, soort van. Alles is vrij helder. Ik ben een beetje ontdaan oid en zelfs een beetje chagrijnig. Vind de muziek leuk, maar kan er niet van genieten. Ik ben niet de enige geloof ik, want R. had na zijn redose, 30 of 45 min later om nog een redose gevraagd. Hij komt er niet in en misschien dat nog een halfje helpt vlak na de vorige redose. O. zegt zich nog steeds goed te voelen, maar dat het wel minder is.

We lopen naar de AMP, waar om 21.00 Kölsch gaat draaien. Ik kan dit zeker waarderen. Beetje psy-achtig techno, melodieus met her en der de nodige beats. R. besluit een biertje te halen. Geen goed teken, omdat hij meestal braaf water drinkt als hij aan de xtc is. O. neemt nog een laatste redose. Ik twijfel. Ik vraag mij af of dit het is van de 6-APB. Het is inmiddels T +6.00. Kan het zijn dat het de werkingsduur bij mij ongeveer 5 uur is? Is lang in vergelijking met xtc. Maar ik vond de wazigheid niet fijn van de 6-APB. Ik wil het nog even leuk hebben. Maar misschien komt het nog terug. Maar ik ben al even nuchter voor mijn gevoel en ben ook chagrijnig. En dat is voor een blij ei zoals ik echt heel vreemd. Om 20.45 schreef ik: "we lopen naar Kölsch en ik ben niet blij". Het is zichtbaar, want R. zegt er wat over en dat hij het jammer vindt dat ik mij zo voel. Hij hoopt dat we het nog even leuk kunnen hebben. Ik zeg dat ik twijfel over een halfje (70 mg) xtc. Het feest is zo afgelopen. Misschien is het goed zo. En misschien komt er nog wat. R. motiveert mij een halfje te nemen. En in het kader van YOLO, neem ik samen met de redose van O. een halfje. Ergens een lichte paniekgevoel, want point of no return. Heb ik standaard. Het is toch altijd een beetje overgeven aan de xtc.

We dansen wat. O. vind de muziek maar mwah. Het voelt inderdaad alsof het een beetje lijkt te hangen. Melodieus, maar er mist wat. Waarschijnlijk de beats. R. zegt dat zijn ervaring met Kölsch meer beats heeft. Ik voel na ongeveer t+0.30 iets van de xtc. Ik merk dat mijn lichaam iets anders gaat aanvoelen. Geen harde inslag zoals normaal, maar een subtiele. Ik merk dat mijn zicht/waarneming iets veranderd. Ik voel mij niet meer chagrijnig, fijner maar niet fijn zoals ik mij normaal voel met xtc. Wellicht komt dit door de combi met 6-APB. Dansen gaat ook beter.

21.45. We besluiten om terug te gaan naar de Generator, met de fijne harde beats. Dax J draait. En ik weet dat hij heerlijk hard kan draaien. En ja hoor, we komen aan en staan even aan de zijkant. Ik voel mij goed en sta al te dansen. We besluiten naar het midden te gaan, tussen de mensen. Ik ben heerlijk aan het gaan ^_^ Weer lekker dansen, blij en aanrakerig. Ben blij dat ik toch dat halfje xtc genomen heb. Anders denk ik niet dat ik het gered had tot 23.00. Waarschijnlijk was de sfeer er niet meer naar om te blijven, want R. is zo goed als niet meer in gekomen en O. eigenlijk ook niet echt. Ze moeten wel lachen om mij, het blije en dansende ei. O. heeft weer haar fling gevonden van eerder op de avond en daar staat ze meer te dansen en te knuffelen. Ze heeft het fijn op een andere manier :grin: R. staat een beetje voor zich uit te kijken en doet soms een poging om te dansen. Het is klaar voor hem, balen! Volgende keer ofwel sneller een redose en/of een hogere redose. Ook voor O.

Ik sta lekker te gaan, lekker gedanst en heb geknuffeld met vreemden. Altijd leuk, fijn en lekker knuffelen! O. en R. willen eigenlijk rond 22.15 al gaan om de menigte voor te zijn. Maar ik kijk beteuterd en ze besluiten om wat langer te blijven. Uiteindelijk belanden we toch in de menigte, want om 22.45 is het afgelopen. Shit. Toch in de drukte. Maar goed, mij kan het niet boeien, want ik ben blij :grin: Ik loop als een blij ei rond met in de ene hand O. en de andere hand R. Ze krijgen handkusjes. Zij lijken nuchter te zijn en moeten om mij lachen. Ik loop er blij bij. Ergens erger ik mij aan hun nuchterheid. Wanneer ik in mijn xtc-rush zit, wil ik het alleen maar leuk hebben en andere blije mensen om mij heen hebben.

En zo begonnen we aan onze reis terug naar huis. Een leuke dag is afgelopen. Ik ben praterig, O. en R. zijn moe en relaxt. We nemen afscheid en ieder gaat op de fiets naar huis. Ik ben redelijk nuchter (t+ 3.15 xtc). Voel nog een beetje het fijne gevoel van de xtc. Maar eenmaal richting huis en uit het feestgedruis is de setting weg en land ik snel op aarde. Ik douche in het donker met op. Heerlijke set van Amelie. Ik vind douchen vaak heerlijk na xtc en zeker in het donker. Zintuigen worden extra geprikkeld. Vind het deze keer niet zo bijzonder, maar dat is prima. Om 1.00 bericht Fenrir mij om mij veel plezier te wensen. Misschien een beetje laat zegt ie. Eh ja, ik ben al een uur thuis :tilttearlaugh: We praten nog wat over 6-APB, aangezien zijn https://drugsforum.nl/threads/160mg-6-apb-beter-dan-mdma.64717/ mij nieuwsgierig maakte naar de 6-APB. Dus kom maar erin met je tips Fen :grin:

The day after
    Melatonine genomen en ben rond 2.00 gaan slapen. Prima geslapen, maar kan niet meer herinneren of ik gedroomd heb of wat ik gedroomd heb. Dat is anders dan anders. Ik voel mij prima.

Ik snij wat fruit en neem een stukje appel-blauwe bessen crumble als ontbijt, lekker! Eten gaat prima. Beetje last van kaken en kan niet geweldig goed kauwen, maar goed genoeg. Ik ben een klemmer en heb kauwgom om dat tegen te gaan. Nadeel: kauw meer dan normaal. Beetje de lesser evil. Ik vind klemmen veel meer druk uitoefenen dan kauwen. Kauwen heb ik meer door en met kauwgom alleen in mijn mond (zonder kauwen dus) kan ik wat controle uitoefenen met niet kauwen en niet klemmen.

Ik nestel met mijn ontbijt op de bank en kijk Lucifer die ik aan het bingen ben. Echt een serie voor mij :) De kat komt even later bij mij liggen, de zon schijnt, buiten zijn de bomen groen #thegoodlife ^_^

Om 13.50 bemerk ik dat ik een drugshoofdpijn heb. Een pijnlijk-achtig gevoel in mijn hoofd. Vergelijkbaar wanneer ik xtc gebruikt heb. Niks nieuws wat dat betreft. Ook heb ik aanvallen van warmte. Beetje zweet staat op mijn voorhoofd. Ik weet niet zeker of ik dit ook heb met xtc, maar volgens mij niet. Ik verbaas mij er niet over, het is redelijk onschuldig.

Om 16.00 is de hoofdpijn weg, na een bord eten. Weet niet of dat met elkaar te maken heeft. Ik zit chill het tripreport te schrijven. Ik voel mij niet anders dan anders na xtc-gebruik. Misschien komt het nog de komende dagen en zal ik zeker hier komen updaten.
    Ik moet erbij zeggen dat ik weinig tot zelden echt last heb van xtc-gebruik. Soms een paar dingen zoals een drugshoofdpijn, vermoeidheid en nu warmte-aanvallen

Conclusie
    Ik weet het niet of 6-APB wat voor mij is. Wat ik heel fijn vind is de rustige opkomst. Alhoewel ik de inslag van xtc ook oké vind. Anders, maar ook fijn. Daarna de fijne rush wat vergelijkbaar is met xtc, maar dan helder. Ik maakte alles veel bewuster mee. Tijd ging normaal. Maar voor mijn gevoel is dit van korte duur, ongeveer 3 uur, misschien minder zelfs, 2 uur. Ik neem met xtc tijdig bij om in de rush te blijven. Zo geniet ik de hele dag, avond en/of nacht. Met 6-APB wilde ik eigenlijk niet bijnemen. Ik wil de volledige ervaring. Ondervinden wat ik voelde en hoe lang. Maar op het einde was ik echt wel uit mijn hum en begon ik ook de lichamelijk vermoeidheid te voelen. Ik vraag mij af of de 6-APB langer werkt bij mij dan xtc.

De bodyload en wazigheid is een min voor mij. Als ik op een feest sta wil ik dansen en blij zijn. Dit lukte tijdens de bodyload niet goed. Ik voelde mij weliswaar prima en fijn, maar voor mij niet het gewenste effect.

Wat mij opviel is dat ik normaal kon plassen. Met xtc hoef ik niet, lukt vaak wel. Ik moest 2x echt nodig plassen.

Ik weet het dus niet met 6-APB. Ik wil de bodyload eigenlijk vermijden. Zou dat kunnen als ik tijdig 6-APB bijneem? Of misschien is de bodyload gevolg van de comedown. Wat als ik meer zou nemen? Zou ik dan de comedown kunnen uitstellen of wordt deze juist zwaarder? Ik heb geen idee, dus alle tips en meedenken is welkom!

Of t+3.30 xtc bijnemen.
    En er is weer een set voorbij :tilttearlaugh: Dit tripreport neemt toch meer tijd in beslag dan ik dacht. Ik vind Charlotte de Witte wel lekker voor nu. Dus ik heb deze opgezet
    Met het bijnemen van xtc voorkom ik wellicht de bodyload. Plus een zachte opkomst en alle voordelen van xtc. Ik weet niet hoe het zit met de neurotoxiciteit, maar normaliter heb ik 1 a 2 keer xtc bij gepakt in de tijd dat ik de rush van 6-APB lekker vind. Ik zou dus minder xtc tot mij nemen. Heb ik eerst het fijne, heldere van de 6-APB. Daarna nog het fijne van xtc. Met 6-APB experimenten wat werkt vind ik tricky. Ik wil namelijk echt de bodyload en chagrijnigheid voorkomen. Ik was echt uit mijn hum en vond het mijn feestsfeer verpesten.

Bedankt voor het lezen van mijn epistel :laughing:

Laatst bewerkt: 22 apr 2019
    Rupsen God ❤, NiandraLades, Eik en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Leuk report. Leest ondanks de lengte toch lekker weg :).
    Klink nog steeds als een interessante stof om eens te proberen.

Die bodyload waar je het over hebt. Is die heftiger of anders dan bij XTC?
    Of voel je het bij xtc niet zo erg omdat je daarvan vaker en sneller bij zou pakken?

3. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

80 milligram 6-APB is nogal aan de lage kant, daarom leek het zo kort te duren. De sweet spot lijkt te zitten tussen de 150 - 200 milligram, afhankelijk van de zoutvorm en zuiverheid. In dat geval zou je wel gemerkt hebben dat 6-APB wel een stukje langer duurt, acht tot 12 uur :wink:

4. Hoxyz

Hoxyz Experimenterende gebruiker

Mwhoa die duratie kan ik me daar niet in vinden. Heb het in verschillende dosissen geprobeerd variërend tussen de 125 en 200mg, maar na een uurtje of 6 ben ik er wel uit. Kan me moeilijk voorstellen dat iemand 12 uur lang hard gaat van wat 6apb.

5. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

7 tot 10 uur staat bij psychonautwiki en die zijn meestal wel accuraat.

6. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

Het is zeker het proberen waard. Het is een leuk stofje.
    En de bodyload was vrij nieuw voor mij. Met xtc ben ik vrij energiek en wil ik dansen. Dat gaat best lastig als mijn lichaam zwaar voelt. Het dansen gaat wel iets zwaarder. Xtc doet wel iets met lichaam.
    Lol, ik was on a roll met schrijven. Heb 2 setjes versleten :tongueclosed:. Het heeft wel wat om een hele beleving op te schrijven. Maakt dat ik wat beter kan reflecteren en evalueren. Dus thanks dat je mijn boekwerk aangenaam vond om te lezen.

Richting einde van een feest, pak ik tijdig niet meer bij. Ik heb geen zin om thuis nog te lang door te gaan. Dus dan zou ik de bodyload moeten voelen. Die voel ik niet echt, eerder dat ik moe ben :)

Zou kunnen. Ik heb even opgezocht wat een goede sleutelpunt ongeveer was. Maar zeker weten doe ik niet. De volgende keer, als ik mijn weegschaal binnen heb, zal ik het nog even nawegen.

Ik ging van de eerste dosering uit van informatie van internet, een hoge zit tussen de 100-150, en wat Fenrir adviseerde in zijn tripreport van 6-APB. Ik ben zwaarder dan Fenrir, dus had wellicht meer nodig gehad voor een vergelijkbare trip. Zeker het proberen waard. Ik vraag mij alleen af of ik nog steeds 'last' zou hebben van de bodyload of dat deze erger zou zijn bij een hogere dosering.

7. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

Ik heb het niet helder toegelicht mijn antwoord op Neo en kan mijn post niet meer bewerken.

Heb opgezocht wat een sleutelpunt ongeveer is. Heb een vrij forse huissleutel en daar 4 flinke punten van gepakt. Ik ging uit van 4x30=120 mg. Maar kan minder zijn dus.

Vind tussen de 150-200mg wel fors.....Lees her en der dat het boven de hoge dosering zit. Maar ja, ik zit met een nacht xtc daar ook gauw boven :grin:

8. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Met MDMA ben ik voorstander van lage / gemiddelde doseringen inderdaad (zie zeikposts). Maar het karakter van 6-APB krijg je imo pas mee in de wat hogere regionen.

Ik heb wel eens 100 milligram genomen van het succinaatzout en dat had wel een effect maar het was behoorlijk underwhelming. Toen ik een joint rookte was het effect van de wiet meer uitgesproken dan het effect van de 6-APB. Verder bleef ik er wel wakker van maar niet echt andere uitgesproken effecten.

Er zijn dus verschillende zoutvormen op de markt: met name succinaat en HCl. Het succinaatzout is wat zwaarder per molecuul 6-APB, wat in de uiteindelijke dosering bijna 20% verschil kan uitmaken.

Ook is 6-APB notoir onzuiver en zit er vaak 5-APB doorheen. Het ene poeder is het andere niet, dus. Wat dat betreft een goed idee om laag te beginnen. Maar de meeste positieve reports die ik lees zitten tussen de 150 - 200 milligram op een avond.

Goed ook dat je een (milligram)weegschaal hebt aangeschaft want sleutelpunten zijn echt geen betrouwbare manier van doseren.

9. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Leuk trip-reportje hoor @Fenne ! leest echt heerlijk weg...

Ik ben zelf ook meerdere keren naar DGTL geweest en er altijd heel hard van genoten! Ik heb zelf nog geen ervaring met 6-APB maar het staat wel op mijn "bucketlist" van stofjes die ik nog wil gaan proberen. De langere werkingsduur die de meeste mensen rapporteren lijkt me super voor op een festival. Ook het idee dat de tijd niet zo voorbij vliegt (wat ik met MDMA altijd heb) lijkt me wel heel prettig...

