• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

9 uur geen GHB op plof bijna uit elkaar?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

JohnnyDoe

Experimenterende gebruiker
Hi everybody. Ik gebruik een jaar GHB (laatste paar maanden ca. 50ml per dag) en heb gisteren maar 20 ml verspreid op en vandaag 9 (4/2,5/3/2,5 ml) omdat ik er helemaal klaar mee ben.

Nu 9 uur geleden 1gr phenibut en laatste 2,5 ml op en eenmaal thuis in slaap gevallen. Word net wakker en voel me zwaar klote, tril als een gek ook nu tijdens typen, opgefokt trekkende huid rode kleine ogen en dikke kop als een mopshond met obesitas. Blijf ook constant aan het gapen terwijl ik net wakker ben.

Nu toch maar contact gehad voor G, dat is er over ongeveer een uur als ik het moet geloven. Heb nu valeriaan extract en zwaar bier op en bedacht net erg zoute cup a soup om de natrium verhouding wat terug te krikken?

Sorry voor de panic (heb geen concrete vraag bedenk ik nu ) maar hoe kan ik zo dan het beste verder met doseren - of juist niet?

Thanks alvast!!

JohnnyDoe

Gisteren liep het prima met veel minder mls en doseringen als normaal dus dacht ff dat ik al een tijd geen echte g had of door de drank/coke/lachgas enz dit weekend het minder nodig had. Slik laatste dagen wel veel valeriaan (gaba-a?) ,dat zou dat de afkick of het gebruik ergens kunnen verminderen?

Natozlato

Bewuste gebruiker
Ik heb niet heel veel verstand van afkicken van ghb maar ik weet wel dat je met een strak schema moet afbouwen en niet moet gaan kloten met andere middeltjes zoals phenibud, wat een lange halfwaardetijd heeft.

Je hebt zwaar bier gedronken en stapt zo weer over op g. Daar kan je een hartstilstand van krijgen.
Als je wil afkicken zoek er hulp voor en doe het met een afbouwschema.

Succes en sterkte

JohnnyDoe

Thanks voor je snelle reply. Van die hartstilstand wist ik niet! Moet wel toegeven dat ik drank en G eigenlijk 95-98% van de keren (erg slechte eigenschap) maar ben op dit moment toch wel blij dat ik er wat heb staan.. Voel me al iets rustiger al zie ik er totaal niet zo uit haha.

Heeft iemand ervaring met valeriaan bij afkicken of heeft dit net als alcohol vrij weinig zin, in de zin van onze hersenen?

Edit, val nu net wel weer in één keer weg, licht uit en weer aan.. wat een zooi is dit

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik raad ook aan hier voorzichtig mee te doen. Beter bouw je iedere dag een beetje af in plaats van in een keer cols turkey, dat kan serieus gevaarlijk zijn.

Iedere dag een beetje minder, geen andere dingen naar nemen te compensatie. Phenibut zou kunnen maar is ook verslavend. In ieder geval geen bier oid.

JohnnyDoe

Net 100ml gekregen om af te bouwen en ga morgen toch eens naar de huisarts voor baclofen (zgn v alcohol). Laatst al gebeld maar toen wilde ze even wachten, haha. Weten niets van g gebruik en wil ik graag zo houden vwb instanties enzo. Weet iemand of baclofen betaald moet worden?

Natozlato

Bewuste gebruiker
Je kan ook contact opnemen met de Jellinek verslavingszorg. Is het zo erg dat een instantie ervan weet? Het gaat wel om je gezondheid, je kostbaarste bezit. Zij kunnen je helpen met een afbouwschema. Ga nou niet zelf lopen klooien..

roesjunkie

Valeriaan gaat je echt niet meer helpen in deze fase van ontwenning. Ga er ook niet teveel van nemen, want dan ga je je nog rotter voelen. Heb ik mijn ervaringen mee.

Phenibut ook van afblijven. Fijn dat je daardoor even hebt kunnen slapen, maar de risico's zijn te groot nu. Zelfde geldt voor alcohol. Als je lichaam om ghb gaat vragen en deze stoffen zitten er al in, ga je in de problemen komen.

Baclofen en diazepam heb je nodig, maar er zijn maar weinig artsen die dat voorschrijven. Al helemaal niet als je van plan bent om je gebruik te verzwijgen. In combinatie met alcoholverslaving zijn artsen heel voorzichtig met baclofen. Ik denk dat je beter gewoon de waarheid kunt vertellen.

Als je daar niet aan kunt komen, zul je ghb moeten gaan afbouwen en dat is knap lastig om alleen te gaan doen. Overweeg om hulp te zoeken als je niet aan bovenstaande medicijnen kunt komen.

Veel succes en sterkte. Houd ons op de hoogte!

Eccs

Newbie
Zijn je verschijnen nu nog heftig? Mijn ervaring is dat het na twee of drie dagen over het algemeen al minder wordt.
Diazepam is idd een goede om je wat rustiger te maken. Maar pas hier ook mee op. Alle benzo’s zijn verslavend. Op internet kun je goede afbouwschema’s vinden. Voor zowel ghb als benzo’s.

zie ook bijlage. Maar voor wat ik uit je post begrijp, gebruik je nu al niet ‘zoveel’ meer als in het afbouwschema van de bijlage. Je kunt hier zelf ook bij bedenken wat je gebruikt/gebruikte en hier een schema voor maken.
Afbouwen van ghb is idd in je eentje knap lastig! Of een kliniek/verslavingszorg of:
Mijn vriend heeft mij geholpen. Ik heb hem het afbouwschema gegeven. Hij hield de
Ghb in bewaring en gaf mij de dosering op de juiste tijd. Maar je moet iemand vinden waarmee je dit wil delen en die dit voor je wil doen natuurlijk. Is nogal een opgave!

Als je verder nog vragen hebt, let me know 😉

Bijlagen

Revolutionair

Wijs gebruiker
Hey hoe gaat het nu?
Heb je de topics onder ghb wel doorgenomen?
Daar staan wel een aantal goede afbouw schema's tussen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan