Ademhaling en hoesten na gebruik

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Randle M

Experimenterende gebruiker
Ik heb nu al een aantal avonden dat na een dag speed gebruik (0,25-0,5 gram) ik in de avond lastiger kan ademhalen. Een piep in de ademhaling en ik moet hoesten. Google geeft aan dat amphetamine zorgt dat je meer zuurstof nodig hebt, hierdoor wordt de "route" breder gemaakt. Later zou dit weer terugkrimpen.

Heeft iemand ervaring?=

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik merk tijdens gebruik van speed juist dat ik beter adem en er geen slijm of iets vormt. Na gebruik, avonds laat en de volgende dag bv, kan ik ook ietsje “benauwd” zijn. Al is dat een te grote uitspraak. Bewust van ademhaling is het meer.

Carlitos

Badass junkie
Probeer eens bom, dat werkt wat geleideker in, maar ook uit waardoor je misschien ook niet op een halve gram per avond komt.

Bij halve gram sos adem ik ook moeilijker, tis het proberen waard toch?

Randle M

Probeer eens bom, dat werkt wat geleideker in, maar ook uit waardoor je misschien ook niet op een halve gram per avond komt.

Bij halve gram sos adem ik ook moeilijker, tis het proberen waard toch?
Ik heb het niet meer gelukkig.

Ik ga eens een bom proberen of het oplossen in water?
Daarnaast misschien. een pauze inlassen. Ik eet volop en moet meer nemen om een effect te krijgen (laat staan hetzelfde effect). Flinke tolerantie opgebouwd denk ik

vader

Pep zorgt ervoor dat de bronchieen verwijden en je dus meer lucht krijgt.
Het feit dat het bij jou niet zo werkt is door het snuiven.
En ik weet niet of je naast de pep ook nog rookt? kettingroken kan ook bronchtis of astma klachten geven.
In mijn pep jaren rookte ik ook als een ketter.
Ik vermoed dat als je het oraal gaat innemen en minder gaat roken de klacht uiteindelijk verdwijnt.
Pep is zo fijn qua structuur dat het meteen je luchtpijp inschiet en dat vinden je bronchieen niet fijn.
Cortosteroiden moeten juist wel over de longen genomen worden.
Bij regelmatig nasaal gebruik neemt de natuurlijke filterfunctie van de neusharen af, met als resultaat dat de stof meteen je luchtpijp inschiet.
Wat goed helpt tegen vastzittend slijm is N-acetyl Cystine (N.A.C.) dit is vrij verkrijgbaar in supplement vorm, maar zit ook in niet receptplichtige geneesmidelen zoals Fluimicil.

Randle M

En ik weet niet of je naast de pep ook nog rookt? kettingroken kan ook bronchtis of astma klachten geven.
Ik vermoed dat als je het oraal gaat innemen en minder gaat roken de klacht uiteindelijk verdwijnt.
Pep is zo fijn qua structuur dat het meteen je luchtpijp inschiet en dat vinden je bronchieen niet fijn.
Bij regelmatig nasaal gebruik neemt de natuurlijke filterfunctie van de neusharen af, met als resultaat dat de stof meteen je luchtpijp inschiet.
Wat goed helpt tegen vastzittend slijm is N-acetyl Cystine (N.A.C.) dit is vrij verkrijgbaar in supplement vorm, maar zit ook in niet receptplichtige geneesmidelen zoals Fluimicil.
Een geweldige reactie. Hartelijk dank! Ik rook 2 tot 4 sigaretten op een dag, niet veel maar jouw antwoord verklaard het wel.
Ik heb tevens een afspraak bij de dokter gemaakt.

Randle M

Hoe werkt uberhaupt speed slikken. Een bommetje is het beste?
Kan ik ook gewoon pep in een glas water gooien? Hoeveel water maakt dat uit? Moet ik in een keer een halve gram nemen of ook verdelen over de dag. Klinkt logisch het heeft een iets andere werking lees ik. Enfin.

vader

Een bommetje met behulp van een vloeitje is mogelijk, maar houd er rekening mee dat je er genoeg bij drinkt, veel kleine slokjes.
Anders kan het vloeipapier gaan verkleven en blijft deze hangen in je slokdarm en dat vind deze niet fijn.
Wat door je drinken of koffie gooien ben ikzelf geen fan van ivm je gebit.
Je zou ook lege capsules kunnen kopen, en gewoon met de hand vullen , of met een capsulevuller.
Ik heb kortgeleden een capsulevuller besteld (voor o.a. mijn aminozuren en magnesium citraat/malaat/threonate poeders) bij de nederlandse amazon voor €1,82. Voor capsules maatje 0.
Heb hem nog niet binnen, dus weet niet wat de kwaliteit is aangezien €1,82 echt een spotprijsje is.
Hier de link van de capsulevuller, want hij is met een zoekfunctie moeilijk te vinden op de site:

De N.A.C. is sowieso een aanrader, ik gebruik het dagelijks, heeft echt heel veel nut/ waarde om je gezondheid op peil te houden, het gaat oxidatieve stress tegen, beschermt tegen vrije radicalen en wordt ook als anti-aging supplement ingezet (en is een officieel medicijn voor mensen met taai-slijm ziekte) maar houdt er rekening mee dat dit ook invloed heeft op middelengebruik, ik zelf heb ervaring met 3mmc, en dit werkt gewoon wat minder door de beschermende functie van de N.A.C.
Tevens kan N.A.C. interacties geven met medicijngebruik (o.a. SSRI's)
Ook word N.A.C. gebruikt bij een overdosis paracetamol of aspirine, ik weet het niet zeker, iig één van deze 2, en volgens mij ook bij vergiftiging door alkaloiden van diverse giftige planten. Het is sowieso een goed supplement om je leverfunctie te ondersteunen.
Bij middelengebruik dus echt een aanrader.

Laatst bewerkt:

Randle M

Een bommetje met behulp van een vloeitje is mogelijk, maar houd er rekening mee dat je er genoeg bij drinkt, veel kleine slokjes.
Anders kan het vloeipapier gaan verkleven en blijft deze hangen in je slokdarm en dat vind deze niet fijn.
Wat door je drinken of koffie gooien ben ikzelf geen fan van ivm je gebit.
Je zou ook lege capsules kunnen kopen, en gewoon met de hand vullen , of met een capsulevuller.
Ik heb kortgeleden een capsulevuller besteld (voor o.a. mijn aminozuren en magnesium citraat/malaat/threonate poeders) bij de nederlandse amazon voor €1,82. Voor capsules maatje 0.
Heb hem nog niet binnen, dus weet niet wat de kwaliteit is aangezien €1,82 echt een spotprijsje is.
Hier de link van de capsulevuller, want hij is met een zoekfunctie moeilijk te vinden op de site:

De N.A.C. is sowieso een aanrader, ik gebruik het dagelijks, heeft echt heel veel nut/ waarde om je gezondheid op peil te houden, het gaat oxidatieve stress tegen, beschermt tegen vrije radicalen en wordt ook als anti-aging supplement ingezet (en is een officieel medicijn voor mensen met taai-slijm ziekte) maar houdt er rekening mee dat dit ook invloed heeft op middelengebruik, ik zelf heb ervaring met 3mmc, en dit werkt gewoon wat minder door de beschermende functie van de N.A.C.
Tevens kan N.A.C. interacties geven met medicijngebruik (o.a. SSRI's)
Ook word N.A.C. gebruikt bij een overdosis paracetamol of aspirine, ik weet het niet zeker, iig één van deze 2, en volgens mij ook bij vergiftiging door alkaloiden van diverse giftige planten. Het is sowieso een goed supplement om je leverfunctie te ondersteunen.
Bij middelengebruik dus echt een aanrader.
Wederom dank! Ik ben direct op onderzoek uitgegaan. Een, wellicht stomme vraag: maar waarom niet rechtstreeks in een glas water?

n8wachT

Wederom dank! Ik ben direct op onderzoek uitgegaan. Een, wellicht stomme vraag: maar waarom niet rechtstreeks in een glas water?

Speed lost vaak niet zo goed op in koude dranken. In warme dranken wel (kop thee heeft m'en voorkeur).

WeAreThe99%

Bewuste gebruiker
gevoel van hoesten tijdens of na gebruik van speed kan tussen je oren zitten.

Hoesten kan tegelijkertijd ook een teken zijn van blokkades die zich op dat moment vormen in het lichaam.

Dat is hoe ik het ervaren heb en om mij heen heb gezien.
Op een gegeven moment kan het zo erg worden dat het voor sommige mensen een tik word.
Wanneer men zich iets gespannen voelt door pep gaat men hoesten.

Wanneer je dat bij jezelf merkt is het verstandig om gewoon terug te trekken en je rust te pakken en niet te veel in je hoofd te gaan zitten.

Piepend geluid tijdens ademhalen kan te maken hebben dat je niet genoeg vocht binnen hebt gekregen tijdens pep gebruik.
Op een gegeven moment maakt dat ook niet eens meer uit maar kan het blijvend zijn. Pep is een sluipmoordenaar die je lichaam aantast.
Pep word vaak geromantiseerd en over gedaan alsof het onschuldige shit is. Maar dat is het niet.

Wanneer men pep neemt zullen je hersencellen ook langzaam afsterven. Je hersenen regulieren je ademhaling en het gevoel van hoesten.
Wanneer er zuurstof te kort is ( niet te letterlijk nemen, )in je brein kan zich dat lichamelijk rare signalen opdoen zoals hoesten en die gekke piep en moeilijk adem kunnen halen. Is echt een teken dat je moet chillah en niet te veel meer meer moet snuiven.

groetjes!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan