Advies over combi mdma / 2cb

Beste forumleden,

Ik ben eens benieuwd hoe jullie aankijken tegen het volgende.

Morgen ga ik samen met mijn lieve vriendin naar een festival (Georgies Wundergarten). Hartstikke leuk natuurlijk en ontzettend veel zin in! Meestal neem ik psychedelica op feestjes, meestal 2cb, maar soms ook LSD of truffels. Ik heb hier echt geweldige ervaringen mee gehad, en laat de stimulerende middelen meestal links liggen (al vind ik een xtc pilletje soms ook nog heerlijk).

Voor mijn vriendin werkt dat anders, zij heeft een voorkeur voor xtc of 3mmc op festivals. Dus morgen ga ik voor de 2cb, en zij gaat xtc nemen. (We hebben in het verleden al eens op een feestje gehad dat zij xtc neemt, en ik een tripmiddel, ook qua vibe naar elkaar toe gaat dat helemaal prima).

Nu is alleen het struikelblok dat mijn vriendin nogal stellig is om direct bij aanvang van het festival xtc te willen innemen, omdat ze ‘dansfeestjes zonder drugs niet leuk vindt’. Mag ze helemaal zelf weten natuurlijk, alleen het probleem hiervan is dat je na een uurtje of 5 a 6 wel klaar bent met het feestje. Dat vind ik op mijn beurt weer jammer, want vindt het zo zonde om vroeg naar huis te gaan of om laat te arriveren. Zelf vind ik het overigens heerlijk om nog uren nuchter op het festivalterrein rond te lopen voordat je onder invloed raakt.

Om dit op te lossen had ik het idee om 8 a 10 mg 2cb voor te stellen aan mijn vriendin als de xtc-trip wat afvlakt. Als ik zelf die dosis neem ongeveer 3 uur na mijn xtc inname ga ik er niet van trippen, maar wordt ik extreem euforisch en beleef ik een soort van nieuwe inkick van het xtc effect. En dit toch wel heel speciale gevoel houdt nog zeker 4 a 5 uur aan, waarmee ik in ieder geval mijn eigen xtc-trip flink kan verlengen.

Maar nu vind ik het aan de andere kant een beetje tricky om 2cb aan mijn vriendin te geven. Ze heeft geen ervaring met psychedelica, maar staat hier wel voor open. Ik ben echter een beetje bang dat de effecten too much gaan worden wanneer je de eerste keer 2cb neemt op een festival neemt in combinatie met xtc (ook al is de dosis 2cb laag). Ook ben ik bang dat zij de effecten onprettig gaat vinden. Zelf vind ik psychedelica fantastisch op de dansvloer, maar velen kijken me hier vreemd bij aan.

Wat vinden jullie van de drugscombi xtc / 2cb (wanneer de 2cb dosis laag is), bij iemand die nog geen ervaring heeft met psychedelica? Op basis van mijn eigen ervaringen zou ik denken dat het moet kunnen, maar ik vind het te tricky om alleen te beredeneren vanuit mijn eigen perspectief. Ben benieuwd naar jullie meningen hierover!

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Hm, ik heb geen ervaring met 2CB, maar zou als ik haar was deze combi liever eerst eens thuis proberen en niet voor het eerst op een festival. Als ze angstig of onzeker is hierover heeft dat mogelijk ook invloed op hoe ze de space/trip beleeft.
Ik zou ook eerder de eerste uren rustig nuchter rondkijken en pas wat later gewoon alleen XTC doen. Maar als zij zoiets heeft van "YOLO! Komt wel goed" kan ze het wellicht proberen (:

Bovenaan