Advies nodig

Falmingo2

Newbie
Hallo,

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik voor het eerst xtc gebruikt. Dit is goed gegaan op een kleine paniekaanval na. Ik weet niet precies of dit kwam omdat het de eerste keer was of omdat een vriendin van mij niet zo goed ging. Ik heb hierdoor gemerkt dat ik het “hard gaan” echt niet chill vind. Ik denk zelf dat dit komt omdat ik bang ben voor het “ hard gaan “.Ik vind het ontspannen, opgewekte en blije gevoel wel heel fijn. Nu ga ik over drie weken weer naar een technofeest. Ik ga daar pillen gebruiken die zijn getest op 140 mg mdma. Nu weeg ik zelf 75 kilo. Maar omdat ik het hard gaan niet fijn vind dacht ik zelf aan het starten met een kwartje en dit na anderhalf uur te herhalen. Maar ik wil natuurlijk wel de complete ervaring weer beleven. Zou dit te weinig zijn of zou het na mijn eerste ervaring wel zo verstandig zijn om gewoon weer met kwartjes te werken en me dan aan de maximale hoeveelheid mg mdma te houden die bij mijn lichaamsgewicht hoort? Dit omdat ik natuurlijk al een beetje bang ben voor het “hard gaan”

JohnGalt

Belezen gebruiker
Een kwart van 140mg is slechts 35mg. Hiermee ga je de threshold waarmee je iets gaat voelen volgens mij niet halen.
Hoeveel had je de vorige keer genomen?

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Zoek anders even (via vergrootglas) op MDMA dosering. Je gaat dan veel info vinden.
Mijn advies: starten met 2/3 pil. En na ongeveer 5 kwartier het laatste stukje nemen.
Zelf ben ik van jouw gewicht en 140 mg is - voor mij - perfect.

ljuv

DF-koningin
Ik hoor de meeste mensen altijd beginnen met 2/3, en op de piek hun laatste 1/3 bij te pakken. Vaker bijnemen heeft niet zo'n zin, dan verleng je namelijk alleen het "strak staan". Je zou dus beginnen met een halfje, en later nog een kwart bijnemen. Dan zit je ongeveer op de aanbevolen hoeveelheid van 1,5 keer je lichaamsgewicht.

Zo'n paniekaanval kan je altijd overkomen tho. Zorg vooral dat je mentaal lekker in je vel zit, goed eet en slaapt van te voren en je je zorgen een beetje los kan laten. Gewoon meer ervaringen lezen helpt al denk ik. Have fun💕

JohnGalt

Belezen gebruiker
Hoeveel je neemt hangt af van de sterkte van de pil. Of je 2/3 neemt van een pil van 140 of van 280 maakt nogal verschil! Gevaarlijk om dit als vuistregel te nemen!
Daarom is het het denk ik handiger om het voor nu te vergelijken met de pil die TS de vorige keer nam.

CuriousExplorer

DF-koning
Zoek anders even (via vergrootglas) op MDMA dosering. Je gaat dan veel info vinden.
Mijn advies: starten met 2/3 pil. En na ongeveer 5 kwartier het laatste stukje nemen.
Zelf ben ik van jouw gewicht en 140 mg is - voor mij - perfect.
Is dit iets Nederlands, of puur eigen aan jou?

5kwartier?

Wij spreken over een uur en een kwartier :tearsofjoy:

ljuv

DF-koningin
Hoeveel je neemt hangt af van de sterkte van de pil. Of je 2/3 neemt van een pil van 140 of van 280 maakt nogal verschil! Gevaarlijk om dit als vuistregel te nemen! Daarom is het het denk ik handiger om het voor nu te vergelijken met de pil die TS de vorige keer nam
Geen zorgen hoor, ik had het over de 2/3+1/3 van de totale dosering. Niet van een pil. TS gaf aan niet meer dan de aanbevolen hoeveel te willen slikken, 75*1,5=112,5 mg. Nu zijn de pillen al getest dus hoeft er niet gekeken te worden naar de pil die hij de vorige keer nam.
Ik ga daar pillen gebruiken die zijn getest op 140 mg mdma.
En je gaf zelf al aan:
Een kwart van 140mg is slechts 35mg.
3 keer 35mg = 105mg.
Dan kan TS natuurlijk nog iets hoger doseren, maar als zijn of haar pillen makkelijk in kwarten zijn te breken zou ik het houden bij
Je zou dus beginnen met een halfje, en later nog een kwart bijnemen.
Ik bedoelde overigens vooral dat vaker bijnemen niet zo veel zin heeft bij de meeste mensen. Tenzij je lekker strak wil staan. Dus
Zou dit te weinig zijn of zou het na mijn eerste ervaring wel zo verstandig zijn om gewoon weer met kwartjes te werken
"met kwartjes werken" kan, maar hangt dus sterk af van je pil. En te laag beginnen gaat niet leuk zijn in elk geval.
Dan is 2/3+1/3 van de totale hoeveelheid dus een prima vuistregel.

JohnGalt

Belezen gebruiker
Geen zorgen hoor, ik had het over de 2/3+1/3 van de totale dosering. Niet van een pil. TS gaf aan niet meer dan de aanbevolen hoeveel te willen slikken, 75*1,5=112,5 mg.
Dit gedeelte: mee eens, zou voor mij ook het uitgangspunt zijn, al start ik met een vergelijkbaar gewicht eigenlijk altijd wel ietsje hoger.
Nu zijn de pillen al getest dus hoeft er niet gekeken te worden naar de pil die hij de vorige keer nam.
Ik had het idee dat TS de vorige keer overweldigend vond. Dus ik ben dan benieuwd naar wat hij genomen heeft, waarbij we kunnen kijken wat er gebeurt als hij iets minder neemt.
En je gaf zelf al aan:

3 keer 35mg = 105mg.
Dan kan TS natuurlijk nog iets hoger doseren, maar als zijn of haar pillen makkelijk in kwarten zijn te breken zou ik het houden bij

Ik bedoelde overigens vooral dat vaker bijnemen niet zo veel zin heeft bij de meeste mensen. Tenzij je lekker strak wil staan. Dus

"met kwartjes werken" kan, maar hangt dus sterk af van je pil. En te laag beginnen gaat niet leuk zijn in elk geval.
Dan is 2/3+1/3 van de totale hoeveelheid dus een prima vuistregel.
Vuistregel helemaal prima irt gewicht ook.

• Like
Waarderingen: ljuv

Falmingo2

Newbie
Helaas ben ik de vorige keer niet zo slim geweest en zijn de pillen niet getest. Dus vergelijken met de vorige keer gaat een beetje lastig. Wel merk ik dat ik zelf gewoon nog best wel bang ben dat het fout kan gaan en dit ook mogelijk de angst is om weer paniek te krijgen. Ik vond de avond fantastisch maar die paniekaanval overheerst nu. Daarom heb ik de pillen nu getest om zo in ieder geval goed te kunnen berekenen wat ik mag hebben. Mogelijk geeft mij dit al een beetje meer vertrouwen dat het dan goed gaat. Misschien dat iemand nog meer tips heeft waarmee ik de zorgen een beetje los kan laten?

JohnGalt

Belezen gebruiker
Het kan best zijn dat de pillen van de vorige keer sterker waren. Het belangrijkste advies is hier al gegeven, namelijk de dosering. Houd die gewoon aan en er kan je niets gebeuren. Verder je gewoon geen zorgen maken en het over je heen laten komen en genieten!

Bovenaan