P.S. Leuk om te zien dat jij ook zo'n enthousiaste 'knuffelaar' bent. Ik hou sowieso al van knuffelen maar op MDMA gaat dat helemaal loos! Wat mij betreft gaat er werkelijk niets boven knuffelen als ik "aan" ben :hearteyes:
    P.S.2 Adam Beyer is 1 van mijn favouriete DJ's. Klinkt alsof we ooit eens moeten afspreken voor een techno feestje haha... (is bij mij overigens echt een zeldzaamheid hoor... ga max 1 keer per jaar)

Fenne vindt dit leuk.
  10. chipmunk

chipmunk Belezen gebruiker

Zoals hierboven gezegd, zeer ontspannend om dit tripreport te lezen.
    Ik was er dit jaar ook bij, maar een dagje vroeger. Is ook een van mijn favo festivals geworden.

Als het een troost is; ik en mijn maatje zijn ook nogal beste pechvogels en waren de vorige jaren steeds laat toegekomen op het festival. Dit jaar hadden we elkaar misbegrepen; ik stond bij hem thuis en hij bij mij thuis. (uur tijd verspeeld, op de rit naar daar fout gereden, op de camping te horen gekregen dat ze volzet waren terwijl we op voorhand hadden gemaild; gelukkig nog plaatsje kunnen krijgen, foute ferry genomen, pas om 18u binnen op het festival, maat zijn telefoon / drugs ook kwijtgespeeld nadat ik hem meerdere keren had gewaarschuwd dit niet in zijn short te steken)
    Misschien schrijf ik nog een tripreport over deze chaotische maar zalige DGTL. ^^ (voordat ik je topic helemaal vol lul)

Ik ben aan de 4fa gegaan met dit maal 2cb erbij.
    Dit is schitterend bevallen maar omdat ik mijn 4-fa voorraadje wil spreiden en een psychedelisch tintje / rustige come up wel kan appreciëren, wil ik misschien toch ook een keer 6-apb proberen.

Ik twijfel echter hoe dit stofje op mij zal vallen; de eerste keer xtc heb ik schitterend ervaren zoals de meesten, 2e keer enorm bad gegaan en de keren erna heb ik er gewoon niets positief meer aan beleefd.
    Ik lijk dus zeer gevoelig aan mdma en de serotonine effecten; dat doet me twijfelen over 6-apb.
    4-fa heeft elke keer even goed gewerkt. Heb je van 6apb ook zo veel effect op je lichaamstemperatuur? (warm/koud schommelingen, dit is iets wat ik bij 4-fa ook totaal niet ervaar)

edit: over je drugshoofdpijn wil ik nog even zeggen dat het inderdaad niet noodzakelijk van de drugs moet komen! Ik heb zelf snel last van hoofdpijn als ik in de volle zon loop (en het is dat weekend zeer zonnig geweest). Ga ik dan iets als 4fmp gebruiken dan link ik uiteraard de hoofdpijn daaraan maar misschien was deze er ook zonder de drugs. Als ik in bed lig tijdens de come-down dan voel ik wel een soort zware druk rond mijn ogen, maar ik weet niet of ik dat echt hoofdpijn zou moeten noemen.

Laatst bewerkt: 27 apr 2019
    Fenne vindt dit leuk.
  11. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

Aaaah Eik :smiley: Je klinkt als een leuke en gezellige vent. Dus mochten we elkaar meeten, dan zeker een aantal knuffels doen. En op mdma zeker :grin:

Leuk om meer techno-liefhebbers te zien. Ik ben ook fan van Adam! *high five*
    Draai deze regelmatig

Heerlijk!

Wat ik mij afvraag, houdt je vrouw van (techno) feestjes?

Eik vindt dit leuk.
  12. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

Ai ai ai. Zonde inderdaad het tijdverlies en de drugs en telefoon. 18.00 aankomen is laat. Ach, mocht hopelijk de pret niet drukken Kwijt is kwijt. Krijg je niet meer terug.

