• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Ademen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Yt2395

Newbie
Beste, heb zo’n 3-4 weken geleden md genomen en normale dosering, alles ging super en een leuke trip gehad. 3-4 dagen erna had ik het weer gedaan, niet veel zelfs maar met een mindset van zal misschien moeilijk kunnen ademen doordat ik hooikoorts heb ofzo. Heb toen een beetje gedaan en na 10 min ging het heel slecht had ik steeds in mijn hoofd dat ik zo ga stikken en niet meer zal kunnen ademen. Helemaal paniek de hele tijd, Pas na koud water op mijn gezicht, dan volledig douchen en buiten alleen op het terras zitten (omdat ik alleen wou zijn) voor 2uur. Kon ik wat rustiger zijn. (Klein weetje: ik smoorde ervoor elke dag of zo goed als elke dag en was blij en alles was altijd goed. Nu is t al 3-4 weken voorbij en heb nog altijd moeite elke dag als ik opsta met ademen,( denk toch met ademen of hysterie of weet niet precies wat maar durf niet te smoren, roken, buiten huis met vrienden zijn, vanalles waar ik opeens bang voor ben. Heb al allerlei tests gedaan bloed onderzoek en zelfs op hartmonitor en alles was perfect geen problemen maar ik worstel nog steeds elke dag Met die gedachten.
Als iemand kan helpen zou dankbaar zijn
Danku

Martinus

Bewuste gebruiker
Dus je heb last van angsten en dat uit zich ook in lichamelijke spanningen? Begrijp ik dat goed?

Yt2395

Newbie
ja nu voor de eerste keer in mijn leven, en ook bij inspanningen, sporten ook, niet dat ik niet kan maar eerder bang dat ik niet juist zal ademen dan. Bedankt

Martinus

Bewuste gebruiker
Hmm. Iedere keer als je iets doet waardoor je op je longen let dan krijg je dus een soort van flashback naar die drugs ervaring?
Lijkt wel een soort mini ptsd aanval ofzo.

Nu ben ik geen therapeut dus ik zit ook maar hardop met je mee te denken.

De Dunne

DF-koning

Yt2395

Newbie
Hmm. Iedere keer als je iets doet waardoor je op je longen let dan krijg je dus een soort van flashback naar die drugs ervaring?
Lijkt wel een soort mini ptsd aanval ofzo.

Nu ben ik geen therapeut dus ik zit ook maar hardop met je mee te denken.
Ik ben gestuurd nr een kinesist voor hypervenitaltie maar weet niet of dat wat gaat helpen of ik een echte therapeut nodig heb

inner_search

Badass junkie
Ik ben gestuurd nr een kinesist voor hypervenitaltie maar weet niet of dat wat gaat helpen of ik een echte therapeut nodig heb
De kine gaat zeker helpen !
Ik had vroeger chronisch hyperventilatie , ademhaling therapie gedaan jaren geleden.
Doe de oefeningen nog vaak in bed of in de zetel.
Dan let ik bvb niet op men ademhaling tijdens een film kijken en hyperventileer il terug.
Wat als een paniek aanval lijkt, maar niet altijd hoeft te zijn :wink:.

Yt2395

Newbie
De kine gaat zeker helpen !
Ik had vroeger chronisch hyperventilatie , ademhaling therapie gedaan jaren geleden.
Doe de oefeningen nog vaak in bed of in de zetel.
Dan let ik bvb niet op men ademhaling tijdens een film kijken en hyperventileer il terug.
Wat als een paniek aanval lijkt, maar niet altijd hoeft te zijn :wink:.
Dat ga ik zeker doen naar de kinesist.
Denkt u dat het te maken heeft met weed of sigaretten want kan ni wachten om weer te smoren ben alleen bang

inner_search

Badass junkie
Dat ga ik zeker doen naar de kinesist.
Denkt u dat het te maken heeft met weed of sigaretten want kan ni wachten om weer te smoren ben alleen bang
Eerlijk.
Als ik men Benzo taper niet neem (afbouwschema).
En ik blow , heb ik dezelfde klachten als jij, dus ik zou de eerste 3 maanden gewoon niet blowen.
Zou ik ook niet doen als ik men taper niet had.
Dus ja , blowen gaat je klachten erger maken imo.
Sigaretten triggerd dit niet bij mij in ieder geval , ik rook een pakje tabak per week.

Yt2395

Newbie
Eerlijk.
Als ik men Benzo taper niet neem (afbouwschema).
En ik blow , heb ik dezelfde klachten als jij, dus ik zou de eerste 3 maanden gewoon niet blowen.
Zou ik ook niet doen als ik men taper niet had.
Dus ja , blowen gaat je klachten erger maken imo.
Sigaretten triggerd dit niet bij mij in ieder geval , ik rook een pakje tabak per week.
Ben bij de kine geweest en hij zei dat ik alleen problemen heb met mijn ademhaling terug te vinden en een paar oefeningen moet doen alleen lukt het nog niet echt maar heb veel zin om te blowen zal ik het doen of zal dat het alleen maar erger maken

inner_search

Badass junkie
Ben bij de kine geweest en hij zei dat ik alleen problemen heb met mijn ademhaling terug te vinden en een paar oefeningen moet doen alleen lukt het nog niet echt maar heb veel zin om te blowen zal ik het doen of zal dat het alleen maar erger maken
Je kan proberen.
Als je "bad" gaat doe je het gewoon niet meer eh..
Als je zo de nood hebt naar blowen kan je het proberen ,kzou toch nog even wachten.

"Ik ben niet nuchter dus ik wil eigenlijk geen advies geven"

Yt2395

Newbie
Je kan proberen.
Als je "bad" gaat doe je het gewoon niet meer eh..
Als je zo de nood hebt naar blowen kan je het proberen ,kzou toch nog even wachten.

"Ik ben niet nuchter dus ik wil eigenlijk geen advies geven"
Doe mijn best om ervan af te blijven maar ben nu bijna 2 maanden nuchter en word gek van 😂

Chillax

Bewuste gebruiker
Doe mijn best om ervan af te blijven maar ben nu bijna 2 maanden nuchter en word gek van 😂
Kijk het beste antwoord is gewoon geen drugs gebruiken. Klaar.

Als je het toch wilt doen, neem je altijd een risico. Bij wiet is dat niet super groot, maar als je problemen van psychische aard waren (wat zo lijkt te zijn), kan het dat zeker in negatieve zin beïnvloeden. Het kan ook een psychose triggeren als je daar gevoelig voor bent.

Dat gezegd hebbende snap ik heel goed dat je graag weer een keer wat wiet wilt gebruiken. Ik zou echter aanraden dit heel langzaam en voorzichtig te doen. Als je veel gebruikte had je een hoge tolerantie die nu waarschijnlijk wel weg is. Als je nu dezelfde dosis neemy als toen, sta je waarschijnlijk echt op de kop. Dat gecombineerd met je klachten lijkt me geen goed idee.

Ik zou gewoon maar 1 hijsje nemen en hem dan uitmaken. Kijk hoe dat gaat. Denk ook niet dat het slim is om bij te nemen als je denkt dat het wel gaat. Gaat dat goed, dan kun je de volgende keer wat meer proberen. Voorzichtigheid is in jouw situatie zeker aan te bevelen.

Yt2395

Newbie
Kijk het beste antwoord is gewoon geen drugs gebruiken. Klaar.

Als je het toch wilt doen, neem je altijd een risico. Bij wiet is dat niet super groot, maar als je problemen van psychische aard waren (wat zo lijkt te zijn), kan het dat zeker in negatieve zin beïnvloeden. Het kan ook een psychose triggeren als je daar gevoelig voor bent.

