1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies gevraagd : Goeie vriend kan niet meer tegen wiet

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Diehard-hiphop.fan, 22 mei 2018.

Changes GGS Verslavingszorg
  1. Diehard-hiphop.fan

Diehard-hiphop.fan Belezen gebruiker

Hoi
    Ik heb een goeie vriend die opeens niet Meer tegen wiet kan.
    In het begin toen ik hem na Jaren weer Zag Ging alles oke.
    Voordat ik 18 was haalde hij voor me bij de Coffeeshop en rookte afentoe een blowtje Mee dat werdt steeds vaker bijna elke dag.
    Alleen merk ik nu als we geblowd hebben En vooral als we veel geblowd hebben
    Dat hij helemaal stil is en zich heel erg rot Voelt en helemaal wit ziet terwijl dat vroeger Niet zo was.
    2 Voorbeelden
    Voorbeeld 1
    we waren gisteren met Onze Groep bij de Snackbar dus ik betaalde deze Keer de hele groep gaat naar binnen en hij Zegt zo tegen mij doe mij maar een Kipburger ik zeg kom na binnen man.
    Hij ik weet het niet hoor ben best wel Stoned ik trek hem gewoon na binnen.

Voorbeeld 2
    Soms halen me ouders me op als de metro’s Bussen niet meer rijden.
    En dan verraad hij me automatisch dat we Geblowd hebben opzich geen punt me Ouders weten dat ik blow.
    Maar omdat hij zich zo rot en in zich zelf Voelt.
    Zeggen me ouders altijd later hij was goed Stoned hebben jullie geblowd , maar die Vriend van je kan beter stoppen ik zie hij Kan er echt niet tegen.
    En dit heeft hij al paar maandje’s.
    De andere vrienden kunnen er gewoon wel Tegen maar hij absoluut niet.
    En ik vindt dat hij beter kan stoppen.
    Dat wil hij Eigelijk ook wel.
    Maar het probleem is dat hij niet gaat Stoppen in iedergeval niet zonder mij hulp.
    Als het zijn beurt was om te draaien maar Ik had geen zin daar in die keer had even Zin om Snel een Strakke Jonko te draaien.
    Dat vindt hij al erg k*t laat staan de Jonko Niet naar hem doorpassen.
    Hij Heeft het altijd over minderen of een Pauze in lassen maar het gebeurt nooit.
    Het is maar 1 keer gebeurt toen ik mee Deed omdat me Tollerantie te hoog was.
    Maar ik ben niet echt in staat om weer een Maandje te stoppen of iets dergelijks.
    Maar merk wel dat me maat er echt niet Meer tegen kan en moet stoppen.
    Alleen hoe laat je zo iemand stoppen?
    Hij wil het wel maar doet het niet tenzei ik Ook ga stoppen maar dat gaat hem weer Niet worden.

2. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Hebben Koes en Yolo2000 weer een nieuw accountje aangemaakt?

3. Diehard-hiphop.fan

Wie?

4. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

Lijkt er wel op @MDMAap :tearsofjoy:

Maar toch om even on topic te gaan. @RomanIglo je hebt het antwoord al gegeven, zolang hij niet stopt zal het niet beter worden. En dan heb ik het niet over een weekje maar over een half jaar tot een jaar, eigenlijk zolang mogelijk.

Voor de rest kunnen wij hem niet helpen, al heeft ie hulp nodig staan er genoeg professionele mensen voor hem klaar. Met wat simpele Google research vind je al een heleboel :wink:

5. Diehard-hiphop.fan

Ik zou kunnen stoppen met de Jonko aan hem Pasen maar aan de andere kant kan de Vriendschap ook naar de klote gaan.
    En het is ook niet meer om met hem te Blowen.
    En stoppen met professionele hulp gaat hem Ook niet worden als hij niet helemaal wil Stoppen. , hij zou kunnen stoppen als ik mee Doe met het stoppen maar dat gaat hem ook Niet worden.

6. Diehard-hiphop.fan

Wie zijn die 2 eigelijk?

7. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

Als een vriendschap hieraan kapot gaan zijn jullie geen echte vrienden, dan zijn jullie drugs maatjes niks meer niks minder. En iedereen kan stoppen ook jij, en als hij niet wilt stoppen is dat niet jou probleem toch? Soms moeten mensen zichzelf in de vingers snijden om te beseffen waarmee ze bezig zijn.

8. Diehard-hiphop.fan

Ja zeker het is gewoon beetje irritant Vervelend hoe hij wordt van blowen hoe rot Hij zich gaat voelen.
    Hij moet maar zelf weten laat hem maar Lekker mee blowen met mij op een dag beseft Hij dat wiet niet geschikt voor hem is.
    Of misschien kan ik beter geen joints maar Pasen aan hem.

9. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Voormalige members die ook hele voor de hand liggende vragen op het forum dropten, conversaties uit verhalen ook letterlijk woord voor woord citeerden en irrelevante details zoals het halen van een kipburger ook in hun verhaal verwerkten. Het maakt overigens niet uit dat je dat doet, maar het is meer voor jezelf fijn als je geen nieuwe Koes of Yolo2000 wordt.

In het vervolg zou ik er zelf gewoon nog wat dieper over nadenken en dan kom je echt wel tot de juiste conclusie. Die komt namelijk al naar voren uit je tekst. Kort samengevat is de conclusie: als iemand zich keer op keer alleen maar beroerd voelt na gebruik van een middel dat schadelijk is - een joint bevat vijf keer zoveel teer als een sigaret - dan is het logische vervolg om dat middel niet meer te gebruiken. Op termijn kan hij het dan nog weleens proberen, maar eerst maar eens een tijd ermee stoppen.

Wat je vriendschap betreft; dat je daar over in zit en moeilijk vindt is wat begrijpelijker. Je vriend zit in een moeilijke situatie, omdat jullie vriendengroep onderdeel van zijn sociale netwerk is. De sociale context waarin men gebruikt heeft de krachtigste associatie met het middel. Zolang hij met jullie optrekt zal stoppen dus extreem moeilijk voor hem zijn. Wat jouw rol daarin kan zijn moet je voor jezelf bepalen. Ik zou het een keer serieus met hem bespreken en zelf goed over de situatie nadenken. Wat wil jij precies? Wat wil hij precies van jou? Hoe kunnen jullie elkaar daarin eventueel tegemoet komen? In hoeverre vind jij dat jij een rol speelt in zijn verslaving en in hoeverre vind jij dat je verantwoordelijkheid op je moet nemen op dat vlak? In hoeverre zie je jullie band als echte vriendschap en hoe waardevol is jullie band voor je?

Je kan natuurlijk ook iemand anders erbij betrekken binnen je vriendengroep als je denkt dat dat kan helpen en je band daar hecht genoeg voor is.

Rebell, Jmths, De Dunne en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Diehard-hiphop.fan

Oh oke snap het!
    Zal het volgende keer wat simpelere tekst Schrijven.

En heb er weleens kort over gepraat met hem Dat ik merkte dat hij zich niet goed voelt als Hij geblowd heeft of Wiet wel geschikt voor Hem is. , maar hij ontkent.

Wat mij rol hier in is.
    Moet bekennen dat ik hem wel een duwtje in Ze verslaving heb gegeven
    Want moet bekennen ben zelf een Wiet Verslaafde.
    Dus omdat ik zelf Verlsaafd ben aan Wiet,
    Is hij een beetje automatisch mee gegaan
    Vooral laaste tijd sinds ik nog meer blow door Wat dingen wat ik heb mee gemaakt in me Prive Situatie Laaste
    tijd
    Alleen blowt hij niet dagelijks.
    En inderdaad waarschijnlijk omdat wij altijd Blowen is het moeilijker om te stoppen voor Hem.
    Bedankt voor je advies Bro!
    Zal er binnenkort nog even uitgebreid met Hem over praten.

Sorry als het beetje onduidelijk geschreven is
    Ben best wel Knetter haha :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:

Sally Tessio vindt dit leuk.
  11. Sally Tessio

@RomanIglo Inderdaad gewoon eens een moment uittrekken waarop je echt alleen met hem bent en waarop het geschikt is om een serieus gesprek aan te knopen. Misschien eens op een middag dat jullie beiden geen verplichtingen hebben en nuchter zijn.

Enjoy your evening!

Diehard-hiphop.fan vindt dit leuk.
  12. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

:tearsofjoy:

13. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Stop anders gewoon met dat rondpasen van die joint, dan is het sociale aspect al een heel eind weg.

Met zijn allen wiet halen en joints rond pasen was bij mij alleen maar in de pubertijd. Daarna werd het bij mijn vriendenkring meer zelfvoorzienend, een joint draai je gewoon voor jezelf en wordt alleen opgerookt. Dan heb je veel meer invloed op je eigen blowgedrag. Is ook nog een stuk hygieniscger, heb je niet allemaal ineens die koortslip of allemaal tegelijk de griep. :tongueout:

chipmunk en StimsalaBanne vinden dit leuk.
  14. Diehard-hiphop.fan

Ja True.
    Maar ik ben meestal de enigste met wiet.
    Omdat de meeste niet te vaak willen blowen.
    Maar her gaat toch automatisch met mij.
    Dan zeggen ze geef is een trekje en eindstand
    H we al paar Joints gedeelt.
    Dus is een beetje en gewoonte.
    Vooral omdat ik vaak de enigste met wiet ben.
    En niet iedereen kan draaien ik ben de enigste Die kan draaien en die vriend die niet tegen Wiet kan , maar hij draait hele lelijke Joints.
    Maar laat hem altijd anders wordt hij Depresief als ze beurt wordt overgeslagen.
    Hij is sowieso al erg depresief.
    Terwijl hij dat voor het blowen niet had. ( Apart )
    Maar het ligt niet aan de Wiet maar de Persoon die het gebruikt anders was ik en Iedereen die blowt depri

15. acht.zes

acht.zes Badass junkie

gewoon zeggen dat ze maar hun eigen wiet gaan halen met de toevoeging dat je geen filantropische instelling bent.

16. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Joints zijn er toch om te delen, hippie shit enzo.

oortjes vindt dit leuk.
  17. Diehard-hiphop.fan

Nou het onderwerp kwam naar mij toe.
    Ik was gestopt met roken en hij nam een Voorbeeld aan mij en dee het zelfde gisteren.
    Maar hij is ook gestopt met blowen. , hij zei Zelf dat het niet ze ding is en toen zei ik merk Laaste tijd ook dat je er niet meer tegen kan Enzo toen gaf hij dat toe we hebben met ze 2e 2 Laaste jointje’s gerookt en vanaf nu sluit Ik het boek en vanaf morgen zie je een andere Mij geen wiet meer of hasj geen sigaretten en Geen alcohol.
    Dus 2 zijn er nu al gestopt met blowen.
    Dus blijven er nog 2 over die blijven blowen :wink:
    Ik en nog iemand

18. Sally Tessio

@Diehard-hiphop.fan Je moet jezelf echt ff wat duidelijker gaan verwoorden ouwe, het is haast niet te volgen. Eerst schrijf je dat je het boek sluit en de wereld morgen een nieuwe jou krijgt te zien die niet meer rookt, drinkt en geen wiet en hasj meer rookt. Daarna zeg je dat er dus twee mensen overblijven in jouw groep die nog blowen, waaronder jij. Makes no sense, brother. Stop alsjeblieft ff wat meer aandacht in je post, zodat je duidelijk kan maken wat je wil zeggen.

In ieder geval wel goed om te horen dat je vriend heeft besloten te stoppen en zelf inziet dat dit geen spul is wat voor hem werkt.

De Dunne en Quinn vinden dit leuk.
  19. Diehard-hiphop.fan

Ja het spijt me me grammatica is niet het Best en was ook niet echt nuchter Ofzo :tearsofjoy:
    En mijn vriend die er niet meer tegen kan.
    Sluit het boek niet ik :tearsofjoy:
    Dus er blijven dus nog 2 mensen in de groep Over die nog blowen en drinken.

Sally Tessio vindt dit leuk.
  20. Sally Tessio

21. Diehard-hiphop.fan

Ja sorry dat ik soms niet zo duidelijk schrijf.
    Mijn gramatica is sowieso niet het best Misschien zou ik me school toch maar beter Afgemaakt kunnen hebben :wink: haha misschien Ooit toch maar een opleiding volgen :wink:
    En in de avond ben ik vaak flink naar de tyfus
    Dan heb ik nauwnlijks zin om te schrijven dus Schrijf ik meestal zonder te controleren dus Dubbelcheck.

22. Spongebob

Spongebob Newbie

Ik herken mezelf zo goed in dit verhaal!
    Ik word ook altijd stil en teruggetrokken van wiet.
    Soms wel soms niet. En ik werd er ook wit van.
    Het lijkt wel als of je het over mij hebt haha.
    Heeft hij ook dat als hij met mensen zit, dat hij zich
    geen houding weet te geven? Dit had ik soms ook.
    Ben nu gestopt met het dagelijkse blowen en doe het
    nu alleen in het weekend en merk niks meer van die
    teruggetrokkenheid en ben niet meer stil enzo.

Laden...