Als je aangeeft niet goed te gaan op mdma, vraag ik mij af of 6-abp wat voor je is. Misschien een keertje proberen thuis of een leuke uitgaansfeer. Als het mis gaat, ben je in ieder geval thuis (met een tripsitter in jouw geval) of in de stad. Op een festival verpest je toch een beetje de dag van anderen. Zeker als je aanleiding heb om bad te gaan of niet van kunnen gaan genieten.

Ik heb door mdma altijd last van zweten en koude vingers. Dit wisselt per persoon. Maar verhoging van lichaamstemperatuur is altijd wel.

Oh ja. Hoofdpijn kan inderdaad komen door hitte/warmte.

13. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

Volgens jaar ga ik alvast kaarten voor de zondag!

14. Eik

hahaha daar ga ik je aan houden! :tonguewink:

Als je Adam Beyer kunt waarderen dan is Chris Liebing misschien ook iets voor jou! Probeer maar eens...

Mijn vrouw houdt zeker wel van feestjes maar is niet zo weg van Techno muziek. Ze is tot nu toe 1 keer mee gegaan naar DGTL waar ze ook meteen voor de eerste keer MDMA heeft gebruikt. Ze vond de MDMA leuk maar het techno feestje was niet helemaal haar ding. Ze vertelelde me wel gisteren dat ze het misschien nog eens een tweede kans wilt geven.

P.S. Misschien een beetje off-topic (als het je stoort Fenne dan open ik even een nieuw topic)...: weet 1 van jullie misschien nog leuke kleinschalige techno feestjes in de buitenlucht in mei of juni?

15. HoMaar!

HoMaar! Experimenterende gebruiker

Promissed Land, velsen.

16. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Drift, Nijmegen, met Pinksteren. Volgens mij is er met Pinksteren sowieso altijd best eea.

Fenrir vindt dit leuk.
  17. Eik

Ooh bedankt voor de tips. Drift ziet er wel vet uit! En Nijmegen is qua locatie ideaal! Ik vrees alleen dat ik met pinksteren al plannen heb... Toch maar eens even controleren... :sweatsmile:

18. chipmunk

chipmunk Belezen gebruiker

Ik heb mdma ook eens in thuissetting geprobeerd en dat beviel helemaal niet goed. 2cb in thuissetting ging me ook niet goed af, maar op DGTL in combo met 4f vond ik het dan weer schitterend. Ik denk dat ik een type ben die eerder goed gaat op een gezellig buitenfeest dan thuis of op een binnenfeest. Ook met temperatuur enzo. Ik ga het maar gewoon eens moeten proberen wanneer er een gepast feestje/festival is.

19. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Tof en fijn geschreven report Fenne! Na Fenrir's ervaring met 6-APB een tijdje terug was ik ook erg benieuwd geraakt naar deze stof, dus interessant om nog een andere ervaring te lezen. Jammer dat jouw ervaring minder optimaal lijkt te zijn geweest dan die van Fenrir (Ik zie hem nog steeds helemaal tevreden op een bank zitten :P). Interessant ook dat waar Fenrir het juist omschreef als een erg heldere high, jij hier erg wazig van werd.

Ik heb onlangs kaartjes gekocht voor Psy Fi, daar wil ik de 6-APB ook eens uitproberen. Ik hoop dat het dan langer duurt, want dat is ook wel een van de redenen om juist 6-APB te nemen. Ik twijfel dan alleen over de dosis, maar ik heb nog even om dat uit te zoeken gelukkig :nerd:

P.S. Amelie is fantastisch! Samen met Paula Temple behoort zij momenteel wel tot mijn favorieten uit de hardere technohoek :sunglasses:

Fenne en Fenrir vinden dit leuk.
  20. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Leuk report, las lekker weg!
    Herkenbaar qua werking van de 6-APB. De paar keer dat ik 6-APB heb gebruikt vond ik het ook niet zo geweldig. Zeker wel leuk, maar toch een stuk minder leuk dan MDMA maar wel je serotoninevoorraad naar de klote. Dus ik zou niet snel meer voor 6-APB kiezen. Maar zo is het persoonlijk voor iedereen.

Fenne vindt dit leuk.
  21. Silent Heart

Silent Heart Newbie

Interessant report, bij mij was 6-apb echter niet zo succesvol.
    Ik moet er wel bij vermelden dat ik ADD heb en daarom ook dexamfetamine slik en 5-htp.

Eergisteren voor de eerste keer 140mg 6APB gebruikt op een klein buiten festival.
    Het positieve effect was zeer gering, het voelde voor mij als lichte XTC maar met een negatief bijgevoel.
    Het was redelijk koud buiten en dit gevoel werd extreem versterkt, ook werd ik er aardig paranoïde van.

Ik voelde me verward en had moeite met het formuleren van zinnen en ik was vooral bezig met me zo normaal mogelijk proberen te gedragen. Voor mij een reden om vroegtijdig de taxi naar huis te pakken, daar een beetje warm geworden en in bed gaan liggen.

De volgende dag viel de kater mee, maar ik heb tot vandaag de dag wel last van cognitieve problemen.
    Als ik bijv. yoghurt uit de koelkast pak moet ik serieus even nadenken of ik een vork of lepel nodig heb, en bij het avondeten wilde ik een glas inschenken wat ik net ingeschonken had..

Ik blijf er voorlopig van af..

22. Eik

Blijft toch wel opvallend hoe verdeeld de meningen zijn over 6-APB. De een zweert erbij als een langwerkende MDMA terwijl de ander amper euforie en veel bijwerkingen heeft. Zelfs de kater schijnt uiteen te lopen van super-mild tot horror... Mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld... :sweatsmile:

23. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Pas hier echt mee op! Vlak voor, tijdens en na gebruik van een serotonine slurper ook 5-htp slikken kan gevaarlijk zijn. Serotonine syndroom! 6apb verbruik waarschijnlijk net even minder serotonine als mdma maar alsnog flink.

Laatst bewerkt: 7 mei 2019
    Eik, acht.zes en Mezelf vinden dit leuk.
  24. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

Sorry voor mijn late reactie :)
    En geen probleem dat je een vraag over techno-feestje stelt joh! Is een redelijk gerelateerde vraag toch?

Ik zou op Appic kijken en dan zoeken op genre techno en evt op afstand. Daar staan zo goed als alle feesten op. Ik doe het zelf goed als de aankleding mooi is, lichtshows en als er wat te beleven valt als je rondwandelt.

Voor mij is muziek belangrijk.Ik wil dansen en als de muziek mwah is, dan ga ik er minder goed op. Heb ik al sterk zonder MDMA. Met ben ik wat meer vergeeflijker. Wat ik hoor van anderen is dat ze snel muziek leuk vinden met. Je voelt je tenslotte al goed, dus je vindt dingen al snel goed en lekker. Dus als je vrouw techno niet zo vindt, is het misschien niet haar genre? House wellicht? Of ze heeft nog niet goed haar subgenre gevonden en haar dj's.

25. Fenne

Fenne Belezen gebruiker

Haha :smiley:
    Ik werd er eerst heel helder van. Zeker 2,5 uur ofzo. Daarna kwam de bodyload en wazigheid. Ik denk dat het de coming-down was?

Leuk dat je naar Psy-Fi gaat :) Op basis van mijn eigen ervaring zou ik eerder gaan voor een eerder iets te hoge dosering. En denk dat ondanks de lange werkingsduur. Afhankelijk wat je zelf wil, tijdig bijnemen belangrijk is. Ik moet dat nog zelf even onderzoeken. Ik ga de volgende keer bijnemen na 3 uur. Even kijken hoe dat is.

*high five* voor de hardere technoliefhebbers :smiley: Ik vind Charlotte de Witte ook heerlijk!

Spacey Ostrich en Fenrir vinden dit leuk.
Laden...