1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies gevraagd wbt amfetamine waarde op test

Discussie in 'Drugs' gestart door Effevrage, 21 feb 2017.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Effevrage

Effevrage Newbie

Hallo, mijn eerste post hier.

Dit verhaal gaat niet over mij, maar plaats ik voor een heel goede vriend, die al een tijd op besloten jeugdzorg verblijft.

Reden van zijn aanmelding heeft niks te maken met drugsgebruik, maar angst problemen etc.

Hij moet steekproefsgewijs urine controles ondergaan, hij heeft nog nooit andere "drugs" gebruikt dan geliefde THC. Nog nooit.
    Zo gezegd zo gedaan, meneer is een UC ondergaan en kreeg 2 waardes:
    Amfetamine : 4001
    THC : 22

Hij mag in principe geen contact met buitenwereld, maar dit was belangrijker dan de regels die daar van sprake zijn. Ik begrijp niks van dit soort testen,
    Wel heb ik mij laten vertellen dat de gebruikers waarden rond de 300 a 400 liggen.
    Nogmaals, hij heeft nog nooit amfetamine gebruikt. Wiet wordt daar gedoogd bij deze waarden.

Ik zelf heb wel ervaring met amfetamine en dergelijken, en weet dat er zelfs in neussprays metabolismes van amfetamine zitten.

Probleem is nu dat hij maar heeft "bekend" om weg te komen uit de "prikkelvrije" kamer waarin hij moest verblijven tot dit onderzoek was afgerond. Ik probeer met man en macht aan hem aan te kaarten om hier tegenin te gaan en heb straks contact met leidinggevenden daar wat dit betreft.

Heeft iemand voor mij duidelijkheid wat betreft deze waardes, wat zijn recht zou zijn (hij krijgt nu door deze test een verlenging die totaal niet nodig is) en ook vooral wat dit kan hebben veroorzaakt.
    Meneer gebruikt ook geen medicatie.
    (Lichamelijk) Medicinale problemen die bekend zijn dat hij een knietumor heeft gehad en verwijderd, circa twee jaar geleden + maag problemen vanaf jeugd.

In mijn ogen zou hij geeneens speed kunnen gebruiken, zo lang ken ik hem.
    Iemand advies en/of duidelijkheid?

Groet

2. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Er zijn twee mogelijkheden:

1. De test is niet goed uitgevoerd of de resultaten door elkaar gehaald
    2. Hij heeft wel iets gebruikt uit de amfetaminefamilie

Ik heb me laten vertellen dat juist in gesloten instellingen het drugsgebruik de pan uit rijst.

3. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Waarde van 4000 is behoorlijk
    Of er is sprake van gebruik
    Ofwel andere stoffen of medicatie gebruikt die op amf positief scoren
    Als die echt niet had gebruikt
    Meestal pis je s'ochtends en s'middags is het analyse raport alweer terug
    Ik ben ook weleens onterecht positief getest
    Ik heb toen meteen een nieuwe uc geeist en die was negatief
    Van de honderden uc's die ik heb moeten doen waren er 2 niet juist
    Op de afbeelding in me post staan de middelen die false positief geven

@prison niet meer luisteren naar diegene klopt van geen kant
    Als je echt gesloten zit heb je geen kans bezoek is altijd openbaar in de 'huiskamer'
    En nee je hebt geen contact net mensen van de open afdeling
    Die wel naar buiten mogen
    Enige wat wel werkt is je mega agressief gedragen
    Je psychiater onder tafel lullen
    Zeggen dat je gek word van de onrust en manie in je kop
    En bang bent te gaan ontploffen
    Dan krijg je extra medicatie tenminste dat hoop je
    Kan ook lekker in de sepereer ruimte gegooid worden

Bijgevoegde bestanden:

4. Effevrage

Effevrage Newbie

Bedankt beiden! Ik had ook al zoiets in gedachten,
    Ondanks zijn mogelijkheden zag hij het niet zitten om 6 maanden onterecht verlengd te zitten. Hij is weggelopen.
    Heb sindsdien geen contact gehad. Hoop dat hij eerlijk was wbt geen speed te gebruiken, zowel dan gaat hij nu een hele diepe put in.

Om de conversatie iets op te voeren, hij zat niet op gesloten maar besloten. Contact met buitenwereld was indd niet mogelijk, wel was daar een extreme mate van drugsgebruik. Heb van hem verschillende verhalen meegekregen van dealend personeel daar.

Enige wat wel werkt is je mega agressief gedragen
    Je psychiater onder tafel lullen
    Zeggen dat je gek word van de onrust en manie in je kop
    En bang bent te gaan ontploffen
    Dan krijg je extra medicatie tenminste dat hoop je
    Kan ook lekker in de sepereer ruimte gegooid worden

Meh, bij die jeugdzorgplus afdeling waar hij zat mocht hij geeneens praten met psychiater, laat staan medicatie krijgen die hij zou willen. Enige drie middelen die hem aangeboden waren zijn seroquel, risperidon en lorazepam; wat hij dan "gedwongen" toegediend zou krijgen. of wel of niet.
    Sepereer ruimte was inderdaad dagelijks (onterecht) van sprake, of "prikkelarme kamer"(gevangeniskamer lol), of isoleer/sepereer.

Ik ga me er maar niet meer mee bezig houden en hoop het beste.

Bedankt beiden nogmaals,
    groet

5. Liefhebbertje

Euhm.....

Bijna niet te geloven verhaal...

Mag ik vragen hoe oud diegene was?
    En in welke instelling?
    Dealend personeel? Geloof ik niet eigenlijk
    Maar even een vraag zo te merken heb je te doen met dit persoon
    Als je dat hoort over personeel? Heb je toen actie ondernomen
    Politie bvb
    Het wel hebben gedaan van melding of aangifte
    Sou ten alle tijden aangenomen worden
    Geen enkele instantie zal dit negeren!

6 maanden extra voor een positieve uc
    Moeten ze wel hele strenge eisen stellen
    Heeft die een ibs ots of rm? Pei?

Een gesprek met de psychiater kan je gewoon aanvragen ook daar en ten alle tijden
    En natuurlijk krijg je geen medicatie op voorkeur maar even inlezen in de dsm
    En je kan hele mooie voorbeelden aan dragen
    Gedwongen medicijne toe dienen is absoluut verboden
    Je nag ten alle tijden weigeren al zal je dan aangemerkt worden als behandel weigeren oid

Sepereer moeten ze goede redenen voor hebben en verslagen van maken
    Dat kunnen ze niet zomaar doen mits. Er zelf om gevraagd word
    Bijzonder verhaal ben benieuwd wat betreffend persoon en evt familie voor actie hebben ondernomen?

6. Effevrage

Effevrage Newbie

Ongeloofwaardig maar waar.
    Degene is minderjarig. Er is genoeg dealend personeel, heb zelf op een open psychiatrische afdeling gezeten waar ik wiet kon krijgen via ambulante hulpverleners etc.

Ik heb het erg te doen met hem, aan de andere kant kan ik me met hem inleven én ook zien wat hij doet waardoor hij daar zit. Complicated dus.
    Ik kan weinig actie ondernemen. Ouders hebben allang geen macht meer over hem, en hij zit niet op rm, ibs, wat dan ook maar jeugdzorgplus machtiging bij De Heldringstichting.
    De instantie negeert dit soort zaken wel, ik heb meerdere malen meegekregen dat de jongen waar over ik het heb daar gefixeerd wordt voor niks, of in de isoleer moet voor niks. Dan krijg ik als antwoord dat ze geen uitspraak mogen doen over hun cliënten. Politie ga ik niet naar toe, ik wil het voor deze jongen niet nog lastiger maken.

Nogmaals, hij is nu weggelopen en maakt het prima. Het is niet aan mij om hem daar weg te zien te krijgen. Hij zou zelf moeten gaan praten etc. wat hij juist niet doet..

6 maanden extra voor positieve UC is gebeurd. Ik begrijp niet hoe dit mag, en ben beloofd 3 dagen geleden een telefoontje te krijgen na vraag van voogd. Nooit gekregen.

Gesprek met psychiater aanvragen is mogelijk, wat ik bedoelde te zeggen is dat zodra je niet sterk in je schoenen staat hij maar 3 middelen mocht. Hij heeft meerdere maken geprobeerd om middelen die ik hem aanraadde te krijgen.
    Andere middelen wilde psychiater niet aan beginnen. En wat ik bedoelde met gedwongen medicijnen is dat hij geen recht heeft om het niet te nemen wanneer zij vinden dat hij het moet nemen nadat hij het al langere tijd zelf genomen heeft. Wat een lange kromme zin, dit heb ik over genomen uit gesprekken met hem, als dit niet waar kan zijn verdraait hij de waarheid of doet die instelling dat. Beiden opties vind ik vaag.

Verhaal is zeker bijzonder, ik zou er alles voor doen om in zijn positie te staan en met meer kennis toch proberen een weg daar te vinden. If only it'd be possible.

7. Liefhebbertje

Geef in een prive bericht de naam van de instelling maar
    Doe ik de melding voor je
    Vind je argument hem in de problemen wat euhm kan me niet verwoorden
    Het betrefd hier dealen aan geestelijk ongezonde jongeren
    Met uit eigen ervaring meegemaakt dat de meeste vreselijke trauma's hebben
    En vatbaar zijn
    Door het achter te houden breng je alle jongeren daar in gevaar
    Ik snap niet dat je rustig blijft en zijn ouders ook
    Ik zou er gvd alles aan doen dit openbaar te maken
    En als je mij prive bericht en feiten aandraagd
    Ga ik even verder neuzen en kaart het aan overal
    En maak contact met politie
    Heb zelf jaren hulp gehad en dit maak me WOEST!
    Die mensen moet je achter je auto binden en met met hoge snelheid voort trekke

Informatie delen ze inderdaad aan jou niet.
    Jebt het gezag niet nu benoem je een voogd.
    Die heeft nu het gezag
    Oftewel vraag een gesprek aan en deel je informatie
    Hij kan dit wel aanvechten opvragen of ingrijpen

Laden...