• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

A Spiritual Antidote to COVID-19 ~ Shunyamurti Teaching

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vervang het woordje God voor 'de bron' of 'essentie' en dan kan ik me er goed in vinden. (what's in a name...)

En hierom sla ik geen extra voedsel in en blijf ik niet binnen. Laat je niet leiden door je ego maar verhoog je frequentie. Dit is een mooie kans om zo veel mogelijk bij onze pure zelf te komen/blijven. Dit gebeurt niet voor niets...

"But you must act as agents of the supreme one, not rogue egos trying to get something for yourself. It is this change of heart, this conversion of spirit, this complete return to holinesss that is what we are called upon to achieve. Everyone has the capacity to make that choice."

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sorry @Mindless, Ik heb het helemaal afgeluisterd maar ik krijg hier een beetje rillingen van. Het zal wel aan mij liggen maar krijg iig geen positive vibe van.
Hij kan weleens wat ernstig zijn, maar eerlijk gezegd... dingen beginnen ook ernstig te worden op aarde... Vaak is hij trouwens ook juist erg optimistisch. Het wisselt wat. Maar ik kan je verder wel begrijpen hierin hoor. Vrolijk wordt je er niet bepaald van... Al is dat ook niet de bedoeling denk ik. De bedoeling is er de nadruk op leggen dat dingen urgent worden en dat we niet meer de luxe hebben om maar wat aan te lummelen met onze connectie met het spirituele. Zelf worstel ik hier geregeld nog steeds veel mee, dus ik vind het goed dat ik hier op deze manier op gewezen wordt.

@NiandraLades
Ja de essentie. :) Zelf vind ik God juist wel een mooi krachtig woord daarvoor, maar het is wel een beladen term.

En nee dit alles gebeurd niet voor niets. En mooi gezegd over het eerder verhogen van de frequentie dan je te laten leiden door het ego. We worden getest...

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik denk dat we dit soort zaken echt rationeel zullen moeten aanpakken.

Is het liefde om door middel van een spirituele insteek lak te hebben aan zaken die er voor moeten zorgen de uitbraak van het coronavirus een halt toe te roepen en zo mee te werken aan verdere verspreiding, andere mensen ziek te maken en wie weet doden op je geweten te hebben?

DIT IS GEEN TEST, DIT IS HOE DE NATUUR WERKT!

Een andere levensvorm vormt een bedreiging voor vooral de zieken en de zwakken onder ons. Ik vind het van de zotte dat er mensen zijn die denken dat je met bidden of met liefde jezelf wel eventjes kan beschermen of genezen van datzelfde virus.

Zo werkt het echt niet en ale jullie ook maar een beetje nadenken dan weten jullie dat ook. Ziektes komen voor bij iedereen, ook bij religieuzen en spirituele mensen.

Echt, hoe dom kan je zijn...

Bel anders gewoon die coronagenezinghotline van die Amerkiaanse predikant en betaal zo mee aan zijn derde prive jet

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Nogmaals, wat een bullshit.

Ik omarm spiritualiteit behoorlijk maar je moet niet gaan DENKEN dat je met liefde imuun wordt voor ziektes. Het is je EGO die je dat probeert wijs te maken, Je denkt door dat zweverige gedoe dat je BYZONDER bent en dat het daarom jou niet kan treffen. Maar ik heb een nieuwtje voor je, dat virus maakt geen onderscheid.

Ik vind het jammer dat mensen zo kunnen doorslaan en daarmee de samenleving extra in gevaar brengen.

Naar mijn mening hoeft het ene het andere echt niet uit te sluiten. Uiteraard mag er naast een rationele aanpak om de uitbraak aan te pakken gebeden worden en/of liefde worden uitgestraald

Maar van dat 'ik geloof/ben verlicht dus mij kan niks overkomen' of 'ik neem geen maatregelen want mocht ik het oplopen en ik ga dood is het allemaal zo bedoeld want het is mijn tijd om te gaan' word ik echt kotsmisselijk.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat we dit soort zaken echt rationeel zullen moeten aanpakken.

Is het liefde om door middel van een spirituele insteek lak te hebben aan zaken die er voor moeten zorgen de uitbraak van het coronavirus een halt toe te roepen en zo mee te werken aan verdere verspreiding, andere mensen ziek te maken en wie weet doden op je geweten te hebben?
Persoonlijk heb ik daar geen lak aan. Ik probeer beide (verhogen van frequentie én doen wat ik kan om verdere verspreiding tegen te gaan)

DIT IS GEEN TEST, DIT IS HOE DE NATUUR WERKT!

Een andere levensvorm vormt een bedreiging voor vooral de zieken en de zwakken onder ons. Ik vind het van de zotte dat er mensen zijn die denken dat je met bidden of met liefde jezelf wel eventjes kan beschermen of genezen van datzelfde virus.

Zo werkt het echt niet en ale jullie ook maar een beetje nadenken dan weten jullie dat ook. Ziektes komen voor bij iedereen, ook bij religieuzen en spirituele mensen.
Dit is hoe de natuur werkt, op dít globale collectieve niveau van bewustzijn. Ik geloof dat de letterlijke wereld een reflectie van ons bewustzijn is en dat daarom het verhogen van de frequentie van dat collectieve bewustzijn middels het verhogen van je individuele bewustzijn (we zijn allen deel van het geheel) een fundamentele impact heeft.

Jij houdt je ook bezig met spiritualiteit, maar in de basis ben je nog een materialist. Dit is geen oordeel over jou. Je denkt (voor zover ik kan zien) niet dat bewustzijn fundamenteel is. Als je dat wel dacht, dan had je geweten dat de dingen die gebeuren in deze wereld een reflectie zijn van ons bewustzijn. Dat betekent niet dat je zomaar even dingen weg kunt denken, maar dat je jouw deel bij kunt dragen aan het verhogen van de frequentie van de gehele mensheid. En dat deel is niet te onderschatten, want elk minuscuul gedeelte van het bestaan herbergt het geheel. Wij zijn oneindig veel krachtiger dan we denken, maar alleen als we samen werken met het geheel en niet als een afzonderlijke entiteit tegen de wil van het geheel.

Ik begrijp je frustratie hiermee best wel, maar ben het er niet mee eens.

En zoals gezegd, je kunt beide doen. Je kunt er tegelijk om denken dat je de verspreiding van dit virus niet verder helpt, door te letten op hygiëne en bepaalde dingen te laten, zoals bijvoorbeeld handen schudden en dergelijke.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Jij houdt je ook bezig met spiritualiteit, maar in de basis ben je nog een materialist. Dit is geen oordeel over jou. Je denkt (voor zover ik kan zien) niet dat bewustzijn fundamenteel is. Als je dat wel dacht, dan had je geweten dat de dingen die gebeuren in deze wereld een reflectie zijn van ons bewustzijn. Dat betekent niet dat je zomaar even dingen weg kunt denken, maar dat je jouw deel bij kunt dragen aan het verhogen van de frequentie van de gehele mensheid. En dat deel is niet te onderschatten, want elk minuscuul gedeelte van het bestaan herbergt het geheel. Wij zijn oneindig veel krachtiger dan we denken, maar alleen als we samen werken met het geheel en niet als een afzonderlijke entiteit tegen de wil van het geheel.
Ga weg met je oordeel over mij en hou het lekker bij jezelf.

Een virus maakt echt geen onderscheid in welke frequentie je zit, dat is althans wat er bij mij binnenkomt uit het universum.

Laatst bewerkt:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@8️⃣6️⃣ ik denk dat je mijn woorden verkeerd geïnterpreteerd hebt, ik denk namelijk niet dat ik niet ziek zal worden omdat ik bijzonder/speciaal/verlicht zou zijn. Dat ben ik niet. Ik heb net zo'n grote kans om het virus te krijgen als ieder ander en bidden/mediteren voorkomt geen ziektes. Ik denk wel dat wij onze eigen realiteit creëren en dat op die manier angst waarheid wordt. De wereld vormt zich naar onze eigen gezamenlijke opvattingen. Daarom probeer ik mij niet te laten leiden door angst (nieuwsberichten & massahysterie) en ook zo veel mogelijk kalmte uit te stralen. Het komt steeds weer neer op de keuze tussen angst of liefde. De vraag of ik het virus krijg is voor mij niet relevant; de vraag hoe ik met deze situatie omga wel. Juist nu is het moment om me nog meer toe te wijden aan spiritualiteit.
Ik mijd trouwens wel kwetsbare groepen en ik ga geen dingen doen die kwetsbare mensen in gevaar brengt. Ik ga wel naar buiten, knuffel met mijn vrienden, mijn kinderen gaan naar school en ik ga naar evenementen indien ze niet zijn afgelast.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless
Je zit vanuit je ego een oordeel over me te vellen, en dan denk je zelf spiritueel te zijn? want jouw ego vind dat je veul en veul verder bent dan mij he? Ga eens aarden zou ik zeggen, daar lijkt het me wel eens tijd voor.

Ik denk dat spirituatiteit en wellicht ook religie best een rol kunnen spelen om niet in paniek te geraken en massahysterie zoals dat domme hamsteren zo een halt toe roepen. Maar spiritualiteit en of religie is echt geen vaccin voor een virus. Ik zie die onzin al een paar dagen voorbij komen en is nu dus ook tot hier doorgedrongen.

@NiandraLades
Maar daar gaat het juist over! Het staat al in de titel van het filmpje: 'desinfecteer je ziel, een spiritueel tegengif tegen het corona virus'

Ik zie mensen doorslaan in spiritualiteit en geloof. 'we hoeven niks te doen, ga bidden/blijf bij jezelf en het komt allemaal goed door god of the law of attraction'. Yeah right...

Laatst bewerkt:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heb je het filmpje gezien?
Ik interpreteer hem niet als: 'ga mediteren en je wordt niet ziek'. Ik zie het als: als we allemaal onze frequentie verhogen, verandert onze realiteit. Deze creëren we immers zelf. Ik kan de opvattingen van anderen niet veranderen, en ga mijn eigen opvattingen niet opdringen (werkt ook juist averechts), maar ik kan wel bij mezelf beginnen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb net zo'n grote kans om het virus te krijgen als ieder ander en bidden/mediteren voorkomt geen ziektes.
Maar denk je niet dat je weerstand vele malen beter is wanneer je in een hoge staat van vibratie - in andere woorden: een gelukzalige staat - bent, dan wanneer je miserabel bent? Het lichaam functioneert toch vele malen beter op die manier? Immuun ervoor worden is denk ik weer teveel gezegd.

Daarnaast gaat het er in de bovenstaande video denk ik ook minder om een persoonlijk schild tegen al het "verkeerde" op te werpen, maar om door middel van meditatie en verbinding met de essentie de frequentie van het geheel omhoog te brengen.

Heb je het filmpje gezien?
Ik interpreteer hem niet als: 'ga mediteren en je wordt niet ziek'. Ik zie het als: als we allemaal onze frequentie verhogen, verandert onze realiteit. Deze creëren we immers zelf. Ik kan de opvattingen van anderen niet veranderen, en ga mijn eigen opvattingen niet opdringen (werkt ook juist averechts), maar ik kan wel bij mezelf beginnen.
Precies!!

Ik typte het net. :wink:

@8️⃣6️⃣
Kalm aan kerel... Ik had mijn excuses toch aangeboden? En nee, ik voel mij helemaal niet beter dan jou.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless
Je neemt je woorden niet terug, dus kan ik niks met je excuses. 'ik ben spiritueel jij materialist, excuses daar voor' lol. Als er enige empathie in je zit dan zie je je toch meteen waar je mee bezig bent?

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Maar denk je niet dat je weerstand vele malen beter is wanneer je in een hoge staat van vibratie - in andere woorden: een gelukzalige staat - bent, dan wanneer je miserabel bent? Het lichaam functioneert toch vele malen beter op die manier? Immuun ervoor worden is denk ik weer teveel gezegd.
Ja dat denk ik wel, ik ben het wel eens met deze stelling, maar ik weet niet of ik me persoonlijk in die staat bevind. Ik ben ermee bezig, maar ben er nog niet. Zo heb ik ook nog steeds chronische rugpijn, wat mij toch zegt dat ik nog veel werk te verzetten heb. Misschien is mijn weerstand wat groter (durf ik niet te zeggen maar sinds de 5-MeO-DMT ervaring voel ik mij wel alsof ik me in een hogere staat van vibratie bevind), maar ik stel me ook bloot aan wat meer risico's wat het misschien dan weer gelijktrekt.

En het gaat juist niet om 'beter' zijn dan anderen. Het gaat er juist om dat we allemáál daar komen. Ik heb er niets aan als alleen ik minder vatbaar zou zijn want we moeten dit juist overstijgen als één geheel.

@acht.zes waarom voel je je persoonlijk aangevallen hierdoor? Zo is het niet bedoeld. Verschillen van mening kan toch, het hoeft niet persoonlijk te worden opgevat?

• Like
Waarderingen: Eik

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@acht.zes waarom voel je je persoonlijk aangevallen hierdoor? Zo is het niet bedoeld. Verschillen van mening kan toch, het hoeft niet persoonlijk te worden opgevat?
Er is een verschil van mening, maar ik heb me net beseft dat ik teveel uit ben op mijn gelijk halen. Niet alleen tegen acht, maar in het algemeen. Deze eigenschap van me maakt me toxisch soms en dus is het goed dat acht me dit duidelijk heeft gemaakt. En hij is niet de enige, er is nog iemand die mij per PM heeft verteld dat ik hem onlangs gekwetst heb. Dit brak wat in mij. Wat is het waard om gelijk te hebben als de ander gekwetst wordt...

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@NiandraLades
Ik las gewoon letterlijk wat er stond, en ik las echt een persoonlijk oordeel.

Inmiddels heb ik met @Mindless per pb gesproken en is de lucht geklaard, en neem ik alsnog genoegen met zijn excuses. Case closed wat mij betreft. :sunglasses:

Maar ik blijf het wel eng vinden om op dergelijke wijze zoals in bovenstaand filmpje om te gaan met zaken die een zware bedreiging vormen zoals deze nieuwe ziekte. De ziekte is er, die is tastbaar. En die dreiging gaat echt niet verdwijnen met bidden, liefde of de peperdure hotline te bellen van die Amerikaanse predikant die claimt je te kunnen genezen van Corona. Daar ben ik dan weer van overtuigd.

@Mindless
Neem het nou ook weer niet te zwaar op he. Dikke knuffel van mij!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja dat denk ik wel, ik ben het wel eens met deze stelling, maar ik weet niet of ik me persoonlijk in die staat bevind. Ik ben ermee bezig, maar ben er nog niet. Zo heb ik ook nog steeds chronische rugpijn, wat mij toch zegt dat ik nog veel werk te verzetten heb. Misschien is mijn weerstand wat groter (durf ik niet te zeggen maar sinds de 5-MeO-DMT ervaring voel ik mij wel alsof ik me in een hogere staat van vibratie bevind), maar ik stel me ook bloot aan wat meer risico's wat het misschien dan weer gelijktrekt.
Om nog even hier op te reageren.

Ervaar je soms ook tijdens meditatie of tijdens een trip waarbij je nog een beetje op de wereld bent dat de pijn in jouw beleving zeg maar overstemt wordt of minder wordt door je te richten op het hart? Zelf heb ik ook een aantal klachten (die waarschijnlijk niet in de buurt komen van jouw pijn/ongemak) die het me de laatste jaren flink zwaar maken. Soms als ik in die staat ben waarin ik me heel bewust ben van het hart (niet het fysieke hart links maar het gevoelshart, aan de rechterkant) dan overstemt en doordringt die gelukzaligheid mijn pijn en ellendigheid. Ook al is er misschien nog wat onderliggends, dat wordt overstemd daardoor waardoor het eigenlijk helemaal geen pijn meer is voor me. Lijden verdwijnt dan uit mijn werkelijkheid.

Ik wens jou toe dat je niet meer hoeft te lijden onder je rug. Of dat dit spoedig minstens verzacht wordt voor je. :relieved::praying:

En het gaat juist niet om 'beter' zijn dan anderen. Het gaat er juist om dat we allemáál daar komen. Ik heb er niets aan als alleen ik minder vatbaar zou zijn want we moeten dit juist overstijgen als één geheel.
Precies. Dat is volgens mij ook het doel van bijvoorbeeld de sat yoga institute. Om het collectieve bewustzijn omhoog te krijgen. Ik geloof er zelf in dat je intentie voor een ander werkelijke kracht heeft en dat je op deze manier een verschil kunt maken. Hoe meer mensen een intentie van liefde voor de ander of het geheel hebben, hoe meer verschil dat zal maken. En dat is op een echte manier denk ik een test die het geheel voor ons legt. Niet alleen nu met corona, maar altijd al. De test is op het moment alleen een stuk ingrijpender. Kiezen mensen alleen voor zichzelf door praktisch letterlijk in de supermarkt met hun volgestouwde winkelwagen over de ander heen te rijden, of wordt er ook om de ander gedacht...

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik moet op een één of andere manier denken aan Jomanda :thinking: . Snap verder gerust wel wat hij bedoelt, maar hij beseft kennelijk dus niet op wat voor gevaarlijke manier deze boodschap geïnterpreteerd kan worden door vele onnozele mensen. Tenminste, ik neem aan dat ook Shunyamurti snapt dat je door meditatie of een bepaalde instelling/overtuiging niet immuun wordt voor dit virus. Al kan een gezonde geest en lichaam natuurlijk zeer nuttig zijn om er minder vatbaar voor te zijn of om beter te kunnen genezen. Maar laat het daar dan ook bij.

Laatst bewerkt:

Martinus

Bewuste gebruiker
Deze man geeft mij een rare vibe. Ik vertrouw hem zo ver als ik hem kan gooien. En ik heb dunne armen dus.
De manier hoe hij praat en de woorden die hij gebruikt. Na een paar minuten ben ik al afgehaakt.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik moet op een één of andere manier denken aan Jomanda :thinking: . Snap verder gerust wel wat hij bedoelt, maar hij beseft kennelijk dus niet op van voor gevaarlijke manier deze boodschap geïnterpreteerd kan worden door vele onnozele mensen. Tenminste, ik neem aan dat ook Shunyamurti snapt dat je door meditatie of een bepaalde instelling/overtuiging niet immuun wordt voor dit virus. Al kan een gezonde geest en lichaam natuurlijk zeer nuttig zijn om er minder vatbaar voor te zijn of om beter te kunnen genezen. Maar laat het daar dan ook bij.
Dat was wellicht beter geweest ja, om het niet als een soort vaccin aan te prijzen. Zelf ben ik wel meer overtuigd van de letterlijke helingskracht van de liefde van God en kijk er dus denk ik met andere ogen naar. En nee, nogmaals: dat betekent niet dat ik denk dat je corona even kunt "wegdenken". :wink: Volgens mij ligt het veel genuanceerder dan dat.

Wel grappig dat zoveel mensen een rare vibe krijgen van hem. :sweatsmile: Ik kan me hier best wel wat bij voorstellen hoor, zoals hij hier overkomt. Bedenk je ook dat hij daar waarschijnlijk in een bloedhitte zit, in de jungle van Costa Rica. :wink: Maar inderdaad, hij gebruikt aparte complexe bewoordingen (dat mag van mij ook wel iets minder). Zelf "volg" en bewonder ik zijn werk al jaren en bekijk hem daardoor wellicht wat met een roze bril. Misschien plaats ik hem wel echt teveel op een voetstuk hoor en kan hij zelf ook wat lastig omgaan met al die mensen die daar steeds komen om naar hem te luisteren. Dat kan mogelijk toch echt wel wat met je doen, om daar zo de man met alle wijsheid uit te hangen terwijl iedereen aan je lippen hangt alsof je de Waarheid zelf verkondigt. Ik denk dat dat zeker wel is, wat er deels speelt.

Misschien was het een fout om dit hier te plaatsen. Al ben ik ook blij dat ik vandaag even hard geconfronteerd ben met mezelf, naar aanleiding van een gesprek hier...

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw, ik zag net een mooie video waar ik misschien beter een topic mee had kunnen openen:

Mooi gezegd en een hoopvolle boodschap. :blush:

Trouwens, ze heeft het in de video op een gegeven moment over Bentinho Massaro. Dat is dan weer iemand waar ik echt de kriebels van krijg op een hele nare manier. Maar zij luistert dan weer naar hem... :tearsofjoy: Hoe bedenk je het haha... Maar geeft ook niet, ik vind haar zelf wel oprecht overkomen. :)

Laatst bewerkt:

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik weet niet, Ik vind het sowieso niet zo fijn om naar sprekers te luisteren over wereldbeelden. Ik krijg snel het idee dat ik mezelf zit te indoctrineren met iets.
Terence Mckenna is een van de weinige naar wie ik nog een beetje kan luisteren, maar hij predict juist tegen het hierarchy gebeuren wat ik juist ruik in veel andere sprekers. De hele alfa beta dynamiek wil ik niks mee te maken hebben.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik weet niet, Ik vind het sowieso niet zo fijn om naar sprekers te luisteren over wereldbeelden. Ik krijg snel het idee dat ik mezelf zit te indoctrineren met iets.
Terence Mckenna is een van de weinige naar wie ik nog een beetje kan luisteren, maar hij predict juist tegen het hierarchy gebeuren wat ik juist ruik in veel andere sprekers. De hele alfa beta dynamiek wil ik niks mee te maken hebben.
Kan ik me wel goed iets bij voorstellen hoor.

In andere video's heeft Shunyamurti wel aangegeven dat je hem juist niet moet geloven, maar zelf het 'experiment' moet doen. Waarmee hij bedoeld dat je voor jezelf denkt, kijkt, onderzoekt. Niets moet geloofd worden, alles moet geverifieerd worden in de eigen ervaring.

Maar, soms komt het alsnog wat sekte-achtig over. :sweatsmile: We zijn natuurlijk ook bekend met sektes waar mensen wel degelijk geïndoctrineerd worden en zijn terecht sceptisch over zo'n setting.

Hierarchy gebeuren?

Ganggang💯

Badass junkie
Kan ik me wel goed iets bij voorstellen hoor.

In andere video's heeft Shunyamurti wel aangegeven dat je hem juist niet moet geloven, maar zelf het 'experiment' moet doen. Waarmee hij bedoeld dat je voor jezelf denkt, kijkt, onderzoekt. Niets moet geloofd worden, alles moet geverifieerd worden in de eigen ervaring.

Maar, soms komt het alsnog wat sekte-achtig over. :sweatsmile: We zijn natuurlijk ook bekend met sektes waar mensen wel degelijk geïndoctrineerd worden en zijn terecht sceptisch over zo'n setting.

Hierarchy gebeuren?
Heb je toevallig de docu serie wild wild country gezien? Hij doet me erg denken aan jouw filmpje.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless
Heeft ze nu sigaretten in haar oren gepropt? :tonguewink:

Ik ben er veel mee bezig geweest, alles heeft een reden en alles komt goed, de laatste tijd. Maar is het ook niet een soort van bevriezen door angst op te geven en maar te vertrouwen dat de dingen zo maar allemaal wel goedkomen?

Angst is niet slecht, angst heeft ons in het verleden geholpen om te overleven. Als er gevaar dreigt komt er een natuurlijk mechanisme in werking die ons beslissingen laat nemen zoals rennen voor je leven als je een sabeltandtijger tegen kwam in je dierenvel terwijl je je knots was vergeten mee te nemen.

Dat soort situaties zijn er niet meer, maar angst kennen we nog steeds. En in veruit de meeste gevallen is die angst irrationeel en hebben we daar alleen maar last van.

Maar dan zijn er mensen die zeggen: alle angst is irrationeel, er zijn geen gevaren, je hoeft alleen maar te vertrouwen en dan komt alles goed.

En dan denk ik, als we dat als mensheid vroeger allemaal toegepast hadden dan waren we al lang uitgestorven.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, ze laten zien wat voor invloed zijn komst in een klein dorpje in Amerika had. Echt een aanrader. Zijn rechterhand Shila (?) werkt volkomen mee, dat zorgt voor erg veel interessante scènes. Echt een aanrader!
Oké ik zoek hem op en kijk hem binnenkort!

@Mindless
Heeft ze nu sigaretten in haar oren gepropt? :tonguewink:
Can't unsee :laughing::tearsofjoy:

Ik ben er veel mee bezig geweest, alles heeft een reden en alles komt goed, de laatste tijd. Maar is het ook niet een soort van bevriezen door angst op te geven en maar te vertrouwen dat de dingen zo maar allemaal wel goedkomen?

Angst is niet slecht, angst heeft ons in het verleden geholpen om te overleven. Als er gevaar dreigt komt er een natuurlijk mechanisme in werking die ons beslissingen laat nemen zoals rennen voor je leven als je een sabeltandtijger tegen kwam in je dierenvel terwijl je je knots was vergeten mee te nemen.

Dat soort situaties zijn er niet meer, maar angst kennen we nog steeds. En in veruit de meeste gevallen is die angst irrationeel en hebben we daar alleen maar last van.

Maar dan zijn er mensen die zeggen: alle angst is irrationeel, er zijn geen gevaren, je hoeft alleen maar te vertrouwen en dan komt alles goed.

En dan denk ik, als we dat als mensheid vroeger allemaal toegepast hadden dan waren we al lang uitgestorven.
Nou, het moet niet een naïef ontkennen van het probleem worden denk ik. Angst is inderdaad heel nuttig, maar misschien in korte 'bursts'. Om ons snel bij het gevaar weg te krijgen. Dat is ook de functie van het (ortho)sympathische zenuwstelsel. Maar als die angst onderliggend en chronisch wordt, dat is denk ik niet een gewenste situatie. Dat mensen in fight or flight mode gaan leven zeg maar. Niet meer die knop om kunnen zetten wanneer het directe gevaar is geweken. (niet dat ik wil zeggen dat het gevaar nu is geweken, maar er moeten ook momenten zijn dat we weer tot rust komen en uit die fight or flight modus)

Ik geloof er trouwens ook niet in dat dingen zomaar vanzelf goed komen hoor. Maar wel in meer menselijkheid/liefde in de wereld brengen, zodat we in plaats van een mogelijke nachtmerrie, een mooiere droom dromen met zijn allen. Niet dat ik maar lichtvoetig wil zeggen dat "alles maar een droom is". Uiteindelijk is het dat denk ik wel, maar dat is van een nogal afstandelijk absoluut perspectief bekeken. Maar in deze wereld van relativiteit ervaren mensen alles écht, lijden mensen écht. En dat moet hartstikke serieus genomen worden. Maar alsnog denk ik ook dat wij met zijn allen mede-creators zijn van deze werkelijkheid. Dat wij collectief de capaciteit hebben om het hier hel of hemel te maken middels onze intenties en daaruit voortkomende acties.

Laatst bewerkt:

Cerberus

Bewuste gebruiker
Wauw, ik zag net een mooie video waar ik misschien beter een topic mee had kunnen openen:

Mooi gezegd en een hoopvolle boodschap. :blush:

Trouwens, ze heeft het in de video op een gegeven moment over Bentinho Massaro. Dat is dan weer iemand waar ik echt de kriebels van krijg op een hele nare manier. Maar zij luistert dan weer naar hem... :tearsofjoy: Hoe bedenk je het haha... Maar geeft ook niet, ik vind haar zelf wel oprecht overkomen. :)
Mooie video. Ik fantaseer ook over hoe tijden na corona zoveel beter zullen zijn. Niet alleen is geluk zoals temperatuur: je ervaart vooral verschillen, dus als je uit een slechte periode komt voel je je al standaard beter dan als die slechte periode niet gebeurd was maar de omstandigheden verder wel helemaal hetzelfde. En dan wordt de wereld misschien beter door de lessen die de mensheid hopelijk trekt uit de komende periode.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wat een leuk filmpje @Mindless ! Goed gevonden. Mooie, positieve boodschap waar ik het helemaal mee eens ben! Misschien zijn we als wereld bezig met een sort van "purge". Een transitie naar een andere manier om samen te leven en de wereld niet te verkloten. Sowieso een mooie boodschap op dit moment. Bedankt voor het delen!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat een leuk filmpje @Mindless ! Goed gevonden. Mooie, positieve boodschap waar ik het helemaal mee eens ben! Misschien zijn we als wereld bezig met een sort van "purge". Een transitie naar een andere manier om samen te leven en de wereld niet te verkloten. Sowieso een mooie boodschap op dit moment. Bedankt voor het delen!
Dat denk ik echt ja...

Misschien dat mensen ook van zichzelf schrikken, hoe egoïstisch we soms handelen... Er zullen echt wel velen zijn die niets leren, maar daar kun je je misschien beter niet op richten... Uiteindelijk heb je ook jezelf ermee als je over lijken gaat om jezelf te redden. Als het leven echt alleen draaide om overleven, dan waren dat soort mensen wel de meest gelukkige mensen geweest. Maar dat zijn ze nooit...

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless
Was het in de eerste plaats al niet egoistisch om aan te nemen dat liefde het vaccin voor Corona zou zijn? Want dat zal ongetwijfeld mee hebben gewerkt aan de verspreiding.
Ik vind dit 'de wereld wordt een betere wereld daarna' ook gewauwel. Er zijn hele groepen mensen die hier financieel aan onderdoor gaan, ik denk niet dat die het met je eens zullen zijn. De vele doden en hun nabestaanden ook niet. Of hadden die nou gewoon te weinig liefde of zo? Ik vind dat echt onrespectvol naar de getroffenen.

Misschien dat als dit voorbij is en de wonden gelikt worden dat we dan eens stoppen met dat zweverige gedoe dat er een nieuwe transitie aanbreekt elke keer dat er iets speelt in de samenleving?

Ik ben er bang voor.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless
Was het in de eerste plaats al niet egoistisch om aan te nemen dat liefde het vaccin voor Corona zou zijn? Want dat zal ongetwijfeld mee hebben gewerkt aan de verspreiding.
Zoals gezegd, ik denk niet dat het of/of is, maar en/en. Als alles gedaan wordt aan praktische dingen om besmetting tegen te gaan, kan men in meditatie gaan om de zelf meer te vullen met de liefde van God. (om het zo maar even te noemen, ben je allergisch voor die term, plaats daar dan 'essentie' of 'universele liefde' of iets dergelijks. :wink: ) Dit heeft niet alleen impact op jezelf, maar op de wereld om je heen en op letterlijk het gehele energieveld doorheen het hele universum. Tenminste, dat is wat ik sterk geloof. Maar dat is wat ieder voor zich moet bekijken of hij/zij dat gelooft.

Ik vind dit 'de wereld wordt een betere wereld daarna' ook gewauwel. Er zijn hele groepen mensen die hier financieel aan onderdoor gaan, ik denk niet dat die het met je eens zullen zijn. De vele doden en hun nabestaanden ook niet. Of hadden die nou gewoon te weinig liefde of zo? Ik vind dat echt onrespectvol naar de getroffenen.
Ik denk niet dat ware liefde ooit iets benadeeld. Het prachtige aan echte liefde is dat iedereen wint. Het is ook niet iets dat 'ik' doe. Het is het geheel dat door je werkt en dat doet wat je zelf als afgescheiden entiteit nooit had kunnen doen. Het is actie vanuit spontaniteit, ingegeven door het Goddelijke.

Misschien dat als dit voorbij is en de wonden gelikt worden dat we dan eens stoppen met dat zweverige gedoe dat er een nieuwe transitie aanbreekt elke keer dat er iets speelt in de samenleving?

Ik ben er bang voor.
Ik denk dat zweverigheid een soort tussenfase is. We hebben bijvoorbeeld jarenlang geleefd als zeer rationele mensen, ontdekken dan spiritualiteit en slaan dan eventueel door naar dat spirituele. Dat is niet per se de schuld van onszelf, dat is hoe de geest werkt. Het ene extreme slaat vaak door naar het andere. Door integratie en ook fouten maken leren we dan een balans hervinden. Ik ben er niet bang voor dat we meer en meer zweverig worden. We zijn een mensheid in een identiteitscrisis, maar de natuur zorgt er altijd voor dat we weer terug bewegen naar de balans.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan