absinth

Discussie in 'Alcohol' gestart door JackHerrer, 25 jun 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. JackHerrer

JackHerrer Bewuste gebruiker

Goeieavond levensgenieters,

Van absibth ga je hallucineren (toch?). Daar heb ik een paar vraagje over.

1. Hoe heftig zijn de hallucinaties? (Bv met welke drugs kan je het vergelijken)
    2. Ik zag dat je absinth zelf op verschillende manieren kan maken. Wat is de meest effectieve manier en is het erg moeilijk om het zelf (goed) te maken.

Daarnaast zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en hoe beviel dat?

Alvast bedankt!

2. Fool

Fool Badass junkie

Nee. :P

Thujon, de stof waaraan de hallucinogene eigenschappen van absinth toegeschreven zouden worden, laat je iets nuchterder voelen dan dat je normaal zou zijn met eenzelfde hoeveelheid alcohol in je lichaam waardoor je nog meer naar binnen kunt tanken. De vermeende hallucinogene effecten worden tegenwoordig dus toegewezen aan het feit dat je gewoon belachelijk veel alcohol naar binnen gooit en/of dat er vroeger slechte brouwsels met methanol werden verkocht. Dit geintje zie je tegenwoordig nog wel eens met de moonshiners, methanol is giftig en levert ook een ander soort roes op. Ook kan methanol je blind maken, vandaar de oude geruchten dat je van absinth blind kan worden. :smile:

3. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Ik heb zelf een keer absint gemaakt met zo'n kit die je op internet kunt bestellen. Alle kruiden gooi je dan in een fles met hele sterke vodka bijvoorbeeld en dat moet ongeveer een week trekken.

Grote doseringen heb ik er nog niet van gedronken omdat ik het persoonlijk nogal smerig vind en dus niet veel meer dan een paar glaasjes weg krijg. De effecten die ik daarvan ervaarde waren gewoon die van alcohol. Wellicht dat het in grote doseringen wat anders aanvoelt dan alleen alcohol, maar echt hallucineren ervan lijkt me eigenlijk sterk.

4. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Inderdaad, het is voornamelijk een fabeltje. Er wordt wel gezegd dat Thujon zelf ook hallucinaties kan opwekken maar wel pas bij doses waar je door de alcohol allang dood zou zijn.

Ik heb het wel eens gedronken, megasmerig... was 90% alcohol ofzo, doet gewoon pijn aan je slokdarm...

5. JackHerrer

JackHerrer Bewuste gebruiker

Ooh.. klinkt echt niet chill :worried:

Bedankt voor jullie reacties

6. Skirre

Skirre Bewuste gebruiker

[youtube]/watch?v=HAPj6CX4h5U[/youtube]
    :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
    Misschien een idee om het niet puur te drinken

7. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Ja dat snap ik ook wel maar je wil toch proeven hoe het echt smaakt haha.

8. Fool

Fool Badass junkie

Ronduit vies. :P

9. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Persoonlijk vind ik het een erg lekker drankje. Het verschilt ook erg per soort he, hoe die smaakt..
    De Absint die ik altijd drink, heerlijk. Sommige vrienden vinden het ook lekker en anderen vinden het smerig.

1 ding weet ik wel: het is mijn lieveling :hearteyes:

10. Snowblind

Snowblind Belezen gebruiker

Wanneer je jezelf een delerium gezopen hebt zullen er ongetwijfeld groene neushoorns en roze olifanten door je huis lopen maar dat is geen Absinth specifieke zinsbegocheling. :sunglasses:

Roze olifant vindt dit leuk.
  11. Narayani

Narayani Bewuste gebruiker

Daarvan staan er hier ook twee flesjes meer voor de sier, laatste keer echt dagen keelpijn gehad :worried: Ik kan de smaak wel waarderen, maar het is niet tof voor je strotje.

12. Probeerenleer

Probeerenleer Bewuste gebruiker

Heb ooit 'ns in een cocktailbar hier Absinth gedronken, vond er niets aan.

Mooie kleur wel. :smoke:

13. autysd

autysd Bewuste gebruiker

toen het ooit verboden was:
    'Als surrogaat voor absint ontwikkelde de firma Pernod anis, vrijwel gelijk aan absint, maar dan zonder alsem. Andere fabrikanten betraden de markt met hun pastis, waarin de kruidenextracten niet door distillatie maar door maceratie werden verkregen.'

en het merk voor de pastis (wat ik drink :rock: ) is RICARD: is minder anijssmaak, breder pallet en beter te mixen

btw: maceratie is 'koude extractie'

Acidfreakx, lotske1984- en hansje1963 vinden dit leuk.
  14. lotske1984-

lotske1984- Wijs gebruiker

Mmmmm lekker richard..moet je eens same met bier drinken salig gewoon..en heb hier trouwens zwarte absint staan dacht 90 %..was dat vroeger niet dat je daar van halucineerde maar dat het nu nimmer mag verkocht worden..

15. jam

jam Belezen gebruiker

Ik heb ooit eens een absinth-extract gemaakt, dat een beetje op een plakkerige hasj leek. Het recept of idee daarvoor had ik gevonden op Erowid. Hoewel het erg plakkerig was en dus niet zo handig om te hanteren, en ik de smaak ook niet zo lekker vond, gaf het best wel een interessant effect.
    Ik bracht het extract meestal aan op een vloeitje en rolde er daarna tabak bij zodat ik het kon oproken. Het gaf een aangename ontspannen bodyhigh, terwijl je je in je hoofd euforisch en licht voelt, het leek ook wel iets psychedelisch te hebben. Ook een andere vriend van me ervaarde dit effect, verder heb ik het nooit iemand laten testen. Maar het kan interessant zijn moest je het zelf eens willen proberen :smile:

Laden...
Vergelijkbare Topics - absinth
  1. *Schizophrenic*
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    955
  2. michiel831
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    9.376