Adhd/dexamfetamine dagelijks gebruik - 1e keer pep?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Hoi allemaal,

Ik gebruik dagelijks dexamfetamine (gemiddeld 10mg per dag) ivm adhd en wil vrijdag voor de eerste keer pep proberen.

Gebruik al jaren xtc en dat geeft mij niet altijd meer het gewenste resultaat (ben vooral vaag van de kaart, sterke visuals en weet niets meer van de avond).

Heb me laten vertellen dat speed dus een leuke optie is, maar ben een beetje angstig ivm mijn dex gebruik. Van dex krijg je een hoge hartslag en heb me online bang laten maken dat door speed een hartaanval op de loer ligt. Nu wil ik absoluut niet dood, dus ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben?

Is speed gevaarlijk om te gebruiken als ik donderdag voor het laatst dex neem? Dus vrijdag niet?
Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben?

Tips om na speed te slapen?
Zou het liefst capsules willen doen, hoorde dat er mensen zijn die hierna vaak misselijk zijn? Tips om dit te voorkomen?

alle tips zijn sowieso welkom gezien het mijn 1e x pep gaat zijn haha

Nog een vraag: hoe is het de dagen daarna? Ben je snel weer “normaal”?
En kan het zijn dat mijn dex minder goed gaat werken door 1x speed gebruiken?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Je gebruikt een vrij bescheiden dagelijkse dosis dex. Je dex gaat niet minder werken omdat je een keer pep hebt gebruikt. In principe ís dexamfetamine pep (maar dan enkel de rechtse isomeer).

Je kunt de dex overslaan op de dag dat je speed gaat gebruiken. Het is niet perse gevaarlijk als je de dag daarvoor nog 10 mg dex hebt gebruikt, die dosis zal uitgewerkt zijn.

Vrijwel alle stimulanten inclusief amfetamine vergroten theoretisch gezien het risico op een probleem met hart- en bloedvaten, maar de kans op een ernstig incident blijft alsnog ontzettend klein. De (weinige) gevallen die je in de praktijk hoort, zeker de fatale, hebben meestal te maken met overdreven hoge doseringen, combigebruik en/of mensen die al een onderliggende aandoening hadden. Geen reden dus om je zorgen te maken. Laat die gedachten aan gevaar ook vooral los als je speed gaat gebruiken, want dit kan angst triggeren en je wil natuurlijk gewoon van de ervaring genieten.

Ik gebruik zelf sporadisch dex (voor focus), ook meestal op lage dosis. Nooit problemen ervaren als ik rond dezelfde tijd ook een keertje pep deed.

Laat je speed testen zodat je weet hoe zuiver hij is, dan kun je je dosis daarop aanpassen. Sowieso laat speed zich makkelijk stapelen, dus je hoeft niet direct hoog te beginnen.

Ik heb een hekel aan snuiven en een hekel aan de smaak/geur van pep, dus ik bom het altijd (vloeitje, maar capsule kan ook). Ik eet er meestal iets kleins bij; word zelden misselijk.

Hoe makkelijk je slaapt na speed is persoonlijk en zeer afhankelijk van de dosis en het aantal keer bijnemen, maar voor mijzelf duurt het erg lang voordat ik weer in staat ben om te slapen na een wat stevigere dosis pep. Hou daar dus zeker rekening mee. Er wordt vaak gezegd, ga uit van minimaal 12 uur na inname, voor mij kan dat makkelijk 24 uur zijn. Is even uitproberen dus. Niet gaan panikeren als het niet lukt. Ikzelf gebruik soms een lichte benzo om in slaap te vallen, anders ben ik nóg langer wakker, maar dat ga ik niet adviseren, want dat zou een slechte tip zijn. Het verstandigste is om gewoon te wachten tot de effecten helemaal weg zijn, zonder te gaan opvangen met een ander (verslavend) middel.

Ook de kater van pep verschilt van persoon tot persoon maar ik vind die wel te doen, zeker als je niet overdrijft met de hoeveelheid. Het is vooral een soort mentale/fysieke uitputting, dat kun je voelen de dagen erna, maar het trekt aardig snel bij met goede zelfzorg (eten, drinken, rust etc.). Het is voor mij in ieder geval stukken milder van aard dan de kater van MDMA bijvoorbeeld, ik weet niet of je daar ervaring mee hebt. De dag erna, of liefst twee dagen, zou ik wel vrij plannen.

Veel plezier! Geniet (met mate). :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan