Ademhalingsproblemen met GHB

Cassandra

Newbie
Hoi!

Wanneer ik GHB heb gebruikt en ik wil gaan slapen, raakt mijn lichaam verdoofd en stopt mijn ademhaling. Dan moet ik heel veel moeite doen om mezelf wakker te maken.. Iemand hier nog meer ervaring mee?

Ik weet nu dat ik n aantal uur voor 't slapengaan niks meer moet pakken.. Maar soms gebruik ik GHB in combinatie met MDMA of 2FMA, en dan neem ik voor 't slapen gaan ook n slaap pilletje (flurazepam).

Edit: ik gebruik per x niet meer dan 2,5 ml GHB om de 2 a 3 uur

Laatst bewerkt:
  • Care
Waarderingen: N3K0

AlwaysTrying

Bewuste gebruiker
en stopt mijn ademhaling.
Als je wil blijven leven, dan zou ik je GHB gebruik maar eens heel erg verminderen. 🙏🏻

Door de stimulerende werking van de andere middelen merk je de GHB niet meer goed, TOTdat de andere middelen uit gaan werken en de GHB alsnog z'n verdovende werking krijgt. En dan ook nog een slaapmiddel erbovenop.
Maybe beetje dangerous?
Dus haal je Maybe en het beetje hier echt maar helemaal weg.

Beste Cassandra, met alle respect...Ik kan bijna niet geloven dat je hiervoor echt bevestiging nodig hebt van iemand anders, zowel, dan hoop ik dat je aan deze reactie ook echt wat hebt.

Cassandra

Newbie
Als je wil blijven leven, dan zou ik je GHB gebruik maar eens heel erg verminderen. 🙏🏻

Door de stimulerende werking van de andere middelen merk je de GHB niet meer goed, TOTdat de andere middelen uit gaan werken en de GHB alsnog z'n verdovende werking krijgt. En dan ook nog een slaapmiddel erbovenop.

Dus haal je Maybe en het beetje hier echt maar helemaal weg.

Beste Cassandra, met alle respect...Ik kan bijna niet geloven dat je hiervoor echt bevestiging nodig hebt van iemand anders, zowel, dan hoop ik dat je aan deze reactie ook echt wat hebt.
Oké. Dankjewel voor deze reality check. Om dit zo van n vreemd iemand te horen doet me toch wel wat.
Ik weet dat ik de laatste tijd de weg wat kwijt ben en dat ik professionele hulp nodig heb. (Mijn aanmelding voor die professionele hulp is al in werking.)
Ik zal zeker meer op mijn gebruik gaan letten..
Sorry, ik weet eigenlijk niet waarom ik dit gepost heb.. Kan 't ook niet weer zomaar verwijderen zie ik

Laatst bewerkt:

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
dan neem ik voor 't slapen gaan ook n slaap pilletje (flurazepam).
GHB in combinatie met benzodiazepinen is zeer zeer gevaarlijk. Beide onderdrukken ze je ademhaling, zoals je hebt gemerkt. Als je niet meer kunt ademhalen, dan daalt het zuurstofgehalte in je bloed met mogelijk de dood als gevolg. Doe alsjeblieft goed je research over wat je wel en niet kunt combineren, er sterven helaas nog teveel mensen aan drugsgebruik.

De Schurk

Belezen gebruiker
voelt aan als een verslaving waar je echt hulp van een professional moet zoeken.
Succes ermee, hopelijk zal het snel beter met je gaan!

Anton v

Newbie
Ik zou graag willen weten of de mensen die ghb gebruiken, ook weleens vullen in een aansteker, kan dat?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik zou graag willen weten of de mensen die ghb gebruiken, ook weleens vullen in een aansteker, kan dat?
Lees de forumregels nog eens door. Dezelfde vraag posten in meerdere topics of subforums is niet toegestaan. Vanaf nu dus ook niet meer doen.

Pluto41

Experimenterende gebruiker
Ik zou maar uitkijken met GHB gecombineerd met andere middelen. Mijn buur Ralph 35 jaar oud is begin dit jaar uit zijn huis gehaald. Overleden. Oorzaak GHB gecombineerd met speed. Verder is 2.5 ml per 2/3 uur ook al best veel. Als je hiermee doorgaat wordt het over niet te lange tijd 2.5 ml. per anderhalf uur. Enzovoort.. Je kunt beter nu beginnen met langzaam afbouwen. Je zult trots op jezelf zijn wanneer je eindelijk weer eens een nacht kan slapen zonder.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
"Hey mensen. Ik misbruik elke dag om de paar uur harddrugs en verlies dan al het gevoel in mijn lijf. Mijn ademhaling stopt ook en ik kom extreem moeilijk bij bewustzijn. Misschien niet helemaal oké? Oh, ik pleur er ook weleens allerlei andere drugs bij om te zien wat er gebeurt. Wat denken jullie?"

Vergeef mijn cynisme, maar dit is in een notendop dit topic en ondanks dat het al een wat ouder topic is kan ik een kleine sneer niet onderdrukken. Gebruik je gezonde verstand mensen, als je vitale functies beginnen te falen dan doe je iets niet goed.

Hopelijk gaat het inmiddels beter met je.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
"Hey mensen. Ik misbruik elke dag om de paar uur harddrugs en verlies dan al het gevoel in mijn lijf. Mijn ademhaling stopt ook en ik kom extreem moeilijk bij bewustzijn. Misschien niet helemaal oké? Oh, ik pleur er ook weleens allerlei andere drugs bij om te zien wat er gebeurt. Wat denken jullie?"

Vergeef mijn cynisme, maar dit is in een notendop dit topic en ondanks dat het al een wat ouder topic is kan ik een kleine sneer niet onderdrukken. Gebruik je gezonde verstand mensen, als je vitale functies beginnen te falen dan doe je iets niet goed.

Hopelijk gaat het inmiddels beter met je.
Doe eens lief

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Doe eens lief
Je hebt gelijk, er waren al voldoende reacties die zich op harm reduction richtten en het topic is een jaar oud.
Ik ben meestal ook niet zo bruut als ik iets van drugsmisbruik zeg, maar als iemand een account op een drugsforum aan moet maken om zich af te vragen hoe problematisch het is dat ze tijdens drugsgebruik geen lucht meer krijgt en zich verlamd voelt, dan vraag ik me weleens af waar mensen mee bezig zijn.

Damius

Bewuste gebruiker
maar als iemand een account op een drugsforum aan moet maken om zich af te vragen hoe problematisch het is dat ze tijdens drugsgebruik geen lucht meer krijgt en zich verlamd voelt, dan vraag ik me weleens af waar mensen mee bezig zijn.
Als gebruik deze vormen aanneemt inclusief bijbehorende consequenties, zónder dat de gebruiker een expliciet besef heeft (of wil hebben), dan is dit niets anders dan een zeer riskant symptoom van verslavingsgedrag.

Ze Herbs Mang

Badass junkie
Als gebruik deze vormen aanneemt inclusief bijbehorende consequenties, zónder dat de gebruiker een expliciet besef heeft (of wil hebben), dan is dit niets anders dan een zeer riskant symptoom van verslavingsgedrag.
Of toch wel een functie die het platform ook dient. Anoniem je verhaal en/of zorgen bespreken gerelateerd aan drugs/medicijn gebruik/misbruik. De barriere om hiermee naar een huisarts te gaan is voor sommigen te hoog vanwege het stigma dat het nog steeds heeft.

Damius

Bewuste gebruiker
Of toch wel een functie die het platform ook dient. Anoniem je verhaal en/of zorgen bespreken gerelateerd aan drugs/medicijn gebruik/misbruik. De barriere om hiermee naar een huisarts te gaan is voor sommigen te hoog vanwege het stigma dat het nog steeds heeft.
Juist! Helemaal eens. Door het gedrag heen zit toch een soort besef dat het niet lekker zit en dit forum is van onschatbare waarde om het eerste zetje te geven om mensen van koers te laten wisselen. Lees: hulp zoeken.

De huisarts is eerste lijnszorg. Maar eigenlijk zit dit forum daar nog voor. Ik durf de stelling te poneren dat zeker tientallen mensen door de jaren heen met behulp van dit forum (of: JUIST door hier voor het eerst aan de bel te trekken) actief hun verslaving ter lijf zijn gegaan en aan hun herstel zijn gaan werken.

Ze Herbs Mang

Badass junkie
Juist! Helemaal eens. Door het gedrag heen zit toch een soort besef dat het niet lekker zit en dit forum is van onschatbare waarde om het eerste zetje te geven om mensen van koers te laten wisselen. Lees: hulp zoeken.

De huisarts is eerste lijnszorg. Maar eigenlijk zit dit forum daar nog voor. Ik durf de stelling te poneren dat zeker tientallen mensen door de jaren heen met behulp van dit forum (of: JUIST door hier voor het eerst aan de bel te trekken) actief hun verslaving ter lijf zijn gegaan en aan hun herstel zijn gaan werken.
Ik denk nog wel veel meer, zeker wat harm reduction betreft

Bovenaan