Dat gezegd hebbende snap ik heel goed dat je graag weer een keer wat wiet wilt gebruiken. Ik zou echter aanraden dit heel langzaam en voorzichtig te doen. Als je veel gebruikte had je een hoge tolerantie die nu waarschijnlijk wel weg is. Als je nu dezelfde dosis neemy als toen, sta je waarschijnlijk echt op de kop. Dat gecombineerd met je klachten lijkt me geen goed idee.

Ik zou gewoon maar 1 hijsje nemen en hem dan uitmaken. Kijk hoe dat gaat. Denk ook niet dat het slim is om bij te nemen als je denkt dat het wel gaat. Gaat dat goed, dan kun je de volgende keer wat meer proberen. Voorzichtigheid is in jouw situatie zeker aan te bevelen.
Bedankt voor je bericht, ik zal toch gewoon wachten dan ook tot het beter gaat en dan heel langzaam proberen zoals u zegt.

inner_search

Badass junkie
Ja sorry ik was aan het spacen daarnet , maar ben al halverwegen aarde nu.
Goed dat je gewacht hebt.
Dat dat zelfs lukt is al een deel van je wilskracht !

Doe rustig , je bent er nu toch vanaf.
Probeer anders eerst eens de cbd gummie of koekje ofzo.

Als je weed zou roken raad ik je zowieso aan daarvoor wat cbd te nemen.
Onze "nederweed" is zo potent dat er bijna geen cbd meer in zit , of je moet echt specifiek een strain gaan zoeken in de shopmet goede thc/cbd ratio.

Laatst bewerkt:

inner_search

Badass junkie
Nu il er ze denk en df slaapt.
Doe ik rustig ademhalingsoefeningen !.

Ps nog altijd 1 oog dicht en dont forget !.
All hail autocorrect !.

Edit. Geen idee meer wat ik wou typen 🤦‍♂️

• Haha
Waarderingen: Syl

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als hij bijna 2 maanden zonder wiet doet en er gek van wordt kan hij denk ik juist beter niet nemen. Want dat klinkt toch alsof het spul hem in zijn greep heeft, ondanks dat 'ie niet gebruikt. 1 hijsje... Daar begint het mee ja.

Verder klinkt dit als typisch angst + hyperventilatie. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen dit spontaan ontwikkelen door mdma en/of wiet. Je (@Yt2395) hebt ook veel te snel weer mdma genomen na die eerste keer die je noemt. Je hoort niet 3 dagen te wachten, maar 3 maanden.

Zelf heb ik ook chronische hyperventilatie gehad en heb het nog steeds in lichte vorm. Soms "vergeet" ik ook te ademen en dat heeft natuurlijk direct negatieve invloed op allerlei dingen. Ik merk wel dat bijvoorbeeld meditatie mijn ademhaling verbeterd (ook lang daarna nog) en de Wim Hof Method ademhalingstechniek. Ken je die?

Chillax

Bewuste gebruiker
Als hij bijna 2 maanden zonder wiet doet en er gek van wordt kan hij denk ik juist beter niet nemen. Want dat klinkt toch alsof het spul hem in zijn greep heeft, ondanks dat 'ie niet gebruikt. 1 hijsje... Daar begint het mee ja.
Zeker, daarom zeg ik ook het beste antwoord is geen drugs :) ik heb overigens ook chronisch hyperventileren. Ben er ook voor onder behandeling geweest maar op lange termijn haalt het naar mijn idee weinig uit. Je moet er echt mee bezig blijven anders is het effect van de oefeningen zo weer weg.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zeker, daarom zeg ik ook het beste antwoord is geen drugs :) ik heb overigens ook chronisch hyperventileren. Ben er ook voor onder behandeling geweest maar op lange termijn haalt het naar mijn idee weinig uit. Je moet er echt mee bezig blijven anders is het effect van de oefeningen zo weer weg.
Het gewoon bewust zijn van de ademhaling helpt mij ook goed en dat is niet een oefening, maar iets wat je eigenlijk altijd kunt doen. Het is wel makkelijk om dat weer te vergeten.

Maar, ja voor mij blijft het toch ook wel een issue. Dingen als cafeïne verergeren het ook voor mij. En stimulerende psychedelica als LSD. Wellicht alle stimulanten.

inner_search

Badass junkie
Het gewoon bewust zijn van de ademhaling helpt mij ook goed en dat is niet een oefening, maar iets wat je eigenlijk altijd kunt doen. Het is wel makkelijk om dat weer te vergeten.

Maar, ja voor mij blijft het toch ook wel een issue. Dingen als cafeïne verergeren het ook voor mij. En stimulerende psychedelica als LSD. Wellicht alle stimulanten.
Vind Je mediteren dan niet moeilijk ?
Ik train er nu al een dik jaar elke dag op, en ondanks de ademhalingstherapie van jaaaren geleden , vergeet ook ik soms mijn bewuste ademhaling.
En mindfullness is hopenloos bij me.

Ik leer nu recent wel een slapen op men rug met een ademhalingspatroon , maar dit is soms echt te geforceerd focusen.
Als ik echt snel in slaap wil moet ik op men zij , oor diep ik men kussen en deken over men andere oor (oordopjes irriteren me..).
Elk geluidje is genoeg om men inslaap te verpesten.
Eens ik in slaap lig mag er een granaat ontploffen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vind Je mediteren dan niet moeilijk ?
Ik train er nu al een dik jaar elke dag op, en ondanks de ademhalingstherapie van jaaaren geleden , vergeet ook ik soms mijn bewuste ademhaling.
En mindfullness is hopenloos bij me.
Vaak vind ik het wel moeilijk. Maar dan ben ik er eigenlijk verkeerd mee bezig. En het is heel makkelijk om er verkeerd mee bezig te zijn, omdat we (vooral in de westerse wereld) zo'n groot probleem hebben met relaxen, loslaten.

Dit is zo'n mooie kerel: (moet spontaan lachen als ik hem hoor haha)

Hij maakt meditatie makkelijk, luchtig. Want dat zou meditatie ook moeten zijn. We maken het vaak veel te serieus. We maken het tot werk. En we denken dat meditatie niet lukt als we niet helemaal vrij zijn van gedachten en gevoelens. Maar al dat mag er zijn. Sterker nog, die dingen moeten juist bekeken en gevoeld worden. Dat kijken/voelen ís bewustzijn, ís meditatie. :)

Natuurlijk, dit moet alsnog wel in de praktijk worden gebracht.

inner_search

Badass junkie
Vaak vind ik het wel moeilijk. Maar dan ben ik er eigenlijk verkeerd mee bezig. En het is heel makkelijk om er verkeerd mee bezig te zijn, omdat we (vooral in de westerse wereld) zo'n groot probleem hebben met relaxen, loslaten.

Hij maakt meditatie makkelijk, luchtig. Want dat zou meditatie ook moeten zijn. We maken het vaak veel te serieus. We maken het tot werk. En we denken dat meditatie niet lukt als we niet helemaal vrij zijn van gedachten en gevoelens. Maar al dat mag er zijn. Sterker nog, die dingen moeten juist bekeken en gevoeld worden. Dat kijken/voelen ís bewustzijn, ís meditatie. :)

Ik ga het filmpje kijken en ga zo slapen.
Laat je straks of morgen iets weten of Ik er wat aan had 🤣
Ik ben me idd te bewust bezig met het tot rust komen , waardoor men gedachten gaan dwalen en loopen.
Therapeutisch dex helpt enorm , maar rebound en slaapprobleem dan weer niet..

inner_search

Badass junkie

"Just simply be" ik ben verkocht , dag word een regelrechte yt binge morgen.
Want "we are".
Wat een leuke afterglow nog steeds 🥰

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik heb altijd het idee dat veel mensen op dit forum helemaal in de knoop met zichzelf zitten. De westerse wereld is geen gezonde plaats voor de ziel.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb altijd het idee dat veel mensen op dit forum helemaal in de knoop met zichzelf zitten. De westerse wereld is geen gezonde plaats voor de ziel.
Daarom dus. En het is niet alleen hier op DF, maar overal. Alleen zie je het op het eerste gezicht vaak niet bij mensen. Na een tijdje kom je er vaak wel achter dat er bij iedereen wel wat speelt. Vaak ook geen kleine dingen.

De maatschappij is ziek en wij zijn daar de producten van. 1 van de dingen om dat te verlichten is drugs. Niet dat ik geloof dat dat ons noodlot is. Maar het is een tijdelijke manier om ermee om te gaan. Als mensen echt 'at peace' waren, zouden ze denk ik echt niet zoveel aan rommelen met o.a. drugs.

Ganggang💯

Badass junkie
Geldt voor een boel mensen denk ik. Hier komt het wat sneller tot uiting omdat je hier relatief anoniem je sores kan ventileren.

Martinus

Bewuste gebruiker
Daarom dus. En het is niet alleen hier op DF, maar overal. Alleen zie je het op het eerste gezicht vaak niet bij mensen. Na een tijdje kom je er vaak wel achter dat er bij iedereen wel wat speelt. Vaak ook geen kleine dingen.

De maatschappij is ziek en wij zijn daar de producten van. 1 van de dingen om dat te verlichten is drugs. Niet dat ik geloof dat dat ons noodlot is. Maar het is een tijdelijke manier om ermee om te gaan. Als mensen echt 'at peace' waren, zouden ze denk ik echt niet zoveel aan rommelen met o.a. drugs.
Ik weet het niet. Ik ben wel redelijk at peace, maar ik gebruik wel wiet zo nu en dan om te space. Vooral in de natuur.

Drugs hoeft niet gebruikt te worden voor symtoom bestrijding.

Ik denk dat de westerste wereld meer liefde en rust nodig heeft. Iedereen werkt zich naar de kloten en heeft geen tijd meer om een indentitijt te hebben. Allemaal omdat er nooit genoeg geld is. De hebzucht maakt alles van binnen kapot.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik weet het niet. Ik ben wel redelijk at peace, maar ik gebruik wel wiet zo nu en dan om te space. Vooral in de natuur.
Alles is relatief. Er waren tijden dat ik echt dacht weinig stress te hebben. Later verbeterde mijn situatie en zag ik hoe extreem stressvol ik eerder was geweest. Niet dat ik wil suggereren dat jij niet weet wat je voelt hoor, ik spreek hier even alleen over mezelf.

Drugs en met name psychedelica hebben mij ook laten zien hoe enorm diep relaxatie gaat. Aan de ene kant is dat ook lastig want zo kwam ik er mede achter hoeveel beter het kan zijn.

Drugs hoeft niet gebruikt te worden voor symtoom bestrijding.
In principe niet, maar ik denk dat de meeste mensen toch ergens een gebrek voelen. Hoeveel mensen leven echt constant in een staat van content zijn?

Ik denk dat de westerste wereld meer liefde en rust nodig heeft. Iedereen werkt zich naar de kloten en heeft geen tijd meer om een indentitijt te hebben. Allemaal omdat er nooit genoeg geld is. De hebzucht maakt alles van binnen kapot.
Eens.

Hebzucht en verlangen, door dat constante gevoel van gebrek denk ik. Wat ook heel subtiel aanwezig kan zijn.

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik denk dat er balans moet zijn. Tussen inspanning en ontspanning en tussen hebben en geven.

Tevreden en ontevreden lijken me ook zo iets. Als je te ver naar het 1 of het ander gaat kom je nergens.

Te tevreden en je staat stil. Te ontevreden en je loopt alleen maar rondjes.

Door met drugs een andere modus van zijn te ervaren kun je beter leren je balans te vinden denk ik.

Ganggang💯

Badass junkie
Ik denk dat er balans moet zijn. Tussen inspanning en ontspanning en tussen hebben en geven.

Tevreden en ontevreden lijken me ook zo iets. Als je te ver naar het 1 of het ander gaat kom je nergens.

Door met drugs een andere modus van zijn te ervaren kun je beter leren je balans te vinden denk ik.
Hier kan ik me wel in vinden. Juist door inspanning geniet ik meer van ontspanning en vice versa.

Wat drugs betreft, zolang je er normaal mij omgaat. Maar ik ging op een gegeven moment drugs gebruiken omdat ik me zonder niet meer goed voelde.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Ik ben niet tegen ambities, maar er zit imo een enorm verschil tussen een doel hebben en constant een leegte, een gebrek voelen en dat dan steeds op moeten vullen met o.a. drugs, seks, relaties, werk, geld, materiële bezittingen, enzovoorts. Afleidingen van die leegte dus. Je kunt echter een onderliggende contentheid voelen en tegelijk ambities hebben. Maar dus niet de hele tijd die leegte moeten/willen opvullen met van alles en nog wat.

Ik denk dat iedereen wel bekend is, of bekend is geweest met die leegte. Je kunt jezelf goed voor de gek hebben door te denken/zeggen dat de dingen die je doet zijn om 'ergens' te komen (wederom, ik zeg niet dat jij dit doet :wink: even in het algemeen gesproken), om niet stil te staan, maar in werkelijkheid eigenlijk op de vlucht zijn voor je leegte. Het kan een subtiel verschil lijken als je er niet erg bewust op let, maar ik denk dat er een enorm verschil zit tussen een gezonde ambitie en in de basis vluchtgedrag. Het verschil ligt in in de basis content zijn of niet.

Inspanning op zichzelf is niets mis mee. :)

Martinus

Bewuste gebruiker
Het klinkt misschien dom. Maar zolang je de leegte opvul ren je eigenlijk weg van jezelf. Want in de leegte vind je wat je werkelijk wil.

Ik denk dat veel mensen dat misschien niet onder ogen willen zien omdat het doen wat je zelf wil best wilskracht eist. Je zal dan toch van het universum moeten eisen dat jou idee de moeite waard is om te beleven door actie te nemen en risicos te lopen.

Yt2395

Newbie
Bedankt voor al jullie reacties en wil iedereen die met hyperventilatie of adem problemen zit echt aanraden naar de kinesist te gaan daarvoor ik dacht echt dat het allemaal maar “bulshit” ging zijn maar na 4-5 keer gaan kon ik het al weer wat beter onder controle houden en ben nu al 7 keer gegaan en heb het weer helemaal onder controle het helpt echt enorm!.
Nu is er alleen een ander ding dat we dwars zit en dat is dat ik sexueel dwang gedachten heb sinds vorige week donderdag de eerste paar dagen ging het heel erg heb contact gehad met een psychiater en een afspraak kon pas deze week donderdag.. voor een paar dagen ging het heel slecht met me had de raarste en gekste gedachten en het voelde allemaal zo echt alsof heel mijn identiteit veranderd werd.. na heel veel opzoek werk heb ik beetje kunnen realiseren dat het dwang gedachten zijn maar zit er nog wat mee als iemand daar tips op heeft.. wie mijn verhaal niet kent alles begon door die nacht md.. ervoor had ik niks nou kan ik weer rustig ademen maar is dit gekomen.. als iemand iets van tips heeft

Veel dank

Yt2395

Newbie
Ps: ben nu al bijna drie maanden gestopt met smoren en voel ook veel beter 13kg verloren elke dag sporten voelt zeker goed !! Maar weet niet hoe het komt maar ben heel onzeker ook over elke kleine ding.. onzekerheid en dwang gedachten is zeker ni makkelijk om mee te leven 😓

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan