Advies dosering ketamine?

Discussie in 'Ketamine' gestart door Roze olifant, 19 jul 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Roze olifant

Roze olifant Bewuste gebruiker Tripreporter

Hey allemaal,

Ik kan aan ketamine komen en aangezien ik erg benieuwd ben naar deze drug, wil ik er binnenkort een keer wat mee gaan experimenteren. Het is echter een drug waar ik relatief weinig van weet, ben me nu wel aan het inlezen uiteraard.

Misschien zoek ik verkeerd, maar wat ik nergens echt eenduidig kan vinden is wat aan te raden is qua dosering en manier van doseren. In het handboek las ik 25 tot 30 mg voor een lichte dosis, geschikt voor een feestje. En dat 50 tot 100 mg al een meer psychedelische inslag heeft. Ik ben van plan om het gewoon thuis op de bank te doen. Ik wil er op een rustige manier mee kennismaken maar ik wil wel het 'full' ketamine effect ervaren. Wat zouden jullie aanraden?

En bij het kiezen voor een bepaalde hoeveelheid, in hoeveel stappen (bijnemen) doe je dit dan? Hoe groot is het eerste lijntje? En als het te licht is, kun je dan ter plekke makkelijk besluiten om het te verhevigen door nog wat bij te nemen? Uiteraard zal de ketamine ook getest worden.

Alvast dank en sorry als dit domme vragen zijn.

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Wat het leuke aan ketamine is, is dat het een nogal verschillend effect heeft op verschillende doseringen. Er wordt bij ketamine dan ook vaak over levels/niveau's/plateau's gesproken. Juist als je keta goed wilt leren kennen, moet je ook eigenlijk al die verschillende niveau's ervaren hebben vind ik persoonlijk.

In dit topic beschrijft Bob de niveau's goed in de 5e reactie, 3 reacties daarna heb ik het nog aangevuld met schattingen van doseringen die daar voor mij persoonlijk bijhoren. Let wel, dit kan uiteraard per persoon verschillen.

Er is echter ook nog een andere manier om keta te doseren en die is eigenlijk heel geschikt voor een eerste keer. Dat betekent dat je telkens kleine bumps van 25 a 30mg snuift. Vervolgens minstens een kwartier wacht en dan eventueel weer hetzelfde bijsnuift, net zo lang tot je op het gewenste effect zit. Dit is met name voor beginners handig omdat je dan niet in een keer teveel neemt en overrompeld wordt door het effect. Daarbij kun je met deze methode de verschillende niveau's afgaan als het ware, alleen de k-hole zul je hier niet mee bereiken maar dat is voor een eerste keer toch veel te heftig.

De k-hole bereiken is sowieso best lastig omdat je in 1 keer genoeg moet binnen krijgen, maar ook niet teveel zodat je gewoon out gaat. Mocht je het interessant vinden, ik heb zowel een tripreport geschreven over het out gaan op keta en later nog een over de k-hole.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

Roze olifant vindt dit leuk.
  3. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Is me een keer aangeboden een iv of im ketanest. De farmaceutische variant maar voelde niet chill genoeg. Ik begreep dat de k-hole zo alleen te bereiken was.
    Wat (natuurlijk?) niet zo is.
    Toch wil ik hetzelfde :smile:

4. Psychedelibee

Met snuiven kun je ook de k-hole bereiken, alleen wat lastiger.

5. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreport Analist

Hoe zou je het volgens jou moeten bereiken dan? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar. Heb nog wat keta thuisliggen namelijk.

6. Psychedelibee

Je moet in 1 keer genoeg binnen krijgen, voor mij persoonlijk is dat tussen de 180 en 200mg. Eventueel kun je nog een klein beetje bijnemen alleen wordt snuiven dan wel behoorlijk lastig.

Het is sowieso even zoeken naar de juiste dosering, want neem je teveel dan kun je ook gewoon out gaan namelijk. Is mij al eens gebeurd helaas.

7. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreport Analist

Ik zie ook altijd op feesten mensen out gaan op de ghb verschrikkelijk!

8. Roze olifant

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb eigenlijk niet perse ambities voor een K-hole. Is dat heel raar? Kan me weinig voorstellen bij het effect van ketamine, laat staan bij een K-hole. Dus ik weet niet of me dat aantrekkelijk lijkt. Ik zal er eens wat meer over gaan lezen. Het is sowieso interessante materie.

Als je per ongeluk out gaat op ketamine, is dat dan buiten jammer van je trip ook gevaarlijk of heel vervelend? Ik bedoel dan uiteraard in een thuissituatie, niet in het openbaar. Ik weet dat out gaan van GHB bijvoorbeeld écht onwenselijk is omdat je kan stikken en/of in combi met alcohol stoppen met ademen, kan zoiets bij ketamine ook relatief makkelijk gebeuren of heb je daarvoor echt een achterlijk hoge dosis nodig? Just curious. Stikken in je tong lijkt mij bij bewustzijnsverlies sowieso altijd een risico dus linke soep, bij welke drug dan ook?

Mijn ketamine laat helaas wrs. nog even op zich wachten, is niet aangekomen bij degene die het voor mij had besteld, wrs. door het hele gebeuren rondom de online drugsmarkets. Maar er komen wel weer betere tijden, en het staat zéker op mijn to do lijst voor de directe toekomst! :grin: Ben er echt heel benieuwd naar.

9. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Ketamine, ja...zo'n beetje alles op gehad behalve de echte k-hole. Zat er wel erg dichtbij, hoefde er niet in te komen maar was bezig om te kijken hoe hard je er op kan trippen.

Ik zelf vind het psychedelische effect niet heel fijn op ketamine, heb van alle keren dat het aanwezig was maar van 1 echt genoten en geleerd (was ook meteen de zwaarste).

Volgens mij ligt keta je of niet. Ben er zelf niet een super grote fan van maar op z'n tijd is het geen probleem.

Als ik jou was zou ik voor een eerste gewoon een beetje lichte / gemiddelde dosis nemen. 35 mg ofzo. Je kan altijd bijnemen dus beter wat lager starten.

Voor de rest is het in mijn ogen een redelijk veilige drugs mits het niet gecombineerd is met andere drugs. (ja veilig i.v.t alcohol etc.)

10. Psychedelibee

Nee dat is niet heel raar hoor. De k-hole is echt ontzettend heftig en zeker niet voor de eerste paar keer aan te raden. Dus gewoon eerst eens lekker ketamine in lagere doseringen ontdekken zou ik zeggen en wanneer je dan toch interesse hebt kun je altijd nog proberen de k-hole te bereiken.

Gelukkig ga je niet zomaar out op ketamine, daar moet je flinke doseringen voor nemen. Mij is het de eerste keer dat ik in een k-hole wilde belanden gebeurd, maar toen had ik in 1 keer iets van 225mg gesnoven van de meest potente keta die ik ooit gehad heb. Zolang je niet in 1 keer zoveel snuift zul je ook niet out gaan. Ketamine heeft gelukkig niet echt een effect op je ademhaling, dus het risico op stoppen met ademen is er niet echt. Uiteraard zit aan out gaan op elke drug wel risico's, met name stikken in je tong of stikken in kots. Als ik voor een k-hole ga, zorg ik er voor de zekerheid wel altijd voor dat ik op mijn zij lig om stikken te voorkomen.

11. Roze olifant

Thanks voor het antwoord weer!

Ik ga zeker eerst experimenteren in lage doseringen. En dan zie ik wel of het een drug is die me bevalt of niet. :smile:

12. Acidfreakx

Acidfreakx Belezen gebruiker

Het mooie aan ketamine is dat je niet kan sterven door een OD tenzij je gemixt hebt, als je teveel ketamine neemt worden bepaalde receptoren in je hersenen afgesloten zodat je geen hartstilstand kan krijgen of je ademhaling plots stil zou vallen of whatever. Zo lang je niet mengt met alcohol en/of andere drugs zal je niet dood kunnen gaan van ketamine, natuurlijk kan je wel out gaan maar dat is het dan ook.

Deze informatie staat allemaal in het boek K Ketamine: Dreams and Realities voor de mensen die echt interesse hebben in deze drug (en graag lezen) is dit zeker een aanrader

13. Roze olifant

14. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Overigens vind ik keta nu wel weer leuk worden. Ik denk dat ik het gewoon veel had gedaan in het verleden :smile:

Laden...

Deel Deze Pagina