• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

75ug 1P-LSD: een lange wandeling

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Al sinds ik twee jaar geleden verhuisd ben naar een dorp niet heel ver van het strand ben ik al van plan eens naar het strand te lopen ipv met de gebruikelijke fiets of auto. Alleen, het is nog steeds ruim 10km lopen dus niet niks. Maar ik heb op dit moment, een keerpunt in mijn werkende leven wat extra tijd en een dag lopen en mijn plannen voor de toekomst overdenken klinkt als een nuttige tijdsbesteding. Maar wel met wat extra brandstof! Ik heb alleen nog maar ervaring met veel en weinig LSD en ben erg benieuwd naar het middensegment. 50 à 75 ug heb ik in m’n hoofd, er moet immers ook nog een flink stuk gelopen worden!

Om 8:30 begin ik -nog thuis- voorzichtig met twee driehoekjes van een voor microdosing verknipte zegel, samen zo’n 56ug. Één snippertje van 18u schiet per ongeluk direct m’n keelgat in. Dat irriteert me maar aan de andere kant zal het de come-up nog smoother maken. Een kwartier later neem ik afscheid van m’n vriendin en begin aan mijn tocht. Het is mooi weer en ik ben vrolijk!

Na een kwartier lopen langs een weiland kom ik aan in een aangrenzend dorp waar ik op de markt nog wat vers fruit koop. De marktkoopman wenst me succes en ik vervolg mijn weg. Het begint al een beetje te borrelen in m’n hoofd en maagstreek (heb ik vaker bij LSD) maar het voelt allemaal heel goed dus vlak voor ik het bos in trek vul ik mijn dosis aan tot 75ug. Geen idee hoe dit in zal slaan en of ik het strand nog ga halen maar dat maakt me op dat moment al niet meer uit.

Bij een café langs de duinrand pauzeer ik voor een kopje koffie, maar eigenlijk meer om wc-papier voor onderweg te scoren, dat ben ik namelijk vergeten en ik zie ik tegenop om met stevige aandrang door de duinen te lopen. De toiletruimte voelt raar en het zweet breekt me uit. Daar gaat ie dan!

Het eerste stuk is in een bos op een oude duin. Ik trip nog niet echt maar ik voel een stevige connectie met het bos en zijn dieren. Een grote roofvogel scheert boven mijn hoofd en volgt mij minutenlang. Dit bos is magisch! Daarna vervolg ik mijn weg dieper de duinen in over een pad dat ik de dag ervoor nog blootsvoets bewandeld heb. Met wandelschoenen zijn de kiezels toch een stuk eenvoudiger te trotseren!

Het is inmiddels rond 10 uur als ik merk dat het lopen automagisch gaat. In het blauw van de lucht boven tekenen zich de eerste tekenen aan van OEV. Een spel van gebogen lijnen doorkruist het blauw. Het lijkt op het gewelf van een kerk. Of zijn gewelven van kerken gemodelleerd naar wat trippende renaissance kunstenaars in de hemel zagen? Ik heb een paar weken geleden een prachtige basiliek in een nabijgelegen stad bezocht en zie grote gelijkenissen, niet alleen in het gewelf maar ook het glas in lood werk is daar als een trip.

CB39227B-C0CF-483A-83C5-778C16ABA656.jpeg
(ter illustratie, ik bedoel specifiek die kruisende lijnen in het plagond die je in bijna elke katholieke kerk ziet, die zie ik ook in de lucht op LSD)

Het blijkt een fijne dosis. Ik kan kiezen of ik ‘er in’ of ‘er uit’ wil, dus als ik andere wandelaars tegen kom stap ik er even uit om me later weer onder te dompelen in een spel van dansende en wiegende bomen en struiken en sprieten en vogels. Ik ben inmiddels op een pad waar ik niet eerder heb gelopen of gefietst en dat stemt mij nog vrolijker! Ik raak de weg echter niet kwijt en ben volledig ‘in control’. Dat is fijn in een gebied waar je zomaar een bekende tegen kan komen, of @Purplext schiet het door m’n hoofd, die tript hier ook regelmatig weet ik.

Na een km of 8is het tijd voor muziek op mijn oren en laat me de rest van de dag begeleiden door een techno duo uit Tel Aviv, Jos & Eli. Ik klim een voor mij nieuwe duin op en raak in euforie als ik daar mijn vriendjes de Konikspaarden tref. Ik besluit ze met rust te laten en verder te stappen, een voor mij nieuwe duinvalleien in. Daar constateer ik bij een meertje tevreden dat ik het toiletpapier niet voor niets heb gescoord en verlos mij tevreden van wat ballast.

0A217345-F4B2-4661-88DD-E597DAACE96F.jpegIets verderop bij het meertje denk ik na over de professionele keuze die ik onlangs heb gemaakt en ben erg blij dat ik in mijn werk straks veel meer met de natuur verbonden zal zijn dan voorheen, zonder écht wat anders te gaan doen. Ondanks de financiële terugval is het de juiste keuze, en als het plan slaagt komt dat financieel ook wel goed. Ik stuur wat blije appjes naar vrienden. Daarna komt er een vrouw in sportkleding naar het meer die me niet ziet. Ik voel me toch wat opgelaten en verdwijn ongezien.

Iedereen die wel eens hier rondgelopen of gefietst heeft is deze wel eens tegengekomen en foto’s ervan zijn bijna een cliché, maar ze blijven toch echt wel cool, dus vooruit:

ADEBDDF4-25D4-44DA-AE29-FE6B655656F4.jpeg

Ondertussen kronkelt het pad verder richting de zee, over talloze duinen en door evenzoveel valleien. Het wordt in mijn hoofd een metafoor voor de weg voor me; de tweede helft van mijn leven. De twijfel en onzekerheid zijn weg en toekomst ligt - ook al zal hij grillig en onvoorspelbaar zijn - stralend voor me en ik betreed hem met stevige tred en een big smile!

0A0FA22B-75D9-4394-9984-5112990DB027.jpeg

Het is dan ook pas 12:15 als ik op zo’n 10 of 11 km de zee zie. Het geeft me niet zoveel euforie als eerder op 180 of 250 ug, maar het is fijn. Er zijn veel mensen (en honden) en ze zijn met vanalles bezig. Wandelen, zwemmen, kitesurfen, yoga op een surfplank vanalles! En ze genieten! En ze zien dat ik geniet en lachen terug, wat relaxed allemaal.

Ik twijfel even om te gaan zwemmen maar gelukkig heb ik dat niet gedaan. Ik ben lang en heb weinig vet waardoor ik snel verkleumde ledematen heb en dat was niet prettig geweest. In plaats daarvan zoek ik een duinpan uit de wind en check met ogen dicht of de CEV een beetje uit de verf komen op 75ug. Helemaal prima!

Ik loop verder over het strand en merk dat de vermoeidheid toch wat toe begint te slaan. Ik ben inmiddels aangekomen in een hippe badplaats waar ik al een jaar of 25 (ik ben inmiddels 45) niet meer kom. De eerste strandtent in de eindeloze rij oogt gezellig, maar wat kitscherig. Het is in mijn ogen een slap aftreksel van de hippe tent waar ik vroeger wel eens ging feesten. Toch maar even van dichtbij bekijken. Bij nadere inspectie blijkt het precies dezelfde tent alleen dan ook 25 jaar ouder. Op de bankstellen hangen kinderen van een jaar of 14. Overspoeld door (misplaatste) gêne keer ik om op zoek naar iets dat beter bij mijn huidige levensfase past. Maar alle andere tenten, behalve een vreselijk oord waar poenige types doen alsof het naar hun zin hebben, zijn vrijwel leeg. Ik keer om, zet me er overheen en betreed de hippe tent van weleer.

Kennelijk pas ik er nog wel tussen want niemand kijkt op of om. Ik ga even plassen, fris me wat op en bestel een dure IPA bij de Ierse barman. Ik biets een sigaret van een aardige Duits gezin, al heb ik medelijden met hun mee-rokende kind.

34A2DEFA-66EA-460A-AA59-88CFA989C2D2.jpeg

Genietend van mijn bier en sigaret constateer ik dat de piek er wel op zit. Het is dan ook al 13:30 en ik heb dan 14,5km gelopen. Ik kan nu kiezen om door te lopen naar de volgende badplaats waar mijn vriendin afgesproken heeft met een vriendin om samen nog meer bier te drinken, maar ik kies voor de moeilijke optie: 14,5km terug naar huis! Als dat net zo gemakkelijk gaat als de heenweg ben ik er zo!

Nou dat viel een beetje tegen. De natuur was nog steeds fantastisch en ik doorkruis allerlei nieuwe paden waar je met de fiets niet mag komen en daar word ik nou eenmaal heel blij van. Maar mijn heup begint pijn te doen, ik denk een oude blessure. Ik heb gelukkig wat paracetamol bij me en gooi er daar er een paar van in.

En dan bedenk ik me rond 14:45 dat ik ook nog wat 4HO-MET bij me heb. Ik besluit plechtig dat ik daar niet aan ga beginnen omdat ik dan straks vast weer thuis half trippend bij m’n gezin thuis zit, maar ik verlang zo terug naar de euforische staat waarin ik op de heenweg verkeerde dat ik rond 15:15 toch een halfje ‘homet’, zo’n 12,5mg achterover tik. Ik weet niet of het heeft gewerkt of dat het nog de staart van de LSD was maar het gaf in ieder geval weer energie om door te lopen.

D2E4E4BE-CC47-4825-80D6-ADAA39A4E953.jpeg

En dit ziet er mooi uit maar in mijn ogen was het hoogteverschil hier veel groter en het detail was beter dan Ultra HD. Maar voor de kenners van dit gebied, dit stuk is wel heel vet hoor en er komt bijna niemand!

Na zo’n 25km kwam ik het duingebied weer uit en moest ik nog een paar dorpen doorkruisen. Dit ging allemaal op de autopilot, ik had niet veel oog meer voor de omgeving. Pas toen ik weer in mijn eigen wijk aankwam ging er een alarmpje in mijn hoofd: ojee vertraagde 4HO-MET release. Alle kleuren waren ineens superfel! En toen ik in mijn huis aankwam, waar iedereen al weer thuis was merkte ik pas dat de 4HO-MET volle bak aanstond. Shit, daarom wilde ik dit niet. Gelukkig kon ik vluchten naar de supermarkt waar ik me wat vergapen heb aan diverse producten.

Thuisgekomen was ik nog steeds aan het trippen maar voor iedereen die bekend is met 4HO-MET zal het bekend in de oren klinken dat dat eigenlijk prima te doen is in gezelschap van onwetenden. De CEV en OEV van ‘homet’ zijn alleen een stuk intenser dan 75ug LSD, vooral qua kleur verzadiging en chromatic aberration.

28,3km stond er op de klok om 17:30 en ze waren thuis allemaal wel onder de indruk. Zonder LSD was het ook wel gelukt en een mooie ervaring geweest maar ik vond het erg tof. Ik heb onder het genot van milde OEV nog tot in de kleine uurtjes liggen naspacen en kijk alweer vooruit naar mijn volgende LSD wandeling. Dan ga ik voor 100ug ineens, moet goed te doen zijn!

Laatst bewerkt:

Zeehond

Wijs gebruiker
@Fyrckant, wat een prachtig verhaal, ook met de foto’s erbij.
Geeft zeker inspiratie om zoiets een keer te gaan doen.
Heb 1 keer een zegel van 100ug thuis genomen en ook kort buiten gewandeld en was een fantastische ervaring.
Erg leuk dat je dit lang voor ogen had en uiteindelijk hebt gedaan. Zo te lezen was het een bijzondere belevenis.
Dank je wel voor het delen van je verhaal.

Boyman

Belezen gebruiker
Super toffe report, zeker met de foto's erbij! Vond het erg leuk om te lezen! Klinkt als een prima tripje :)

Purplext

Badass junkie
Daarna komt er een vrouw in sportkleding naar het meer die me niet ziet. Ik voel me toch wat opgelaten en verdwijn ongezien.

Ik zag je wel hoor, maar ik wilde je niet ongemakkelijk doen voelen, dus deed ik alsof ik je niet zag. Niks zo erg als mensen die naar je gaan kijken als je tript 😎

Mooi report, klinkt als een geslaagde trip. Ik zit wel echt even te speuren op je foto's of ik het herken, liep je een bepaalde route?

SneeuwStorm

Bewuste gebruiker
Geweldig verslag!! Heel mooi geschreven en "dat het lopen automagisch" gaat is geestig bedacht...of niet. Hoe dan ook, top!

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ik zag je wel hoor, maar ik wilde je niet ongemakkelijk doen voelen, dus deed ik alsof ik je niet zag. Niks zo erg als mensen die naar je gaan kijken als je tript 😎

Mooi report, klinkt als een geslaagde trip. Ik zit wel echt even te speuren op je foto's of ik het herken, liep je een bepaalde route?
Haha vrouw in spandex sportkleding. Wel een goede vermomming 😂

Lysergine

Bewuste gebruiker
Dat lijkt me een prima omgeving voor een milde dosis LSD.

Is dit misschien in Nationaal Park Zuid-Kennemerland?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan