1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

6 maanden ghb vrij

Discussie in 'GHB' gestart door woutje033, 22 jul 2016.

1. woutje033

woutje033 Newbie

Hallo mede forum leden,

Heb hier al heel wat gelezen en heel wat leed voorbij zien komen met wat ghb met je kan doen.

Ik ben nu net over de 30 en al vrij jong begonnen te experimenteren met drugs, kwam op mijn 15e in de gabber scene terecht en voor ik t wist zat ik elk weekend aan de coke, speed of pillen.
    Dat was allemaal nog geen probleem, want kon het goed in de hand houden.
    Op een enkele uitspatting na gebruikte ik eigenlijk alleen in het weekend, school of werk leden er niet onder.
    Ik was dol op een snuifje of een pilletje, maar kon er ook goed vanaf blijven.
    Tot ik een aantal jaren geleden in aanraking kwam met ghb.
    Het werd me aangeboden op een after feestje bij iemand thuis, en dacht, ach waarom ook niet.
    Geweldig vond ik het, vroeg gelijk wat het kostte en waar ik het kon halen.
    De eerste keer dat ik een kwart liter kocht kon ik dat met mijn feestmaatjes goed verdelen over een aantal weekenden, of maanden zelfs.

Het spul stond in mijn koelkast en na een verjaardag op dinsdagavond werd ik wakker met een enorme kater en dacht aan wat me maatje altijd zei: een G tje in de morgen is een dag zonder zorgen.
    Na een korte twijfel toch gepakt en voelde me binnen een kwartier echt super lekker.
    Ik dacht echt woooow wat een wonder spul.
    Mijn vriendin destijds zei nog, jij bent opgewekt, meestal lig je de hele dag in bed als je een hele krat bier op heb.
    Ik dacht je moest eens weten.
    Die dag de hele dag om de 3 uur een buisje genomen en s avonds lekker gaan slapen.

Toen ging mijn relatie uit en brak de zomervakantie aan, vanaf toen ging het snel bergafwaarts.
    Toen wist ik nog niets van de lichamelijke afhankelijkheid of tolerantie die je ervoor kan opbouwen.

Samen met een maatje die in dezelfde situatie als ik zat, vakantie en net vrijgezel de hele dag op pad, zwemmen, uiteten, stappen en de hele dag door aan de ghb.
    Het leven was 1 groot feest, tot na een kleine 3 weken ons kwart litertje op was dacht het is mooi geweest zo, super vakantie gehad, even een paar dagen goed slapen en maandag weer volgas aan het werk.
    Ik denk een uur of 3 na de laatste dosis begon ik me raar te voelen, me hart ging sneller kloppen, voelde me gewoon raar.
    Een uur daarna werd ik steeds beroerder, benauwd gevoel, warm en koud, kippenvel hartkloppingen, ik dacjt wat is dit.

Uiteindelijk mijn neef gebeld die om de hoek woonde en hem alles verteld en die liet me toen het 1 en ander op google lezen over het fijne goedje ghb.
    Pffffff de grond zakte onder me stoel weg.
    Ik was lichamelijk verslaafd.
    Ik had in de week ervoor al wel veel moeite met in slaap komen, maar dacht dat kan komen door het snuiven, dus ik nam de laatsye week elke dag 1 of 2 oxazepams voor het slapen gaan.
    Mijn maatje toen gebeld, die had nergens last van, alleen wat trillerige, klamme handen.

ben toen google op gegaan en gelezen dat je het moest afbouwen.
    Ik dus weer een kwart liter gekocht en geprobeerd zelf te doen wat er op internet stond.
    Nou dat werkte bij mij mooi niet.

Om een al redelijk lang verhaal haha, kort te houden, de jaren die volgde stonden enkel in het teken van ghb.
    Ben meerdere keren afgekickt in verschillende klinieken ook met de afbouwmethode, wat een drama.
    Eindstand me baan alles kwijt, hoop goede vrienden kwijt, een hoop meegemaakt, ik kan nog wel uren door typen.
    As ik was afgekickt zat ik er vaak binnen 3 of 4 weken weer aan.

Nu ben ik in februari ergens met iemand aan de praat geraakt, en die heeft hetzelfde probleem als ik gehad, ook ghb.

Hij vertelde mij hoe hij het deed en ik dacht, ach niet geschoten is altijd mis.
    Op zijn advies vroeg ik de huisarts om baclofen, deze schreef het me niet voor.
    Gelukkig heb ik een redelijk brede kennissenkring dus baclofen was zo geregeld.
    Ook raadde hij aan oxazepam in huis te halen.

Hij had het 1 en ander op papier gezet voor me en ik dacht zondag is een mooie dag om het te proberen.

Na mijn laatste dosis ghb wachtte ik een uur, toen nam ik 25 mg baclofen.
    Ik dacht nou let maar op over een uur begin ik te shaken als een malle, maar het viel mee, die 25 mg was net iets te weinig en op zijn advies nam ik een halve erbij.
    Het was makkelijk vol te houden.
    Rond 16:00uur weer 25 mg genomen en een kleine 2 uur daarna weer een halve dus 12,5 mg.
    Rond 23:00uur weer 25 mg genomen en een oxazepam 50mg, ik ging rond half 12 naar bed en werd s morgens zwetend wakker rond 08:00uur.

Ik dacht WTF, normaal werd ik s nachts elke 2 a 3 uur wakker om een dosis ghb te nemen en had nu gewoon 8 uur achter elkaar geslapen.
    Wel had ik gelijk baclofen nodig 25 mg genomen en een uur daarna weer 25 mg.
    De 3 dagen daarna nam ik ongeveer 150 tot 200 mg baclofen per dag.
    Dat heb ik toen naar beneden geschroeft tot 3x25 mg per dag.
    Op wat depri momentjes na was dit de makkelijkste afkick ooit.
    Ook op zijn advies slik ik nu nog elke dag 3x12,5 mg baclofen om craving tegen te gaan.
    Ik heb sinds februari geen druppel G meer genomen, voel me top, zowel geestelijk als lichamelijk.

Nu hoop ik dat er iemand is hier die mij een zinnig antwoord kan geven op mijn vraag.

Ik wil gaan stoppen met de baclofen.
    Is dit verstandig, of toch beter nog even door blijven slikken?
    Iemand daar ervaring mee?

Ik heb een heleboel dingen rondom mijn verslaving niet verteld hier anders waren jullie morgen nog aan het lezen haha.
    Maar de manier van afkicken met afbouwen wat ze in veel klinieken doen is een hel, dit was een fluitje van een cent.

Zo ik ben mijn verhaal kwijt, en hoop dat ik nog een antwoord krijg op mijn vraag.
    Als je zelf nog wat aan me te vragen hebt kan je dat hier doen of me een privebericht sturen.

groetjes

2. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Ik heb baclofen gebruikt om te stoppen met drinken. rond de 240mg had ik weinug moeite niet te drinken, niet eens de behoefte... Sindsdien ben ik de baclofen af gaan bouwen, en ik zit nu op ongeveer 130mg, maar de zucht naar alcohol komt langzaam terug. Dat is gelukkig mijn probleem.

Ik merkte bij 240mg noch bij 130mg vervelende bijwerkingen. Als dat voor jou ook geldt zou ik niet stoppen met baclofen gebruiken. Zolang je geen negatieve effecten hebt zie ik niet in waarom je zou moeten afbouwen of helemaal stoppen. verslavingen heb je levenslang.

GHB heb ik zelf maar een paar keer gebruikt. Maar een half jaar is een goede start. Al is een half jaar, een heel jaar of zelfs 5 jaar niet hetzelfde als de rest van je leven.

Succes, tot nu toe gaat het goed.

3. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Goed dat je het hier neerzet. Al is het maar om andere mensen te helpen met hun verslaving. Of je moet stoppen met baclofen zou ik niet weten. Maar heel veel succes heel goed hoe ver je bent gekomen.

4. Raptap

Raptap Newbie

Hoe kan ik u een privebericht sturen? Ik ben nieuw hier had wat vragen maar kom er niet uit.

5. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Onder iedereen zijn naam links staat datum van registratie en of je een badass junkie bent of wat anders... je aantal posts. Daaronder zie je als het goed s een "knopje" met "PB" erop/

6. Raptap

Raptap Newbie

Bedankt voor je reactie..
    Heeft het mischien iets te maken met dat ik nieuw ben?
    Ik kom namelijk wel in het berichten venster maar zodra ik op nieuw bericht druk komt hier niks te staan :confused:

7. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Je moet eerst 3 goedgekeurde berichten hebben voordat je pb's kunt versturen.

8. Raptap

Raptap Newbie

Dankjewel voor jullie reactie dan was dit de derde... :smile:

9. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Welkom
    Pb erop los zou ik zeggen :wink:

10. woutje033

woutje033 Newbie

Ik heb je pb beantwoord.

Ik ben sinds woensdag gestopt met het slikken van baclofen, en heb nergens last van en ook geen zucht.

11. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Waarom hoor ik niemand over seroquel?
    Ikzelf neem dit altijd zodra ik lichamelijk verslaafd ben
    Ik neem dan pilletjes van 300mg
    Hier wordt je echt zombie van alle emoties zijn weg en je wilt alleen nog maar slapen
    Dit doe ik dan 2 a 3 x klokje rond en voel me dan altijd wel weer redelijk mezelf
    Seroquel is niet alleen slaapverwekkend het is een sterke antipsychotica het haalt al je negatieve gedachtes uit je hoofd maar ook alle positieve , dus je hoeft niet bang te zijn dat je met dit middel Een nieuwe verslaving krijgt want dat is niks en na een week of 5 merk je ook niets meer van de seroquel en krijgt het de werking waarvoor de arts het in eerste instantie voor schreef
    Aangezien meer dan 50% van alle drugs verslaafden geestelijke problemen hebben is er via je g dealer altijd wel aan te komen zo niet heb je een slechte dealer!

12. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik ben geen expert, maar dat klinkt als een goede manier om je verslaving én geestelijke problemen in stand te houden.

13. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Dat zou mogelijk zijn bij sommige mensen maar ik vind niet dat ik m'n verslaving in stand houd juist niet!! En geestelijke problemen heb ik totaal niet wat is dat?? Ik maak me nooit ergens druk om het komt of het komt niet simpel. voor mij persoonlijk is het de ideale manier om er maximaal paar weken aan te zitten omdat ik dat prachtig vind en er dan toch weer voor paar maanden zonder teveel moeite kan stoppen. Ik vind drugs gebruik prachtig maar wil niet mijn hele leven erdoor laten leiden vandaar dat ik om de 3 maanden het 1 maand gebruik. Ik weet dit is vast niet voor iedereen een optie maar voor mij werkt het perfect en ik praat niet over 5 jaar gebruik maar wel al iets langer halverwege jaren negentig begonnen en heb nog steeds evenveel plezier ervan!! Maar als je niet sterk genoeg bent om ermee te stoppen als het op is wat je het gehaald dan denk ik Idd dat ghb wel een probleem kan opleveren

14. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Klinkt als een succesverhaal inderdaad. Als je veel ervaring hebt met het beëindigen van verslavingen moet je je afvragen of het wel de goede manier is geweest

Mindless en Dunnetjess33 vinden dit leuk.
  15. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Ik ben wel een expert, en het klinkt nog steeds als een goede manier om je verslaving én geestelijke problemen in stand te houden.

Dunnetjess33 en SkittlesAndMe vinden dit leuk.
  16. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Niet sterk genoeg bent?
    Je legt na je maand gebruik jezelf een week plat met medicatie ja logisch dat je dan 'sterk'
    Bent
    Je legt je lichaam en geest lam om de ergste dagen door te komen.

En je leven laat je niet leiden zeg je?
    Maar zolang jij uitzicht hebt op die maand gebruik zet je door
    Omdat je weet dat je jezelf na 3 maanden een beloning gaat geven
    Dus je houd het vol met in het vooruit zicht dan mag ik weer
    Verslaafden etc kunnen makkelijk op de momenten dat het echt moet niet gebruiken maar weten ja na deze uren/dagen weken kan ik gewoon weer

Voorbeeld wat in van een ervarings deskundige heb gehoord over dit soort 'oplossingen'
    In zijn 'hoogtij' dagen dronk hij 6 flessen vodka per dag! Overal lagen ze tot in de stortbak van de wc
    Wanneer die is niet goed plande en dus zonder zat dronk hij parfum en mondwater
    Puur met de gedachte hier zit iets van alcohol in maar moest hij naar gelegenheden waarin niet geaccepteerd kon worden dat die overmatig zou drinken
    Liet die alle mensen die aan hem twijfelde zien dat die de hele avond fris dronk
    Af en toe was die zelfs express de bob
    Van avonden tot hele weken dronk hij geen druppel alcohol
    Met in ze achterhoofd en hierdoor hield die het vol:
    Straks kan ik weer en haal ik een deel van de schade in
    Zodra het kon zoop die dan ook in een paar slokken echt grote hoeveelheden vodka weg

Misschien is dit stof tot nadenken?

17. Dunnetjess33

Dunnetjess33 Wijs gebruiker

Niet Zeuren: Liefhebbertje heeft hier echt een punt! Toen ik nog rete verslaafd was een cannabis en elke dag wel een gram of 1,5 a 2 rookte (ja echt..) kon ik ook heel makkelijk weken niet roken als ik op vakantie was of het met werk een periode niet "mocht". Nergens last van, omdat ik wist dat ik niet voor altijd ging stoppen. Pas toen ik van mezelf moest kappen merkte ik hoe vet moeilijk dat is. Vertel jezelf eens dat je nooit meer mag nemen, kijken hoe je je dan voelt.

18. Coldstream

Coldstream Newbie

Kerel, serieus, amper zo weinig onzin in zoveel tekst gelezen als wat jij hier verkondigt.
    Wellicht dat je jaren lange middelen misbruik je hersenen dusdanig hebben aangetast dat je niet meer weet wat je zelf brabbelt.
    Hier als advies geven dat iemand maar moet stoppen, seroquel moet nemen en dan is het klaar? GHB verslaving is een stuk grondiger, stuk hardnekkiger, en een stuk gevaarlijker als de borrelpraat wat jij hier aanhaalt. Snap werkelijk niet dat de MODS hier niet op ingrijpen.
    Jij bent op zoek naar een roes, ongeacht in welke vorm ook. Ook dit is een verslaving, als jij maar een roes ervaart..
    Dacht je niet dat de GHB Problematiek makkelijk op te was als we alle G verslaafden gewoon een paar stripjes seroquel mee deden?
    Kansloos, werkelijk geen woorden voor figuren als jou die met hun beperkte kennis hier het allemaal even zullen zeggen met niets meer als ongefundeerde borrelpraat.
    Weet waar je over praat man, je durft niet eens een enigzins normaal leven te bestaan.
    Je maakt je nergens druk over, nee, kan me ook niet voorstellen dat er nog iets in de rest van je hersenpan zit wat door je jarenlange misbruik nog enigzins normaal kan nadenken. Maar goed, wat jij wil.. Blijf vooral doorgaan, het ene feestje na het andere toch?

Enkel afkicken van GHB met Seroqel nou succes, zo'n wondermiddel is het niet hoor. Als je maximaal maar een paar weken ergens aan zit, zelfs een paar weken alleen GHB is het nog niet zo'n probleem.
    De meeste middelen zijn bij lange na niet zo verslavend als GHB, alleen bij GHB kan het na een paar weken wel echt al tricky zijn. Als je ergens maar aan een middel maar een paar weken zit, dan moet je niet denken van ik ben niet verslaafd.. Dan heb je een verslaving voor het feit dat je maar een roes op zoekt. Dan maakt het middel je niet uit, het middel heiligt immers je doel. Dat gaat er scheinbaar bij jou niet in.

@OP, fijn om te lezen dat het beter gaat met je.. GHB is en blijft een nasty verslaving waar terugval altijd op de loer blijft liggen. Na meerdere terugvallen blijft het altijd lastig. In principe moet je zeggen, na een keer flink verslaafd te zijn geweest moet je het nooit maar dan ook nooit meer gebruiken. Hoe lastig ook

Deel Deze Pagina