1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

80mg diazepam per dag thuis afbouwen

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Mrbodybuilderr, 25 jun 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Beste forumleden,

Hoi ik ben nieuw hier ik lees altijd wel het een en ander op dit forum als dr.google om info te vergaren maar heb nu toch maar eens besloten een account aan te maken en mijn verhaal te doen.

Ik ben 25 en een man, werkloos, ex drugs verslaafde, werkloos, single, thuiswonend.

Ik ben sinds 4 maand aan 80mg diazepam en 50mg quetiapine per dag als volgt:
    0800: 20mg diazepam
    1200: 20mg diazepam
    1700: 20mg diazepam
    2200: 20mg diazepam
    En tussen 2200-0100 neem ik dan de quetiapine als ik wil slapen

Beste dosering ja ik weet het, dit is gewoon op dokters recept dus ik haal mijn medicijnen gewoon een keer in de week op bij de apotheek.
    Eerst kon ik het nog verborgen houden op mijn werk omdat ik geloof ik immuun ben voor de diazepam ik ben alleen vergeetachtig en kan me niet focussen en dergelijke
    Toen ik ging googlen en op de forums las hoe lastig sommige mensen van deze medicijnen afkomen besloot ik dat ik er beter nu mee kon stoppen dan over een jaar! Zo een beetje schema’s opgezocht en thuis gaan proberen
    Eerste dag om 2200 geen 20mg maar 17,5
    Volgende dag om 1700 ook geen 20 maar 17,5
    Zo per dag 2,5mg eraf tot ik dus de 4x daags 17,5mg nam. Dit hield ik 2-3 dagen stabiel en dan ging ik weer 2,5mg verder.
    Eenmaal richting de 10mg
    begon het op werk paniekaanvallen bibberen suisende oren, helaas ziek moeten melden en mijn contract niet verlengd, en heb nu dus een ziektewet uitkering van het uwv.
    Gewoon echt niet in staat om te werken ( timmerman ) , nu zit ik thuis te gamen om een beetje afleiding te hebben en ben vandaag van 7,5mg per gift naar 5mg per gift gegaan
    Dit heb ik eergisteren ook geprobeerd maar ik krijg dan heel erg bibberen en paniekerig en achterdocht richting iedereen.
    Klopt het dat de laatste loodjes het zwaarst wegen? En ga ik dan met 2,5mg te hard en moet ik bij de apotheek 1 of 2mg tabletten aanvragen als die bestaan en het rustiger doen?
    Ik bibber de hele afkick al hoor en heb hier en daar ook last van flashbacks en krijg snachts verschrikkelijke dromen. Maar deze laatste loodjes lijken wel 10x erger te gaan.. of is het gewoon de verslaving (lees ghb/benzo verslaving onderaan) in mij die niet zonder wil?

Ik hou netjes een notitieblokje bij hoeveel en hoelaat precies ik nu mijn diazepam neem want door de hoge dosering vergeet ik nogal eens wat

Ik zoek serieus hulp dus advies is heel erg welkom

Voor de duidelijkheid:
    Ik slikte dus 2 maand lang 80mg diazepam per dag en 50mg quetiapine
    En ben 1juni begonnen met afbouwen zoals boven beschreven en vandaag de dag 25 juni zit ik dus op 7,5mg stabiel en probeer ik naar de 5 te gaan.
    Ga ik te hard? Ik slik het nog niet eens zolang.. dus ik dacht dan kan ik beter snel afbouwen ipv het nog langer te blijven slikken.

Ook heb ik in het verleden een 5jarige ghb verslaving gehad
    Dit is inmiddels 2 jaar geleden ik ben afgekickt in een detox en heb 4 maand doorgebracht in zuid afrika in een rehab kliniek

In deze verslaving bam ik voor de nachten diazepam oxazepam clonazepam en lorazepam slikte maar dat was willekeurig gewoon helemaal gek.
    Ik zat op 5-10ml per uur lag eraan hoe ik me wou voelen normaal of leiperdepeipie en nam dan snachts vaak 10-15ml ghb plus 30mg diazepam plus een clona of lora en kon zo toch 3-4 uur slaap pakken wakker worden dan weer 10/15ml ghb voor de volgende 3-4uur slaap maar verder geen benzos.
    (Dit vertel ik erbij omdat mij verteld is dat als je eenmaal verslaafd bent geweest een volgende verslaving veel sneller toeslaat omdat er al allerlei neurologische wegen in de hersenen zijn aangelegd en je dus meteen weer afhankelijk word)

Ik zou graag jullie mening hierover horen
    Mvg MrBodyBuilderr

Laatst bewerkt: 25 jun 2019
  2. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Ik denk dat je het wel goed afbouwd.
    Maar de afkick van benzo's blijkt dus een hell te zijn.
    Maar dood zul je er niet aan gaan.
    Ik denk dat je moet doen wat je aan het doen bent en jezelf er doorheen moet bijten.
    De afkickverschijnselen zal je sws onder ogen moeten komen.
    En hoe je het nu doet krijg je hem een beetje bij beetje.
    Maar dat is ook niet zo gek als je aan de 80mg per dag zat.
    Met de lange halfwaardetijd van diazepam zat je natuurlijk op een gigantische hoge dosis na een paar dagen toen je begon.
    Als het is gelukt met de ghb kun je dit ook.
    Gewoon door blijven gaan met minderen.
    De afkickverschijnselen kun je toch niet onderdrukken.
    Succes!

acht.zes vindt dit leuk.

3. Jaa ikheb goede en slechte dagen.. dan neem ik ff 1,25mg extra ofzo om het te onderdrukken, echt veel leven zit niet in me.. ben een echte kluizenaar thank god dat ik een ps4 heb en me daar een beetje mee kan bezig houden..
    Klopt! De ghb detox was vele malen erger maar toen kreeg ik dus door verpleegkundigen op vaste tijden zo en zo veel.. nu MOET ik dat zelf onder controle houden en dat is nog wel lastig als er een paniekaanval optreed om even niet te denken van ik gooi 10mg erin om me weer rustig te voelen..
    Vandaag 5mg.. ga naar een zwemplaats proberen beetje te ontspannen.. genoeg water drinken veel vitamines en fruit.. hanging in there..
    Thx ik doe me best

Revolutionair en Twirley Bird vinden dit leuk.
  4. Ghbeetje

Ghbeetje Experimenterende gebruiker

Ik vond zelf de benzo afkick erger dan de ghb afkick. Heb toen echt doodsangsten gehad. Heb beide trouwens zelf gedaan. Tip is trouwens om een pillen snijder te kopen als het bij echt lage doseringen komt en lekker te blijven sporten. Al doe je dat wel al denk ik aan je naam te zien

5. Oh echt, ik heb het met de benzos nu een stuk makkelijker! Zal komen denk ik omdat ik het op mijn eigen gevoel en tempo doe.. en wat goed van je dat je zelf van de ghb bent afgekomen dit was mij zelf nooit gelukt! , bedankt voor de tip, ik heb inderdaad zon pillensnijder potje! En sporten weet je dat zeker? Want ik durf juist niet te sporten en loop al maanden bij huis, ben bang dat bij inspanning mn hart op de loop gaat ofzo of zou dat een waanidee zijn die bij de afkick hoort , ij de detoxkliniek van de ghb mocht ik absoluut niet sporten of veel inspanning doen namenlijk en aangezien het beide op de gaba receptoren werkt dacht ik nu hetzelfde.. vandaag nog steeds op 5mg! Werd vanochtend ziek als een hond wakker en bibber nu erger dan ooit tevoren, psychisch kan ik het nog wel handlen alleen heb ik van 1330 tot 2100 een tattoo sessie staan ben benieuwd hoe ik dat vol ga houden. Kan dan niet liggen shaken op de tafel.. misschien even 2,5mg extra van te voren ‍♂️‍♂️‍♂️‍♂️ Met dat ik het type realiseer ik me hoe tegenstrijdig dit klinkt..

Thx voor je reactie

6. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Wat een gedoe man. Maar wat goed en knap dat je dit traject bent ingegaan. Ik hoop ook dat je het verloop met ons blijft delen, ook als je eventueel een terugval krijgt of iets dergelijks. Wat dit soort topics is namelijk een hoop te leren.

Benzo verslaving schijnt 1 van de ergste te zijn. Het is mijn redding dat ik dit (te goed) weet want daarom neem ik het haast niet. Terwijl ik het wel een fijn middel vind. Vooral om me zo nu en dan eens goed te kunnen ontspannen of eens wat minder prikkels binnen te krijgen. Ik neem het absoluut niet vaker dan 1x in de week en dan ook maar 5mg. Heel soms twee x maar dan wel 2x2,5mg. Ik wil absoluut niet boven de 5mg per week uitkomen. Meeste weken gebruik ik het niet hoor maar tijdens de wat zwaardere periodes heb ik dit als max voor mezelf ingesteld.

Ik hoop dat je die 2,5mg vanmiddag niet nodig zal hebben want dat zijn wel kenmerkende excuses om toch weer wat meer te gebruiken. Bij elke x dat dat gebeurd, wordt het moeilijker om niet meer te nemen dan je jezelf had voorgenomen.

acht.zes vindt dit leuk.
  7. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Benzo afkicken NOOIT in je eentje doen. ALTIJD via je dokter of een andere professionial. Een benzo afkick blijkt de ergste afkick van welke drug dan ook te zijn. Een benzo afkick is dodelijk als je niet uitkijkt. Wat ook bekend staat als je stopt met benzos is dat je een of meerdere 'seizures' kan krijgen. Levensgevaarlijk dus. Beter doe je afbouwen met je dokter. Mensen die afkicken noemen het een waren hell. Het kan maanden tot jaren duren totdat je weer beter bent

succes

acht.zes vindt dit leuk.
  8. Coffeecup

Coffeecup Belezen gebruiker

Je kunt je natuurlijk ook helemaal gek laten maken door bovenstaande. Je dosering is nog hoog. Uit ervaring weet ik dat een lage dosering 5/10 Mg goed af te bouwen is

Revolutionair vindt dit leuk.
  9. Revolutionair

Hij doet het rustig aan zoals je las.
    Zo dodelijk is dat niet na 2 maanden.
    Ben het met coffeecup eens dat hij zich niet gek moet laten maken en door moet gaan met het afbouwen zoals hij nu dat doet..

Twirley Bird en Mrbodybuilderr vinden dit leuk.

10. Zeker een gedoe.. en dat terwijl ik weet hoe gaba receptoren voor ellende kunnen zorgen.., er is ook ene hoop gebeurd in mijn leven de laatste tijd , rechtzaken relatie dat kapot gelopen is woon weer thuis ex heeft abortus laten doen zonder dat ik ergens van af wist.. allemaal smoesjes natuurlijk om te gaan gebruiken maar hou dan maar eens vol nuchter te blijven als je weet hoe zon rustgevend efffect ghb of benzos hebben..
    ik heb me voorgenomen eerlijk te zijn op dit forum
    Ik heb tijdens de tattoosessie van 6uur ipv 5 toch 20mg diazepam genomen tegen de pijn dacht ik.. stom want het heeft niets geholpen. Stom stom stom, nu om 2200 gewoon weer 5 gehad en net mijn quetiapine genomen vanavond lekker slapen en morgen maar gewoon door met 5mg om 0800!
    Dan heb ik om 1130 afspraak met een deskundige over de afbouw van de laatste loodjes inclusief afbouw van de quetiapine en het verwerken van de opkomende emoties die ik merk nu dat ik steeds nuchterder word.
    Spijt van vandaag de 20mg! Les geleerd! Morgen weer op het goede pad!

Zie bijgaande foto is afgelopen dagen mijn schema dat ik heb bijgehouden

Bedankt voor je reactie

Bijgevoegde bestanden:

Mezelf vindt dit leuk.

11. Bedankt voor je bezorgdheid! , morgenvroeg heb ik een afspraak met een deskundige over het afbouwen van de laatste loodjes, hier had ik zelf ook zo mijn twijfels over of ik dat wel zelf moest uitdokteren dus heb inderdaad hulp gezocht

Bedankt voor je reactie

12. Het kutte is dus dat doordat ik 2,5mg per gift naar beneden ga dus 10mg in een keer, het bij mij een afkickverachijnsel opwekt van gevoel van gek worden, bang mijn verstand te verliezen, niet alleen thuis durven zijn, sos melding op iphone ingesteld en dan met mn hand op de nood knop zitten voor het geval dat ik mijn telefoon niet optijd zou kunnen pakken.. helemaal parra..
    Hoop dat deze laatste loodjes wat soepeler verlopen aangezien ik hulp van een deskundige ga krijgen, en dat ik een zo kort mogelijke nasleep heb want god o god wat ben ik flauw van thuis zitten... ik wil weer aan het werk!

Bedankt voor je reactie

13. Bedankt voor je geruststellende reactie, ik ga inderdaad gewoon door en vertrouw erop dat het goed komt uiteindelijk

Twirley Bird vindt dit leuk.
  14. JohnnyDoe

JohnnyDoe Experimenterende gebruiker

Hou ook rekening met de halfwaardetijd ervan als je goed wil afbouwen en drink desnoods een glaasje drank of rook een jointje ofzo (puur als je niet rookt). Dat werkte bij mij soms wel eens en ik zat ook zeker op 80mg diazepam en wat andere dingen per dag (raak je echt de tel/doseringen/gebeurtenissen en alles om je heen ff helemaal kwijt). Qua afkicken word ik er altijd erg agressief van en zweette snachts alles kletsnat, maar dat zijn wel mijn enige 'afkickverschijnselen' na een paar maanden gebruik denk ik? En dat was ook maar een paar dagen, kan wel zijn dat ik toen eens een halfje van 10 ofzo heb gepakt maar verder niet erg veel last van gehad (ofja nu ik het type heb toen wel verschillende relatieproblemen en bullshit meegemaakt wat me leven vast heeft beinvloed op de en of andere manier maarja) we zijn er nog hahah

Niet denken dat je er echt aan vast zit omdat afkicken een 'hel' is. Zorg gewoon dat je niet te veel hoeft te doen die dagen en ga niet langs familie of in files rijden :rolleyes: Ik ben zo goed als cold turkey gestopt en gebruikte echt heel wat meer als alleen diazepam en heb altijd en nog steeds geweigerd om me bij een kliniek te melden. Ben ervan overtuigd dat ook jij er echt zelf vanaf kan komen als je (heel makkelijk gezegd) de knop omdraait. Soms gebeurd dat omdat je iets heel doms of gevaarlijks of beschamend hebt gedaan onder invloed, of dingen beter in ziet zoals je nu al zelf toegeeft, of eerlijk bent geweest naar een belangrijk iemand waar je echt iets om geeft en je evt support geeft.

Maar ik ben ook niet heilig en iedereen reageert anders dus ik kan je alleen tips geven, aan jou of je denkt dat je er iets mee kan in jou situatie! Sterkte man en als er iets is kun je het altijd hier of in een pm vragen, vind het nooit erg mensen te helpen of verder te komen en weet dat dat echt lastig kan zijn als onervaren of ongeintereseerde mensen je willen helpen. Zal er niet te veel op in gaan maar ben zelf sinds baby af aan omsingeld door zware verslaafde, er zou nooit wat van me terecht komen maar ik heb bewezen en geloof nog steeds dat de juiste woorden en aanpak - en dat is niet radicaal en vijandig nor zacht en meegaand of bagatelliserend - wonderen kan doen bij mensen en ondanks dat ik zelf niet altijd recht ga heb en help ik er zoveel mogelijk het rechte pad op. :beer:

Mrbodybuilderr vindt dit leuk.

15. Ik gebruik verser helemaal geen drugs meer dus dat jointje word hem niet hahah, wel merkte ik van de week toen ik een glas wijn had gehad dat het me makkelijker af ging! Dus dat zou evt wat zijn om de ergste verschijnselen even mee te onderdrukken maar ik vind ook dat als je wil gebruiken de afkick ook maar moet accepteren! Voelen die hap zodat ik me lesje leer.. kom ik er te makkelijk vanaf grijp ik er ook zo weer na., ik merk ook wel dat ik een ander persoon word nu ik steeds nuchterdere word of misschien ligt het ook wel aan de afkick ik weet het niet precies, Klinkt alsof je veel zelfkennis hebt! Ooit gedacht aan een baan in de hulpverlening? Ervaringsdeskundige ofzo? Ik ga ook vaak weer de mist in tegen beter weten in.. en dan moet ik daar de consequenties weer van onder ogen zien , kliniek is voor mij een no go want ik ga geen 3 maand wachten op een wachtlijst, ik heb het inderdaad gewoon aan mijn moeder verteld en die steunt en begeleid me bij haar thuis. Zo om 1300 krijg ik een gesprek met een begeleider hoop dat die me door de laatste loodjes heen weet te slepen want ik blijf potverdikkie gewoon op 4x 5mg hangen

Bedankt voor de tips en ik vind het mooi om te horen dat je zo om je mede gebruikers geeft! Fijn weekend alvast en niet te gek doen‍♂️

16. *****update*****

EerGister weer hevig aan de ghb, keta, speed gezeten

Ik rijd om 1600 rondje door de stad en zie een oude kennis lopen, heey maatje ben je een lift nodig zeg ik tegen hem, ja supertof man dankje ik moet dasr en daar heen, nou dan breng ik je toch ff veelste warm om te lopen! Tap je nog? Jazeker zegt hij en hij tovert een flesje tevoorschijn ik was van plan een tappie te nemen of zon 5-6ml en dan lekker naar huis te gaan chillen beetje psychadelic trance op ff 1 tappie beloofde ik mezelf.
    Ik rij door een andere wijk en ik denk bij mezelf ik kan ook wel ff bij “Inge”(nepnaam) langsgaan chillen! Daar aangekomen gelijk dealer bellen voor een flesje G en toen dus Zondagavond 1800 zon dik carvam cevitam flesje gehaald 65-70ml?(voor mij alleen die vriendin gebruikt dat niet) Plus 2 gram speed voor mij en een vriendin en ze had nog wat keta liggen daar namen we tussendoor aventoe een sleutelpuntje van( verder wel gewoon mijn diazepam schema aangehouden van 4x5mg die dag )had om 0200 besloten de ghb achterwege te laten en ik zou dan eenmaal thuis aangekomen om 0400 50mg quetiapine nemen zo dacht ik wel te kunnen slapen tot een uur of 800-830 , Want heb eerder meegemaakt dat ik dan vlak voor het slapen nog een keer 4-5ml neem samen met de quetiapine maar dan word ik door de serotonine flush super fit wakker na 2-3uurtjes slaap. (Heb het restantje ghb (20ml) ook weggegooid toen ik naar huis ging als stok achter de deur) nouja super mooi gepland en lig ik eenmaal op bed om 4:15 ghb begint uit te werken speed (volgens mij 4fmp/meth/4fa maargoed niet getest dus weet niet zeker dealer verkocht het als speed) neemt de overhand en heb ik tot een uur of 8 wakker op bed gelegen, ik wou niet toegeven ik moest slapen! Want ik had om 9:45 een afspraak bij mijn reclassering. Tegen 8u uit bed gegaan nadat mijn moeder en stiefvader aan het werk waren heb ik een elektrolytenshake gemaakt met van alles erin aardbei en banaan noem maar op ik denk ff opknappen!(doe dit altijd) Bam kreeg ineens zon last van me maag hartkloppingen trillen zweten tintelingen in mn oren en vingers. Besloten om me maar ziek te melden voor het gesprek dus ik bel de reclassering word ik doorverbonden met mijn contactpersoon.. of we het even telefonisch konden doen dan omdat ze deze week verder geen tijd had.
    Ik dacht godverdomme heb ik weer. Maarja savonds stoere kerel zijn en gebruiken sochtends de consequenties ook maar onder ogen zien!
    Gesprek liep redelijk ookal was ik een beetje achterdochtig (heb ik altijd van speed als ik er geen downer bij gebruik omdat ik niet doseer ik snuif gewoon 3 lijnen uit een gram, nja dan word ik wel parra eerste keer dat ik weer gebruik sinds een week of 2 ook ofzo dusja.Vandaag 20mg diazepam extra genomen
    0800 5ml ( wou dapper doorgaan weer waar ik gebleven was maar het slaap tekort en de bijwerkingen van mijn overdoseringen hield ik het psychisch niet vol)
    1030 10mg
    1200 5mg
    1345 10mg
    1700 5mg
    2200 5mg
    1:40 50mg quetiapine

Als ik verder de avond moet beschrijven was het vooral om het half uur 3/4ml ghb totdat ik merkte dat ik bijna out ging dan snel een grote lijn speed(of wat het ook was) erachteraan om er bij te blijven en dan een puntje keta om de scherpe randjes eraf te halen en het allemaal wat makkelijker te bekijken van een afstandje..
    We hebben een hele leuke avond gehad zeker weten! Maar het heeft me geen goed gedaan met mijn afbouw besef ik me vandaag. Ik ben slaap nodig ‍♂️
    Het is nu 0210 en ik ben klaar met mn update, ik ga slapen en morgen weer proberen dapper op 5mg te blijven! Dagje stabiliseren even kijken hoe dat gaat

17. Revolutionair

Ghb en keta en Diazepam met speed en dan nog quetiapine?

Zo ga je helemaal kapot!
    Geen valium nemen als je aan de ghb bent..
    Keta en ghb is al gevaarlijk, maar het kan als je goed dosseer. Maar dan ga je weer speed nemen en dan voel je weer minder van de rest en ga je meer nemen.
    Wat jij opnoemd kan je een overdosis drugs van krijgen.

Hou daar rekening mee!

18. Dat is ook mijn bedoeling als ik aan de drugs ga, overdosis speed en ghb maar toch wakker blijven dat effect vind ik lekker. Een dopje en een snuifje kom ik me bed niet voor uit ‍♂️
    Maar bedankt voor de waarschuwing! Heb sindsdien nog niet weer gebruikt En zit inmiddels op 3x daags 5mg diazepam die van 1200 en 1700 heb ok gehalveerd en toen naar 1400 verplaatst.

Laatste loodjes zijn zwaar joh‍♂️ Psychisch vooral. Lichamelijk merk ik er weinig meer van kwa trillen e.d. Alleen veel hoofdpijn

19. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik hoop
    Dat je geen echte OD wil. Een echte OD kun je aan overlijden of de rest van je leven gehandicapt en mesjogge in je brein. Ik gok niet dat je dat wil...

20. Ben niet suïcidaal nee.. maar het randje van zoek ik wel op ja ‍♂️, heb het jarenlang gedaan en ben gewoon nog mezelf.. misschien een beetje meejogge in me brein maargoed dat krijgt iedereen wel die jarenlang drugs misbruikt denk ik?

21. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Dat is een misvatting. Je kunt van benzo-afkick wel doodgaan. Is dezelfde afkick als van alcohol. Ligt aan hoelang je hebt gebruikt en hoe hoog de dosering was, maar je kunt er net zo hard een delirium tremens van krijgen als van alcohol.

Helaas ervaringsdeskundige. Maar het is weinig bekend dat het afkicken echt heel gevaarlijk is. Nou ja, cold turkey dan.

22. Pff afkick is een hell en dat na enkele maanden gebruik.. “i pity the fool” die het jarenlang gebruikt ‍♂️, gister super emotionele dag gehad gosteravond 2x 15mg extra gepakt om eens even lekker lang te slapen.. 18 uur slaap gehad, vandaag ga ik cold turkey op mijn manier. Ik blijf gvd hangen op die 4x5mg daags. Ik ga nu gewoon uitstellen totdat ik get niet meer houd en dan 2,5mg! Ben er flauw van die kk medicatie!

23. Revolutionair

De manier hoe hij het nu afbouwd daar gaat hij niet dood van.
    Dat was wat ik zei.

Portobello vindt dit leuk.
  24. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Ik vind deze diazepam afbouw erg knap.
    Ga der maar aan staan. Ik heb voor dit soort benzo's óók een detox opname gehad, en deze ben ik nu nog steeds niet vergeten.
    Dus zeg ik: respect!
    En dan lees ik een uitglijder met GHB, speed, en rc's.
    Deze is, in mijn beleving maar net goed afgelopen.
    Mijn punt in deze is, als je in een stevige afkick zit, het naar mijn idee niet zo slim is, om deze uitglijder aan te gaan.
    Dat zeg ik, omdat je veel kwetsbaarder bent, dan normaal het geval is, en als je erachter komt dat een glas wijn erg goed helpt, je bonnen no time een alcohol verslaving hebt.
    Verslaving springt zó over van de ene naar de andere...
    Ik heb zelf, toen ik de alcohol vaarwel zei, datzelfde gezegd tegen alle drinkmaatjes.
    Deze helpen je binnen de kortste keren weer terug naar..gebruik.
    Maar je doet de afbouw goed, en ja, dat laatste beetje, is het zwaarst!
    Als je eenmaal clean bent, duurt het nog een hèle tijd, om weerstand op te bouwen tegen cravings e.d. want die krijg je....
    Ga zo dóór, met de afbouw, blihfbvanbandere middelen af, en.... gij zult spinazie eten op een gegeven moment.

25. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Hoe gaat het nu met je?

26. Zit nu op 4x2mg daags...
    Zou toch denken dat je dat zo aan de kant kunt gooien maar pfoeh.. niet dus

27. F.E.A.R.

F.E.A.R. Belezen gebruiker

Laat ik beginnen met te zeggen dat je erg goed bezig bent. Van 80mg naar 8, super. De laatste loodjes zijn inderdaad het zwaarst, maar vaak gaat men te snel. Van bijvoorbeeld 5mg naar 2,5 lijkt een kleine stap, maar dat is een 50% vermindering. Idealiter bouw je 10-20% af t.o.v. de laatste dosis waarop je stabiel bent.

Naar mijn mening kun je het beste de avond dosis als laatst afbouwen zodat je slaap zo min mogelijk te lijden heeft. Denk dat je vanaf 2mg wel de sprong naar 0 kan maken. Zal overigens nooit helemaal pijnloos zijn.

28. BadassPsycho

BadassPsycho Experimenterende gebruiker

Ik heb jaren terug ook op 80mg per dag gezeten, 4x 20 mg zoals jij. Dit heb ik afgebouwd met 10 mg per week. Dat waren 9 lastige weken met enorm veel zweten, maar over het algemeen was het wel te doen. Toen ik uiteindelijk bij de 10mg was ben ik naar 5 mg gegaan. Die laatste 5 mg heb ik in 1x gestopt. Ik had de laatste dosis bewaard voordat ik naar bed ging. Succes met afbouwen!

29. Dat heb je dan rap gedaan! Mag ik vragen hoelang je deze dosis hebt gebruikt? , ik ben inmiddels van de diazepam af , gelukkig!

30. BadassPsycho

BadassPsycho Experimenterende gebruiker

Ik schat een maandje. Ik zat aan de rc benzos, heb dit verteld aan de psychiater, die heeft mijn dosis omgerekend naar valium zodat ik kon stoppen.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...