Adrenaline ?

buzzy

Badass junkie
Als ik lekker ga op de pep heb ik altijd een ontzettend opgejaagd, haastig gevoel wat toch ook wel weer lekker is. Het is een beetje een adrenaline gevoel wat je krijgt, maar nu vroeg ik me af of er met amfetamine in je mik ook adrenaline vrijkomt ?

J0rrit

Badass junkie
buzzy zei:
Als ik lekker ga op de pep heb ik altijd een ontzettend opgejaagd, haastig gevoel wat toch ook wel weer lekker is. Het is een beetje een adrenaline gevoel wat je krijgt, maar nu vroeg ik me af of er met amfetamine in je mik ook adrenaline vrijkomt ?

ja, dopamine en noradrenaline, hetgeen zorgt of hetzelfde werkt als/voor adrenaline. Daardoor krijg je idd zon opgejaagd, nerveus gevoel. De dopamine zorgt er tevens ook voor om je wakker te houden. zelfde bij x en coke trouwens.

TimeKiller

Bewuste gebruiker
Adrenaline wordt in je hele lichaam afgegeven en brengt je lichaam in een actieve toestand. Je hart gaat sneller kloppen en je bloeddruk stijgt.

Dopamine wordt afgegeven in het beloningscentrum. Dit systeem koppelt gevoelens van plezier aan bepaalde gedragingen zoals eten, drinken en seks.

Dopamine prikkelt het beloningscentrum waardoor het gelukzalige gevoel ontstaat.
Noradrenaline zorgt ervoor dat je je energiek voelt. Het prikkelt dat gedeelte van het zenuwstelsel waardoor je lichaam in een actieve toestand terechtkomt en in staat is tot een grotere fysieke prestatie.
De hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur nemen toe.

Op de speed dus he :P

Bovenaan